Gå til innhold

Livet ble ikke slik det skulle bli - Veien tilbake VOL.2.


Skadeskutt

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Felixa skrev:

Hvordan går det med deg? Får du noe hjelp?

Joda jeg får hjelp. Er fortsatt innlagt, men tror jeg blir skrevet ut i morgen dessverre. Mot min vilje. Men er henvist til ROP (rus og psykiatri). Vet ikke når jeg får plass, men tror jeg kanskje får vite i morgen. 

Skjønner bare ikke hvordan jeg skal takle å komme hjem igjen. Har så rus-sug og depressive tanker og følelser at jeg personlig føler det er uansvarlig å skrives ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kom kontrabeskjeden. Jeg får ikke plass på ROP likevel. Det ørlille håpet jeg hadde om å klare å stable meg opp på beina igjen har blitt røsket vekk fra meg. 

Jeg er helt ødelagt. Hva er poenget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Skadeskutt said:

Så kom kontrabeskjeden. Jeg får ikke plass på ROP likevel. Det ørlille håpet jeg hadde om å klare å stable meg opp på beina igjen har blitt røsket vekk fra meg. 

Jeg er helt ødelagt. Hva er poenget..

<3 <3 <3 Heier på deg uansett. Håper det kommer en løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skadeskutt skrev:

Så kom kontrabeskjeden. Jeg får ikke plass på ROP likevel. Det ørlille håpet jeg hadde om å klare å stable meg opp på beina igjen har blitt røsket vekk fra meg. 

Jeg er helt ødelagt. Hva er poenget..

Nei så kjedelig :( Har tenkt masse på deg i dag og lurte fælt på hvordan det gikk med deg og så ramlet jeg over denne tråden. Har du kommet deg hjem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Citha skrev:

<3 <3 <3 Heier på deg uansett. Håper det kommer en løsning. 

Takk. Håper jeg også. 

55 minutter siden, Sirah skrev:

Nei så kjedelig :( Har tenkt masse på deg i dag og lurte fælt på hvordan det gikk med deg og så ramlet jeg over denne tråden. Har du kommet deg hjem? 

Ja. :sukk: Men behandleren min her på akuttposten skal ringe de i morgen og jeg vurderer å klage på avslaget. 

Nei er ikke hjemme. De overtalte meg til å bli til i morgen. Men uff så utslitt jeg er. Har vært mye gråting i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Skadeskutt skrev:

Takk. Håper jeg også. 

Ja. :sukk: Men behandleren min her på akuttposten skal ringe de i morgen og jeg vurderer å klage på avslaget. 

Nei er ikke hjemme. De overtalte meg til å bli til i morgen. Men uff så utslitt jeg er. Har vært mye gråting i dag. 

Godt du er der enda :) Skjønner godt at det var et slag i trynet å få avslaget fra ROP. Håper behandleren din får ristet litt fornuft inn i dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig leit, Skadeskutt. Håper de begrunnet den avgjørelsen godt. Krysser fingrene for at behandleren din klarer å få omgjort avgjørelsen. Du har jo krav på å få hjelp. Jeg mener du er ung, er mor og skal en gang tilbake til livet, et godt liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Sirah skrev:

Godt du er der enda :) Skjønner godt at det var et slag i trynet å få avslaget fra ROP. Håper behandleren din får ristet litt fornuft inn i dem...

Håper virkelig jeg også. 

22 timer siden, Felixa skrev:

Så utrolig leit, Skadeskutt. Håper de begrunnet den avgjørelsen godt. Krysser fingrene for at behandleren din klarer å få omgjort avgjørelsen. Du har jo krav på å få hjelp. Jeg mener du er ung, er mor og skal en gang tilbake til livet, et godt liv. 

Nei synes ikke begrunnelsen var så god. Så tenker på å klage. 

 

Nå sitter jeg her. Rusa på det ene og det andre og det tredje. Aleneee. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Skadeskutt skrev:

Håper virkelig jeg også. 

Nei synes ikke begrunnelsen var så god. Så tenker på å klage. 

 

Nå sitter jeg her. Rusa på det ene og det andre og det tredje. Aleneee. 

Huff, har du ingen du kan ringe og få til å komme på besøk til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen. I mørket. 

Klumpen i magen er stor. Den slipper ikke taket. Det gjør så vondt. Hvor mye mer av dette må jeg tåle? Jeg er så bunnløst fortvila, og jeg føler meg fullstendig maktesløs. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, hvordan går det med deg? 

Forsto på et underforum at det ikke er så lett mtp diagnoser. 

Husk at vi er her om du vil skrive det av deg. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2017 den 18.51, Fantastica skrev:

Trist at du skal ha det sånn uten å få hjelp. Vi er her hvis du vil prate. <3

Takk :hjerte: 

12 timer siden, Sirah skrev:

Hvordan går det med deg @Skadeskutt?

Uff nei det går dårlig. Fått mange kjipe beskjeder de siste seks dagene. :sukk:

12 timer siden, Felixa skrev:

Hei, hvordan går det med deg? 

Forsto på et underforum at det ikke er så lett mtp diagnoser. 

Husk at vi er her om du vil skrive det av deg. :klem: 

Hei. 

Vel nei, det er fryktelig tungt. Jeg hadde innfunnet meg med, og følte at bipolar lidelse type to var mer riktig. 

Men i går tok de bort den diagnosen og gav meg uspesifisert personlighetsforstyrrelse. Sannsynligvis i retning avhengig og unnvikende PF. Men har også en del trekk fra emosjonelt ustabil. Mulig jeg får en blandet personlighetsforstyrrelse-diagnose til slutt. Får se på akkurat det. 

Det føles vanskelig og feil. Jeg oppfyller ikke alle hovedkriteriene for det og en slik diagnose skal ikke settes når man er i en aktiv depresjon. Dessuten ver jeg at det er de som mener jeg ikke har PF.  Blir som en kasteball i systemet med ulike meninger om diagnose og ideer om behandling. 

Og det jeg selv føler kan være riktig behandling, det mener min behandler at ikke er riktig. Også må jeg være forsiktig med å diskutere for mye rundt diagnoser og behandling for det å ikke ha innsikt i egen sykdom og å motsette seg det man blir tilbudt av behandling er "typisk personlighetsforstyrrelse ". Så kan liksom ikke si eller gjøre noe som gjør dem enda mer sikker. 

Jeg hadde veldig tillit til systemet og behandlere før, men etter ett år, seks behandlere, tre diagnoser og generelt mye uenighet og fram og tilbake så har den tilliten blitt veldig svekket. Noe som er synd da jeg ønsker å ha troen på hjelpen jeg får. For selv om jeg føler det er mye som er feil nå så kan jeg jo ikke la være å være takknemlig for all hjelp og alle ressurser som har blitt brukt på meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Vetdudet skrev:

Jeg håper de finner ut av riktig type diagnose og behandling slik at du får den hjelpen du trenger :klem:

Ja, det håper jeg også. De fleste som har med meg å gjøre av leger/psykologer tenker det er rett diagnose. Inkludert de som tidligere har vært tvilende til det.

Så kanskje jeg bare må stole på det da? :sukk:

Men det er så jævlig med den merkelappen. Behandleren min virker ikke til å se ned på meg, men jeg føler meg virkelig mindre verdt med den diagnosen. Hva er det som har ødelagt meg så. Jeg vet jo det, men så tenker jeg at andre sikkert ikke hadde blitt så fucka og destruktiv slik som jeg er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar tatt et sinnsykt stort steg. Et steg jeg har tenkt på i seks måneder. Om to uker får jeg en hund. Det har hjulpet meg ut av faenskapet før. Jeg er hellig overbevist om at jeg vil få det langt bedre i mitt eget hjem med hund i hus. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Skadeskutt skrev:

Ja, det håper jeg også. De fleste som har med meg å gjøre av leger/psykologer tenker det er rett diagnose. Inkludert de som tidligere har vært tvilende til det.

Så kanskje jeg bare må stole på det da? :sukk:

Men det er så jævlig med den merkelappen. Behandleren min virker ikke til å se ned på meg, men jeg føler meg virkelig mindre verdt med den diagnosen. Hva er det som har ødelagt meg så. Jeg vet jo det, men så tenker jeg at andre sikkert ikke hadde blitt så fucka og destruktiv slik som jeg er. 

Men hvorfor tenker du at den nye diagnosen er mindre "verdt" enn den forrige? 

Selvfølgelig ser de ikke ned på deg, de ønsker jo å hjelpe deg. Er planene poliklinisk behandling fremover? Eller skal du få døgnplass et sted? 

Ønsker deg en god helg. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...