Gå til innhold

Kvinneguiden artikel tror menn ikke forstår hva voldtekt er for noe.


ElinX0Xpoliti

Anbefalte innlegg

Gjest Ingenting2
2 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Grisebanket og truet er innenfor åpenbart overfall, det er ikke det jeg snakker om. Da er det allerede overfallsvoldtekt og ingen tvetydelighet og ingen mulighet til å endre det ved å si fyfy. Dette har jeg sagt hundre ganger 

Ja jeg vet hvordan jeg reagerer i ulykke og ved vold. Jeg har ikke blitt drept enda, du skal få den. Men du kan umulig tro at jeg sier ikke frys om du er død

Det jeg sier om hvordan folk skal reagere i krise, eller hva man kan gjøre for å bli bedre i det, kan redde folk. Drit i å fortelle meg at jeg ikke kan fortelle folk det

Herregud du er kroneksemplet på å ta alt bokstavelig. Det er din form for hersketeknikk, I get it. Men du veit at du på et tidspunkt blir avslørt, så du kan justere deg litt fremover.

Hvor mange ganger har du våknet av at en mann har penetrert deg, du er omtåket og ikke helt sikker på hvor du er? Hvordan reagerte du da? Hvordan responderte du når kameraten din ble skutt rett foran deg og blodet landet i trynet ditt (ang mitt spørsmål om drap, som du på din vittige måte skulle fremstille som at du selv ble drept - du var ikke morsom), hvordan responderte du når trikken kjørte på syklisten? Du vet ikke hvordan du responderer, reagerer og agerer i enhver situasjon, før du har vært i den. Og det kan være ulikt fra gang til gang også. Ingen er maskiner. Og du skal for fanden ikke sitte her på KG og skrive side opp og side ned om at kvinner skal slåss mot overgriperen, ellers er det ikke voldtekt. Har du enda ikke lært deg at det tryggeste og lureste du gjør er å spille med, sånn i tilfelle livet ditt kan stå på spill? For du vet lille venn (ja, jeg vet du er knapt 22 år gammel) så er det slik at ingen, absolutt INGEN er til å stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, Nowyouseeme skrev:

Herregud du er kroneksemplet på å ta alt bokstavelig. Det er din form for hersketeknikk, I get it. Men du veit at du på et tidspunkt blir avslørt, så du kan justere deg litt fremover.

Hvor mange ganger har du våknet av at en mann har penetrert deg, du er omtåket og ikke helt sikker på hvor du er? Hvordan reagerte du da? Hvordan responderte du når kameraten din ble skutt rett foran deg og blodet landet i trynet ditt (ang mitt spørsmål om drap, som du på din vittige måte skulle fremstille som at du selv ble drept - du var ikke morsom), hvordan responderte du når trikken kjørte på syklisten? Du vet ikke hvordan du responderer, reagerer og agerer i enhver situasjon, før du har vært i den. Og det kan være ulikt fra gang til gang også. Ingen er maskiner.

Vel den eneste måten det du sa kunne argumentere mot det jeg sa var om det var bokstavelig. Du skrev: 

39 minutter siden, Nowyouseeme skrev:

Vel, bli grisebanket og truet og voldtatt  - jeg vil gjerne se deg yte motstand for å kunne "tydeliggjøre" at du ikke ønsket det.

Og jeg skrev at det aldri handlet om å tydeliggjøre at man ikke ville bli grisebanket fordi det vet vi. Det du skrev her gir ingen mening om du ikke mente det bokstavelig. Du må gjerne skrive et nytt svar hvor du faktisk kommer med noe som er bokstavelig . Din hersketeknikk er forøvrig å kalle det hersketeknikk når noen sier deg imot

26 minutter siden, Nowyouseeme skrev:

Hvor mange ganger har du våknet av at en mann har penetrert deg, du er omtåket og ikke helt sikker på hvor du er? Hvordan reagerte du da? Hvordan responderte du når kameraten din ble skutt rett foran deg og blodet landet i trynet ditt (ang mitt spørsmål om drap, som du på din vittige måte skulle fremstille som at du selv ble drept - du var ikke morsom), hvordan responderte du når trikken kjørte på syklisten? Du vet ikke hvordan du responderer, reagerer og agerer i enhver situasjon, før du har vært i den. Og det kan være ulikt fra gang til gang også. Ingen er maskiner.

Jeg har en venninne som nesten ble voldtatt på en fest. Hun gjorde først nesten ingenting i en liten stund mens han tvang seg på henne, fordi hun var redd, men så bestemte hun seg for å hyle høyt og slå  fyren i ballene. Vår felles venn hørte og løp inn og stoppet det. Alt jeg sier er, gjør så godt man kan for å stoppe det, og ta forhåndsregler, det kan hjelpe. Det er helt motbydelig at du kommer her og anklager meg for å si at man må sloss for at det ikke skal være voldtekt. Og forteller meg at jeg ikke kan komme inn på hva som er en fordelaktig måte å reagere på. Hva i helvete er ødelagt med deg? Om så alle vet det, om så ingen bryr seg - om det bare er 0,5% sjanse for at en enkelt uskyldig jente klarer å unfreeze og reagere 0,5 sekunder tidligere om hun blir utsatt for noe - så er det verdt det. Å referere til hvordan jeg reagerer om en kamerat blir skutt rett foran meg er bare useriøst 

 

26 minutter siden, Nowyouseeme skrev:

Og du skal for fanden ikke sitte her på KG og skrive side opp og side ned om at kvinner skal slåss mot overgriperen, ellers er det ikke voldtekt

Spør en voksen om du trenger hjelp til å lese

 

26 minutter siden, Nowyouseeme skrev:

Har du enda ikke lært deg at det tryggeste og lureste du gjør er å spille med, sånn i tilfelle livet ditt kan stå på spill? 

Uthever her fordi det er viktig: Nei det tryggeste er ikke å spille med, det er elendig råd og vil føre til langt flere voldtekter. blant annet voldtekt venninnen min. Det du sier gjelder bare ved overfallsvoldtekter hvor vedkommende har våpen på steder hvor det ikke er folk i nærheten som kan hjelpe og ingen mulighet for å rømme. Jeg håper ingen tar den påstanden din seriøst. Og hvis noen er usikker på hvem av oss som har rett, ikke hør på oss spør politiet eller så kan du f.eks ringe  800 57 000 til Bergen voldtektsmottak.

Og ikke kom med det her "du tar alt bokstavelig" igjen. Folk leser hva du skriver. Pass på hva du sier. Og igjen, setningen din gir ingen mening om du ikke mener det bokstavelig. Ikke kom med 'det var jo det jeg mente, skjønte du ikke det?' for det var ikke det du skrev. Og du vet ikke hvordan folk kommer til å tolke det du skriver

Endret av Sykkelkopp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du alle spørsmålene? Tror du en gutt på 15 klarer alle spørsmålene? Hvis ikke er det på høy tid å lære barn&voksne hva voldtekt er, istedenfor å kun terpe på  hva kvinner burde gjøre for å unngå det (=holde seg hjemme til enhver tid):

https://www.nrk.no/dokumentar/xl/uskyldig-moro-eller-sexovergrep_-1.13482647

Endret av melly666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎23‎.‎04‎.‎2017 den 13.55, Newroz skrev:

Så klart har alle kvinner hørt disse rådene. Men vi kan jo ikke leve etter dem til en hver tid, og noen ganger gir man litt F og følger ikke alle rådene. Man går feks hjem om kvelden selv om man så inderlig vet at man ikke burde gjøre det. Vi drikker oss fulle, selv om vi vet at det i mot rådene vi har fått. 

Skulle vi fulgt rådene burde vi bare holdt oss hjemme, ikke rørt alkohol og vært enslige. 

Når det gjelder fysisk motstand: Mennesker reagerer forskjellig i slike situasjoner - frys eller kjemp. Noen kjemper, andre fryser. Om du er en som fryser betyr ikke det at du har noe mer skyld enn de som gjør fysisk motstand. Det er en naturlig reaksjon kroppen din styrer. 

Dette viser hvor viktig det er å få presisert at uønsket sex alltid er voldtekt. Den som presser gjennom sex uten å få eksplisitt og upresset utsagn om at sex er ønsket av partner, begår voldtekt. 

Anonymkode: 3321d...367

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, melly666 skrev:

Klarer du alle spørsmålene? Tror du en gutt på 15 klarer alle spørsmålene? Hvis ikke er det på høy tid å lære barn&voksne hva voldtekt er, istedenfor å kun terpe på  hva kvinner burde gjøre for å unngå det (=holde seg hjemme til enhver tid):

https://www.nrk.no/dokumentar/xl/uskyldig-moro-eller-sexovergrep_-1.13482647

Dette er like dumt, visvas ende til ende. Alle forstår at voldtekt er galt, 15 årige gutter er ikke i posisjon til å voldta noen som helst.

Uønsket sex der tvang eller blackmail ikke blir brukt er ikke voldtekt, å klage seg til sex er ikke voldtekt. Kvinner er ikke barn, de kan si nei når de vill. 15 åringer som har sex med hverandre, er begge med på streken. Denne dokumentaren tar å forvirrer mer en det det skaper klarhet. Denne NRK siden skaper inntrykk at menn og gutter ikke vet bedre.          

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Dette er like dumt, visvas ende til ende. Alle forstår at voldtekt er galt, 15 årige gutter er ikke i posisjon til å voldta noen som helst.

Uønsket sex der tvang eller blackmail ikke blir brukt er ikke voldtekt, å klage seg til sex er ikke voldtekt. Kvinner er ikke barn, de kan si nei når de vill. 15 åringer som har sex med hverandre, er begge med på streken. Denne dokumentaren tar å forvirrer mer en det det skaper klarhet. Denne NRK siden skaper inntrykk at menn og gutter ikke vet bedre.          

Tok du testen? Husk at dette er ekte saker, fra retten, hvor guttene ble dømt for seksuelle overgrep.

Kvinner kan ikke si nei til sex når de er bevisstløse, det er litt derfor det er voldtekt.

Ingen har sagt at 15 åringer som har sex automatisk begår voldtekt - men en 15 åring kan voldta noen på lik linje med voksne, og er strafferettslig tilregnelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, melly666 skrev:

Tok du testen? Husk at dette er ekte saker, fra retten, hvor guttene ble dømt for seksuelle overgrep.

Kvinner kan ikke si nei til sex når de er bevisstløse, det er litt derfor det er voldtekt.

Ingen har sagt at 15 åringer som har sex automatisk begår voldtekt - men en 15 åring kan voldta noen på lik linje med voksne, og er strafferettslig tilregnelig.

Tok testen og lese alt, dette er helt ute på jorde. Menn vet at når kvinner er bevisstløs så er det voldtekt. Du trenger ikke å fortelle menn det, låner du penger ifra bevisstløse menn? Jeg fatter ikke at vi må si dette til gutter, du har gutter som ikke er så god mentalt men de er ikke de vi snakker om. 

15 år kan så vit på seg klærne om morgenen, 15 åringer tar ikke i samme grad som voksene og planleger overlagt voldtekt. Og 15 åringer er ikke samegrad strafferettslig tilregning som voksene, du har skjerpene omstendigheter som fører til andre ting (vil ikke kalde det straff). Vet ikke om du har hat så mye med 15 åringer å gjøre, jeg finner i det minste at 15 år gutter snakker stort og gjør ikke stort mere. Jeg sier IKKE at 15 år gammel gutt har voldtatt noen sinne, men dette er bra søkt spør du meg.

Bare for å si det klart 15 år gamle gutter er de siste som du bør bekymre deg over, vi trenger ikke skamme dem som potensiale voldtekt menn\ gutter, tenk å si noe så grusomt til gutter som er uerfaren og mesteparten som er jomfru at; Du er en voldtekt mann. Og hvis du tror at dette er ok å si til gutter, så er dette vi høre som små jenter "om du har sex utenfor ekteskapet så er du løs kvinne" dette er akkurat det samme og patologiserer på akkurat samme måte som mot jenter på 70 tallet og gir akkurat samme surhet følelse.   

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, melly666 skrev:

Tok du testen? Husk at dette er ekte saker, fra retten, hvor guttene ble dømt for seksuelle overgrep.

Kvinner kan ikke si nei til sex når de er bevisstløse, det er litt derfor det er voldtekt.

Ingen har sagt at 15 åringer som har sex automatisk begår voldtekt - men en 15 åring kan voldta noen på lik linje med voksne, og er strafferettslig tilregnelig.

Testen var alt for enkel, med åpenbare svar. Det er likevel ikke vår rettsstat verdig å la disse voldtektsmennene slippe med 3-4 års fengsel og noen få tusenlapper i oppreisning til offeret. Straffen burde vært minimum 15 års fengsel og 10 mill. Kroner i oppreisning til den misbrukte jenta.

Anonymkode: 3321d...367

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2017 den 14.45, Nowyouseeme skrev:

..... så er det slik at ingen, absolutt INGEN er til å stole på.

Man burde nok i større grad kommunisere dette til unge mennesker så de var mer forsiktige med å hoppe til sengs eller bli med fremmede hjem, så kunne nok mye ubehagelig vært unngått. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2017 den 16.06, Newroz skrev:

Jeg forstår ikke at noen lar seg provosere av blogginnlegg som det vises til i HI. Så klart er ikke alle menn voldtektsmenn. Det er ingen som tror det. Heller ingen som mener å si det. 

Snakkes det om voldtekter så snakkes det ofte om hva kvinnene kan gjøre for å unngå å bli voldtatt. Alle kvinner vet hva de skal gjøre, og hva de ikke bør gjøre. Alle verdens kvinner får de samme rådene, og de har alltid fått det. Det ligger vel nærmest i ryggmargen til en kvinne at hun kan bli voldtatt om hun går ute etter det er mørkt. Kvinner vet det så inderlig godt. Alt det fæle som kan skje. 

Jeg er ganske lei av å få de samme rådene om igjen, og om igjen. Som om jeg, og alle andre kvinner, liksom ikke har hørt dette før og ikke vet det. I stede for å bli minnet på alle rådene jeg allerede kan og har hørt tusen ganger før, trenger jeg heller en påminnelse om at det ikke er min skyld at jeg blir voldtatt om jeg ikke følger rådet. 

 

 

Hvis du løfter blikket bittelitt fra egen navle skjønner du sikkert at det er flere kvinner enn deg her i verden, og selv om du har hørt rådene før finnes det yngre kvinner på vei inn i voksenlivet som kanskje ikke har hørt alle disse rådene "tusen ganger før". 

Artikkelen provoserer fordi den, igjen, viser feminister som mener man ikke skal gi unge jenter/kvinner råd fordi de selv opplever det støtende og har "hørt det tusen ganger før". Med andre ord er man mer enn villig til å ofre unge jenter for ideologiens skyld, og det fremstår både hjerterått og dumt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet med at man gir råd om hvordan man unngå å voldta. Det er faktisk utrolig provoserende at kvinner får liste på liste om ting de bør gjøre for å unngå at menn voldtar dem, nesten som om hvis de gjør dette så er det deres feil.

De får spørsmål som: Hva hadde du på deg?

Jeg kan gå naken jeg, det betyr ikke at det er en invitasjon til voldtekt. Jeg er lesbisk! Noen ganger ser jeg kvinner som er skikkelig hot, de kan være ute helt alene om natten, men jeg går ikke bort og river av henne buksa av den grunn. Jeg sier ikke at det er dette alle menn gjør, men noen gjør det. Så hvorfor skal vi si til kvinner at de må kle på seg, de må ikke være flørtet, de må ikke gjøre ditten eller datten? Hvis noen voldtar en kvinne er ikke kvinnen medskyldig fordi hun ikke gjorde nok for å unngå det. Det er aldri offer sin feil at de blir voldtatt. 

Endret av Chiyo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chiyo skrev:

Jeg ser ikke problemet med at man gir råd om hvordan man unngå å voldta. Det er faktisk utrolig provoserende at kvinner får liste på liste om ting de bør gjøre for å unngå at menn voldtar dem, nesten som om hvis de gjør dette så er det deres feil.

De får spørsmål som: Hva hadde du på deg?

Jeg kan gå naken jeg, det betyr ikke at det er en invitasjon til voldtekt. Jeg er lesbisk! Noen ganger ser jeg kvinner som er skikkelig hot, de kan være ute helt alene om natten, men jeg går ikke bort og river av henne buksa av den grunn. Jeg sier ikke at det er dette alle menn gjør, men noen gjør det. Så hvorfor skal vi si til kvinner at de må kle på seg, de må ikke være flørtet, de må ikke gjøre ditten eller datten? Hvis noen voldtar en kvinne er ikke kvinnen medskyldig fordi hun ikke gjorde nok for å unngå det. Det er aldri offer sin feil at de blir voldtatt. 

Vær realistisk; rådene mot å voldta er ineffektive (grunnene er listet opp flere ganger tidligere), og bygger kort sagt på den antagelsen at de som voldtar faktisk ikke vet bedre og at rådene skal få dem på bedre tanker. Vel, om det er tilfellet så skriver isåfall forfatteren på feil språk, for norske ungdommer vet dette godt fra før og effekten blir da istedet at de bidrar til mistenkeliggjøring og fordommer mot norske gutter og menn. I verste fall kan det slå ut i negativ retning ved å motarbeide fokuset på problemet, da veldig få liker å bli tiltalt med og holdt ansvarlig for noe de ikke føler seg ansvarlige for.

Når man da ser på rådene til kvinner for å unngå voldtekt, så synes jeg faktisk mange av disse er jævlig bra, f.eks å si fra hvor man går på nachspiel, ikke dra til fremmede, ikke drikk deg sanseløs osv. Det er greit nok at du føler at du absolutt må håndheve dine rettigheter til å faktisk dra på nachspiel til fremmede uten å melde ifra og drikke deg sanseløs, men da løper du en ekstra risiko som du lett kunne vært foruten. Det er isåfall en fattig trøst (etter min mening) å si til seg selv at "jeg fikk ihvertfall drikke meg snydens sammen med fremmede karer på et tilfeldig nachspiel", når man sitter på voldtektsmottaket.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2017 den 11.41, AnonymBruker skrev:

Ingen som skjønte at artikkelforfatteren bevisst skriver det opp på denne "dumme" måten for å gi et sleivspark til politiets råd? Det er for å illustrere hvor teit hun mener politiets forhåndsregler er, for det skulle være veldig enkelt og ikke voldta

Skal ikke være lett når man leter etter ting å bli fornærmet av

Anonymkode: bc1a0...3b1

Hvis det var et sleivspark i retning politiet,hvorfor ikke gi noen råd til... POLITIET??? Hvis jeg skal fornærme engelskmenn forteller jeg ikke en svenskevits, det blir liksom litt lite effektfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.4.2017 den 23.41, Dr. A. Kula skrev:

Det er ikke helt rett det du sier der om din passive rolle. Du kan nemlig gjøre en forskjell.

1 du kan ta opp voldtekt/overgrep (og konsekvenser for alle parter) som samtaleemne med kamerater og forsikre deg om at de harsamme sunne forhold til voldtekt som du selv bør ha. Selv om ingen sier de har et løsere syn på overgrep, vil gjentatt snakk om grenser påvirke andre og innse at egne (feil) grenser ikke er normale. Altså motsatt til  passiviseringen du selv påpeker.

2 om du ser andre er i overkant påtrengende og den ene parten er tydelig ubekvem med situasjonen, så kan du gi klar beskjed til den som prøver å flytte grensene.

3 du kan gå foran med et godt eksempel og respektere andres grenser!

Dette er gode råd! Men man kan ikke gi gode råd. For ved å gi disse rådene sier du indirekte at de som ikke følger rådene er medskyldig i voldtekt. Eller er det helt absurd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Chiyo skrev:

Jeg ser ikke problemet med at man gir råd om hvordan man unngå å voldta. Det er faktisk utrolig provoserende at kvinner får liste på liste om ting de bør gjøre for å unngå at menn voldtar dem, nesten som om hvis de gjør dette så er det deres feil.

De får spørsmål som: Hva hadde du på deg?

Jeg kan gå naken jeg, det betyr ikke at det er en invitasjon til voldtekt. Jeg er lesbisk! Noen ganger ser jeg kvinner som er skikkelig hot, de kan være ute helt alene om natten, men jeg går ikke bort og river av henne buksa av den grunn. Jeg sier ikke at det er dette alle menn gjør, men noen gjør det. Så hvorfor skal vi si til kvinner at de må kle på seg, de må ikke være flørtet, de må ikke gjøre ditten eller datten? Hvis noen voldtar en kvinne er ikke kvinnen medskyldig fordi hun ikke gjorde nok for å unngå det. Det er aldri offer sin feil at de blir voldtatt. 

Poenget er vel at menn som gjør dette er ganske bevisste på, og vet, at det de gjør er voldtekt. Disse mennene er smertelig klar over hva de driver med, i alle fall de norske. Blir litt som å fortelle en narkoman om at narkotikaen han tar er farlig, han vet det fra før, men velger likevel å gjøre det, og klarer ikke motstå fristelsen.

Jeg skjønner også at kvinner synes det kan være provoserende å høre ting de ikke bør gjøre for å unngå å bli voldtatt. Likevel, rådene er likefullt viktige å tenke over. Verden kan være farlig, og hvert menneske får selv velge hvilken risiko man vil utsette seg for. Å vandre alene hjem i mørket etter en fuktig kvelden på byen og dra på nashspiel med en gjeng ukjente menn innebærer en viss risiko, som det går an å la være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor snakker dere så mye om nachspiel, mørke bakgater og fyll? Det er ikke der flertallet av voldtekter begås. Derfor er det også svært begrenset nytteverdi i mange av rådene som gis til kvinner - fordi de er utviklet for å hindre en liten andel av alle voldtekter og på ingen måte hjelper mot voldtekter eller overgrep flest.

Anonymkode: c9e69...142

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På Thu Apr 27 2017 den 15.20, melly666 skrev:

Klarer du alle spørsmålene? Tror du en gutt på 15 klarer alle spørsmålene? Hvis ikke er det på høy tid å lære barn&voksne hva voldtekt er, istedenfor å kun terpe på  hva kvinner burde gjøre for å unngå det (=holde seg hjemme til enhver tid):

https://www.nrk.no/dokumentar/xl/uskyldig-moro-eller-sexovergrep_-1.13482647

Alle 15 åringer i hele verden klarer den testen. Med unntak av de få som sliter fælt med IQ'en og er psykisk handikappet. Problemet er at 15 åringer flest har lyst å feste og drikke masse alkohol. Når man drikker for mye av det mister man dømmekraften. Forstår du ikke det? Hvorfor siver ikke det inn i hodene til alle disse damene som hyler og skriker og mobber disse rådene mot voldtekt? Vet dere hva alkohol i overstadig mengde gjør med kroppen? Drikker man seg sanseløs, setter man seg i en sårbar situasjon! Hvor jævlig hardt er det å forstå det? Menn burde avstå fra å drikke seg dritings i frykt for å kunne blacke ut og voldta og damer burde avstå i frykt for å bli voldtatt!

Case closed og begge deler ansvaret 50/50.

For når begge kjønn er like shitface drita, så mister begge dømmekraften! Hvorfor er det da automatikk i å skulle dømme mannen for ting han gjør mens han er helt ute av stand til å tenke klart, mens kvinner som er totalt borte ikke skal stilles til ansvar? Ser du ikke hvor hyklersk og dobbeltmoralsk det er?

Jeg skulle ønske det ble totalforbud mot seksuelle tilnærminger og aktiviteter under påvirkning av alkohol. I likhet med det å kjøre i beruset tilstand. Da ville mye av problemene med voldtekt bli borte. Og når folk først da begår voldtekt, vet vi at de forstår konsekvensene av det. Men kjenner man lusa på gangen, vil vel ikke folk offre alkohol og fyll mot egen sikkerhet? For når folk klikker av velmenende råd mot voldtekt, så er det ikke håp om å få bukt med det iallefall.

Anonymkode: a113b...531

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sat Apr 29 2017 den 9.32, Example skrev:

Poenget er vel at menn som gjør dette er ganske bevisste på, og vet, at det de gjør er voldtekt. Disse mennene er smertelig klar over hva de driver med, i alle fall de norske. Blir litt som å fortelle en narkoman om at narkotikaen han tar er farlig, han vet det fra før, men velger likevel å gjøre det, og klarer ikke motstå fristelsen.

Jeg skjønner også at kvinner synes det kan være provoserende å høre ting de ikke bør gjøre for å unngå å bli voldtatt. Likevel, rådene er likefullt viktige å tenke over. Verden kan være farlig, og hvert menneske får selv velge hvilken risiko man vil utsette seg for. Å vandre alene hjem i mørket etter en fuktig kvelden på byen og dra på nashspiel med en gjeng ukjente menn innebærer en viss risiko, som det går an å la være. 

Jeg syntes menn burde trekke seg tilbake og la disse damene være ifred. Altså slutt å gi dem råd, slutt å hjelpe til og bare hold kjeft. Så kan de damene drikke seg så dritings de vil og kle seg nakne blandt 100 dritings kåte narkiser og fortsatte forvente å slippe ansvar for egen oppførsel og tro de kan forvente å bli behandlet pent og med verdighet. Realiteten er nemlig slik at, selv om vi alle ønsker et samfunn fritt for voldt, drap og kriminalitet, så vil vi aldri komme helt dit. Vi må forholde oss til samfunnet, samfunnet kan ikke justere seg etter mine behov.

Anonymkode: a113b...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle 15 åringer i hele verden klarer den testen. Med unntak av de få som sliter fælt med IQ'en og er psykisk handikappet. Problemet er at 15 åringer flest har lyst å feste og drikke masse alkohol. Når man drikker for mye av det mister man dømmekraften. Forstår du ikke det? Hvorfor siver ikke det inn i hodene til alle disse damene som hyler og skriker og mobber disse rådene mot voldtekt? Vet dere hva alkohol i overstadig mengde gjør med kroppen? Drikker man seg sanseløs, setter man seg i en sårbar situasjon! Hvor jævlig hardt er det å forstå det? Menn burde avstå fra å drikke seg dritings i frykt for å kunne blacke ut og voldta og damer burde avstå i frykt for å bli voldtatt!

Case closed og begge deler ansvaret 50/50.

For når begge kjønn er like shitface drita, så mister begge dømmekraften! Hvorfor er det da automatikk i å skulle dømme mannen for ting han gjør mens han er helt ute av stand til å tenke klart, mens kvinner som er totalt borte ikke skal stilles til ansvar? Ser du ikke hvor hyklersk og dobbeltmoralsk det er?

Jeg skulle ønske det ble totalforbud mot seksuelle tilnærminger og aktiviteter under påvirkning av alkohol. I likhet med det å kjøre i beruset tilstand. Da ville mye av problemene med voldtekt bli borte. Og når folk først da begår voldtekt, vet vi at de forstår konsekvensene av det. Men kjenner man lusa på gangen, vil vel ikke folk offre alkohol og fyll mot egen sikkerhet? For når folk klikker av velmenende råd mot voldtekt, så er det ikke håp om å få bukt med det iallefall.

Anonymkode: a113b...531

Grunnen til dette står veldig forklart i et av spørsmålene så da får du nesten lese litt bedre. 

Men la meg forklare - i Norge (og de fleste andre land) - er det ikke sånn at man kan ruse seg, gjøre noe straffbart og så si "ops, jeg var visst litt ruset jeg, ikke noe å gjøre med det". Man skal alltid sørge for å ha en slik kontroll over kroppen sin at man ikke gjør straffbare handlinger, og hvis man ikke har det så er det faktisk ens egen skyld (med noen få unntak). 

Å sovne, er derimot ikke straffbart. Hvis man blir så full at man sovner har man ikke gjort noe galt, og blir man utsatt for en kriminell handling mens man sover har man like fult krav på beskyttelse som andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, melly666 skrev:

Grunnen til dette står veldig forklart i et av spørsmålene så da får du nesten lese litt bedre. 

Men la meg forklare - i Norge (og de fleste andre land) - er det ikke sånn at man kan ruse seg, gjøre noe straffbart og så si "ops, jeg var visst litt ruset jeg, ikke noe å gjøre med det". Man skal alltid sørge for å ha en slik kontroll over kroppen sin at man ikke gjør straffbare handlinger, og hvis man ikke har det så er det faktisk ens egen skyld (med noen få unntak). 

Å sovne, er derimot ikke straffbart. Hvis man blir så full at man sovner har man ikke gjort noe galt, og blir man utsatt for en kriminell handling mens man sover har man like fult krav på beskyttelse som andre.

Veldig innlysende. Noen har tydeligvis vanskelig for å forstå logikk. Nå har du iallefall forklart temmelig tydelig. Håper det går inn hos enkelte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...