Gå til innhold

Er det mange andre kristne her?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kristen, men er for tiden ikke tilknyttet et kirkesamfunn. Debattene om kristen tro her på forumet holder en meget lav standard når det kommer til argumentasjonen for/mot, spesiellt mot, kristendommen. At så mange ateister bruker argumenter som rett og slett ikke har grunn i bibelens skrifter for å bevise at kristne selektivt henter ut det som passer med deres egen verdensoppfattning gjør hele debatten meningsløs. Sant er det at det finnes grupper i dagens samfunn som kaller seg en ting og gjør noe annet, men de blir ikke nødvendigvis kristne av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det står i bibelen at jorden er flat, jorda ikke beveger seg og at sola går rundt jorden. Men at bibelen er ment å ta symbolsk, kan noe "oversette" til meg hvordan man skal tyde disse tekstene da? Kan man som kristen velge hva man vil "tro" på i bibelen og ikke? Opplys meg.

Anonymkode: 0b185...a99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det står i bibelen at jorden er flat, jorda ikke beveger seg og at sola går rundt jorden. Men at bibelen er ment å ta symbolsk, kan noe "oversette" til meg hvordan man skal tyde disse tekstene da? Kan man som kristen velge hva man vil "tro" på i bibelen og ikke? Opplys meg.

Anonymkode: 0b185...a99

Vel, en må legge godviljen til om en skal kunne tolke at jorden er flat ut fra bibelen. "De fire verdenshjørner" er et billedlig utrykk brukt for å snakke om store avstander på vår klode, et utrykk vi bruker den dag i dag. Det er faktisk flere vers som peker mot det motsatte, nettop at jorden er rund. Ved å lese bibelen kan en opplyse seg selv om hva som faktisk står skrevet, ikke hva ungdomsskoleelever poster på sosiale medier. Kirkens posisjon i samfunnet og dens handlinger opp gjennom historien kan og gi et feilaktig bilde av hva Bibelen sier, kirken er ikke Gud, derfor bør vi ha et klart skille mellom Guds ord og menneskers ord. I et fritt samfunn som det vi lever i her i Norge, kan en tro på hva en selv måtte ønske. Om en følger Jesus og apostlenes lære tror jeg en er til glede for Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...