Gå til innhold

Er det mange andre kristne her?


Anbefalte innlegg

Jeg er katolikk og tror på de dødes oppstandelse og håper Kristus vekker meg opp på den ytterste dag.

Er det flere troende her inne på KG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kristen, men holder meg stort sett unna religionsdiskusjoner her på KG. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, QQbaby skrev:

Vet at det er mange kristne i Oslo som deler de kristne verdiene: 

http://www.scientology-oslo.org/

Så om du er bofast i Oslo så hadde jeg sjekket ut dette litt nærmere :)

Hmm, har aldri tenkt på scientology som kristent :P

Hvordan ser de på Jesus og Gud?:)

Jeg et kristen :) oppvokst i statskirken og går nå i Filadelfia. 

Anonymkode: ca357...99c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, har aldri tenkt på scientology som kristent :P

Hvordan ser de på Jesus og Gud?:)

Jeg et kristen :) oppvokst i statskirken og går nå i Filadelfia. 

Anonymkode: ca357...99c

De ser på betaling som løsningen på alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, QQbaby skrev:

Vet at det er mange kristne i Oslo som deler de kristne verdiene: 

http://www.scientology-oslo.org/

Så om du er bofast i Oslo så hadde jeg sjekket ut dette litt nærmere :)

Næ, er katolikk og det er eksklusivt kan man si.

Er veldig kirkelojal :)

Dessuten er ikke scientologi forbundet med kristendom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hemmingroad skrev:

Ateist her...

Takk for at du ikke håner oss sånn som mange andre på KG ville gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Jackie Gleason skrev:

Takk for at du ikke håner oss sånn som mange andre på KG ville gjort.

Tenkte jeg skulle la det være...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Kristen her, men holder meg ofte unna religionsdelen på forumet (i alle fall med brukernavn), for debattnivået her er jevnt over lavt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kristen :) 
Jeg holder meg unna religions delen på forumet her inne. Jeg unngår diskusjoner generelt om kristendom osv. For jeg mener at alle må få tro det de vil tro på uten at de skal bli hakket på. Det er helt greit. Det er helt greit at folk ikke er enige i min tro, det er helt greit jeg ikke er enig i andre sin tro osv. Vi er alle ulike. Hva jeg tror på, er min sak. Hva andre tror på, er de sin sak. Gjelder de som ikke tror på noe og :) De som vil diskutere får diskutere, de som vil holde seg unna gjør det :) 

Selv om jeg er kristen så er jeg ikke enig i alt i bibelen. Jeg tror på litt andre ting også. Men skal ikke utdype det noe mer her :) Svarte på spørsmålet i hvert fall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Minlillesky skrev:

Jeg er kristen :) 
Jeg holder meg unna religions delen på forumet her inne. Jeg unngår diskusjoner generelt om kristendom osv. For jeg mener at alle må få tro det de vil tro på uten at de skal bli hakket på. Det er helt greit. Det er helt greit at folk ikke er enige i min tro, det er helt greit jeg ikke er enig i andre sin tro osv. Vi er alle ulike. Hva jeg tror på, er min sak. Hva andre tror på, er de sin sak. Gjelder de som ikke tror på noe og :) De som vil diskutere får diskutere, de som vil holde seg unna gjør det :) 

Selv om jeg er kristen så er jeg ikke enig i alt i bibelen. Jeg tror på litt andre ting også. Men skal ikke utdype det noe mer her :) Svarte på spørsmålet i hvert fall :) 

Men det er viktig å ta ateistene, når de så åpenbart tar beviselig feil om alt her i verden :)

Anonymkode: 43a9d...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, QQbaby skrev:

Vet at det er mange kristne i Oslo som deler de kristne verdiene: 

http://www.scientology-oslo.org/

Så om du er bofast i Oslo så hadde jeg sjekket ut dette litt nærmere :)

Scientologi går som en nyreligiøs bevegelse. Nyreligiøse bevegelser blomstret opp som alternativer til kirkelig kristendom og andre organiserte religioner, og som protest mot den vitenskapelige materialisme mot slutten av 1800-tallet. Bevegelsene hentet inspirasjon fra Vestens okkultisme (spiritisme, teosofi) og Østens mystikk. Okkultismen var særlig representert ved Helena Petrovna Blavatsky, som ofte regnes som nyreligiøsitetens «moderskikkelse», Annie Besant, som etterfulgte henne som leder av Teosofisk samfunn, og Rudolf Steiner, som ble opphavsmann til antroposofien. Østens mystikk var først særlig representert ved Swami Vivekananda og Vedanta Society, men senere har en lang rekke indiske gururuer vært virksomme i Vesten.

Om en definerer nyreligiøsitet som religiøs nyorientering som reaksjon på moderniteten (for eksempel historisk-kritisk bibelforsking og Darwins utviklingslære) betraktes også kristne nyskapninger som Jehovas vitner og Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige (mormonene) som nyreligiøse.

 

Er det ikke fint å lære litt FAKTA, i stedet for å komme med masse BS? :) 

Anonymkode: dbc1b...16a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Jackie Gleason skrev:

Jeg er katolikk og tror på de dødes oppstandelse og håper Kristus vekker meg opp på den ytterste dag.

Er det flere troende her inne på KG?

Jeg er også katolikk - og holder meg stort sett unna religionsdebattene her fordi man blir regelrett mobbet, og får beskjed om at man er åndssvak, dum og primitiv. Forsøker man å korrigere direkte faktafeil om kirken, får man bare beskjed om at man er hjernevasket og har blind tro på paven - som om ikke Kristus er den som har det avgjørende ord. Paven har meg bekjent aldri blitt korsfestet og stått opp igjen. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er viktig å ta ateistene, når de så åpenbart tar beviselig feil om alt her i verden :)

Anonymkode: 43a9d...3c8

Man skal ikke "ta" noen. Jeg har stor respekt for at noen velger å ikke tro - men forventer at de oppfører seg respektfullt tilbake. Det er dessverre sjelden tilfelle her inne.

Anonymkode: 9a71d...5c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Jackie Gleason skrev:

Jeg er katolikk og tror på de dødes oppstandelse og håper Kristus vekker meg opp på den ytterste dag.

Er det flere troende her inne på KG?

Katolikker er ikke kristne.

Anonymkode: 3ccb6...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Katolikker er ikke kristne.

Anonymkode: 3ccb6...56e

Så det fantes ikke kristendom før midt på 1000-tallet? Hvorfor mener du det tok 1000 år fra Kristi lidelse og død til kristendommen oppstod? Eller er ikke de ortodokse kristne heller?

Hva i all verden mener du?

Anonymkode: 9a71d...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katolikker er ikke kristne.

Anonymkode: 3ccb6...56e

Hæ???

Hva mener du vi er da?

Anonymkode: e8715...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katolikker er ikke kristne.

Anonymkode: 3ccb6...56e

Selvsagt er de det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...