Gå til innhold

Taco i konfirmasjon


Daiquiry

Anbefalte innlegg

Hahaha!!! Dette må jo bli en KG- klassiker😂😂😂 

Anonymkode: 0475d...f81

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Blondie65 skrev:

Nå mangler bare:

"Det er ikke en menneskerett ... <putt inn et eller annet>".

:ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mrs. Random Nick skrev:

Du bør uansett informere gjestene i god tid på forhånd at det blir taco som middag, slik at de dermed kan velge klesplagg etter det.

Poncho og sombrero, da?🙊

Anonymkode: bd4b2...7fc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mrs. Random Nick skrev:

Du bør uansett informere gjestene i god tid på forhånd at det blir taco som middag, slik at de dermed kan velge klesplagg etter det.

Bare å gi opp den diskusjonen :)

Det er som å snakke til en vegg selvom ørten stk har skrevet det med grunner og overveldig likes som viser til at de fleste mener dette,men men det er de som skriker høyst som "vinner" diskusjonen, er begrenset hvor mye man gidder å gjenta når det ikke går inn :)  Jeg gidder værtfall ikke mer, nå venter jeg bare på at taco maten til meg og typen er ferdig :P

 

Anonymkode: e5ee6...d13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hermine Grang skrev:

Jeg vet ikke, men synes også det er merkelig at det er de som kan  finne på å gå fra konfirmasjonen fordi de ikke synes maten egner seg i en konfirmasjon er de som skal fortelle andre om etikette. 

Synes jeg hører de. "HVAAa? TAaaaco? Meeeener de det? Noe så simpelt. Kom Preben, Ruben og Celine, vi drar hjem." 

Anonymkode: 10e6c...2d7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poncho og sombrero, da?🙊

Anonymkode: bd4b2...7fc

Ja, det blir noen festfine antrekk på familiebildene..  :ironi:

Endret av Mrs. Random Nick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får brenne ned hele lokalet. Ser ikke noen annen løsning. 

Blir dyrt dette, ts.

Anonymkode: df380...bdc

Trenger ikke brenne det ned da, det er vel nok med å ihvertfall erstatte teppet og dukene som blir dekket rød hvit og grønn av all tacosaus,rømme og guacamole. Det går en sti av flekker fra bordet og bort til koldtboret der folk har trasket og sølt rundt seg. Kansje det kan være lurt å sikre golvet med noe? malefilt for eksempel.

Anonymkode: 10e6c...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler så jeg griner 😂😂. Takk for en rasende festlig tråd 👍🏻. Og nei, har ikke laget overskriften sånn med vilje. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2008 gikk det en debatt i Dagbladet med bl.a. Hellstrøm, hvor temaet var om det var "harry" å spise ketchup. I denne anledning kom leseren Kritias med det som ble kåret til årets kommentar det året. Jeg tenker at med så mange fisefine mennesker i denne tråden, med sine urokkelige forestillinger om hva som sømmer seg av fine matvaner, og hva som er "klasse", er det på tide å dra kommentaren til Kritias fram igjen. Jeg har forandret ett ord i innlegget (prøv å gjett hvilket):

Sitat

"Det er udannet å latterliggjøre folks mangel på dannelse, sa Cæsar til soldatene sine da de lo av gallernes (i dag franskmennenes) primitive matvaner. Middelklassens redsel for å være folkelig er en av middelklassens mest avslørende egenskaper. Virkelig aristokrati, det visste Cæsar, har aldri hatt problemer med det folkelige. Tvert imot: Aristokraten er som folket: han gjør nøyaktig som han vil. Det er bare småborgeren, han som befinner seg midt i mellom, som hutrer av redsel for å gjøre noe galt. Glem ikke at snobb er avledet av sine noblesse, dvs uten adel, myntet på dem som tror man kan tiltuske seg adel gjennom smak og dyre livsvaner. Om dem sier Nietzsche: Ytre dannelse for indre barbarer. Derfor: Spis så mye taco du vil. Det beviser bare at du enten er folkelig - eller en sann aristokrat."

Anonymkode: 4b9e3...61c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, The Kitten skrev:

Det er lett å grise med taco enten man spiser med fingrene eller kniv og gaffel. Greit at konfirmanten vil ha taco, men det blir jo bare stress for gjestene. 

...Og da utgår all mat med saus. Søren assa! 
At man må tenke på bunaden til kusine Nora, som ikke vil annet enn å fremstå som skikkelig norsk, rik og perfekt med perfekt norsk bunad. Jepp. Da utgår sausen.

Anonymkode: 470b4...828

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, nå ser jeg fram til fredag og taco!! Får skikkelig lyst på det etter å ha lest i tråden. Litt av 'griset' med taco er jo sjarmen med det. Jeg er av typen som elsker å ha masse rømme, salsa og dressing (gjerne to typer) på tacoen, så dersom det i skjellet blir det masse gris. Løser det med å knuse skjellet i småbiter og bygger videre opp og spiser med gaffel.

Skikkelig snaddermat! Nommenom!

Usikker på hvordan jeg hadde reagert om det hadde blitt servert i en konfirmasjon. Hadde nok blitt noe overrasket, men glad :)

Anonymkode: 46fd9...4f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Daiquiry skrev:

Jeg ler så jeg griner 😂😂. Takk for en rasende festlig tråd 👍🏻. Og nei, har ikke laget overskriften sånn med vilje. 

Forresten; er dattera di TegneHanne? 😉

Anonymkode: df380...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja herregud, JEG er helt hysterisk over en kledning jeg har betalt over 50 tusen for og spart i 15 år for å få råd til! 

Ja,VI er helt hysterisk at jeg ikke har lyst til bli nedsølt av mine egene unger eller andre unger, eller andre voksne som ikke innser at de har taco krydder og salsa på hendene!  

På ett plagg jeg har brukt mye penger, energi, og tid på!

Fy faen så bortkjemt vi er!

 

 

 

 

Anonymkode: e5ee6...d13

Stakkars. Klem til deg. :hug:

Anonymkode: 5a62b...283

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville beregnet 300 gram kjøtt pr pers, blir det rester er det jo bare å fryse det.

Forøvrig ville jeg lukset opp tacoen med ulike typer tilbehør som bønnestuing, tex-mex ris, ulike hot sauser (se på innvandrerforretninger, så slipper du å lage alt selv (der får du forøvig også stooore glass med jalapenos), ulike typer oster, noen skikkelig gode lefser, gorditas, tacotrays i stedet for tacoskjell, noen ferdigblandede salater med ulik retning, syltet rødløk, mango, ananas og så videre.

Se på pinterest for ideer til hvordan du organiserer det, og oppskrifter på tilbehør. Søk på taco bar og taco buffet. Basics som rømme og salsa ville jeg kanskje hatt i fine skåler der hvor folk sitter også.

Anonymkode: 4fb69...104

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min første tanke er at det ikke var noen allergivennlige innslag i forslaget. Mange som ikke tåler feks. gluten.

Deretter synes jeg forslaget om en buffet var et bra tips. Da kunne dere inkludert:

  • De 3 typene kjøtt du skrev i HI. Ville beregnet ca 300g kjøtt per person. Jeg og mannfolket spiser lett 600g og vi er 2 personer.
  • Meksikansk ris
  • Stekte kyllingbryst
  • Hjemmelaget guacamole
  • Hjemmelaget salsa i forskjellige varianter
  • Nachos
  • Meksikanske sauser
  • En meksikansk gryterett
  • Salat, tomat, ananas, mango, tomater, løk/rødløk, bønner, lime, chilli og jalapenos.
  • Maisbrød
  • Ostesaus
  • Meksikanske kjøttboller
  • Enchiladas
  • Quesadilla
  • Hjemmelagde lefser basert på en skikkelig meksikansk oppskrift.

I det hele tatt, ha mange forskjellige retter på et langt bord. Da kan man velge og vrake med hva man vil spise. Høres jo riktig godt ut!

Endret av Jolene
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jolene skrev:

Min første tanke er at det ikke var noen allergivennlige innslag i forslaget. Mange som ikke tåler feks. gluten.

Deretter synes jeg forslaget om en buffet var et bra tips. Da kunne dere inkludert:

  • De 3 typene kjøtt du skrev i HI. Ville beregnet ca 300g kjøtt per person. Jeg og mannfolket spiser lett 600g og vi er 2 personer.
  • Meksikansk ris
  • Stekte kyllingbryst
  • Guacamole
  • Salsa i forskjellige varianter
  • Nachos
  • Meksikanske sauser
  • En meksikansk gryterett
  • Salat, tomat, ananas, mango, tomater, løk/rødløk, bønner, lime
  • Maisbrød
  • Ostesaus
  • Meksikanske kjøttboller
  • Enchiladas
  • Quesadilla

I det hele tatt, ha mange forskjellige retter på et langt bord. Da kan man velge og vrake med hva man vil spise. Høres jo riktig godt ut!

Er vel ikke gluten i tacoshell? Er ikke de laget av mais?

Anonymkode: bd4b2...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...Og da utgår all mat med saus. Søren assa! 
At man må tenke på bunaden til kusine Nora, som ikke vil annet enn å fremstå som skikkelig norsk, rik og perfekt med perfekt norsk bunad. Jepp. Da utgår sausen.

Anonymkode: 470b4...828

Jeg frykter det samme gjelder både remouladen og den hjemmelagede maj... jeg mener selvsagt aioli... nei vent, er det finere med mayonaise tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...