Gå til innhold

Taco i konfirmasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Wenda skrev:

De fleste jeg kjenner spiser tacoen som salat. Knekker opp skjell og har ved siden av, eller spiser tortillaen som man gjør med nan til indisk, ev varmer tortillaen så den blir som kjeks

Da har hverken du eller noen du kjenner faktisk spist taco noen gang.... 

Altså, det er jo junkfood! 

Anonymkode: edd10...443

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at det er ikke alle som liker slik sterk mat. Spesielt ikke den eldre garde.

Taco er hverdagsmat

Skrevet

Jeg kunne aldri i livet så mye som tenkt på å servere taco i en konfirmasjon eller en annen høytidelig anledning for den del. 

Folk kommer langveisfra, de har tatt på seg sin fineste stas, ordnet fri fra jobb om de jobber turnus, de har ordnet hår og sminke, kanskje har de måtte tilpasse bunaden eller kjøpe nytt antrekk, de har kjøpt gave. I den flotte innbydelsen med bilde av konfirmanten stod det "velkommen til middag på X samfunnshus kl 14" Før det har de kanskje måtte kjøre et par timer eller overnattet på hotell for å rekke seremonien kl 11. 

Så får de servert... tata!!! ... taco?? Som annenhver nordmann spiser hver fredag? Nei. Bare nei, nei, NEI! Man serverer IKKE taco i noen form for høytidelig anledning.

Og når skal du lage denne tacomiddagen? Skal du stå opp i otta for å kutte grønnsaker før du dusjer og ifører deg bunaden for å rekke kirka? Salat og grønnsaker vil bli vassne om du lager de istand dagen i forveien. Hva med kjøttet? Det vil bli "kornete" om det skal varmes opp dagen etter. Skal du evt stå i bunaden på kjøkkenet å brune kjøttdeig mens gjestene venter? Har du tenkt på utfordringen med ost og rømme som må danderes i skåler? Rømmen må røres opp før bruk. 

Hva med guacemolen? Den holder seg ikke fersk over natta. Skal du leie inn kjøkkenhjelp til å lage maten? Har du tenkt på utfordringen med å varme lefser og skjell til så mange? Har du tenkt på hvilken kødannelse det blir når alle skal ha det samme, gjerne om folk forsyner seg flere ganger? Har du tenkt på faren for at barn springer rundt med salsa og taco-krydder på hender som kan grise til bunaden til andre gjester? Har du tenkt på om oldemor på 95 faktisk liker denne "nymotens" maten?

Har du tenkt på oppryddingen etter alt dette? Eller hva du skal servere alt i? De færreste har boller og fat i samme stil som rekker til en taco-buffet til 40-50 mennesker. Hva med kjøttet? Skal du sette det fram i en svær 12 liters kasserolle? Hvordan har du tenkt å holde kjøttet og lefser/skjell/nachos varmt?

Jeg tror du bør revurdere matvalget. Bestill middag eller koldtbord av noen som kan faget. 

Jeg har aldri hørt om noen som serverer taco i en konfirmasjon. Her er det du som voksen som må sette grenser for tenåringen. En vennefest eller nattmat i bryllup, helt ok med taco. Andre høytidelige anledninger? Nei. 

Hadde jeg kommet til en konfirmasjon der det ble servert taco ville jeg nok vurdert å forlate selskapet.

Enkelte ting gjør man bare ikke.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Wenda skrev:

De fleste jeg kjenner spiser tacoen som salat. Knekker opp skjell og har ved siden av, eller spiser tortillaen som man gjør med nan til indisk, ev varmer tortillaen så den blir som kjeks

Jeg gjør det og folk ser rart på meg. Så nei de fleste gjør nok ikke det.

Anonymkode: 8e0c1...c7c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymSjiraff skrev:

Klarer virkelig ikke folk å spise taco uten å søle på seg? Har selv vært i konfirmasjon med taco og det gikk helt fint. 

:fnise: Er det taco, så er det taco! Da eter man som en gris.

Anonymkode: 10e6c...2d7

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det og folk ser rart på meg. Så nei de fleste gjør nok ikke det.

Anonymkode: 8e0c1...c7c

Sa heller ikke at de fleste gjør det. Jeg sa at de fleste JEG KJENNER gjør det. Les alt pls

Skrevet
5 minutter siden, Timsy skrev:

Hadde jeg kommet til en konfirmasjon der det ble servert taco ville jeg nok vurdert å forlate selskapet.

Det man ikke gjør er å forlate konfirmasjonen fordi man mener at maten ikke er fin nok. 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker å ha blandet salat i en stor bolle, så jeg kun trenger forsyne meg en gang. Skal man stå i kø både for hver enkelt, oppkuttet grønnsak blir man aldri ferdig med å stå i kø. Bare løken synes jeg er grei å ha separat. Mer gris blir det også med disse småskålene overalt.

Anonymkode: 57a25...8bf

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Hermine Grang skrev:

Det man ikke gjør er å forlate konfirmasjonen fordi man mener at maten ikke er fin nok. 

Hvis du tror det var grunnen til at den brukeren hadde forlatt selskapet har du ikke lest ordenlig.

Samme gjelder flere brukere, som gjentatte ganger har sagt at det er pga søl det kan bli med taco, men det er som å snakke til vegg, dere klarer virkelig ikke skjønne hvorfor man er redd for ett plagg som man har spart til i flere år som koster 30 pluss! Som kanskje tillegg er blitt sydd av slekning!  Det er ikke alle som får bunad til konfimasjonen sin!

Anonymkode: e5ee6...d13

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ikke sammenlignes med en konfirmasjon, sitter dere dolla opp med dress og bunader eller kjole når dere møtes?

Vi er 5 i familien, og med broren min og barn blir vi også 10, vi har også til tider i bursdag seskap taco, men da er vi litt pyntet,men fortsatt hverdagslig kledd/pyntet.

Smil og vær glad så går alt bra! 😃 Jeg er jo selvfølgelig klar over at dette ikke er til en konfirmasjon. Det var bare et tips til Ts som spurte om hvor mye kjøtt hun trengte. Og om konfirmanten ønsker taco i sin konfirmasjon, så er det vel ingenting som er bedre enn st hun får den maten hun ønsker seg på en sånn spesiell dag :)  Å svare meg frekt her, kan du holde deg for god til ;)  Skal selv ha konfirmasjon neste mnd, så derfor følger jeg med tråden også😃 Ha en fin dag da, det har i allefall jeg :) Ts: igjen, lykke til med konfirmanten og konfirmasjonen 😃😃

Anonymkode: b6df1...3bf

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du tror det var grunnen til at den brukeren hadde forlatt selskapet har du ikke lest ordenlig.

Samme gjelder flere brukere, som gjentatte ganger har sagt at det er pga søl det kan bli med taco, men det er som å snakke til vegg, dere klarer virkelig ikke skjønne hvorfor man er redd for ett plagg som man har spart til i flere år som koster 30 pluss! Som kanskje tillegg er blitt sydd av slekning!  Det er ikke alle som får bunad til konfimasjonen sin!

Mye gnaging på søl på bunad her. Dekk deg til eller lær deg å spise med bestikk. Herreguuuuud!

• Liker 3
Gjest chisandra
Skrevet

Det virker som veldig mange her tolket ts sitt hovedinnlegg som at hun lurte på om taco er ok i en konfirmasjon. Les om igjen. :)

Gjest Blondie65
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mange bruker bunad på 17.mai, mange spiser også pølser med ketchup på 17.mai, og mange søler derfor ketchup på skjorten. Ketchup/salsa er vel ca. like vanskelig å få bort vil jeg tro. 

Til poenget: bruker ikke 4-åringen bunad på 17.mai heller? Liker ikke 4-åringen ketchup? MÅ 4-åringen ha salsa på tacoen, kan du ikke bare gi h*n taco uten salsa, men med en annen saus?

Anonymkode: 41107...3d0

Nei, nå må du ikke komme her og ødelegge fisefineriet til dannede oppegående folk i en saklig tråd om hva som passer i konfirmasjon med usakligheter om pølse 17. mai. Det er vel ingen dannede oppegående som spiser --- pølse?

Huff, man skal sannelig høre mye ...

Sender noen flere kamferdråps, og hvor er det egentlig blitt av det lilla leggevannet og kjoleforkleet mitt.

TS: 200-300 gram rent kjøtt pr person er tilstrekkelig.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev:

Mye gnaging på søl på bunad her. Dekk deg til eller lær deg å spise med bestikk. Herreguuuuud!

Ja herregud, JEG er helt hysterisk over en kledning jeg har betalt over 50 tusen for og spart i 15 år for å få råd til! 

Ja,VI er helt hysterisk at jeg ikke har lyst til bli nedsølt av mine egene unger eller andre unger, eller andre voksne som ikke innser at de har taco krydder og salsa på hendene!  

På ett plagg jeg har brukt mye penger, energi, og tid på!

Fy faen så bortkjemt vi er!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om taco som festmat. Her i huset hender det at vi spiser taco på tirsdager fordi det er den lengste dagen i uka, og taco er kjapt og enkelt å lage. Litt sunnere enn grandis, og nesten like kjapt. Da bør dere opplyse i invitasjonen at kleskoden er koseklær. En annen ting jeg har sett i tråden er navnene taco og Mexico i samme setning. Ehhh, alle vet vel at tacoen dere spiser hver uke ikke har noe med Mexico å gjøre, eller?

Anonymkode: 9a2c7...b71

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Timsy skrev:

Jeg kunne aldri i livet så mye som tenkt på å servere taco i en konfirmasjon eller en annen høytidelig anledning for den del. 

Folk kommer langveisfra, de har tatt på seg sin fineste stas, ordnet fri fra jobb om de jobber turnus, de har ordnet hår og sminke, kanskje har de måtte tilpasse bunaden eller kjøpe nytt antrekk, de har kjøpt gave. I den flotte innbydelsen med bilde av konfirmanten stod det "velkommen til middag på X samfunnshus kl 14" Før det har de kanskje måtte kjøre et par timer eller overnattet på hotell for å rekke seremonien kl 11. 

Så får de servert... tata!!! ... taco?? Som annenhver nordmann spiser hver fredag? Nei. Bare nei, nei, NEI! Man serverer IKKE taco i noen form for høytidelig anledning.

Og når skal du lage denne tacomiddagen? Skal du stå opp i otta for å kutte grønnsaker før du dusjer og ifører deg bunaden for å rekke kirka? Salat og grønnsaker vil bli vassne om du lager de istand dagen i forveien. Hva med kjøttet? Det vil bli "kornete" om det skal varmes opp dagen etter. Skal du evt stå i bunaden på kjøkkenet å brune kjøttdeig mens gjestene venter? Har du tenkt på utfordringen med ost og rømme som må danderes i skåler? Rømmen må røres opp før bruk. 

Hva med guacemolen? Den holder seg ikke fersk over natta. Skal du leie inn kjøkkenhjelp til å lage maten? Har du tenkt på utfordringen med å varme lefser og skjell til så mange? Har du tenkt på hvilken kødannelse det blir når alle skal ha det samme, gjerne om folk forsyner seg flere ganger? Har du tenkt på faren for at barn springer rundt med salsa og taco-krydder på hender som kan grise til bunaden til andre gjester? Har du tenkt på om oldemor på 95 faktisk liker denne "nymotens" maten?

Har du tenkt på oppryddingen etter alt dette? Eller hva du skal servere alt i? De færreste har boller og fat i samme stil som rekker til en taco-buffet til 40-50 mennesker. Hva med kjøttet? Skal du sette det fram i en svær 12 liters kasserolle? Hvordan har du tenkt å holde kjøttet og lefser/skjell/nachos varmt?

Jeg tror du bør revurdere matvalget. Bestill middag eller koldtbord av noen som kan faget. 

Jeg har aldri hørt om noen som serverer taco i en konfirmasjon. Her er det du som voksen som må sette grenser for tenåringen. En vennefest eller nattmat i bryllup, helt ok med taco. Andre høytidelige anledninger? Nei. 

Unnskyld altså men....:hoho:

Anonymkode: df380...bdc

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja herregud, JEG er helt hysterisk over en kledning jeg har betalt over 50 tusen for og spart i 15 år for å få råd til! 

Ja,VI er helt hysterisk at jeg/VI ikke har lyst til bli nedsølt av mine egene unger eller andre unger, eller andre voksne som ikke innser at de har taco krydder og salsa på hendene!  

Skrevet (endret)
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukeren jeg siterte skrev selv at hun mente at taco ikke var fint nok. 

Så kom argumentet med søl. Man virker spesiell om man går fra en konfirmasjon fordi man ikke tror man kan spise uten å søle på seg selv. Man virker spesiell om man går fra en konfirmasjon fordi man er redd for at barn skal ta på en med deres grisete fingre. Da passer man seg heller for de skitne fingrene og sier ifra om foreldrene ikke ser hva som kan skje. 

Dere må gjerne mene at taco ikke egner seg i konfirmasjon, men det er ikke tacoen folk kommer til å reagere på. Det er gjesten som føler seg for fin til å være i konfirmasjon når det serveres taco. 

Endret av Hermine Grang
  • Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja,VI er helt hysterisk at jeg ikke har lyst til bli nedsølt av mine egene unger eller andre unger, eller andre voksne som ikke innser at de har taco krydder og salsa på hendene!  

Jeg sier ikke at du er bortskjemt. Jeg sier du må lære deg å bruke bestikk så du ikke søler på dette plagget. Som jeg aldri hadde brukt ute balnt folk uansett. Du har aldri noen garantier. Og hadde jeg i ørten innlegg følt det nødvendig å understreke hvor jævla dyr bunaden din er og hvilket slit det har vært å skaffe den, hadde jeg brukt noe annet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da bør dere opplyse i invitasjonen at kleskoden er koseklær.

Anonymkode: 9a2c7...b71

Enig :)

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...