Gå til innhold

Andre foreldres grenser/oppdragelse

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, Fluttershy skrev:

Slik som her i huset, jentungen er veldig lettpåvirkelig av film, og får lett mareritt. Hun kan få mareritt av filmer som er tillatt for alle blandt annet. Derfor er vi strenge på at hun ikke får se filmer med mer enn 9 års grense. (Hun er 9 år). Jeg vet at det er meget vanlig at 9 åringer får se i alle fall 11 års grense, men det tåler hun faktisk ikke her.

Dette ville jeg forventet at andre voksne gjorde uten at jeg trengte å si noe. De kunne evt ringt meg og spurt om det er greit at de ser den og den filmen hvis de er usikre, men hvis ingenting er sagt forventer jeg at man forholder seg til gjeldende aldersgrenser. Jeg har alltid blitt spurt (og jeg spør også andre) hvis det vurderes å spille et spill eller se en film som er over aldersgrensen til noen som er til stede (selv om aldersgrensen er nær, jeg spør f.eks. alltid foreldrene til lillebrors venner om de får spille spill med 7-årsgrense, selv om de er 6 år og ikke langt unna grensen). Jeg lar min åtteåring se enkelte filmer med 11-årsgrense, men ville aldri vist det til hans jevnaldrende venner uten at det var avklart på forhånd. Jeg har hittil ikke opplevd at andre ikke har tatt hensyn til aldersgrenser når de har besøk av barnas venner.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke her snakk om å levere et A4 ark med regler opp og ned. Jeg kan komme med eksempelet som fikk meg til å tenke på dette. 

Vi har en oval trampoline. Den første uken den sto oppe nå i år så var den uten nett. Mine to fikk lov til å hoppe på den, med oppsyn av voksen. Min minste på fire fikk besøk av en venn. Moren sa bare at siden det ikke var nett så fikk ikke denne vennen lov til å hoppe. Barnet var ikke vant til trampoline i utgangspunktet. Dette var selvsagt noe jeg respekterte og aksepterte! Men en nabo av oss som fikk med seg det hele latterliggjorde denne moren etter hun hadde dratt. Og hun sa at dersom hun var meg så ville hun gitt blanke i den "teite" regelen fordi det går sikkert bra.

Jeg bestemte enkelt og greit bare at trampolinen ikke skulle brukes av noen av barna den dagen. Så enkelt var det. 

Men jeg må si jeg blir skremt av alle som ikke ville fulgt en sånn regel.

Anonymkode: 825a4...51b

En sånn regel ville jeg fulgt siden det var en fireåring. Men h*n hadde enten fått huske så mye h*n ville eller ikke i det hele tatt, jeg ville ikke stått å passet på at det ikke gikk fortere enn jeg trodde foreldrene var komfortabel med. Samme med trampoline, da hadde vi ikke brukt den. 

Anonymkode: 6d869...999

AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd å få regler ved besøk

Mitt hus,mine regler

Anonymkode: 691e2...252

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...