Gå til innhold

Er det BDSM eller voldtekt?

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, kattepusen skrev:

man kan alltid snakke generelt om det, men man kan ikke nevne navn/nick på fetlife. 

At man ikke kan ta det "offentlig" er jo fair enough, men man burde vel kunne rapportere en bruker inn til selve siden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, kattepusen skrev:

man kan alltid snakke generelt om det, men man kan ikke nevne navn/nick på fetlife. 

Idioti.

Hver gang jeg leser om miljøet så er det en ny bekreftelse på at jeg gjorde rett i å melde meg helt ut av det.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Sirah skrev:

At man ikke kan ta det "offentlig" er jo fair enough, men man burde vel kunne rapportere en bruker inn til selve siden?

det var det jeg sa ja. (i innlegget før). Men jeg vet ikke hvor mye de gjør, uten politraport. 

Skrevet
Akkurat nå, kattepusen skrev:

det var det jeg sa ja. (i innlegget før). Men jeg vet ikke hvor mye de gjør, uten politraport. 

Ok da overså jeg akkurat det :) Nei, det blir vel fort ord mot ord, men skulle det komme inn lignende rapporter på samme bruker så bør det jo etterhvert ringe en bjelle for de som driver siden og dermed kan fyren bli utestengt.

Skrevet
1 minutt siden, Katten.2.0 skrev:

Idioti.

Hver gang jeg leser om miljøet så er det en ny bekreftelse på at jeg gjorde rett i å melde meg helt ut av det.

Dette er nettsidens regler da.. Ikke miløjet i en helhet. 

men hvor går grensen? hva skal rapoteres som "farlig"? Er det nok at EN person har en dårlig erfaring med en Dom, så skal denne merkes som dårlig for hele verden å se? Er det nok at noen sier "han hørte ikke kodeordet mitt den ene gangen vi hadde høy musikk på, og jeg snakket lavt", så skal han aldri bli stolt på igjen? 

Jeg er ikke for åpen shaming, fordi det kan slå få feil ut, for det finnes faktisk mennesker i miljøet som vil andre vondt. 

Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)

Nei dette er ikke BDSM. Langt i fra! 

Endret av Axl Rose
Skrevet
24 minutter siden, kattepusen skrev:

Dette er nettsidens regler da.. Ikke miløjet i en helhet. 

men hvor går grensen? hva skal rapoteres som "farlig"? Er det nok at EN person har en dårlig erfaring med en Dom, så skal denne merkes som dårlig for hele verden å se? Er det nok at noen sier "han hørte ikke kodeordet mitt den ene gangen vi hadde høy musikk på, og jeg snakket lavt", så skal han aldri bli stolt på igjen? 

Jeg er ikke for åpen shaming, fordi det kan slå få feil ut, for det finnes faktisk mennesker i miljøet som vil andre vondt. 

Jeg vil argumentere for at miljøet - som en helhet - har en større grad av alvorlige overgrep enn den øvrige befolkningen.

Har også sett alt for mange eksempler på at miljøet beskytter om sine egne og bagatelliserer ofres opplevelser av saken.
Jeg er for at man skal kunne advare mot skadelige individer innen et forholdsvist lite samfunn. Helst med screenshots av samtaler slik at man har bevis for at vedkommende har en farlig tilnærming til et såpass risikabelt felt.

• Liker 5
Skrevet (endret)
1 time siden, Katten.2.0 skrev:

Jeg vil argumentere for at miljøet - som en helhet - har en større grad av alvorlige overgrep enn den øvrige befolkningen.

Har også sett alt for mange eksempler på at miljøet beskytter om sine egne og bagatelliserer ofres opplevelser av saken.
Jeg er for at man skal kunne advare mot skadelige individer innen et forholdsvist lite samfunn. Helst med screenshots av samtaler slik at man har bevis for at vedkommende har en farlig tilnærming til et såpass risikabelt felt.

Nei, jeg syns vi skal være forsiktig med sånn som det. Selv om alvårlige ting som voldtekt, og direkte vold, som i HI, bør anmeldes til politiet. Og har man vold/voldtekstdom på seg (og vi vet om det seff), så er man ikke velkomne i miljøet. (Står i reglemanget)

Endret av kattepusen
ble litt vel privat.
Skrevet

Mao, har man en form for bevis - i dette tilfellet burde nærmest samtalen mellom TS og idioten være nok - burde en kunne advare andre om vedkommende.

Skrevet
5 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Mao, har man en form for bevis - i dette tilfellet burde nærmest samtalen mellom TS og idioten være nok - burde en kunne advare andre om vedkommende.

Jeg syns ikke miljøet skal leke politi og dommere.. det er opp til politiet og dommerne. Så om man har den dom på det, så får man komme med den. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, kattepusen skrev:

Jeg syns ikke miljøet skal leke politi og dommere.. det er opp til politiet og dommerne. Så om man har den dom på det, så får man komme med den. 

Ikke alle skadelige handlinger er ulovlig.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Katten.2.0 skrev:

Ikke alle skadelige handlinger er ulovlig.

Jeg vet, poenget mitt er at man må være forsiktig.. fordi enkelte folk kommer til å missbruke det, om det blir en ordning hvor man kan name og shame. 

Da kan man risikere at trygge gode Dominante, blir kastet ut, fordi en sub sier de gale tingene. 

Skrevet

... Det vil jo ikke kunne misbrukes om en kan bevise det?

Uansett er det merkelig å vektlegge noen få potensielt utsatte dominantes deltagelse kontra de faktisk utsatte menneskenes trygghet

• Liker 2
Skrevet (endret)
2 timer siden, kattepusen skrev:

1 time siden, kattepusen skrev:

Jeg vet, poenget mitt er at man må være forsiktig.. fordi enkelte folk kommer til å missbruke det, om det blir en ordning hvor man kan name og shame. 

Da kan man risikere at trygge gode Dominante, blir kastet ut, fordi en sub sier de gale tingene. 

Ja, det er jeg helt enig i. Man skal være veldig forsiktig med å dømme - det er opp til en dommer å gjøre. Alikevel må det gå ann og rapportere inn brukere som ikke "overholder reglene". Kommer det 4-5-6 uavhengige rapporter på samme bruker så kan man kanskje avverge at en 6. person blir utsatt for overgrep. 

Endret av Sirah
Skrevet
19 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

... Det vil jo ikke kunne misbrukes om en kan bevise det?

Uansett er det merkelig å vektlegge noen få potensielt utsatte dominantes deltagelse kontra de faktisk utsatte menneskenes trygghet

Nei for ingen har noen sinne fabrikert beviser :P

og det er ikke snakk om "få potensielle utsatte dominante", det er snakk om at dette KAN utnyttes ganske kraftig, og jeg er sikker på at det kommer til å bli utnyttet, av folk (Dominante eller subber), for å få ut folk de ikke liker. Samme hvor trygge eller farlige de er. 

16 minutter siden, Sirah skrev:

Psyko mennesker finnes i alle miljøer dessverre. Sånne folk finner man dessverre overalt :( Bitre ekser er noe av det skumleste som finnes.

Ja, det er jeg helt enig i. Man skal være veldig forsiktig med å dømme - det er opp til en dommer å gjøre. Alikevel må det gå ann og rapportere inn brukere som ikke "overholder reglene". Kommer det 4-5-6 uavhengige rapporter på samme bruker så kan man kanskje avverge at en 6. person blir utsatt for overgrep. 

Det er fullt mulig å rapotere medlemmer i klubben, til klubbens styre. Det vil da blir opprettet en personsak. Hva som skjer videre, kommer an på beviser og hva alle parter sier osv.. Det er en ganske krevende prosess.. 

Skrevet

Det er vell et kjent ordtak om å leke med ild og bli brent som passer godt her.

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har møtt en mann fra fetlife som er dom og jeg er sub. Har ikke så mye erfaring med BDSM men har lest litt om det og mye av det tenner meg. Vi har hatt playrape, og han får lov til å ignorere "nei" og "stopp", men jeg sa at jeg ville ha et annet ord jeg kan bruke i tilfelle vi MÅ stoppe med en gang. Problemet er at han er veldig imot at jeg bruker dette ordet. Han mener BDSM handler om tillit og han tror jeg ikke stoler på han og han sier at det er ikke meningen at den som er sub har kontrollen. Jeg stoler jo på han men vil jo ha LITT kontroll selv om jeg er sub. Uansett så hadde vi sex og han ignorerte ordene "stopp" og "nei", men han pulte meg og kvelte meg enda hardere og jeg ville stoppe på ekte, og prøvde å snakke alvorlig til han, men han hørte ikke på. Jeg likte ikke å bli kvelt og hadde ikke forventet at han skulle gjøre det så jeg fikk panikk men han bare fortsatte uansett hva jeg sa. Hva synes dere? Er det meningen at det skal være sånn? Kan man ikke stoppe opp selv om vi har playrape? Jeg er som sagt uerfaren med BDSM.

Anonymkode: e3668...13a

Det der er ikke greit. Utfra det jeg har lest om bdsm så er tillit viktig noe som vil si at når safeordet brukes så skal den dominante slutte umiddelbart. Og det skal være enighet på forhånd om grenser. Han kunne skadet deg fordi han ikke respekterte dine grenser

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Idioti.

Hver gang jeg leser deg uttale deg om "miljløet" eller bdsm generelt så blir jeg mer og mer enig i at kinkmiljøet har det bedre uten deg.

Se bare på at det pisset du skriver videre her, hvor du er så ensporet at du nekter å innse at et kinkmiljø ikke kan ta politiansvar, etterforske og dømme, eller at det faktisk legges ned et stort arbeid i å sikre miljøet med utdanning, leveregler og annet, men du er så besatt på å leke white-knight at du ikke vil gi noe cred. 

Istedenfor å være så negativ så kan du jo heller komme med forslag på hvordan dette skal løses, hvor alle parter sikres rettferdig behandling, personvern ivaretas og alle foreninger holder seg innenfor lovverket? Jeg mener, du klarer jo det,du som er så smart! 

Anonymkode: c72a3...960

Skrevet

Dette er en soleklar voldtekt. Ingen gråsone. Gå til politiet! 

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg tror dessverre ikke dette kan kalles voldtekt dersom du samtykket til playrape uten safe-word. Men han er ikke så mye mindre dust for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...