Gå til innhold

Er det BDSM eller voldtekt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har møtt en mann fra fetlife som er dom og jeg er sub. Har ikke så mye erfaring med BDSM men har lest litt om det og mye av det tenner meg. Vi har hatt playrape, og han får lov til å ignorere "nei" og "stopp", men jeg sa at jeg ville ha et annet ord jeg kan bruke i tilfelle vi MÅ stoppe med en gang. Problemet er at han er veldig imot at jeg bruker dette ordet. Han mener BDSM handler om tillit og han tror jeg ikke stoler på han og han sier at det er ikke meningen at den som er sub har kontrollen. Jeg stoler jo på han men vil jo ha LITT kontroll selv om jeg er sub. Uansett så hadde vi sex og han ignorerte ordene "stopp" og "nei", men han pulte meg og kvelte meg enda hardere og jeg ville stoppe på ekte, og prøvde å snakke alvorlig til han, men han hørte ikke på. Jeg likte ikke å bli kvelt og hadde ikke forventet at han skulle gjøre det så jeg fikk panikk men han bare fortsatte uansett hva jeg sa. Hva synes dere? Er det meningen at det skal være sånn? Kan man ikke stoppe opp selv om vi har playrape? Jeg er som sagt uerfaren med BDSM.

Anonymkode: e3668...13a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er bdsm som er gått over dine grenser. Derfor er det så utrolig viktig å prate om ALT som eventuelt kan skje under sånn sex, før man går med på det :(
Man skal ALLTID kunne stoppe BDSM lek med stoppord, at denne "dominante" mener noe annet, burde sendt opp et rødt flagg, og du burde holdt deg langt unna. 

Var dette første gangen dere møttes? første gang dere lekte? 

• Liker 48
Skrevet

Selvfølgelig skal du kunne stoppe det når du føler for det! Ja, det hele handler om tillit og trygghet, noe som innebærer at dere skal respektere hverandres grenser og ingen skal måtte gjøre noe de ikke liker eller er komfortabel med.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Har ts tenkt på at han fyren kan være en syk farlig mann som har voldtatt og drømmer om å drepe kvinner?

Anonymkode: e8ff3...3fc

• Liker 15
Skrevet

Ja, du skal kunne stoppe det. Det at han ikke vil ha ett stoppord er ikke greit, og det burde iallefall gjøre at du er skeptisk til å stole på han.

• Liker 18
Skrevet (endret)

Uffda. Du ble sikkert redd!?!

Dette er overgodet ikke greit. Det der er ikke BDSM, det er overtramp av grenser til tusen....

Vær forsiktig før neste møte. Ha avtaler :blomst: 

PS: Ikke neste møte med han, selvsagt...Men en annen.

Endret av Rotemor
  • Liker 26
Skrevet

Dette er et overgrep. Og dette er grunnen til at man skal være VELDIG forsiktig med å møte selverklærte "erfarne dominante" på Fetlife. Det er mange syke, motbydelige, selvforherligende og direkte farlige menn (og damer) der. En som ikke respekterer et stoppord er IKKE noen du skal ha sex med igjen.

Erfaring er ikke nødvendig for å forstå normale sosiale spilleregler. En som ikke respekterer deg eller stoppordet ditt er ingen dominant - det er en overgrepsmann. Tenk å være "imot" at partneren kan stoppe når hun ikke vil mer, herregud. For en "mann"! Nei, TS, han her håper jeg ikke du har tenkt å ha noe mer med å gjøre.

• Liker 28
Skrevet

Det hørtes ut som voldtekt. Han var sikkert veldig dominerende og ville ikke høre et ord fra deg eller akseptere noe fra deg.

Hvis det er startfasen for deg, foreslår jeg at du finner en som kan "lære" deg opp.

• Liker 10
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Overgrep hold deg langt unna ham, fyren høres farlig ut.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke sånn det skal foregå, etter en vellykket session skal du føle deg trygg og glad. Slutt å treff denne mannen og finn deg en annen å leke med. Det er mange menn på sider som fet som utnytter kvinners sub-side for å kunne gjøre ting som ellers er et overgrep. Vær kritisk, du kan stille akkurat de kravene du vil, og velger selv hvem du treffer og hvordan du vil leke. 

Anonymkode: e18a0...44b

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, kattepusen skrev:

Dette er bdsm som er gått over dine grenser. Derfor er det så utrolig viktig å prate om ALT som eventuelt kan skje under sånn sex, før man går med på det :(
Man skal ALLTID kunne stoppe BDSM lek med stoppord, at denne "dominante" mener noe annet, burde sendt opp et rødt flagg, og du burde holdt deg langt unna. 

Var dette første gangen dere møttes? første gang dere lekte? 

Ja det var første gang vi lekte. Han skrev at han hadde mye erfaring med bdsm og han var en "erfaren dom". Tror vi gikk for raskt frem. Han gjorde mye ting med meg som vi ikke hadde avtalt. Han lugget og kvelte og klasket meg i ansiktet og ingen av de tingene likte jeg noe særlig...

2 minutter siden, Rotemor skrev:

Uffda. Du ble sikkert redd!?!

Dette er overgodet ikke greit. Det der er ikke BDSM, det er overtramp av grenser til tusen....

Vær forsiktig før neste møte. Ha avtaler :blomst: 

PS: Ikke neste møte med han, selvsagt...Men en annen.

Han mener det er ekte BDSM for det er når man ikke har stoppord at man har VIRKELIG tillit til partneren. :( Men jeg stolte jo ikke helt på han siden det var første gangen uansett. 

1 minutt siden, Strixvaria skrev:

Dette er et overgrep. Og dette er grunnen til at man skal være VELDIG forsiktig med å møte selverklærte "erfarne dominante" på Fetlife. Det er mange syke, motbydelige, selvforherligende og direkte farlige menn (og damer) der. En som ikke respekterer et stoppord er IKKE noen du skal ha sex med igjen.

Erfaring er ikke nødvendig for å forstå normale sosiale spilleregler. En som ikke respekterer deg eller stoppordet ditt er ingen dominant - det er en overgrepsmann. Tenk å være "imot" at partneren kan stoppe når hun ikke vil mer, herregud. For en "mann"! Nei, TS, han her håper jeg ikke du har tenkt å ha noe mer med å gjøre.

Ja, er litt vanskelig å vite på forhånd hvem som er til å stole på eller ikke. Han sa at han hadde gitt mange kvinner orgasmer. De måtte bare stole på han og så fikk de kraftige serieorgasmer. Jeg fikk definitivt IKKE orgasme når vi lekte. Det gikk for fort frem og det var bare vondt. :( 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var første gang vi lekte. Han skrev at han hadde mye erfaring med bdsm og han var en "erfaren dom". Tror vi gikk for raskt frem. Han gjorde mye ting med meg som vi ikke hadde avtalt. Han lugget og kvelte og klasket meg i ansiktet og ingen av de tingene likte jeg noe særlig...

Var det også første gang dere møttes?
Selv om han sier han er erfaren, betyr ikke det at han vet alt. Tilogmed dominante lærer hele tiden, og hver sub er forskjellig, og har forskjellige grenser. 
Jeg håper du har snakket med han etterpå, og fortalt ham at du syns han gikk over dine grenser, og forbi hva dere hadde snakket om. 

Ved neste anledning, sørg for å ha stopord, og en Dom som respekterer dette. Altså ikke en som mener at sub ikke skal ha kontroll.. for i bunn og grunn, er det ALLTID subben som har kontroll, da denne SKAL kunne stoppe leken før det går over dens grenser! (med mindre noe annet er avtalt, og dette forekommer gjerne ikke før man har vært lekepartnere eller kjærester over lengre tid)

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, kattepusen skrev:

Var det også første gang dere møttes?
Selv om han sier han er erfaren, betyr ikke det at han vet alt. Tilogmed dominante lærer hele tiden, og hver sub er forskjellig, og har forskjellige grenser. 
Jeg håper du har snakket med han etterpå, og fortalt ham at du syns han gikk over dine grenser, og forbi hva dere hadde snakket om. 

Ved neste anledning, sørg for å ha stopord, og en Dom som respekterer dette. Altså ikke en som mener at sub ikke skal ha kontroll.. for i bunn og grunn, er det ALLTID subben som har kontroll, da denne SKAL kunne stoppe leken før det går over dens grenser! (med mindre noe annet er avtalt, og dette forekommer gjerne ikke før man har vært lekepartnere eller kjærester over lengre tid)

Ja det var den første gangen vi møttes. Jeg ville snakke med han om det etterpå men han ignorerte meg og sa han hadde dårlig tid. Jeg ville ha trøst men fikk ingenting. Jeg føler meg billig. Det første jeg gjorde når jeg kom hjem var å selvskade... :( 

Men jeg kommer ikke til å møte han igjen..

Forresten, er det "lov" å bruke stoppord når man får straff? Sub'en skal vel egentlig ikke like straffen, eller...?

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har møtt en mann fra fetlife som er dom og jeg er sub. Har ikke så mye erfaring med BDSM men har lest litt om det og mye av det tenner meg. Vi har hatt playrape, og han får lov til å ignorere "nei" og "stopp", men jeg sa at jeg ville ha et annet ord jeg kan bruke i tilfelle vi MÅ stoppe med en gang. Problemet er at han er veldig imot at jeg bruker dette ordet. Han mener BDSM handler om tillit og han tror jeg ikke stoler på han og han sier at det er ikke meningen at den som er sub har kontrollen. Jeg stoler jo på han men vil jo ha LITT kontroll selv om jeg er sub. Uansett så hadde vi sex og han ignorerte ordene "stopp" og "nei", men han pulte meg og kvelte meg enda hardere og jeg ville stoppe på ekte, og prøvde å snakke alvorlig til han, men han hørte ikke på. Jeg likte ikke å bli kvelt og hadde ikke forventet at han skulle gjøre det så jeg fikk panikk men han bare fortsatte uansett hva jeg sa. Hva synes dere? Er det meningen at det skal være sånn? Kan man ikke stoppe opp selv om vi har playrape? Jeg er som sagt uerfaren med BDSM.

Sa du det avtalte stoppordet?

Skrevet

Jo mer du skriver jo mer føler jeg han høres farlig ut. Det virker ut som han har funnet seg ett miljø hvor han kan skjule den han egentlig er. En som kun vil leve ut egne lyster og fantasier uten å måtte ta hensyn til partneren sin. Og sånn skal det ikke være, begge skal være fornøyd med det som skjer, og om man går for langt så skal den andre ha en metode å til å gi beskjed. Det er kjempe nødvendig, og den advarselen skal absolutt respekteres.

En ordentlig dom passer på sub'en sin, han sørger for at grensene respekteres og tar godt vare på den submissive etterpå. Jeg syns ikke du skal ta sjansen til å leke med denne mannen igjen. Og syns du skal gi beskjed til de som driver fetlife om hva slags type de har på siden sin.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Det er ALLTID lov å bruke stoppord. Det er det viktigste skillet mellom vold og bdsm. 

Ikke tillat nye bekjentskaper å styre deg på noe vis. Tenk at de faktisk må gjøre seg fortjent til din tillit og underdanighet. En dominant som er villig til å vente, lytte, bygge relasjon og tillit. Ikke en som forsøker å kle av deg/dominere deg ved første møte. 

Krev det samme av en dominant som av alle andre du omgås i form av respekt. Ikke forvent mindre omtanke og omsorg enn du ville forventet av en vanilje kjæreste.

Når alt det er sagt. Du selvskader, sier du? Da ringer det en liten alarm hos meg - dessverre. Ja, jeg vet at man kan selvskade og samtidig være genuint interessert i bdsm. Nyte det. Men jeg vet også at mange har brukt bdsm som et substitutt for selvskading. Som i ettertid har sett at bdsm ikke var bra for dem.

Jeg sier ikke at du ikke skal utforske bdsm-universet, men jeg ber deg tenke over om du har den tryggheten i deg selv og en selvfølelse som gjør at du kan leve ut dette på en sunn og trygg måte som bygger deg opp. 

Det du opplevde var et overgrep. Du følte deg forulempet og redd underveis og du følte seg dårlig etterpå. 

Det finnes dominante der ute som er verdt tiden din. Han er overhodet ikke én av dem. 

Anonymkode: 5c151...f7b

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var den første gangen vi møttes. Jeg ville snakke med han om det etterpå men han ignorerte meg og sa han hadde dårlig tid. Jeg ville ha trøst men fikk ingenting. Jeg føler meg billig. Det første jeg gjorde når jeg kom hjem var å selvskade... :( 

Men jeg kommer ikke til å møte han igjen..

Forresten, er det "lov" å bruke stoppord når man får straff? Sub'en skal vel egentlig ikke like straffen, eller...?

Farlig fyr!! Dette er overgrep og ikke bdsm.

Anonymkode: db568...56b

• Liker 7
Skrevet (endret)

Et seriøst overgrep. Tillit betyr at man er trygg på at den som er dominant stopper med bruk av safe word. 

Ingen kan lese tanker, og hvis han tror at han er en flink dominant så er han en idiot.  Dette er et klassisk eksempel på en dominant som har høye tanker om seg selv, en som misbruker sin "makt". En flink dominant forstår at han eller hun ikke kan automatisk vite om sub har det bra, og det er derfor viktig med et" safe word" slik at sub kan gi beskjed når noe føles feil. 

Jeg ville holdt meg langt unna denne personen. Hvis han ignorerte avtalt safe word er det er overgrep, altså voldtekt. 

ALLE kan stoppe sex. Om det så er midt i akten så kan du si "Nei, nå vil jeg ikke mer." De som praktiserer BDSM bruker gjerne andre ord fordi stopp og nei ikke passer i "settingen", men da har man avtalt andre ord! Om noen har sex med en person som gir klart beskjed om at de ikke vil, så er det voldtekt. 

Endret av Chiyo
  • Liker 9
Skrevet

Dette er ikke en erfaren dom innen bdsm, men bruker det for å få damer i seng og bruke de slik han selv ønsker og føler for det. Denne dom'en bør du holde deg laaaaaangt unna!!!

Er dessverre alt for mange "wannabe" dom'er der ute😳😕

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...