Gå til innhold

Er det BDSM eller voldtekt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var første gang vi lekte. Han skrev at han hadde mye erfaring med bdsm og han var en "erfaren dom". Tror vi gikk for raskt frem. Han gjorde mye ting med meg som vi ikke hadde avtalt. Han lugget og kvelte og klasket meg i ansiktet og ingen av de tingene likte jeg noe særlig...

Han mener det er ekte BDSM for det er når man ikke har stoppord at man har VIRKELIG tillit til partneren. :( Men jeg stolte jo ikke helt på han siden det var første gangen uansett. 

Ja, er litt vanskelig å vite på forhånd hvem som er til å stole på eller ikke. Han sa at han hadde gitt mange kvinner orgasmer. De måtte bare stole på han og så fikk de kraftige serieorgasmer. Jeg fikk definitivt IKKE orgasme når vi lekte. Det gikk for fort frem og det var bare vondt. :( 

Anonymkode: e3668...13a

Det er jo ingen grunn til at du skal stole på en du aldri ha møtt før, og en seriøs og erfaren dom hadde skjønt det. Neste gang avtaler du første treff på en kafe eller noe, og så forteller du hva som er viktig for deg, og hva dine grenser er, feks at du ikke liker kveleleker og at du trenger aftercare osv, og dersom han virker lite interessert i dette takker du for deg og går. Sett deg ned og skriv ned en liste på forhånd, med alle krav og forventninger du har til dette, så du er bevisst det. Og man leker aldri med fremmede uten stoppord, dette er eventuelt forbeholdt faste partnere som leser en godt og har lang erfaring med deg og hvordan du reagerer. 

Anonymkode: e18a0...44b

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som utøver av meget røff sex, inklusive kveling, så vil jeg definitivt klassifisere dette som overgrep.

Dette er en farlig person som du burde holde deg langt unna, samt varsle de lokale aktørene.

• Liker 18
Gjest Coolaid
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har møtt en mann fra fetlife som er dom og jeg er sub. Har ikke så mye erfaring med BDSM men har lest litt om det og mye av det tenner meg. Vi har hatt playrape, og han får lov til å ignorere "nei" og "stopp", men jeg sa at jeg ville ha et annet ord jeg kan bruke i tilfelle vi MÅ stoppe med en gang. Problemet er at han er veldig imot at jeg bruker dette ordet. Han mener BDSM handler om tillit og han tror jeg ikke stoler på han og han sier at det er ikke meningen at den som er sub har kontrollen. Jeg stoler jo på han men vil jo ha LITT kontroll selv om jeg er sub. Uansett så hadde vi sex og han ignorerte ordene "stopp" og "nei", men han pulte meg og kvelte meg enda hardere og jeg ville stoppe på ekte, og prøvde å snakke alvorlig til han, men han hørte ikke på. Jeg likte ikke å bli kvelt og hadde ikke forventet at han skulle gjøre det så jeg fikk panikk men han bare fortsatte uansett hva jeg sa. Hva synes dere? Er det meningen at det skal være sånn? Kan man ikke stoppe opp selv om vi har playrape? Jeg er som sagt uerfaren med BDSM.

Dere skal leke at du blir voldtatt - han skal ikke utføre en voldtekt. 

All fornuft forteller meg at han operere med egne regler som ikke er forenelig med det de fleste andre mener passer innunder paraplyen bdsm. 

Denne personen er useriøs og en du bør slutte å treffe.

Skrevet

Dette er trist lesning, og jeg beklager at du hadde en så dårlig opplevelse første gang med kink.

Jeg mener at dette er et overgrep, og ville anbefalt deg, og støttet deg i, å anmelde saken om du hadde henvendt deg til meg. Om dere ikke har en helt klar enighet om et kodeord, så er det "stopp" eller "jeg vil ikke mer" som gjelder. Bdsm-relasjon eller ikke.

Det er som alle i denne tråden sier absolutt ikke slik at det er mer "ekte" uten kodeord. Kodeordet er der som sikkerhetsbeltet i bilen. Du kan kjøre mange år uten at det kommer i bruk, men når du først trenger det, så er det utrolig godt å ha. Enhver som ikke uoppfordret anbefaler deg å bruke kodeordet, og også "trener deg til å bruke det", og ivaretar deg godt etter en koding skal du holde deg unna. 

Aspektet du nevner med "straff" er forståelig, men ja; Selv under straff skal den underdanige ha kodeord. Dette er fordi det å kode kan sidestilles med å trekke tilbake samtykket, og om du som underdanig ikke har noen måte å signalisere at samtykket er trukket tilbake, så vil jeg ende opp som en overgriper, og det har jeg ikke så veldig lyst til. Det er også en rekke ulike måter å straffe på, hvorav mange er "ubehagelig,, uten at man egentlig trenger å kode", som å få deg til å se sesongavslutningen på favorittserien din med bind for øynene. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres livsfarlig ut. Jeg blir litt satt ut over hva folk er i stand til å finne seg i. Han høres ikke vel bevart ut og trenger profesjonell hjelp fra helsevesen. Hva er greia med kvelning? Tenk om noen blir drept. Kveldning er farlig! synes det er mye naivitet her på KG. Sorry! Værsåsnill! Ta vare på dere selv og hverandre alle jenter og gutter. BDSM er en ting, maktmisbruk er noe helt annet! 

Anonymkode: b2cb8...dc1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt dette opp på SMIL-Norge. Hvis du er redd for at han kjenner deg igjen kan du bruke en bruker han ikke kjenner og du kan diskutere tema på en måte slik at han ikke kjenner deg igjen. Det er noen på SMIL som jeg ikke ville møtt på ekte fordi, men det er mange seriøse personer der som er klare på hva regler som gjelder for sikkerhet.

Anonymkode: b661e...982

• Liker 6
Skrevet

Dette anmelder du TS! Dette er voldtekt og overgrep!

BDSM skal være innenfor trygge rammer og være trygt og sikkert for alle involverte. Når du blir livredd og får panikk og mannen alikevel ikke stopper så har han krysset LANGT over en grense! Dette er IKKE BDSM, det er overgrep! At han også gjorde ting dere ikke hadde avtalt og som du ikke likte får også varsellampene til å blinke enda sterkere!

Kan du love at du ALDRI treffer han igjen? Du er for bra for en sånn fyr TS.

Skrevet

Anmeld ham til politiet og rapporter ham til SMIL.

• Liker 3
Skrevet

Smil kan ikke gjøre noen ting med dette.. Ikke møttes dem på siden, og ikke skjedde dette på kinkferansen (som er eneste arrangemanget smil har). 

så hva tror dere smil kan gjøre, siden hun skal rapotere det dit? Det hun vil få beskjed om, er å anmelde det. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, kattepusen skrev:

Smil kan ikke gjøre noen ting med dette.. Ikke møttes dem på siden, og ikke skjedde dette på kinkferansen (som er eneste arrangemanget smil har). 

så hva tror dere smil kan gjøre, siden hun skal rapotere det dit? Det hun vil få beskjed om, er å anmelde det. 

Beklager, jeg trodde hun møtte ham via SMIL.

• Liker 1
Skrevet

Han voldtar deg og du vet det ikke selv engang.

Kutt kontakten nå. Ikke rot deg borti sånne menn igjen. Neste gang kommer du kanskje ikke hjem i live. 

• Liker 6
Gjest HanenIFlokken
Skrevet

Du skal alltid ha en mulighet for å stoppe, og om ikke burde du kvitte deg med fyren før det skjer noe farlig :)

Gjest OverMyKnee
Skrevet

Fysj for en type 😠

Det burde finnes en gruppe på fetlife for å rapportere slike folk. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har møtt en mann fra fetlife som er dom og jeg er sub. Har ikke så mye erfaring med BDSM men har lest litt om det og mye av det tenner meg. Vi har hatt playrape, og han får lov til å ignorere "nei" og "stopp", men jeg sa at jeg ville ha et annet ord jeg kan bruke i tilfelle vi MÅ stoppe med en gang. Problemet er at han er veldig imot at jeg bruker dette ordet. Han mener BDSM handler om tillit og han tror jeg ikke stoler på han og han sier at det er ikke meningen at den som er sub har kontrollen. Jeg stoler jo på han men vil jo ha LITT kontroll selv om jeg er sub. Uansett så hadde vi sex og han ignorerte ordene "stopp" og "nei", men han pulte meg og kvelte meg enda hardere og jeg ville stoppe på ekte, og prøvde å snakke alvorlig til han, men han hørte ikke på. Jeg likte ikke å bli kvelt og hadde ikke forventet at han skulle gjøre det så jeg fikk panikk men han bare fortsatte uansett hva jeg sa. Hva synes dere? Er det meningen at det skal være sånn? Kan man ikke stoppe opp selv om vi har playrape? Jeg er som sagt uerfaren med BDSM.

Dette er ikke bra, og han burde ikke praktisere BDSM, for han forstår tydeligvis ikke hva sunn, sikker og samtykkende sex er. Han der skal du holde deg langt unna! 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, abstinent skrev:

Beklager, jeg trodde hun møtte ham via SMIL.

De møttes via Fetlife. Det er en internasjonal side. :( 

Vet ikke om man kan raportere brukere der.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De møttes via Fetlife. Det er en internasjonal side. :( 

Vet ikke om man kan raportere brukere der.

Er det en seriøs side så bør man både kunne rapportere og siden bør ta det veldig seriøst.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var den første gangen vi møttes. Jeg ville snakke med han om det etterpå men han ignorerte meg og sa han hadde dårlig tid. Jeg ville ha trøst men fikk ingenting. Jeg føler meg billig. Det første jeg gjorde når jeg kom hjem var å selvskade... :( 

Men jeg kommer ikke til å møte han igjen..

Forresten, er det "lov" å bruke stoppord når man får straff? Sub'en skal vel egentlig ikke like straffen, eller...?

Her er det mye å ta tak i, og jeg ville vente til jeg hadde tid å sitte litt. 

Først, den du har vært borti er IKKE en erfaren dominant BDSM'er, men en mann som bruker BDSM som en måte å missbruke kvinner på. Dessverre er dette veldig vanlig på sider som fetlife og smil :(

Nummer 2, aftercare er utrolig viktig. Det hjelper folk å roe seg ned, komme i balanse igjen og gjennskape balansen mellom partene. Dette vil også kunne forhindre subdrop, som ikke er noe gøy. 

3, litt belæring: Aldri, aldri lek med noen på første møte! Jeg vet det er spennende, men mye kan gå galt. Møt alltid på en cafe ute i det offentlige først, omringet av mennesker, bli kjent. Si gjerne fra til noen du kjenner, at du skal møte noe.. og avtal et signal (ring en gang på avtalt tidspungt), for å vise at alt går ok. 

jeg er glad du aldri kommer til å møte ham igjen, og jeg håper du har bedre lykke neste gang! :)

Når det kommer til straff, så varierer dette fra relasjon til relasjon. Noen har ikke en dynamik med straff, noen bruker straff som noe morsomt, og andre bruker straff som å rette på adferd.. 
Vi har den siste varianten, og jeg har fortsatt lov å bruke kode ord under straff, om denne går over mine grenser. 

Nå har vi vært sammen i snart 6 år, og han leser meg godt, så jeg har kun brukt kodeordet mitt 2 ganger :) 

sånn på tampen vil jeg anbefale 2 grupper på fetlife til deg: 

https://fetlife.com/groups/73388 (her gjør jeg en stygg antagelse på at du er kvinne)

https://fetlife.com/groups/118730

jeg er forresten åpen for spørsmål på pm, om det måtte være noe :) Jeg har 10 års erfaring innen BDSM og miljøet, og er aktiv i miljøet i oslo. 

• Liker 6
Skrevet
33 minutter siden, OverMyKnee skrev:

Fysj for en type 😠

Det burde finnes en gruppe på fetlife for å rapportere slike folk. 

naming and shaming er ikke lov på fetlife. Men kan kan alltid raptere dem inn til fetlife selv.. ikke sikkert de gjør noe uten politiraport på voldtekt da :P 

Skrevet
7 minutter siden, kattepusen skrev:

naming and shaming er ikke lov på fetlife. Men kan kan alltid raptere dem inn til fetlife selv.. ikke sikkert de gjør noe uten politiraport på voldtekt da :P 

Kan man ikke ta det opp i grupper eller lokale losjer heller?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Katten.2.0 skrev:

Kan man ikke ta det opp i grupper eller lokale losjer heller?

man kan alltid snakke generelt om det, men man kan ikke nevne navn/nick på fetlife. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...