AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #81 Skrevet 10. april 2017 Så hva gjør du om ditt ikke vaksinerte barn får en av de alvorlige barnesykdommer? Hever skuldrene og sier "jaja". Gjør det liksom ingenting at barnet ditt kan dø, eller? Anonymkode: cc4a0...d4c 1
Pellepingpong Skrevet 10. april 2017 #82 Skrevet 10. april 2017 På 5.4.2017 den 22.11, AnonymBruker skrev: Det er kunnskap, og du har det ikke dessverre. Vaksiner INNEHOLDER virus, og vi vet at vIRUS GJØR deg syk. Og vi VET at sykdommer som diabetes, hjertesykdom, kols og andre sykdommer ER VANLIGERE nå enn det de var før. Som BETYR at vaksiner blir gitt for å sprøyte mennesker med gift og virus slik at legemiddelindustrien kan holde oss syke og tjene penger på oss. Lov til å bruke hode ditt og ikke bare tro på alt vaksineforkjemperene sier. Anonymkode: 5e289...bcf Men.. jeg skjønner ikke helt logikken her. Ja, de inneholder virus av den sorten vi vaksinerer oss mot for at kroppen skal lære å bekjempe det. Det sånn vaksiner fungerer. Du slar liksom opp åpne dører.. At noen sykdommer er vanligere nå enn før kan jo være årsaket av alle mulige ting. Du blander korrelasjon og kausalitet. Flere bruker nettbank nå enn før, er dette grunnen til mer diabetes? Flere bruker bilbelte nå enn før, er dette grunnen til økning sv hjertesykdom? Flere tar extensions nå enn før, er dette grunnen til at fler får kols? 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #83 Skrevet 10. april 2017 På 7.4.2017 den 22.28, AnonymBruker skrev: Hvilken logikk skulle jeg være immun mot? Syns det virker som det er du som er immun. Om man er vaksinert mot kikhoste, kan man få kikhoste, bestrider du det? Anonymkode: 1b924...1e5 Ja, det kan man! Fordi vaksiner ikke fungerer på alle, men på de aller fleste. For de det ikke fungerer på eller for de som har nedsatt immunforsvar og ikke kan ta vaksiner, så er det viktig at alle andre vaksinerer seg. Ellers blir det livsfarlig. Visst vet dere at folk døde av disse sykdommene før? Anonymkode: 45389...f54 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #84 Skrevet 10. april 2017 2 timer siden, Pellepingpong skrev: Men.. jeg skjønner ikke helt logikken her. Ja, de inneholder virus av den sorten vi vaksinerer oss mot for at kroppen skal lære å bekjempe det. Det sånn vaksiner fungerer. Du slar liksom opp åpne dører.. At noen sykdommer er vanligere nå enn før kan jo være årsaket av alle mulige ting. Du blander korrelasjon og kausalitet. Flere bruker nettbank nå enn før, er dette grunnen til mer diabetes? Flere bruker bilbelte nå enn før, er dette grunnen til økning sv hjertesykdom? Flere tar extensions nå enn før, er dette grunnen til at fler får kols? Man spiser ikke nettbanker, bilbelter eller extensions, men man injiserer stoffer via vakisner som kroppen ikke skal ha. Jeg tror ikke vaksiner alene er skyld i alle disse sykdommene, det er mye mere sammensatt enn det. Men at de bidrar til en forgiftning av befolkningen er hinsides enhver tvil, spørsmålet er bare hvor mye. Anonymkode: 1b924...1e5 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #85 Skrevet 10. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det kan man! Fordi vaksiner ikke fungerer på alle, men på de aller fleste. For de det ikke fungerer på eller for de som har nedsatt immunforsvar og ikke kan ta vaksiner, så er det viktig at alle andre vaksinerer seg. Ellers blir det livsfarlig. Visst vet dere at folk døde av disse sykdommene før? Anonymkode: 45389...f54 De gjorde det ja, men vaksinene gjorde ingenting for dødeligheten. Legg spesielt merke til at skarlagensfeber også gikk ned uten at man vaksinerte mot det. https://childhealthsafety.wordpress.com/graphs/ Anonymkode: 1b924...1e5
Sirah Skrevet 10. april 2017 #86 Skrevet 10. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det kan man! Fordi vaksiner ikke fungerer på alle, men på de aller fleste. For de det ikke fungerer på eller for de som har nedsatt immunforsvar og ikke kan ta vaksiner, så er det viktig at alle andre vaksinerer seg. Ellers blir det livsfarlig. Visst vet dere at folk døde av disse sykdommene før? Anonymkode: 45389...f54 Sønnen til en venninne er allergisk mot vaksiner. Han har et generelt dårlig immunforsvar og blir ofte syk og dårlig. Sånne som han er fullstendig avhengig av "flokkimmuniteten" som vaksiner gir. Jeg blir helt dårlig av tanken på hva vaksinemotstandere utsetter denne gutten og andre som han for. Hadde han fått meslinger eller tuberkolose ville dette vært ganske krise. 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #87 Skrevet 10. april 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: De gjorde det ja, men vaksinene gjorde ingenting for dødeligheten. Legg spesielt merke til at skarlagensfeber også gikk ned uten at man vaksinerte mot det. https://childhealthsafety.wordpress.com/graphs/ Anonymkode: 1b924...1e5 Ikke nå igjen........!!!! Dette er blitt forklart hundre ganger her inne. Dene grafen viser dødelighet. Dødelighet som følge av i feksjonsskdom betinger at man blir smittet og utvikler sykdom. Vaksinerte mennesker blir generelt ikke syke, fordi immuniseringen gjør at kroppen klarer å nedkjempe patogene organismer før de skaper sykdom. Av de som BLIR syke, vil dødeligheten grovt sett være uforandret, fordi den er en konsekvens av sykdommen. Normalt vil ikke en som er vaksinert bli syk. Grunnen til at dødeligheten gikk ned i den perioden du henviser til, er at vi ble flinkere til å behandle infeksjonene, levestandarden økte, folk fikk renere og bedre vann, ernæringen og kunnskapen om den bedret seg, etc. Det betyr ikke at færre blir syke, men at de som blir syke er bedre rustet til å overleve sykdommen. Det betyr heller ikke at de som overlever ikke har sekundærkomplikasjoner som kan følge dme hele livet, som f. eks. lammelser, hørselstap, ulike hjerneskader etc. Hvis du skal bruke en graf for å argumentere mot vaksiner, må du finne en som viser antall smittede før og etter innføringen av vaksineprogrammene. Dødelighetsraten gjelder bare de som blir syke, og der er jo de vaksinerte i all hovedsak unntatt. Dette er så innlysende at det er helt ubegripelig at du poster denne grafen. Vaksiner gjør ikke at man ketter overlever sykdom - de gjør at man ikke blir syk når man eksponeres for smitte. Den som ikke skjønner noe så enkelt, burde ikke uttale seg om vaksiner. Anonymkode: 152b6...01a 5
Sirah Skrevet 10. april 2017 #88 Skrevet 10. april 2017 Hva mener dere vaksinemotstandere om vaksinering av dyr? Mine hunder (og hester) er vaksinert etter gjeldende regler fra NKK og NRYF. En gang for noen år tilbake passet jeg to hunder for to venninner. Jeg hadde alle fire hundene hjemme i min leilighet. Mine var fullvaksinerte, den ene var uvaksinert mens den siste var en uvaksinert omplasseringshund som enda ikke hadde fått fullført grunnsvaksinen sin skikkelig. Jeg la merke til at den ene hunden hostet veldig noe jeg ringte og spurte min venninne om. Dette hadde den vist gjort en stund. Utover uken hundene skulle være hos meg ble det værre og værre og også omplasseringshunden begynte å hoste. Tok med meg begge to til dyrlegen og det viste seg å være kennelhoste noe man vaksinerer hunder mot. Begge "lånehundene" hostet og harket og jeg hadde skikkelig vondt av dem. Heldigvis ble de mye bedre rask med riktig medisinering, men den ene hunden hadde jo tydeligvis gått slik en stund! Poenget her er at jeg hadde fire hunder i samme leilighet. To var vaksinerte og to uvaksinerte. Den ene var syk når den kom (jeg viste så klart ikke dette når jeg sa ja til å passe den) og smittet den andre uvaksinerte i løpet av kort tid. De to vaksinerte hundene ble ikke smittet. Jeg kommer ALDRI til å droppe å vaksinere hundene (eller hestene) mine etter å ha sett hvor syke de to stakkars hundene ble av den kennelhosten. Så vondt ønsker jeg dem ikke. Hvorfor ønsker noen barna sine så vondt? 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #89 Skrevet 10. april 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke nå igjen........!!!! Dette er blitt forklart hundre ganger her inne. Dene grafen viser dødelighet. Må være fælt for deg å få fakta slengt i trynet gang på gang. Det var dødelighet jeg ville vise, vaksiner hadde ingen innvirkning på dødeligheten Anonymkode: 1b924...1e5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #90 Skrevet 10. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man spiser ikke nettbanker, bilbelter eller extensions, men man injiserer stoffer via vakisner som kroppen ikke skal ha. Jeg tror ikke vaksiner alene er skyld i alle disse sykdommene, det er mye mere sammensatt enn det. Men at de bidrar til en forgiftning av befolkningen er hinsides enhver tvil, spørsmålet er bare hvor mye. Anonymkode: 1b924...1e5 Veldig mange tviler på dette, så jeg skulle ikke si det er hinsides enhver tvil. Veldig mye forskning støtter ikke det du sier og den forskningen dere viser til er ikke publisert i tillitsvekkende tidsskrifter. Men siden du er så imot å spise/injisere slikt kroppen ikke skal ha, så regner jeg med hverken du eller dine barn tar antibiotika ved sykdom heller. Anonymkode: 45389...f54 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #91 Skrevet 10. april 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig mange tviler på dette, så jeg skulle ikke si det er hinsides enhver tvil. Veldig mye forskning støtter ikke det du sier og den forskningen dere viser til er ikke publisert i tillitsvekkende tidsskrifter. Men siden du er så imot å spise/injisere slikt kroppen ikke skal ha, så regner jeg med hverken du eller dine barn tar antibiotika ved sykdom heller. Anonymkode: 45389...f54 Ingen tviler på at det er aluminium i vaksiner, og at dette havner i kroppen Jeg er ikke "mot" noe som helst så lenge det er du som gjør det og ikke jeg. Jeg unngår vaksiner, jeg er ikke "mot" dem. Anonymkode: 1b924...1e5 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #92 Skrevet 10. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen tviler på at det er aluminium i vaksiner, og at dette havner i kroppen Jeg er ikke "mot" noe som helst så lenge det er du som gjør det og ikke jeg. Jeg unngår vaksiner, jeg er ikke "mot" dem. Anonymkode: 1b924...1e5 Ok, litt som på samme vis som du ikke er "mot" innbetaling av skatt, du bare unngår den? Anonymkode: a0a4d...f23 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #93 Skrevet 10. april 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen tviler på at det er aluminium i vaksiner, og at dette havner i kroppen Jeg er ikke "mot" noe som helst så lenge det er du som gjør det og ikke jeg. Jeg unngår vaksiner, jeg er ikke "mot" dem. Anonymkode: 1b924...1e5 Så du spiser heller ikke grønnsaker eller drikker vann? Finnes aluminium i det også. Aluminium finnes naturlig i overflate- og grunnvannet. Anonymkode: 1e2fa...ff4 6
Lawyer Skrevet 10. april 2017 #94 Skrevet 10. april 2017 På 5.4.2017 den 11.53, Biloba skrev: Det er ikke bare vaksinemotstandere som er problemet. Det er nok en stor andel voksne som ikke har tatt oppfriskningsdoser, jeg har selv ikke tatt annet enn en influensavaksine de siste 10 årene, uten å være vaksinemotstander. Folk flest er vel bare ikke klar over hvilke som bør gjentas etter at de er ferdige med barnevaksinasjonene? Nettopp. Mange roper høyt og bærer seg over "vaksinemotstandere" når de sikkert selv ikke har tatt en vaksine siden u.skolen. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #95 Skrevet 10. april 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen tviler på at det er aluminium i vaksiner, og at dette havner i kroppen Jeg er ikke "mot" noe som helst så lenge det er du som gjør det og ikke jeg. Jeg unngår vaksiner, jeg er ikke "mot" dem. Anonymkode: 1b924...1e5 Jeg siktet jo til hva du er imot for din egen del. Igjen: ettersom du ikke vil ta inn noe så unaturlig som vaksiner, så tar du vel ikke inn noe så unaturlig som andre medisiner heller? Anonymkode: 45389...f54 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #96 Skrevet 10. april 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må være fælt for deg å få fakta slengt i trynet gang på gang. Det var dødelighet jeg ville vise, vaksiner hadde ingen innvirkning på dødeligheten Anonymkode: 1b924...1e5 Sykdommene det vaksinerer mot kan være dødelige. Flere syke betyr også flere døde, selv om flere heldigvis overlever nå enn før vi hadde vaksiner. Så jo, vaksiner har også en innvirkning på dødeligheten. Ingen syke av f.eks meslinger = ingen døde av meslinger. Veldig enkel logikk som du tydeligvis ennå ikke klarer å forstå, selv etter mange forklaringer. Du er veldig heldig som bor i Norge, med så høy vaksinedekning og såpass godt helsevesen som vi har. Du kan leve godt med å tro på tull fordi du er godt beskyttet. Men her kan du se hvordan det går om slike som deg får fotfeste blant folk. Ja, Romania har fattigdom i tillegg til dårlig vaksinedekning. Hadde de enda fått den beskyttelsen en vaksine er, så hadde de i hvertfall vært litt bedre stilt. Dessverre er nå 17 barn døde, og fortsetter det slik vil dette bare øke. http://www.aftenposten.no/verden/Her-har-17-barn-dodd-av-meslinger-de-siste-manedene-Vaksinemotstandere-og-fattigdom-har-skylden--616939b.html Anonymkode: daf12...481 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #97 Skrevet 10. april 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må være fælt for deg å få fakta slengt i trynet gang på gang. Det var dødelighet jeg ville vise, vaksiner hadde ingen innvirkning på dødeligheten Anonymkode: 1b924...1e5 Selvfølgelig hadde de ikke noen innvirkning på dødeligheten.Man kan ikke dø av en sykdom man ikke har. Tenk deg et samfunn på hundre mennesker. Hvis ingen er vaksinerte, og alle får en sykdom med 50% dødelighet, vil 50 mennesker dø. Dødeligheten er på 50 prosent. Hvis man tenker seg et annet samfunn med 100 individer der 90 av dem er vaksinert, vil 10 bli syke og 5 vil dø. Dødeligheten er fortsatt på femti prosent. Hvilket scenario tenker du er best? Skjønner du hvor uredelig du argumenterer? (Har du tenkt over at bedre behandlingsmuligheter betyr at flere overlevende vil ha følgetilstander livet ut? Er det ikke et mål å redusere dette? Overlevelse er ikke alt. Det er bedre å ikke bli syk. Gjett hva som kan hjelpe deg med det?) Anonymkode: 152b6...01a 6
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #98 Skrevet 10. april 2017 På 5.4.2017 den 22.11, AnonymBruker skrev: Det er kunnskap, og du har det ikke dessverre. Vaksiner INNEHOLDER virus, og vi vet at vIRUS GJØR deg syk. Og vi VET at sykdommer som diabetes, hjertesykdom, kols og andre sykdommer ER VANLIGERE nå enn det de var før. Som BETYR at vaksiner blir gitt for å sprøyte mennesker med gift og virus slik at legemiddelindustrien kan holde oss syke og tjene penger på oss. Lov til å bruke hode ditt og ikke bare tro på alt vaksineforkjemperene sier. Anonymkode: 5e289...bcf Så vet vi også at det er flere drukningsulykker om sommeren, og det blir også solgt mer is om sommeren. Det vil vel si at det har en sammenheng? De som spiser is har større risiko for å drukne!! Anonymkode: 68d42...bdc 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #99 Skrevet 10. april 2017 Vaksiner - nei takk! Anonymkode: 96345...5c9 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #100 Skrevet 10. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vaksiner - nei takk! Anonymkode: 96345...5c9 Velbegrunnede argumenter - ja takk! Anonymkode: 152b6...01a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå