Gå til innhold

Forbaska vaksinemotstandere!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 6.4.2017 den 0.08, Boletta skrev:

Jeg vet aldri om jeg skal le eller grine når jeg leser argumentasjonen til vaksinemotstandere. Jeg har lyst til å le, siden det stort sett høres ut som parodier på seg selv. Men jeg bør vel heller grine siden dette tydeligvis er noen som går rundt og tror på. Og sprer videre som propaganda til andre som om de var nyfrelste. 

På en måte er det like greit at de ikke vaksiner seg så kan genene dems dø ut. Bare synd det går utover barna de nekter å vaksinere. Stygt sagt men når jeg leser de dumme tingene de tror på så . . . 

Anonymkode: 05a5c...b0b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: db070...cfd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken logikk skulle jeg være immun mot? Syns det virker som det er du som er immun.
Om man er vaksinert mot kikhoste, kan man få kikhoste, bestrider du det?

Anonymkode: 1b924...1e5

Hvorfor forstår du ikke at ingen vaksiner gir 100% beskyttelse for absolutt alle individer. For kikhostevaksinen regner man at den gir immunitet for 80-85%. Det betyr at av 100 vaksinerte kan 10-15 av disse bli syke HVIS DE BLIR EKSPONERT FOR SMITTE! Dersom 80-85% av folkene rundt dem er immune (da har vi inkludert noen ikke-vaksinerte også), vil sjansen for eksponering være svært liten, men den er til stede.

Dette er IKKE det samme som din feilaktige komklusjon om at vaksinen ikke beskytter i det hele tatt. I områder med lav vaksinedekning vil selvsagt risikoen øke. Derfor bør man ha en vaksinedekning på minimum 85-90%. Da har ikke smittestoffet nevneverdig mange vektorer til at det kan spre seg i befolkningen, og de som ikke har oppnådd optimal immunisering, eller ikke er vaksinerte, vil ha minimal risiko for å bli eksponert for smitte.

Hva er det som gjør at du ikke forstår slike basale fakta?

Anonymkode: 152b6...01a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis ser det ut til at stadig flere skjønner galskapen i å sprøyte gift inn i ungene sine! 

Anonymkode: a1c2f...2b3

Sånn i tillegg til at du avslører din kunnskapsløshet ang vaksiner, må jeg skuffe deg der altså! Dekningsgraden blir høyere og høyere, og hvor mer dere "roper ut" kunnskapsløsheten deres, jo flere er positive til vaksiner er min opplevelse fra helsestasjonen! 

Anonymkode: a085c...452

• Liker 7
Skrevet

Er det bedre at barna deres dør?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Honey Dew skrev:

Er det bedre at barna deres dør?

Sier du at uvaksinerte barn dør? Uvaksinerte barn er langt friskere enn vaksinerte, det viser  alle undersøkelser.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier du at uvaksinerte barn dør? Uvaksinerte barn er langt friskere enn vaksinerte, det viser  alle undersøkelser.

Hvis alle undersôkelser viser det, synes jeg du skal vise meg ti undersøkelser som bekrefter dette. De må være fagfellevurderte og publisert i seriøse tidsskrifter. Gjerne fra en kilde som denne, f. eks:

http://www.jimmunol.org/

Det burde vel være en enkel oppgave?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis alle undersôkelser viser det, synes jeg du skal vise meg ti undersøkelser som bekrefter dette. De må være fagfellevurderte og publisert i seriøse tidsskrifter. Gjerne fra en kilde som denne, f. eks:

http://www.jimmunol.org/

Det burde vel være en enkel oppgave?

De undersøkelsene som finnes, viser dette. Men de finnes av en eller annen grunn ikke i fagfellevurderte tidsskrift såvidt meg bekjent. De må ha en grunn til å ikke ville publisere slike undersøkelser? Og det er bare å google så finner du dem.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at jeg er motstander av MMR vaksinen er at den har fått påvist forferdelige bivirkninger hos enkelte. Er for vaksinering generellt, men å utsette barn for noe så jævlig som en farlig MMR vaksine er som å spille bingo med livet til barnet. Skammelig av dere å være så egoistiske å vaksinere barna deres med denne typen vaksine! Dere skulle hatt barnevernet på nakken!

Anonymkode: 6f8ab...dde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De undersøkelsene som finnes, viser dette. Men de finnes av en eller annen grunn ikke i fagfellevurderte tidsskrift såvidt meg bekjent. De må ha en grunn til å ikke ville publisere slike undersøkelser? Og det er bare å google så finner du dem.

JEG skal ikke google for å bekrefte DINE påstander.

Hva tror du kan være grunnen til at fagfellevurderte tidsskrift ikke vil publisere disse undersøkelsene?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg er motstander av MMR vaksinen er at den har fått påvist forferdelige bivirkninger hos enkelte. Er for vaksinering generellt, men å utsette barn for noe så jævlig som en farlig MMR vaksine er som å spille bingo med livet til barnet. Skammelig av dere å være så egoistiske å vaksinere barna deres med denne typen vaksine! Dere skulle hatt barnevernet på nakken!

Anonymkode: 6f8ab...dde

Her har du litt å forklare, underbygd med gode kilder. Kom igjen!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor forstår du ikke at ingen vaksiner gir 100% beskyttelse for absolutt alle individer. For kikhostevaksinen regner man at den gir immunitet for 80-85%. Det betyr at av 100 vaksinerte kan 10-15 av disse bli syke HVIS DE BLIR EKSPONERT FOR SMITTE! Dersom 80-85% av folkene rundt dem er immune (da har vi inkludert noen ikke-vaksinerte også), vil sjansen for eksponering være svært liten, men den er til stede.

Dette er IKKE det samme som din feilaktige komklusjon om at vaksinen ikke beskytter i det hele tatt. I områder med lav vaksinedekning vil selvsagt risikoen øke. Derfor bør man ha en vaksinedekning på minimum 85-90%. Da har ikke smittestoffet nevneverdig mange vektorer til at det kan spre seg i befolkningen, og de som ikke har oppnådd optimal immunisering, eller ikke er vaksinerte, vil ha minimal risiko for å bli eksponert for smitte.

Hva er det som gjør at du ikke forstår slike basale fakta?

For å få en såpass høy vaksinedekning må alle voksne revaksinerer seg, og det er foreløpig ikke noe myndighetene presser på. Altså er vaksinedekningen mye lavere uten at det har satt igang noen kikhosteutbrudd av stor størrelse. 

Anonymkode: 6b9dd...17d

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å få en såpass høy vaksinedekning må alle voksne revaksinerer seg, og det er foreløpig ikke noe myndighetene presser på. Altså er vaksinedekningen mye lavere uten at det har satt igang noen kikhosteutbrudd av stor størrelse. 

Anonymkode: 6b9dd...17d

Dette ville vært sant hvis alle voksne jobbet med, eller hadde tett kontakt med barn. Kikhoste er ikke en like alvorlig diagnose for voksne, og det er derfor i barnebefolkningen at det er kritisk viktig å holde immuniteten høy. Hvis barn og unge har høy vaksinedekning, er smitterisikoen svært lav. At voksne ikke er revaksinerte er selvsagt uheldig, men det er ikke ensbetydende med at immuniteten nødvendigvis er gått i null - derimot vil den oftest ikke være optimal.

Når det gjelder denne spesifikke vaksinen, er det kritiske punktet at barna er vaksinerte.

Forøvrig kan det også nevnes at de som har gjennomgått kikhosteinfeksjon ikke bevarer immuniteten lenger enn ca. 20 år, så vaksine er uansett en god idé.

Insidensen av kihoste er gått ned fra 157 tilfeller pr. 100.000 individer før vaksineorogrammet, til <1 pr. 100.000. Statistikken tilsier at dette har vært svært vellykket. Om man i større grad får til revaksinasjon hos voksne, vil det være enda bedre (det gjør man i USA). Det er forøvrig ikke klarlagt riktig hvor lenge vaksinen beskytter. Her varierer tallene mellom ulike studier, men det er knyttet usikkerhet til i hvilken grad immuniteten kompromitteres i samme tempo som antistofftallene synker, og den kan derfor være virksom lengre enn man hittitl har antatt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At folk ikke vil vaksinere for meslinger er galskap. Jeg hadde det da jeg var ca 11 år gammel. Var skikkelig syk. Den gang ble man ikke vaksinert, dette var på 70 tallet. Var borte fra skolen i 2 uker og en stund var det fare for jeg ble lagt in på sykehus. Man kan og få ettersykdommer av meslinger. Tror aldri jeg har blødd så kraftig neseblod som den gang. Hadde nesten 41 i feber.

Anonymkode: cd6cc...27b

• Liker 2
Skrevet (endret)
På 5.4.2017 den 22.02, AnonymBruker skrev:

Dette er snakk om engangstilfeller! Vaksiner dreper, de er innsprøytet med gift som gir deg andre sykdommer og helseplager slik at legemiddelindustrien kan flå deg for penger. 

Hvor mange hadde diabetes, hjertesykdom og kols før? Antallet har økt drastisk, og det er fordi disse vaksine er sprøytet med gift slik at man får disse sykdommene som krever svindyr behandling. 

Når skal bedreviterne våkne? Vaksiner brukes for å lure i oss andre sykdommer. Nå må dere vaksineforkjempere gi dere, jeg ville iværtfall aldri sprøytet mine barn fulle av giret og virus. Tenk det er virus i og bakterier i vaksinen og det er kjempe alvorlig.

Anonymkode: 5e289...bcf

Så hvis det bare er lureri som du sier, hvorfor har nesten alle de farlige sykdommene så og si blitt utrydda, etter vaksinene kom? Hadde vi ikke hatt vaksiner hadde vi hatt et kjempe stort problem og folk hadde dæva som fluer. Idiotisk at enkelte foreldre nekter barna vaksiner.

Endret av caline
  • Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Ann Christin, mod

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne se dokumentasjon på påstanden om at vaksiner inneholder stoffer som gjør at vi får diabetes, hjertesykdom og kols. Hvis dette ikke kan dokumenteres så er det bare en løs påstand som kan avfeies.

Ellers tror jeg nesten vedkommende som sa dette er et troll som egentlig bare vil vise hvor bortinatta vaksinemotstandere kan være.

Anonymkode: 3d3a5...a3f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

5FE6F383-687B-4C0F-AC49-EE46411E9190.jpg

Anonymkode: 0e378...c20

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
På 4/9/2017 den 9.14, caline skrev:

Så hvis det bare er lureri som du sier, hvorfor har nesten alle de farlige sykdommene så og si blitt utrydda, etter vaksinene kom? Hadde vi ikke hatt vaksiner hadde vi hatt et kjempe stort problem og folk hadde dæva som fluer. Idiotisk at enkelte foreldre nekter barna vaksiner.

Hvilke farlige sykdommer da?

Skrevet
På Wednesday, April 05, 2017 den 22.02, AnonymBruker skrev:

Dette er snakk om engangstilfeller! Vaksiner dreper, de er innsprøytet med gift som gir deg andre sykdommer og helseplager slik at legemiddelindustrien kan flå deg for penger. 

Hvor mange hadde diabetes, hjertesykdom og kols før? Antallet har økt drastisk, og det er fordi disse vaksine er sprøytet med gift slik at man får disse sykdommene som krever svindyr behandling. 

Når skal bedreviterne våkne? Vaksiner brukes for å lure i oss andre sykdommer. Nå må dere vaksineforkjempere gi dere, jeg ville iværtfall aldri sprøytet mine barn fulle av giret og virus. Tenk det er virus i og bakterier i vaksinen og det er kjempe alvorlig.

Anonymkode: 5e289...bcf

Så fint for deg og dine barn at det fremdeles er mange andre som vaksinerer barna sine. Så er sjansen fremdeles der for at det går bra sjølv om du er ein idiot.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...