Gå til innhold

Syntes du synd på folk som må opp grytidlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, på en måte  fordi jeg er så skrekkelig trøtt om morgenen selv. Men faktisk litt misunnelig og,  fordi jeg hadde likt å ha en jobb å gå til.....

Anonymkode: f7f8a...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Sirah skrev:

Tja, å stå opp tidlig er faktisk bare en vanesak. Jeg er så utpreget B-menneske som det går ann og bli. Jeg hadde et års tid en jobb hvor jeg måtte stå opp klokken 05:00. Jeg slet som en idiot i begynnelsen, men så gikk det seg til. Etterhvert våknet jeg av meg selv før klokken ringte. Nå som jeg står opp rundt 8 hadde jeg ikke klart å stå opp 5 om det så hadde smelt 😂

Heldig du er. Jeg klarte aldri å venne meg til det der. Ikke når jeg gikk på skolen engang. Følte jeg ble trøttere og trøttere for hver dag jeg måtte opp tidlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som utpreget B-menneske må jeg si at jeg finner det ytterst merkverdig når selvutnevnte "utpregete B-mennesker" hevder at de kan vende seg til å stå opp fem på morran, eller, enda verre, at de står opp så tidlig fordi det er kos. B-menneske er bare en betegnelse på mennesker som ennå ikke har forstått at de egentlig er A-mennesker, da, kanskje. Så dumme vi B-mennesker er som ikke bare sovner litt tidligere så vi slipper å gå rundt kronisk søvndeprivert.

Anonymkode: a0b2b...0e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lunarstone skrev:

Jeg hadde en jobb (renholder, det blir nok dømt nord og ned kjenner jeg folk rett) i 3 år der jeg begynte kl 05.30, + pendletid. Måtte stå opp midt på natten  (ca. 04) og prioriterte ikke sminke og gjøre seg fin xD. Det var hardbart. Er så til de grader B-menneske , sovner aldri før 00- 01, uansett hvor tidlig jeg legger meg.  Svigermoren min har jobbet til disse tider i 30 år, selv om hun også er et B-menneske.  Jeg ser det sliter på henne. Jeg synes ikke "synd" på dem som må opp så tidlig, men jeg har stor respekt for dem. 

Hvorfor skulle du bli dømt for å være renholder?   Er ikke det et like bra yrke som noe annet?    Dere gjør en veldig viktig jobb.  Ha litt respekt for deg selv jente. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser meg selv som heldig.  80% stillinger vokser ikke på trær i helsevesenet her jeg bor. Men jeg er jobber både dag og aftenvakter heldigvis.    Det er mange som misunner meg.  Jeg jobber ca 95%, tar endel ekstravakter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
På 27.3.2017 den 19.15, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg syntes mer synd på de som ikke har en jobb og må leve på NAV og ikke har råd til alle godene de av oss i greit betalte jobber har. 

Men jeg er misunnelig på de som ikke behøver å jobbe siden de har penger nok til alt de ønsker seg uten å jobbe. 

Anonymkode: e5264...a95

Skjønner ikke hvordan du kan være misunnelig på de som ikke kan jobbe. Tror de fleste liker å jobbe,det er å bruke evnene sine,være sosial,og ha rutiner(det vil si trygghet),og mest : å utrette noe i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Maleficenta skrev:

Heldig du er. Jeg klarte aldri å venne meg til det der. Ikke når jeg gikk på skolen engang. Følte jeg ble trøttere og trøttere for hver dag jeg måtte opp tidlig

Ja ble helt overrasket selv :P Tok litt tid, men det funket tilslutt. Kan bare glemme det igjen nå 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...