Gå til innhold

Syntes du synd på folk som må opp grytidlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest antbug
11 timer siden, Maleficenta skrev:

Hvilke jobber er det? De fleste jobber starter på morgenen. Selv de med fleksitid kommer ikke slepende kl 12 på jobb

Nei, jeg så ikke for meg langt utpå dagen, men litt senere enn "grytidlig". Siden det var det ordet ts brukte regnet jeg med at det ikke var snakk om å begynne på jobb kl 9. Jeg har fleksitid, og det er helt uproblematisk å starte kl 10 hvis jeg vil det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fleksitid er gull. I dag stod jeg opp 7.30, satt på kaffetrakteren og satt meg rett ned på hjemmekontoret og fikk unna mail halvannen times tid. Nå har jeg første møtet om en times tid, og slapper av med frokost før jeg skal hoppe i dusjen. Timen det tar med mat og dusj jobber jeg inn på slutten av dagen. Eller i morgen om jeg heller føler for det. 

Anonymkode: f918d...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fleksitid er gull. I dag stod jeg opp 7.30, satt på kaffetrakteren og satt meg rett ned på hjemmekontoret og fikk unna mail halvannen times tid. Nå har jeg første møtet om en times tid, og slapper av med frokost før jeg skal hoppe i dusjen. Timen det tar med mat og dusj jobber jeg inn på slutten av dagen. Eller i morgen om jeg heller føler for det. 

Anonymkode: f918d...754

7.30 er tidlig nok det og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, antbug skrev:

Nei, jeg så ikke for meg langt utpå dagen, men litt senere enn "grytidlig". Siden det var det ordet ts brukte regnet jeg med at det ikke var snakk om å begynne på jobb kl 9. Jeg har fleksitid, og det er helt uproblematisk å starte kl 10 hvis jeg vil det. 

For b mennesker føles det tidlig å stå opp kl 9 og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes synd på dem!!

Takk og lov for at jeg får jobbe mest på natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes ikke synd på de som står opp tidlig, jeg gjør det jo selv! Står som regel opp et sted mellom 04-07 avhengig av når jeg begynner/hva slags arbeidsoppgaver jeg har den dagen (noen oppgaver må gjøres før og/eller etter normal arbeidstid). Syntes mer på de som jobber døgnkontinuerlig turnus som snus hele tiden, kanskje bare fra en dag til den andre, og så tilbake igjen 4. dag osv. 

Anonymkode: 0b298...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug
På 28.3.2017 den 10.58, Maleficenta skrev:

For b mennesker føles det tidlig å stå opp kl 9 og

Ja, men det går greit å komme seg opp likevel. Hilsen et B-menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en trygdet venninne som ringer fast den dagen i uken hun må opp og ut for å gå på kurs....da drar hun en halvtime senere enn jeg gjør hver dag og er hjemme en time før....så ringer hun meg for å klage en time om for en vannvittig slitsom dag det har vært...må innrømme at det provoserer litt når det er en litt kortere dag enn alle vi andre har hver dag....hun har ikke sykdommer altså, da kunne man jo forstått at en helt vanlig dag er utmattende...

Anonymkode: cd46a...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2017 den 0.09, Arabella skrev:

Du er virkelig uspiselig! Folk som har vært i arbeidslivet gjennom et langt liv, har gjerne betalt et syvsifret beløp i skatt og pensjonsavgift. Men du unner dem ikke en vel fortjent pensjonistilværelse med en anstendig pensjon?

Det verste er at AB sikkert er en ung jypling som nettopp har begynt å betale skatt selv, og derfor ikke ser skogen for bare trær. 

Anonymkode: 8c0bd...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke synd på de, men om jeg våkner 06.30 og titter ut for å se snø og vind fly sidelengs ute, eller at det regner og blåser like fælt, er jeg ufattelig glad for bare å kunne krype under den varme dyna igjen og slumre videre.

Står så opp 09.30-10.00 for å lage en god frokost og varm god kaffe:-).

Deretter venter dagens gjøremål, alt etter hva jeg finner på den dagen.

Anonymkode: c1b0a...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

Folk her snakker jo om å finne seg ny jobb som det er å kjøpe seg en ny genser. BARE å finne seg noe annet å gjøre fordi man ikke liker å stå tidlig opp liksom :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes veldig synd på meg selv når jeg må dra meg ut av den varme senga klokka seks om morningen :P 

Anonymkode: d39e2...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme jeg synes litt synd på meg selv når klokka ringer 0545, men så minner jeg meg selv om at jeg ville syntes veldig mye mer synd på meg jeg ikke hadde hatt en jobb å gå til. (Men søndager er ålreite dyr ;)  ) 

 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, antbug skrev:

Ja, men det går greit å komme seg opp likevel. Hilsen et B-menneske.

Ja det er ikke det jeg sier. Å stå opp tidlig er jo bare kjipt der og da. Er da litt lov å syns småsynd på seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en jobb (renholder, det blir nok dømt nord og ned kjenner jeg folk rett) i 3 år der jeg begynte kl 05.30, + pendletid. Måtte stå opp midt på natten  (ca. 04) og prioriterte ikke sminke og gjøre seg fin xD. Det var hardbart. Er så til de grader B-menneske , sovner aldri før 00- 01, uansett hvor tidlig jeg legger meg.  Svigermoren min har jobbet til disse tider i 30 år, selv om hun også er et B-menneske.  Jeg ser det sliter på henne. Jeg synes ikke "synd" på dem som må opp så tidlig, men jeg har stor respekt for dem. 

Endret av Lunarstone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Nei, synes mer synd på folk som jobber skift og aldri har muligheten til å få en "normal" døgnrytme. I tillegg kommer folk som kun jobber nattskift. 

Selv om jeg er et utpreget nattmenneske, og har en jobb hvor jeg selv bestemmer når jeg vil starte arbeidet, så står jeg vanligvis opp rundt 05:30-06:00 for å begynne på dagens dont. Koser meg med kaffe-/tekoppen, nyhetssendingene på radioen, og stillheten før resten av byen våkner til liv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, å stå opp tidlig er faktisk bare en vanesak. Jeg er så utpreget B-menneske som det går ann og bli. Jeg hadde et års tid en jobb hvor jeg måtte stå opp klokken 05:00. Jeg slet som en idiot i begynnelsen, men så gikk det seg til. Etterhvert våknet jeg av meg selv før klokken ringte. Nå som jeg står opp rundt 8 hadde jeg ikke klart å stå opp 5 om det så hadde smelt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...