Gå til innhold

Nabo som klikket på VÅR sønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 26.3.2017 den 15.37, AnonymBruker skrev:

Les øvrige svar, så ser du hva jeg ville gjort.. Jeg forsvarer ikke dyreplageri på noen måte, tvertimot. Barn gjør ting de ikke skal. De må fortelles læres hva som er rett og galt. Barn gjør og ting som de vet at de ikke skal gjøre. Da må det jo reageres, men på en fornuftig måte.  de med hunden reagerte i affekt og hvis de har observert dette tidligere, kunne de gjerne informert foreldrene 1 gangen og tatt det da. Det hadde vært den rette måten å gjøre det på.

Anonymkode: 307c4...397

Alle barn gjør ting de ikke skal, men alle barn plager ikke dyr. Mange barn elsker dyr og ønsker å være gode mot dem. Å kaste stein på en hund er IKKE normal oppførsel for en 11-åring, dette er IKKE uskyldige guttestreker. Jeg er for at man skal snakke til barn på en skikkelig måte,  men har ingen problemer med å forstå at folk klikker når noen med overlegg plager dyrene deres.

Det virker som om ts sitt hovedfokus her er at naboen klikket på DERES sønn,  ikke at sønnen gjentatte ganger har plaget naboens hund, og kanskje flere dyr han har støtt på. Hva om ts sin sønn hadde blitt bitt av en hund han plaget? Da hadde vel ts skreket opp om at den farlige hunden måtte avlives, selv om den kun forsvarte seg...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest making.a.mess
På 26.3.2017 den 15.07, AnonymBruker skrev:

Mishandling av dyr er det første tegnet på psykopati.

Anonymkode: d7ac1...c9c

Fjols!

 

Unger finner på litt av hvert når de kjeder seg fordi konsekvensutredningen ikke er godt utviklet og de ofte ikke tenker før etterpå, eller når noen forklarer det for dem, eller de får kjeft. Snille unger inkludert. Ungen bør gå til naboen å be om unnskyldning enten han vil eller ikke. Tenker han da har lært seg en lekse han sent glemmer. Deretter kan han gå på rommet sitt og ferdig med saken. Har naboen sett gutten flere ganger i tillegg til videoen så er det nok din gutt. Naboen burde ikke ta tak i han, men at noen er slemme med dyr kan få hvemsomhelst til å reagere litt overilt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2017 den 20.05, AnonymBruker skrev:

Dere er virkelig en gjeng med klin gale tanter altså, det er helt sinnsykt.

Mennesker foran dyr. Punktum! Nei, man skal ikke drive med dyremishandling og ja, det må man åpenbart og selvfølgelig snakke alvorlig med barn om. Men å ta i en 11-åring, snakke stygt til en 11-åring, det er helt uaktuelt, UANSETT hva.

Anonymkode: 37dc9...fa7

Selv om du ikke bryr deg om dyr, bør du for barnets beste være klar over at barn som oppfører seg så avskyelig risikerer sterke reaksjoner. De risikerer også å bli bitt om de plager hunder. Det tragiske er at hunden sannsynligvis ender med å bli avlivet,  selv om det er ungens skyld. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare lest side 1, 2 og 11 i denne tråden, men kan allerede konkludere med at den er representativ for alt som er galt med KG-miljøet. Og så lurer jeg på hvor mange sider som er igjen etter at moderator har gjort sitt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Zess skrev:

Jeg har bare lest side 1, 2 og 11 i denne tråden, men kan allerede konkludere med at den er representativ for alt som er galt med KG-miljøet. Og så lurer jeg på hvor mange sider som er igjen etter at moderator har gjort sitt ...

Det er mange gode innlegg i tråden faktisk... Sånn frem til folk tydeligvis gikk tom for argumenter og angrep hverandre istede 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skriver at dere hadde banket barnet, eller til og med blitt "drapsmann/kvinne", er det seriøse?! Sånn helst seriøst??? Hadde dere banket et barn til blods? Evt drept det? Ja, det er helt forferdelig at en elleveåring kaster steiner på et forsvarsløst dyr, men nok til å bli banket og drept? Altså.... Det er snakk om et barn!! SKJERP DERE. Et forvirra, dårlig oppdratt, empatiløst barn - ja, mulig. Kanskje til og med kommende psykopat. Men GI dere a. Skulle likt å se noen faktisk slå et barn. Forstår at dyremishandling provoserer og skaper sinne hos folk, det gjør det hos meg også, definitivt. Hadde jeg opplevd barn gjøre noe sånt med mine dyr hadde jeg blitt forbanna, kjefta, fyra meg opp, men slått? Drept? Herregud, nei. Tenk dere om.

 

Anonymkode: b8975...fce

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som skriver at dere hadde banket barnet, eller til og med blitt "drapsmann/kvinne", er det seriøse?! Sånn helst seriøst??? Hadde dere banket et barn til blods? Evt drept det? Ja, det er helt forferdelig at en elleveåring kaster steiner på et forsvarsløst dyr, men nok til å bli banket og drept? Altså.... Det er snakk om et barn!! SKJERP DERE. Et forvirra, dårlig oppdratt, empatiløst barn - ja, mulig. Kanskje til og med kommende psykopat. Men GI dere a. Skulle likt å se noen faktisk slå et barn. Forstår at dyremishandling provoserer og skaper sinne hos folk, det gjør det hos meg også, definitivt. Hadde jeg opplevd barn gjøre noe sånt med mine dyr hadde jeg blitt forbanna, kjefta, fyra meg opp, men slått? Drept? Herregud, nei. Tenk dere om.

 

Anonymkode: b8975...fce

Ja er jo egentlig litt morsomt at mange påstår at ungen er kommende psykopat ,men de vil selv banke og kanskje t.o.m drepe han,som psykopater. Men hva kan du vente når de kaller hundene for barna sine,og roper: " komme til mamma da!" Det høres helt perverst ut i mine ører.

 

Anonymkode: 24111...5a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, March 26, 2017 den 15.13, AnonymBruker skrev:

Ta deg gjerne 2 boller...

Barn må som regel læres til å ikke plage andre. Det er en del av den naturlige oppdragelsen for mange desverre. Barn gjør sånt. Du er vel en sånn dyreverner som gjerne se et menneske dø, men  når det gjelder dyr så er det helt utenkelig. Så derfor kan du ta minst 2-3 boller, så ligger vi omtrent på samme kommunikasjonsnivå.

Anonymkode: 307c4...397

Det lærer de leeenge før de er 11 år. Det er sånn man begynner å lære de når de er typ ett år

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

Fjols!

 

Unger finner på litt av hvert når de kjeder seg fordi konsekvensutredningen ikke er godt utviklet og de ofte ikke tenker før etterpå, eller når noen forklarer det for dem, eller de får kjeft. Snille unger inkludert. Ungen bør gå til naboen å be om unnskyldning enten han vil eller ikke. Tenker han da har lært seg en lekse han sent glemmer. Deretter kan han gå på rommet sitt og ferdig med saken. Har naboen sett gutten flere ganger i tillegg til videoen så er det nok din gutt. Naboen burde ikke ta tak i han, men at noen er slemme med dyr kan få hvemsomhelst til å reagere litt overilt 

Snille unger på 11 år skader ikke dyr fordi de kjeder seg. Så store barn har utviklet nok empati til det

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden her har begynt å gå utover stokk og stein. En ting er å reagere på hva gutten gjorde,. Og oppdragelsen til moren,. Men jeg ser enkelte skriver her at denne gutten hadde fortjent å bli drept. Hva i all verden feiler det folk som truer med sånne ting. Er et menneske liv så lite verdt selv om han gjorde det han gjorde?  Hvem i h.. ønsker at foreldrene skal miste et barn? 

Ja det virker som gutten kanskje har problemer med empati, men det er sånne ting som må utredes hos psykolog evt. I tillegg kommer kanskje en del av oppførselen av dårlig oppdragelse. All like vel så er det helt usmakelig at noen her inne ønsker denne gutten drept. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest making.a.mess
11 timer siden, Maleficenta skrev:

Snille unger på 11 år skader ikke dyr fordi de kjeder seg. Så store barn har utviklet nok empati til det

Snilt gjort er det jo ikke, men jeg tviler på at gutten var klar over konsekvensene det har for hunden. Jeg ville ikke erklært gutten psykopat, men antatt at han gjorde noe veldig dumt som overhodet ikke var gjennomtenkt. Om det har seg slik at han fryder seg over å se dyr lide så blir jo saken en annen, men foreløpig ville jeg latt tvilen komme han tilgode. Regner med at han aldri gjør det igjen. Og barn gjør mange stygge ting. Også mot hverandre. Se bare all mobbingen og netthetsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tussi84 skrev:

Denne tråden her har begynt å gå utover stokk og stein. En ting er å reagere på hva gutten gjorde,. Og oppdragelsen til moren,. Men jeg ser enkelte skriver her at denne gutten hadde fortjent å bli drept. Hva i all verden feiler det folk som truer med sånne ting. Er et menneske liv så lite verdt selv om han gjorde det han gjorde?  Hvem i h.. ønsker at foreldrene skal miste et barn? 

Ja det virker som gutten kanskje har problemer med empati, men det er sånne ting som må utredes hos psykolog evt. I tillegg kommer kanskje en del av oppførselen av dårlig oppdragelse. All like vel så er det helt usmakelig at noen her inne ønsker denne gutten drept. 

Her setter du fingeren på noe veldig viktig som ikke har noe som helst med denne tråden å gjøre. Vi lurer ofte på hvorfor troll kommer med dødstrusler, voldstrusler, voldtekts-trusler osv. Og det er nok akkurat slike ting som dette, folk blir engasjert og hisser seg mer og mer opp. Da er det lett å sitte anonym bak et tastatur og komme med trusler og stygge kommentarer.

Jeg vil håpe og tro at disse anonyme brukerne ikke faktisk ønsker at et barn skal dø og at foreldrene skal miste sitt barn... Men skremmende og for meg uforståelig er det uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

Snilt gjort er det jo ikke, men jeg tviler på at gutten var klar over konsekvensene det har for hunden. Jeg ville ikke erklært gutten psykopat, men antatt at han gjorde noe veldig dumt som overhodet ikke var gjennomtenkt. Om det har seg slik at han fryder seg over å se dyr lide så blir jo saken en annen, men foreløpig ville jeg latt tvilen komme han tilgode. Regner med at han aldri gjør det igjen. Og barn gjør mange stygge ting. Også mot hverandre. Se bare all mobbingen og netthetsen. 

Min niese på 2.5 år skjønner til og med at det ikke er fint å kaste stein på dyr

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ryddet for personangrep og oppfordring til, og forherligelse av vold.

Raven Emerald, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som skriver at dere hadde banket barnet, eller til og med blitt "drapsmann/kvinne", er det seriøse?! Sånn helst seriøst??? Hadde dere banket et barn til blods? Evt drept det? Ja, det er helt forferdelig at en elleveåring kaster steiner på et forsvarsløst dyr, men nok til å bli banket og drept? Altså.... Det er snakk om et barn!! SKJERP DERE. Et forvirra, dårlig oppdratt, empatiløst barn - ja, mulig. Kanskje til og med kommende psykopat. Men GI dere a. Skulle likt å se noen faktisk slå et barn. Forstår at dyremishandling provoserer og skaper sinne hos folk, det gjør det hos meg også, definitivt. Hadde jeg opplevd barn gjøre noe sånt med mine dyr hadde jeg blitt forbanna, kjefta, fyra meg opp, men slått? Drept? Herregud, nei. Tenk dere om.

 

Anonymkode: b8975...fce

Men trenger du å spørre om dette? Helt seriøst? Det er vel klart de ikke hadde gjort. Folk med empati blir så rasende på vegne av hund og hundeeier at de sier det verste de kommer på. Og å spy ut litt sinne på et forum, skader ingen. Tror du skjønner at ingen vil drepe barn for dette, men sinnet er sterkt, og det er greit når unger oppfører seg slik. De skriver bare generelt i en tråd, de trur ikke enkeltbarn. 

Anonymkode: 201ef...f56

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja er jo egentlig litt morsomt at mange påstår at ungen er kommende psykopat ,men de vil selv banke og kanskje t.o.m drepe han,som psykopater. Men hva kan du vente når de kaller hundene for barna sine,og roper: " komme til mamma da!" Det høres helt perverst ut i mine ører.

 

Anonymkode: 24111...5a7

Ungen har faktisk plaget et dyr, ikke bare i sinne sagt at han vil kaste sten på den, men så aldri gjort det. Det er en stor forskjell på å uttrykke tanker om noe og å faktisk gjøre det. 

Anonymkode: 201ef...f56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men trenger du å spørre om dette? Helt seriøst? Det er vel klart de ikke hadde gjort. Folk med empati blir så rasende på vegne av hund og hundeeier at de sier det verste de kommer på. Og å spy ut litt sinne på et forum, skader ingen. Tror du skjønner at ingen vil drepe barn for dette, men sinnet er sterkt, og det er greit når unger oppfører seg slik. De skriver bare generelt i en tråd, de trur ikke enkeltbarn. 

Anonymkode: 201ef...f56

Ja, for jeg synes det er helt på tryne å nesten oppfordre til å banke barn, eller som en mod her skriver: forherlige vold. Når plaging av dyr provoserer så mye som det gjør må det da være mulig å kanalisere det på en annen måte enn å true med at man selv ville drept barnet. Enkelte her var også veldig bestemte på at "Jo, de hadde blitt drapsmann" når flere satte spørsmålstegn ved dette. Ja, dyremishandling engasjerer, men man kan da "spy ut sinne" uten å måtte si at man ønsker å drepe eller banke?!

Anonymkode: b8975...fce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...