Gå til innhold

Nabo som klikket på VÅR sønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere er virkelig en gjeng med klin gale tanter altså, det er helt sinnsykt.

Mennesker foran dyr. Punktum! Nei, man skal ikke drive med dyremishandling og ja, det må man åpenbart og selvfølgelig snakke alvorlig med barn om. Men å ta i en 11-åring, snakke stygt til en 11-åring, det er helt uaktuelt, UANSETT hva.

Anonymkode: 37dc9...fa7

Er du seriøst? Skal ikke 11åringen oppleve konsekvenser for å ha KASTET STEIN på et dyr? Hva om det var et annet barn han kastet på? Skal man fremdeles ikke kjefte? 

Jeg er enig i naboen kunne spart seg for ordbruken, for all del. Men du skjønner vel også at når dette er noe som gjentar seg igjen og igjen uten at ungen slutter så MÅ man snakke med større bokstaver? Og ærlig talt, naboen tok tak i armen til ungen. Jeg tror han overlever. Det er det derimot ikke sikkert hunden ungen kastet stein på hadde gjort om guttungen hadde truffet riktig!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎26‎.‎03‎.‎2017 den 18.00, AnonymBruker skrev:

TS igjen, jeg endte opp med å dirke opp døren med en liten saks.

Vi har nakket litt sammen og skal gå bort å si unnskyld etterpå. Sønnen min nekter for å ha gjort noe men har gått med på å si unnskyld likevel siden naboen er litt psycho (min sønns ord).

Barnevernet holder vi oss langt unna. 

 

Anonymkode: 324a7...ba5

"Naboen er litt psyko" ja. Høres ut som en skikkelig sjarmis han sønnen din du!

Du er ikke interessert i å komme til bunns i dette høres det ut som. Du er mer opptatt av å få hele greia på avstand du.

Hadde min sønn gjort noe sånt skal jeg love deg at han hadde fått høre hvor ekstremt skuffet jeg hadde blitt. At han ikke var den personen jeg trodde og at det bare er psykoer som Anders Behring Breivik som holder på sånn. Jeg hadde sagt at jeg skjemtes grundig over måten han hadde oppført seg på rett og slett.

For ei jævlig feig og stakkarslig mor du er. Men så er det jo nettop sånne mødre som deg som avler drittunger som kaster stein på dyr.

Anonymkode: a95da...33d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Det som provoserer meg er at ingen virker til å se det naboen gjorde som noe galt! Slike opplevelser setter dypere spor i ett barnesinn enn mange her virker å forstå. Og som jeg selv poengterte, så er jeg imot steinkasting. Men jeg er også imot lynsjemob-mentalitet, som både naboen til TS og majoriteten av folket på dette forumet besitter. Og terskelen for når barnevernet bør tilkalles har i dag blitt for lav. De får ikke gjort jobben sin når de ringes ned av folk som er uenige i oppdragelsen til nabobarna. Jeg bagatelliserer altså IKKE dyremishandling, men det å kaste stein etter en hund som et barn kanskje oppfatter som truende ser jeg ikke på som dyremishandling. Det er absolutt feil måte å håndtere det på, men det er et barn det er snakk om, og et barn har behov for trygge rammer og stabile voksenpersoner. 

Da har jeg ihvertfall prøvd å kommunisere frem litt sunn fornuft her, men kommunikasjon funker bare om både avsender og mottaker er åpne for det.

*drops the mic*

Anonymkode: 2e45c...bb6

Vet du, jeg har hørt diverse historier der en fremmend har blitt forbannet på barnet og barnet lærte av det. Noen ganger trengs det reaksjoner utenfra for at barnet skal lære at det eksisterer andre mennesker der ute som reagerer annerledes enn egne foreldre

Jeg hadde venner som dro meg med på å kaste stein på biler som kjørte fordi. De var eldre enn meg og jeg så ikke noe problem med det. jeg var ca 8 år og forstod ikke faren som kunne oppstå ved å kaste småstein på biler.

Vi traff en bil og den stanset. De i bilen kom løpende etter oss og tvang oss vaske av bilen deres. For å si det sånn, vi kastet aldri stein på bilen igjen. Og jeg husker dette bedre enn når foreldrene min kjeftet på meg. Det føltes aldri urettferdig eller feil heller, for når de først reagerte forstod jeg at det var egentlig ganske logisk at de ble sinte

Anonymkode: 855ae...ed4

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill psykolog til ungen din med EN GANG.

Privat psykolog, du kan ikke vente 7 måneder i kø på henvisning.

Et barn på 11 år som driver med dyreplaging har mentale problemer som må tas fatt i med en gang!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
4 minutter siden, Hadley skrev:

Bestill psykolog til ungen din med EN GANG.

Privat psykolog, du kan ikke vente 7 måneder i kø på henvisning.

Et barn på 11 år som driver med dyreplaging har mentale problemer som må tas fatt i med en gang!

Enig. Jeg hadde blitt livredd hvis jeg hadde fått vite at ungen min på 11 hadde utført noe sånt gjentatte ganger. Da er det noe som må tas tak i umiddelbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjære nabo,

Jeg vurderer å anmelde deg for vold på min lille Johannes Amadeus. Slik atferd du viste da du kom hit med et kornete filmbevis av en gutt som kaster stein på hunden din er absolutt ikke akseptabel. Det lignet kanskje litt på gullungen min, men er du klar over at veldig mange har sånn jakke. Desuten er gutter gutter og de gjør guttestreker, det må en nesten regne med. At du våger å kalle min gutt så stygge ord og i tillegg ta tak i armen hans er utilgivelig. Johannes Amadeus er et svært sårbart barn, han tåler ikke å bli snakke slik til av voksne. Her i huset snakker vi med barna våre og vi hører på hva de sier. Han fikk et traume etter utbruddet ditt og har må sittet innelåst på badet i flere timer. Selv Peppespizza og kosekveld med mamma får han ikke ut. Dette opplevde jeg som så alvorlig og traumatiserende at jeg mått dirke opp låsen med den lille neglesaksen min. Nå sier Johannes Amadeus at det ikke var han som gjorde det, og etter å ha hørt på han tror jeg faktisk det. Du skjønner han klarer ikke å lyve, pga denne gode egenskapen vet jeg at han ikke har gjort noe galt. Det er mange andre slemme barn i nabolaget, disse pleier ofte å anklage Johannes Amadeus for ugagn, som den gangen noen knuste vinduet til gamle frøken Andersen. Det var flaks for henne at Johannes Amadeus var rett i nærheten slik at han kunne peke ut synderen. At de hadde hatt tid til å skifte klær i mellomtiden kan en ikke skylde ham for. Han kan ei heller lastes for de utall av punkterte sykler i nabolaget eller for å ha skrevet f***e ordet på sure Olga sin bil. Det var desuten til pass for henne, hun er ikke helt enkel der hun kjefter på Johannes Amadeus når han spiller fotball på plenen hennes eller hjelper henne med å spise opp bærene i jordbæråkeren.

Jeg skal bære over deg denne gangen, er du klar over at gullungen min faktisk er redd deg? Han tror faktisk at du er psyko, noe atferden din tidligere i dag nesten bekrefter. Vi tilgir deg for denne gang, så mye omtanke og empati har vi for nabolaget vårt.

Anonymkode: 60d22...f7c

Haha :skratte: 

Minner meg om bloggen Pias Verden og innleggene om Bønna

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var 12 år var det 4 gutter på 16 år som sto å kastet stein på hunden til familien min som sto ute i bånd. Jeg hørte at noe skjedde ute å kom ut å så hva de gjorde. 

Jeg ble så forbanna at jeg dro rett ut ropte på hunden til meg. Og ropte til de at hvis jeg så de en gang til i nærheten av hunden så ble jeg å si i fra til faren min. Mange var redde for han for han va så streng. 

Så de sa ingenting og løp bort. 

Dette er noe alle vet, man kaster ikke stein på noen! Og kaste stein på hunder i bånd/luftegård de kan ikke springe infra den som kaster.

Disse guttene så jeg aldri igjen rundt hunden. Og hunden var ikke alene ute i bånd mer.

De guttene fikk jeg høre når jeg var eldre at de hadde plaget måser og katter. Så skulle ønske at jeg hadde sagt i fra til faren min at han måtte ta dette videre med foreldrene til disse guttene. 

Så jeg skjønner at naboen ble sint. Og kan være bra at unger som ikke eier respekt burde bli skremt av noen utenforstående. Men jeg syns naboen skulle ha snakket på en rolig måte. Si at hvis han ikke slutter så politi anmelder han dette. For dyreplageri ikke er lov og han har bevis. Og siden barnet er under den kriminelle lavalder så hadde foreldrene måtte ta straffen. Som sikkert hadde blitt en bot.

Så kanskje foreldrene til denne ungen hadde insett at det blir konsekvenser av å ikke gi konsekvenser til barna!

Anonymkode: 9caa6...445

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt at gutten kaster stein på en hund og har gjort det flere ganger. Var han alene om å gjøre det er dette ennda mer spesielt. Det betyr dog ikke at gutten er psykopat som andre her hevder. Det kommer veldig an på hvor store steiner han kaster. Kaster han små som ikke skader men som bare terger hunden,så er det litt uskyldig utforsking og moro fra guttens side,som han ikke ser alvorligheten i,selvsagt. Er det store steiner som kan skade hunden så er det mye mer alvorlig. Jeg ville uansett pratet mye med gutten om dette.

Når jeg først er inne på det spesielle  så vil jeg si at det er ennå mer spesielt at en voksen mann skjeller ut et barn og kaller barnet for stygge ting. Hvis han har stått å filmet gutten så kan vel gutten umulig ha kastet store steiner som kan skade hunden,da ville vel mannen ha stanset gutten umiddelbart. Hadde noen kalt barnet mitt for horunge og det som verre var tror jeg jeg ville anmeldt mannen. Han er uansett den voksne part i dette og er den eneste som faktisk kan straffes i denne situasjonen. Formildende omstendigheter er ikke nødvendigvis formildende selv om det virker opplagt i situasjonen. Ikke når det er barn i bildet.

Og til dere som behandler hundene deres som barn,greit nok ( eller egentlig ikke) Men til dere som kaller seg " mamma" og "pappa" til hunden, " komme til pappa da" " nå kan du springe til mamma" ( huff veldig negative frysninger)  seriøst GET A LIFE!  Det er det mest perverse jeg hører og jeg ser på dere som idioter. Sånn, nå var det sagt.

Anonymkode: 24111...5a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/26/2017 den 22.41, Biloba skrev:

Her falt jeg virkelig av.

3. Jeg hadde diskutert saken med politiet og anmeldt mannen for trusler om vold mot et barn. Det er forståelig at han er forbannet, men å utagere slik mot et barn er ikke akseptabelt, spesielt ikke når han ikke har prøvd å få foreldrene til å få slutt på problematferden først. 

Som foreldre har en kun begrenset kontroll på hva barna foretar seg ute. Mange barn gjør "guttestreker" av den dårlige sorten noen ganger i løpet av oppveksten, mange barn deltar i stygg mobbing, kaster stein på biler eller prøver å blende sjåfører med speil osv. En må nesten få informasjon om at ungen gjør noe galt, for deretter å ha en sjanse til å korrigere ungen. 

Lol k. På din egen eiendom har du 100% rett til å be folk ha seg til helvete unna, og også true med juling om de ikke fjerner seg fra DIN eiendom. Og vold? Glem det :P

Dyrenishandling og stygg mobbing "guttestreker"? Nei nå er det på tide å krype tilbake inn under den steinen du kom fra altså :P

Anonymkode: 526aa...ee9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hadley skrev:

Bestill psykolog til ungen din med EN GANG.

Privat psykolog, du kan ikke vente 7 måneder i kø på henvisning.

Et barn på 11 år som driver med dyreplaging har mentale problemer som må tas fatt i med en gang!

Og så bør mor få veiledning i foreldrerollen samtidig.

Anonymkode: 3b679...d42

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger tåler både munnbruk og å bli tatt i armen, og noen ganger er det faktisk det som må til. Spesielt effektfullt er det om det er en annen voksen som gjør det. Slik oppførsel bør slåes hardt ned på, det er som mange sier noe skummelt med mangel på empati. Det er et dårlig tegn, og bør være til bekymring for de foresatte. 

Jeg røska tak i en unge (som ikke er min, men kjenner mor) engang og var såpass direkte i talen at han den dag i dag, fire år etter, hører på meg hvis jeg sier noe. Han hadde puttet familiens katt i fryseren. Han er helt empatiløs, men forsto godt nok setningen "hvis jeg hører at du plager den katten igjen, så kommer jeg opp og gir deg juling! Er det oppfattet?!" Ikke direkte pedagogisk, men virkningsfullt. Han her hadde aldri tatt til seg en "samtale mellom voksen og barn" type setting.

Anonymkode: 675c6...cca

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må ta tak i ungene sine. For min del vil vel alle si men sønnen din er i fosterhjem , du kan holde kjeft. Men tilfellet mitt er at jeg viste selv jeg ikke var i psykisk stand til og kunne ha han selv desverre .. men tom jeg ville opdratt gutten min til og vere snill me dyr og han er bare 2 år. Begynte fra han var liten og si nei vi skal ikke dra katten i halen men klappe og viste sønnen min .. Ts du må få kustus på ungen din han er 11. Du har hatt for dårlig oppfølging av ungen din . Dyr har følelser og. 

Anonymkode: 1c92c...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Når jeg først er inne på det spesielle  så vil jeg si at det er ennå mer spesielt at en voksen mann skjeller ut et barn og kaller barnet for stygge ting. Hvis han har stått å filmet gutten så kan vel gutten umulig ha kastet store steiner som kan skade hunden,da ville vel mannen ha stanset gutten umiddelbart.

Anonymkode: 24111...5a7

Forstår godt at han filmet jeg, nettopp for å kunne vise slike foreldre med innstillingen "mitt barn gjør ikke noe gale", at JO, det gjør de faktisk.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg vært naboen så hadde jeg levert anmeldels til politiet med videobevis og navn og adresse til guttungen og foreldrene. Da kunne ts fått seg en skikkelig forsmak på hva som kommer i årene fremover for det virker ikke som hun forstår konsekvensene av mangel på oppdragelse. 

Naboen burde nok ikke blitt fysisk, men språkbruken får de bare tåle. 

Anonymkode: c1b16...668

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde naboen tatt tak i armen til sønnen min og kalt han horunge hadde han fått en strak høyre.

Dyreplageri er overhodet ikke greit, men man starter ikke med å ta tak i et slikt eventuelt problem ved å filleriste og skremme ungen. Det er heller ikke bevist at det er TS sin unge på videoen, kun at ungen har lik jakke. Uansett er det en sak for profesjonelle om det skulle vise seg at ungen til TS plager dyr.

Skjønner det er mange barnløse i denne tråden ettersom det ikke er greit å kaste stein på dyr, mens å være fysisk og skremme barn er greit. Ville dere synes det var greit at naboen straffet hunden din på eget initiativ? Snakk om dobbeltmoral 

Anonymkode: 2686b...4df

Som sagt har nok dette pågått over tid og nabo har sett at det ikke har blitt tatt tak i hjemme og valgt i fikse problemet selv. Jeg hadde gjort akkurat det samme, men ordlagt meg annerledes. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære nabo,

Jeg vurderer å anmelde deg for vold på min lille Johannes Amadeus. Slik atferd du viste da du kom hit med et kornete filmbevis av en gutt som kaster stein på hunden din er absolutt ikke akseptabel. Det lignet kanskje litt på gullungen min, men er du klar over at veldig mange har sånn jakke. Desuten er gutter gutter og de gjør guttestreker, det må en nesten regne med. At du våger å kalle min gutt så stygge ord og i tillegg ta tak i armen hans er utilgivelig. Johannes Amadeus er et svært sårbart barn, han tåler ikke å bli snakke slik til av voksne. Her i huset snakker vi med barna våre og vi hører på hva de sier. Han fikk et traume etter utbruddet ditt og har må sittet innelåst på badet i flere timer. Selv Peppespizza og kosekveld med mamma får han ikke ut. Dette opplevde jeg som så alvorlig og traumatiserende at jeg mått dirke opp låsen med den lille neglesaksen min. Nå sier Johannes Amadeus at det ikke var han som gjorde det, og etter å ha hørt på han tror jeg faktisk det. Du skjønner han klarer ikke å lyve, pga denne gode egenskapen vet jeg at han ikke har gjort noe galt. Det er mange andre slemme barn i nabolaget, disse pleier ofte å anklage Johannes Amadeus for ugagn, som den gangen noen knuste vinduet til gamle frøken Andersen. Det var flaks for henne at Johannes Amadeus var rett i nærheten slik at han kunne peke ut synderen. At de hadde hatt tid til å skifte klær i mellomtiden kan en ikke skylde ham for. Han kan ei heller lastes for de utall av punkterte sykler i nabolaget eller for å ha skrevet f***e ordet på sure Olga sin bil. Det var desuten til pass for henne, hun er ikke helt enkel der hun kjefter på Johannes Amadeus når han spiller fotball på plenen hennes eller hjelper henne med å spise opp bærene i jordbæråkeren.

Jeg skal bære over deg denne gangen, er du klar over at gullungen min faktisk er redd deg? Han tror faktisk at du er psyko, noe atferden din tidligere i dag nesten bekrefter. Vi tilgir deg for denne gang, så mye omtanke og empati har vi for nabolaget vårt.

Anonymkode: 60d22...f7c

:fnise: Denne var dagens :fnise: Takk skal du ha :) 

Anonymkode: 23c42...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barn so m  kaster sten på dyr kan ha lavere toleranse for vold mot folk og. Jeg tenker at det er påtide at noen tok tak i dette  barnet. Da noen kasta sten på ponniflokken vår tok vi godt tak i de ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2017 den 15.23, O.G. skrev:

Jeg elsker hunden min overalt på jord, hvis en unge hadde kastet stein på henne, så hadde jeg blitt drapsmann.

Sjæl! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...