Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸

Chickenwings85

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet du hva? Du er sterk. Ufattelig sterk. Jeg beudrer deg, virkelig. Faktisk beundrer jeg alle kvinner som klarer å stå rakryggen gjennom barnløselendighet og ivf forsøk. 

Dette klarer du, uansett hvor kjipt og jævlig det virker akkurat nå. Narkose og utkrapning er no dritt, men på den "lyse" siden blir du ferdig med elendigheten som en abort er, og kan fokusere på neste forsøk for å få et lite nurk! 

Jeg står på sidelinjen med pom poms og heier for harde livet. 

Håper det lysner litt etterhvert, og at alt er fort overstått heretter så du kan nyte ferien i sol og varme!  :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si, annet enn å sende en stor klem :klem:Det høres så jævlig ut, og jeg håper du slipper mer styr nå. Jeg skjønner det med dårlig samvittighet for jobben, det er så lett å få. Men du har INGEN grunn til å ha dårlig samvittighet, dette kan du ikke styre. Jeg tror det var fornuftig å ta ekstra fri under forsøket. Håper at du får gått i bikni og badet og ikke minst slappet av og hentet det inn i ferien, og at dette er over veldig snart :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også sende deg en stor og god klem. Det du gjennomgår nå er helt forferdelig, både psykisk og fysisk :( å når kroppen da i tillegg ikke vil sammarbeide. Har det skjedd noe i natt? 

Mange klemmer ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, miore skrev:

:klem: 

:klem:

15 timer siden, Sinsiew skrev:

Vet du hva? Du er sterk. Ufattelig sterk. Jeg beudrer deg, virkelig. Faktisk beundrer jeg alle kvinner som klarer å stå rakryggen gjennom barnløselendighet og ivf forsøk. 

Dette klarer du, uansett hvor kjipt og jævlig det virker akkurat nå. Narkose og utkrapning er no dritt, men på den "lyse" siden blir du ferdig med elendigheten som en abort er, og kan fokusere på neste forsøk for å få et lite nurk! 

Jeg står på sidelinjen med pom poms og heier for harde livet. 

Håper det lysner litt etterhvert, og at alt er fort overstått heretter så du kan nyte ferien i sol og varme!  :sol:

Takk, takk, TAKK! Jeg kjenner at du heier på meg, det gjør godt :) Det skal ordne seg det her altså, bare syns det tok litt lengre tid enn forventet. Og, når det her er overstått er det litt lettere å se fremover :hjerte:

15 timer siden, Illy skrev:

Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si, annet enn å sende en stor klem :klem:Det høres så jævlig ut, og jeg håper du slipper mer styr nå. Jeg skjønner det med dårlig samvittighet for jobben, det er så lett å få. Men du har INGEN grunn til å ha dårlig samvittighet, dette kan du ikke styre. Jeg tror det var fornuftig å ta ekstra fri under forsøket. Håper at du får gått i bikni og badet og ikke minst slappet av og hentet det inn i ferien, og at dette er over veldig snart :hjerte:

Takk for klemmen og gode ord Illy. Ja, det er sant. Jeg kan ikke styre dette ift jobb. Den dårlige samvittigheten ødelegger en bare mer, så den må jeg jobbe med å legge i fra meg.  Jeg håpr og at jeg får gått i bikini OG badet i ferien. Planen er å komme tilbake som et nytt og bedre menneske, full for fight til neste forsøk! :)

6 timer siden, LillyBe skrev:

Jeg vil også sende deg en stor og god klem. Det du gjennomgår nå er helt forferdelig, både psykisk og fysisk :( å når kroppen da i tillegg ikke vil sammarbeide. Har det skjedd noe i natt? 

Mange klemmer ❤

Hmm, nei virker ikke som de kroppen her helt vil samarbeide nei. Jeg har blødd mer enn hva jeg gjorde sist, men ikke noe særlig. Har ikke helt følelse på at det gikk nå heller. Jeg skal til sykehuset å snakke med de i dag igjen, orker ikke ringe, pluss jeg dessuten på hente sykemeldingen min uansett. Da skal jeg si at jeg MÅ ha en ny kontrolltime på mandag, sånn at dersom jeg må ha utskraping så får jeg gjøre det så raskt som overhode mulig. Nå må det her ut av kroppen altså! For det første for å ikke ha følelsen av å ha noe i kroppen som ikke skal være der, og for det andre at jo fortere dether går jo raskere får jeg begynt på et nytt forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir lørdagen tilbrakt på venterommet på sykehuset. Ny kontroll i dag. Hehe, jeg som bare skulle innom en rask tur for å hente sykemelding. Har "pyntet" meg og skulle ut å spise noe god mat med samboeren. Men, her sitter jeg. 

Jaja, bra det skjer raskt det her da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Nematocera skrev:

Oi, effektivt sykehus? Lykke til! Håpe du slipper utskrapning..

Ja, effektivt sykehus. Det var det jeg først tenkte og, men nå tenker jeg litt annerledes. Satt i over en time å ventet Når jeg kom inn til sykepleieren hadde hun en rask prat med meg og sa at jeg kunne komme på tirsdag for en sjekk og evt. utskraping dersom jeg trenger det. Når jeg spør om det er sikkert at jeg får utskraping på tirsdag så nøler hun og sier at hun ikke kan love noe, men at det blir ila neste uke. Jeg kjente at jeg ble helt varm av sinne og krevde at det MÅ skje enten mandag, senest tirsdag neste uke, at jeg har gått i snart 2 uker etter en MA uten å få det ut er helt håpløst. Jeg sa at jeg blir helt svett av det her, og at det er UMULIG å komme seg videre før dette er ordnet opp i- videre at det ikke er mitt problem at det er lite kapasitet på sykehuset på sommeren. Vi ble enige om at jeg skal være der mandag kl. 8.

Puh! 

Var deilig å få ut litt frustrasjon! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Ja, effektivt sykehus. Det var det jeg først tenkte og, men nå tenker jeg litt annerledes. Satt i over en time å ventet Når jeg kom inn til sykepleieren hadde hun en rask prat med meg og sa at jeg kunne komme på tirsdag for en sjekk og evt. utskraping dersom jeg trenger det. Når jeg spør om det er sikkert at jeg får utskraping på tirsdag så nøler hun og sier at hun ikke kan love noe, men at det blir ila neste uke. Jeg kjente at jeg ble helt varm av sinne og krevde at det MÅ skje enten mandag, senest tirsdag neste uke, at jeg har gått i snart 2 uker etter en MA uten å få det ut er helt håpløst. Jeg sa at jeg blir helt svett av det her, og at det er UMULIG å komme seg videre før dette er ordnet opp i- videre at det ikke er mitt problem at det er lite kapasitet på sykehuset på sommeren. Vi ble enige om at jeg skal være der mandag kl. 8.

Puh! 

Var deilig å få ut litt frustrasjon! 

For en lørdag! Utrolig bra at du klarte å være såpass streng. Ille at man skal måtte være såpass sterk i en sånn situasjon syns jeg...det er jo ille nok som det er. Men da ordner det seg forhåpentligvis i morgen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en berg og dalbane! :( Lykke til i morgen! Sender deg en stooor klem. Tenk så godt når alt er over, da skal du nyte og lade opp i Italia! Gode tanker sendes din vei :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen! Veldig bra at du ga klar beskjed. Da satser vi på at du er klar for badeferie snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.7.2017 den 12.09, Illy skrev:

Så bra at du sa i fra! Håper at det ordner seg i morgen nå :klem:

På 9.7.2017 den 13.46, Lerkeliten skrev:

For en berg og dalbane! :( Lykke til i morgen! Sender deg en stooor klem. Tenk så godt når alt er over, da skal du nyte og lade opp i Italia! Gode tanker sendes din vei :) 

19 timer siden, miore skrev:

Lykke til i morgen! Veldig bra at du ga klar beskjed. Da satser vi på at du er klar for badeferie snart :)

7 timer siden, LillyBe skrev:

Masse lykke til i dag❤

Takk, takk, takk, takk! 

Da er endelig alt ute av kroppen! Utskrapingen gikk fint, og nå er jeg bare sjeleglad for at det hele er overstått. Jeg er veldig fornøyd med at jeg sa klart i fra på lørdag om at dette her må skje fort, hvis ikke så tror jeg at det hadde gått enda noen dager før jeg hadde fått kommet inn. 

Det blir å ligge på sofaen resten av dagen i dag. Siste dag for samboeren å være "sykepleier". Hehe, DET tror jeg han er glad for. I morgen våkner jeg med blanke ark. Det skal bli en lettelse å gå videre nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre :) Enda godt at du fikk komme inn i dag, det hørtes jo faktisk ikke ut som du hadde fått det uten å si i fra. Det er ikke greit i en sånn situasjon. 

Så bra at samboeren passer på deg også! Og at dere klarer å se at det er ny start med blanke ark. Nå ønsker jeg dere en herlig ferie med opplading til neste forsøk :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :5: Men helt utrolig at det skal ha noe å si om man "gir beskjed" eller ei :bond: Enten så får sykehuset det til, eller så får de det ikke. Helt utrolig at man skal være nødt til å bli sint eller lei for å bli tilbudt det beste alternativet... :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at det nå er overstått. Helg utrolig at man må kjempe sånn selv for å bli tatt på alvor. Håper du har fått sove litt i natt.

å ja, i dag starter du med blanke ark 😄❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du klarte å være såpass sterk og insisterende, selv om det er utrolig trasig at det skal være nødvendig. Håper du har fått sovet godt og at du får en superfin ferie! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Chickenwings, jeg har ikke kommentert i dagboka de tidligere, men har lest igjennom de siste sidene her inne nå. 
Det du har vært igjennom er forferdelig, og helt grusomt at cytotec ikke funket som det skulle :(
Da var det endelig godt du fikk dem til å ordne med en utskrapning. 

Grunnen til at jeg ønsker å skrive til deg, er min lignende opplevelse i februar i år. Ble gravid på ivf forsøk, og kom til ultralyd undersøkese i uke 7. Fant ikke hjertelyd, og måtte ta blodprøver de neste dagene for å måle hcg økning. Ny ultralyd en uke etter og konstatert MA. 
Hos meg fungerte cytotec, men det var rett og slett en forferdelig vond opplevelse. Lå med rier i flere timer før alt komt ut. 

Det vil ta tid å komme seg ovenpå igjen, men bruk den tiden. Og nyt ferien med god spekemat og øl! Gjør alt du kan for å lade batteriene og bare nyte. 
Jeg hadde nytt forsøk  (lang protokoll) i mai, og ble gravid igjen. Har nå endelig fått sett den etterlengtede hjertebanken. 
Så ikke mist håpet, du vil bli gravid igjen, og da er sannsynligheten størst for at det går bra enn ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LizRachel skrev:

Hei Chickenwings, jeg har ikke kommentert i dagboka de tidligere, men har lest igjennom de siste sidene her inne nå. 
Det du har vært igjennom er forferdelig, og helt grusomt at cytotec ikke funket som det skulle :(
Da var det endelig godt du fikk dem til å ordne med en utskrapning. 

Grunnen til at jeg ønsker å skrive til deg, er min lignende opplevelse i februar i år. Ble gravid på ivf forsøk, og kom til ultralyd undersøkese i uke 7. Fant ikke hjertelyd, og måtte ta blodprøver de neste dagene for å måle hcg økning. Ny ultralyd en uke etter og konstatert MA. 
Hos meg fungerte cytotec, men det var rett og slett en forferdelig vond opplevelse. Lå med rier i flere timer før alt komt ut. 

Det vil ta tid å komme seg ovenpå igjen, men bruk den tiden. Og nyt ferien med god spekemat og øl! Gjør alt du kan for å lade batteriene og bare nyte. 
Jeg hadde nytt forsøk  (lang protokoll) i mai, og ble gravid igjen. Har nå endelig fått sett den etterlengtede hjertebanken. 
Så ikke mist håpet, du vil bli gravid igjen, og da er sannsynligheten størst for at det går bra enn ikke :)

Oi, kjenner jeg ble ordentlig rørt av det du skriver. Kjenner det gjør godt at noen skriver til meg om lignende erfaringer, selvom det er uendelig trist at du har opplevd det samme selvfølgelig. Slike historier som du skriver om gjør at jeg ikke mister håpet, det er fint å høre at du ble gravid på forsøket etter. Jeg håper av hele mitt hjerte at jeg ender opp med samme opplevelse som deg, et bankende hjerte er alt jeg ønsker. 

Så herlig å høre at alt er bra. Tusen takk for at du tok deg tid. Setter stor pris på gode ord.

Nå sitter jeg er å smiler. Jeg har troen på at jeg og skal få det til. Tusen takk! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...