Illy Skrevet 28. mai 2018 #1321 Del Skrevet 28. mai 2018 3 timer siden, Chickenwings85 skrev: Hehe, skjønner godt at det var utfordrende å skjule når du for det meste av tiden lå sengeliggende med spyposen. Skjønner også godt at folk rundt deg ikke gav seg med spørsmålene da. Hehe, i slike situasjoner er det like greit å bare si det som det er Men ja, så er det den store kunngjøringen da. Jeg tror det er veldig lett å si på forhånd at "jeg skal aldri legge ut". Verken nyheten om graviditet eller etter fødsel. Men, så er jo det så fort gjort at man havner ser selv da 😂 Jeg skal ikke gå inn på den store diskusjonen, men jeg mener jo det er koselig å dele på feks instagram eller facebook når store ting skjer i livet. MEN, det er et men, det finnes en grense- gravidmagebilder og babybilder som blir delt i tide og utide synes jeg veldig lite om. Meeen, så er jo man forskjellige da på hva man synes er greit og ikke. At du ikke klarte å holde deg med å dele nyheten etter fødsel, vet du- det skjønner jeg godt. Det er vel den største, fineste og den mest spesielle opplevelsen man kan oppleve ila livet. Åh, som jeg gleder meg. Jeg kommer til å sprekke av stolthet ❤️ Hm, ja kanskje jeg må sende kopi av helsekortet ja. Ønsket at jeg kunne få beskjed om ALT av opplysninger på en og samme gang, gjerne samtidig som man skal levere søknaden. Nå driver jeg å sjekker mail og nav.no flere ganger om dagen i tilfelle det kommer beskjed til meg. Blir litt nervøs av å skulle glemme noe. Men, husker du om du sendte inn dokumenter per post? Jeg var så dum å sendte inn søknaden per. post, noe som gjør at jeg må sende de resterende dokumentene også per post. Hadde vært enklere om jeg hadde sendt inn digitalt fra første stund, nå tar jo alt mye lengre tid. Ah, jeg gleder meg til dette er i orden. Fikk du forresten utbetalingene dirkete fra Nav eller fra arbeidssted? Jeg har omtrent samme tanker om det der med deling i sosiale medier. Syns det er veldig koselig å se når andre deler (selv om det var litt sårt med alle graviditetene og fødslene en periode). Jeg er sånn som aldri legger ut noe vanligvis, og bruker f.eks. fb mest til å følge med i noen grupper og på arrangementer. Men det var så fantastisk å få et barn at det fikk jeg lyst til å rope ut til alle ❤️ Jeg sendte også dokumentene pr. post. Angret litt på det, for det tok mer tid da, ja. Men selve saksbehandlingstiden var fryktelig lang uansett. 12 uker mener jeg det var i Akershus. Jeg fikk utbetalingene fra arbeidsgiver, med unntak av de siste 20 dagene før jeg gikk ut i permisjon, av en eller annen grunn. De var så greie at de forskutterte det, og ellers hadde jeg jo blitt gående uten inntekt ganske lenge mens jeg ventet på svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 28. mai 2018 Forfatter #1322 Del Skrevet 28. mai 2018 4 timer siden, Illy skrev: Jeg har omtrent samme tanker om det der med deling i sosiale medier. Syns det er veldig koselig å se når andre deler (selv om det var litt sårt med alle graviditetene og fødslene en periode). Jeg er sånn som aldri legger ut noe vanligvis, og bruker f.eks. fb mest til å følge med i noen grupper og på arrangementer. Men det var så fantastisk å få et barn at det fikk jeg lyst til å rope ut til alle ❤️ Jeg sendte også dokumentene pr. post. Angret litt på det, for det tok mer tid da, ja. Men selve saksbehandlingstiden var fryktelig lang uansett. 12 uker mener jeg det var i Akershus. Jeg fikk utbetalingene fra arbeidsgiver, med unntak av de siste 20 dagene før jeg gikk ut i permisjon, av en eller annen grunn. De var så greie at de forskutterte det, og ellers hadde jeg jo blitt gående uten inntekt ganske lenge mens jeg ventet på svar. Ja, det er 12 uker her i Oslo også. Så lenge jeg ikke får beskjed om at det er dokumenter som mangler etter at jeg har dratt på ferie så er jeg fornøyd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 28. mai 2018 #1323 Del Skrevet 28. mai 2018 1 time siden, Chickenwings85 skrev: Ja, det er 12 uker her i Oslo også. Så lenge jeg ikke får beskjed om at det er dokumenter som mangler etter at jeg har dratt på ferie så er jeg fornøyd... Kanskje du kan sende dem en melding inne på dine sider på nav.no og spørre om de trenger bekreftelse på termin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 28. mai 2018 Forfatter #1324 Del Skrevet 28. mai 2018 2 minutter siden, Illy skrev: Kanskje du kan sende dem en melding inne på dine sider på nav.no og spørre om de trenger bekreftelse på termin? Har allerede gjort det. Sendte melding om noe annet forrige uke, har enda ikke fått svar... Jeg får prøve å ringe de igjen tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 28. mai 2018 #1325 Del Skrevet 28. mai 2018 14 minutter siden, Chickenwings85 skrev: Har allerede gjort det. Sendte melding om noe annet forrige uke, har enda ikke fått svar... Jeg får prøve å ringe de igjen tror jeg. Åh, irriterende. Det er ikke så veldig lett å få svar på telefon heller, vet jeg. Prøvde på det noen ganger 😝 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 29. mai 2018 Forfatter #1326 Del Skrevet 29. mai 2018 19 timer siden, Illy skrev: Åh, irriterende. Det er ikke så veldig lett å få svar på telefon heller, vet jeg. Prøvde på det noen ganger 😝 Hehe ja! Men du, kjøpte du doppler eller? Hvilke erfaringer har du med det og evt hvor kjøpte du det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 29. mai 2018 #1327 Del Skrevet 29. mai 2018 2 timer siden, Chickenwings85 skrev: Hehe ja! Men du, kjøpte du doppler eller? Hvilke erfaringer har du med det og evt hvor kjøpte du det? Jeg lånte en doppler 😊 Det var både stas og betryggende. Jeg brukte den ikke så veldig ofte da. Jeg fikk det for meg at mageboeren ikke likte den, hun rømte alltid unna 😅 Seinere i svangerskapet, da jordmor brukte doppler, ble det alltid veldig mye sprelling. Da jeg begynte å kjenne liv, hadde jeg ikke behov for den mer. Jeg fant hjertelyden de gangene jeg lette, men noen ganger tok det litt tid, og det er litt vanskelig å skille hjertet fra pulsen i navlestrengen. Hvis man sliter med å finne den, kan det potensielt bli mer stress enn kos og nytte, tenker jeg. Og så sier de jo at man ikke skal bruke den til å sjekke at fosteret har det bra senere i svangerskapet. Da jeg begynte å kjenne bevegelse, sluttet jeg å bruke den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 29. mai 2018 #1328 Del Skrevet 29. mai 2018 Skrev ikke du om det du trodde kunne være starten på bekkenløsning, for noen uker siden? Eller var det @tuppelene? Går litt i surr 🙈 har kjent litt ubehag noen dager på hofte og halebein/inni skinka 😂 som er verst på kvelden, så håper ikke det er dette som er starten, så tidlig 🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 29. mai 2018 Forfatter #1329 Del Skrevet 29. mai 2018 2 timer siden, Illy skrev: Jeg lånte en doppler 😊 Det var både stas og betryggende. Jeg brukte den ikke så veldig ofte da. Jeg fikk det for meg at mageboeren ikke likte den, hun rømte alltid unna 😅 Seinere i svangerskapet, da jordmor brukte doppler, ble det alltid veldig mye sprelling. Da jeg begynte å kjenne liv, hadde jeg ikke behov for den mer. Jeg fant hjertelyden de gangene jeg lette, men noen ganger tok det litt tid, og det er litt vanskelig å skille hjertet fra pulsen i navlestrengen. Hvis man sliter med å finne den, kan det potensielt bli mer stress enn kos og nytte, tenker jeg. Og så sier de jo at man ikke skal bruke den til å sjekke at fosteret har det bra senere i svangerskapet. Da jeg begynte å kjenne bevegelse, sluttet jeg å bruke den. Tenker å bruke den slik du referer til, altså for å betrygge og roe meg ned. Fikk vite at en venninne hadde en å låne bort, så det passer jo perfekt. Så kan hun vise meg hvordan den fungerer å, slik at jeg slipper å få totalt noia før jeg i det hele tatt har klart å slå den på 🙈😅 1 time siden, Juni15 skrev: Skrev ikke du om det du trodde kunne være starten på bekkenløsning, for noen uker siden? Eller var det @tuppelene? Går litt i surr 🙈 har kjent litt ubehag noen dager på hofte og halebein/inni skinka 😂 som er verst på kvelden, så håper ikke det er dette som er starten, så tidlig 🤞🏻 Hei 😊 Jo, det var meg ja! Kjente det speislet etter å ha stresset mye med husarbeid (vasking, støvsuging m.m). Men heldigvis roet det seg etterhvert! Ta det med ro og sov med en tykk pute mellom beina i natt. Det skal lindre ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 30. mai 2018 #1330 Del Skrevet 30. mai 2018 8 timer siden, Chickenwings85 skrev: Hei 😊 Jo, det var meg ja! Kjente det speislet etter å ha stresset mye med husarbeid (vasking, støvsuging m.m). Men heldigvis roet det seg etterhvert! Ta det med ro og sov med en tykk pute mellom beina i natt. Det skal lindre ❤️ 😅 Da satser jeg på at smertene går over etter hvert. I dag kjenner jeg det litt på morgenen også, men absolutt ikke så mye som i går kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 30. mai 2018 Forfatter #1331 Del Skrevet 30. mai 2018 (endret) På 29.5.2018 den 20.06, Illy skrev: Jeg lånte en doppler 😊 Det var både stas og betryggende. Jeg brukte den ikke så veldig ofte da. Jeg fikk det for meg at mageboeren ikke likte den, hun rømte alltid unna 😅 Seinere i svangerskapet, da jordmor brukte doppler, ble det alltid veldig mye sprelling. Da jeg begynte å kjenne liv, hadde jeg ikke behov for den mer. Jeg fant hjertelyden de gangene jeg lette, men noen ganger tok det litt tid, og det er litt vanskelig å skille hjertet fra pulsen i navlestrengen. Hvis man sliter med å finne den, kan det potensielt bli mer stress enn kos og nytte, tenker jeg. Og så sier de jo at man ikke skal bruke den til å sjekke at fosteret har det bra senere i svangerskapet. Da jeg begynte å kjenne bevegelse, sluttet jeg å bruke den. Da har jeg fått tak i en doppler og prøvd den for første gang. Doppleren er ca 3-4 år gammel og er av merke Mas baby watcher. Ja, vet ikke om det har noe å si, men utrolig vanskelig å finne hjertelyden da? Holdt på veldig lenge og det ble en puls på ca 150-160 innimellom der, men når jeg først fant den så mistet jeg den fort. var også umulig å finne pulsen tilbake. Men når du nevner det, hvordan skiller man hjertet fra pulsen i navlestrengen? Visste ikke at et var puls i navlestrengen engang jeg. Skjønner fort at folk blir stresset av det her. 🙈 Men det som gjør meg litt mer beroliget var at venninnen min som er godt over halvveis i graviditet prøvde den på seg selv for å vise meg. Hun sleit (ikke like lenge som meg) for å finne noe puls hun også... Husker du hvor mange uker du var på vei da du først hørte hjertelyd via doppler´n? Endret 30. mai 2018 av Chickenwings85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 30. mai 2018 #1332 Del Skrevet 30. mai 2018 Jeg husker faktisk ikke helt hvor langt jeg var på vei, men over 12 uker i hvert fall. Lurer på om jeg var nærmere 14. Jeg fikk hjelp første gangen, sånn at jeg visste omtrent hvor høyt opp jeg skulle lete. Og det tok lang tid å finne den, vi lette for langt opp først. Navlestrengpulsen er mer susete. Jeg er ikke helt sikker på at det alltid var hjertet jeg hørte og ikke den. Jeg så noen viste forskjellen på youtube 😝 Jeg mistet den også fort. De har jo så stor plass der inne i begynnelsen, og svømmer rundt. Og jeg tror de har det med å svømme unna, virket i hvert fall som mi gjorde det. Jordmoren mistet den også noen ganger mot slutten av svangerskapet, hvor det ikke var noe særlig plass å bevege seg på der inne, så det er nok ikke helt enkelt 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 31. mai 2018 Forfatter #1333 Del Skrevet 31. mai 2018 13 timer siden, Illy skrev: Jeg husker faktisk ikke helt hvor langt jeg var på vei, men over 12 uker i hvert fall. Lurer på om jeg var nærmere 14. Jeg fikk hjelp første gangen, sånn at jeg visste omtrent hvor høyt opp jeg skulle lete. Og det tok lang tid å finne den, vi lette for langt opp først. Navlestrengpulsen er mer susete. Jeg er ikke helt sikker på at det alltid var hjertet jeg hørte og ikke den. Jeg så noen viste forskjellen på youtube 😝 Jeg mistet den også fort. De har jo så stor plass der inne i begynnelsen, og svømmer rundt. Og jeg tror de har det med å svømme unna, virket i hvert fall som mi gjorde det. Jordmoren mistet den også noen ganger mot slutten av svangerskapet, hvor det ikke var noe særlig plass å bevege seg på der inne, så det er nok ikke helt enkelt 🙈 Nei, var visst ikke så enkelt som jeg hadde håpet 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 6. juni 2018 Forfatter #1334 Del Skrevet 6. juni 2018 (endret) 13+6: To timer igjen til det har gått 14 fullgåtte uker. Dagene har gått greit fort etter at de 12 første ukene var overstått. Det føles helt fantastisk å endelig kunne snakke med familie og venner om at jeg er gravid og slippe å bruke tid på å holde tibg skjult. Samtidig så føler jeg At jeg lyver til folk når jeg forteller at jeg er gravid, det er fortsatt uforståelig for meg! Men, jeg er lykkelig. Skikkelig lykkelig og takknemlig. Formen er på topp og jeg kunne ikke bedt om å ha det bedre. I tillegg føler jeg meg skikkelig fin om dagen, elsker å gå i sommerkjoler med en bitteliten mage som så smått begynner å synes 😍 Endret 6. juni 2018 av Chickenwings85 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tutta23 Skrevet 6. juni 2018 #1335 Del Skrevet 6. juni 2018 56 minutter siden, Chickenwings85 skrev: 13+6: To timer igjen til det har gått 14 fullgåtte uker. Dagene har gått greit fort etter at de 12 første ukene var overstått. Det føles helt fantastisk å endelig kunne snakke med familie og venner om at jeg er gravid og slippe å bruke tid på å holde tibg skjult. Samtidig så føler jeg At jeg lyver til folk når jeg forteller at jeg er gravid, det er fortsatt uforståelig for meg! Men, jeg er lykkelig. Skikkelig lykkelig og takknemlig. Formen er på topp og jeg kunne ikke bedt om å ha det bedre. I tillegg føler jeg meg skikkelig fin om dagen, elsker å gå i sommerkjoler med en bitteliten mage som så smått begynner å synes 😍 Så koselig å lese 😍 unner deg virkelig lykken 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuppelene Skrevet 7. juni 2018 #1336 Del Skrevet 7. juni 2018 8 timer siden, Chickenwings85 skrev: 13+6: To timer igjen til det har gått 14 fullgåtte uker. Dagene har gått greit fort etter at de 12 første ukene var overstått. Det føles helt fantastisk å endelig kunne snakke med familie og venner om at jeg er gravid og slippe å bruke tid på å holde tibg skjult. Samtidig så føler jeg At jeg lyver til folk når jeg forteller at jeg er gravid, det er fortsatt uforståelig for meg! Men, jeg er lykkelig. Skikkelig lykkelig og takknemlig. Formen er på topp og jeg kunne ikke bedt om å ha det bedre. I tillegg føler jeg meg skikkelig fin om dagen, elsker å gå i sommerkjoler med en bitteliten mage som så smått begynner å synes 😍 Herlig med så fin oppdatering. Tenk at du er 14 uker på vei alt, og at magen begynner å titte frem 😍 Kjempe bra at formen er på topp. Det gjør alt så mye bedre. Kos deg i sommerkjole-været som ikke stikker avgårde☀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 7. juni 2018 Forfatter #1337 Del Skrevet 7. juni 2018 10 timer siden, tutta23 skrev: Så koselig å lese 😍 unner deg virkelig lykken 😄 Takk ❤️ Den lykken er så fin å være i altså 2 timer siden, tuppelene skrev: Herlig med så fin oppdatering. Tenk at du er 14 uker på vei alt, og at magen begynner å titte frem 😍 Kjempe bra at formen er på topp. Det gjør alt så mye bedre. Kos deg i sommerkjole-været som ikke stikker avgårde☀️ Ja tenk at jeg er 14 uker på vei. Veldig rart at også magen begynner så smått å synes, alt blir liksom litt mer ekte da. Det er så ulikt fra app til app hvor grensen går til andre trimester, men nå er jeg offisielt i andre trimester i føl de treigeste appene Så, nå er det vel på tide å flytta dagboken også Håper alt er bra med deg ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuppelene Skrevet 7. juni 2018 #1338 Del Skrevet 7. juni 2018 3 timer siden, Chickenwings85 skrev: Takk ❤️ Den lykken er så fin å være i altså Ja tenk at jeg er 14 uker på vei. Veldig rart at også magen begynner så smått å synes, alt blir liksom litt mer ekte da. Det er så ulikt fra app til app hvor grensen går til andre trimester, men nå er jeg offisielt i andre trimester i føl de treigeste appene Så, nå er det vel på tide å flytta dagboken også Håper alt er bra med deg ❤️ Ja nå er det på tide å flytte dagboken❤️ Skjønner godt at det blir litt mer ekte når magen begynner å titte frem ja. Her er jeg bare "rund i kanta" og ser ut som jeg bare er glad i mat 😅 Jeg er veldig trøtt, men ut over det merker jeg ikke stort. Å nå er det vel bare en måneds tid til OUL? Har du tatt noen flere UL siden sist, eller venter du til OUL? Jeg har bestilt UL neste uke (10+1), og spørs om jeg kanskje tar en i ferien også når jeg er 14 uker på vei. Har så lyst til å se den hele tiden Men håper/ regner med at jeg blir litt roligere etter UL neste uke om alt ser fint ut da. Kan jo ikke fly på UL hele tiden 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 7. juni 2018 #1339 Del Skrevet 7. juni 2018 Så herlig ❤️ Det kan godt hende det bare går fortere og fortere framover nå 😄 Har du begynt med noen forberedelser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snotra Skrevet 8. juni 2018 #1340 Del Skrevet 8. juni 2018 Oioi! Jeg har ikke fått med meg at du er gravid! Gratulerer så mye med den lille gutten som er på vei - hurra, hurra, hurra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå