LillyBe Skrevet 23. august 2017 #461 Del Skrevet 23. august 2017 18 timer siden, Chickenwings85 skrev: Får for all del håpe at det IKKE blir forsøk på deg i oktober da. I dag har jeg forresten snakket med FS. De sier det samme som Rikse nå, at jeg burde ha en vanlig menstruasjon først (i og med jeg har hatt TO utskrapninger). Så, da er valget enkelt. Ble egentlig litt lettet over at de sa det samme, så slippe jeg å ta noe mer stilling til det her. Prestasjon er det i hvert fall. Oktober er lenge til. Men, får håpe høsten går fort. Heldigvis så elsker jeg denne årstiden Høsten er nydelig 😄😍 Det blir nok oktober ja...dvs håper oppstart sprøyter om ca 4 uker, men uttak blir jo oktober 😎 Jeg vurderer sterkt å kun holde meg til FS (evnt Hausken 🙄)..det koster mye, men det skiller 60 000 da på 3 forsøk vs Porsgrunn. Mye penger, men også mye mindre styr....å akkurat nå er mindre styr mye verdt kjenner jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 23. august 2017 Forfatter #462 Del Skrevet 23. august 2017 (endret) 4 timer siden, LillyBe skrev: Høsten er nydelig 😄😍 Det blir nok oktober ja...dvs håper oppstart sprøyter om ca 4 uker, men uttak blir jo oktober 😎 Jeg vurderer sterkt å kun holde meg til FS (evnt Hausken 🙄)..det koster mye, men det skiller 60 000 da på 3 forsøk vs Porsgrunn. Mye penger, men også mye mindre styr....å akkurat nå er mindre styr mye verdt kjenner jeg! Ja, sånn ja! hvis du skal starte opp med sprøyter om 4 uker, så blir det selvfølgelig uttak i oktober (litt treig i hodet tydeligvis🙈). Jeg tenker at forsøket er i gang i det jeg starter med medisinene jeg. Om jeg skal ta utgangspunkt i uttak så føles det helt håpløst lenge til 🙄 Skjønner GODT om du ønsker å fortsette på FS, selvom kanskje Porsgrunn kommer på plass. Alt er så mye mer knotete i det offentlige- tar lenger tid, vanskelig å få tak i folk, dårlig tid og litt sånn "samlebånd-følelse". Ikke det, jeg vet at de gjør så godt de kan...det har vel mer med selve systemet, stor pågang ift bemanning. 60 000 er mye penger ja, men som du sier; mye mindre styr. Å hvis det er med på å lette situasjonen, så ja...Jeg må innrømme at jeg har tenkt litt økonomisk opp i det her, men da er det bra at min bedre halvdel hjelper meg med at det ikke skal stå i fokus. Vi tar Riksen nå, egentlig kun fordi jeg ikke kommer noe raskere til på FS uansett. Så da, spiller det liksom ikke så stor rolle. Men, går ikke det så tror jeg at vi dropper det siste forsøket i det offentlige og bare satser alt på FS. Hvis man har økonomi til det så er det viktig å gøre det som er mest komfortabelt. Men, hvorfor vurderer du Hausken? Bare for å prøve noe nytt? Endret 23. august 2017 av Chickenwings85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 23. august 2017 #463 Del Skrevet 23. august 2017 2 timer siden, Chickenwings85 skrev: Ja, sånn ja! hvis du skal starte opp med sprøyter om 4 uker, så blir det selvfølgelig uttak i oktober (litt treig i hodet tydeligvis🙈). Jeg tenker at forsøket er i gang i det jeg starter med medisinene jeg. Om jeg skal ta utgangspunkt i uttak så føles det helt håpløst lenge til 🙄 Skjønner GODT om du ønsker å fortsette på FS, selvom kanskje Porsgrunn kommer på plass. Alt er så mye mer knotete i det offentlige- tar lenger tid, vanskelig å få tak i folk, dårlig tid og litt sånn "samlebånd-følelse". Ikke det, jeg vet at de gjør så godt de kan...det har vel mer med selve systemet, stor pågang ift bemanning. 60 000 er mye penger ja, men som du sier; mye mindre styr. Å hvis det er med på å lette situasjonen, så ja...Jeg må innrømme at jeg har tenkt litt økonomisk opp i det her, men da er det bra at min bedre halvdel hjelper meg med at det ikke skal stå i fokus. Vi tar Riksen nå, egentlig kun fordi jeg ikke kommer noe raskere til på FS uansett. Så da, spiller det liksom ikke så stor rolle. Men, går ikke det så tror jeg at vi dropper det siste forsøket i det offentlige og bare satser alt på FS. Hvis man har økonomi til det så er det viktig å gøre det som er mest komfortabelt. Men, hvorfor vurderer du Hausken? Bare for å prøve noe nytt? Man føler jo helt klart at forsøket starter når man starter på sprøytene 😎 Ja, det er jo dessverre forskjell på offentlig og privat. Å når vi ikke engang har hatt forsamtale er jeg usikker på om det er verdt å styre med det? Første forsøk må vi uansett ta privat i ventetiden (jeg klarer ikke å vente til NOV/DES) og da skiller det plutselig "bare" 30 000 på å heller kun gå privat og ta ei pakke med engang der da...blir anderledes med dere som alt er i gang et sted, og faktisk får forsøk likt Hausken er rett og slett for å prøve noe nytt ja...har en følelse av at det kan være lurt, samtidig som jeg ikke har lyst til å bytte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 23. august 2017 Forfatter #464 Del Skrevet 23. august 2017 44 minutter siden, LillyBe skrev: Man føler jo helt klart at forsøket starter når man starter på sprøytene 😎 Ja, det er jo dessverre forskjell på offentlig og privat. Å når vi ikke engang har hatt forsamtale er jeg usikker på om det er verdt å styre med det? Første forsøk må vi uansett ta privat i ventetiden (jeg klarer ikke å vente til NOV/DES) og da skiller det plutselig "bare" 30 000 på å heller kun gå privat og ta ei pakke med engang der da...blir anderledes med dere som alt er i gang et sted, og faktisk får forsøk likt Hausken er rett og slett for å prøve noe nytt ja...har en følelse av at det kan være lurt, samtidig som jeg ikke har lyst til å bytte Skjønner! Kjør på og gå privat. Nå er du så godt i gang uansett. Jeg tror det kanskje det blir litt nedtur for deg/dere å skulle gå fra privat til offentlig. Å dersom du går offentlig, så må du evt. samkjøre og planlegge de private forsøkene deretter. Pluss ventetiden fra forsamtale til første forsøk. Åh, kjenner jeg blir helt svett av å tenke på det. Skjønner godt at du har lyst til å prøve en ny klinikk derimot. Jeg vurderte Hausken selv, men valget falt på FS pga beliggenhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 24. august 2017 #465 Del Skrevet 24. august 2017 8 timer siden, Chickenwings85 skrev: Skjønner! Kjør på og gå privat. Nå er du så godt i gang uansett. Jeg tror det kanskje det blir litt nedtur for deg/dere å skulle gå fra privat til offentlig. Å dersom du går offentlig, så må du evt. samkjøre og planlegge de private forsøkene deretter. Pluss ventetiden fra forsamtale til første forsøk. Åh, kjenner jeg blir helt svett av å tenke på det. Skjønner godt at du har lyst til å prøve en ny klinikk derimot. Jeg vurderte Hausken selv, men valget falt på FS pga beliggenhet. Det tror jeg også! I det private kan man faktisk være litt fleksibel...det har mye å si! Dog virker det litt som de på den nye klinikken til Hausken er såpass lite bemannet at man må ta den timen man får....i tillegg må man betale selv for UL dersom man overstiger 2 per forsøk 😳 Det syns jeg er ekstremt merkelig...sånne ting gjør at jeg blir skeptisk! Min neste runde vil jeg heller på mange UL under stimuleringen så vi vet at timeingen av ovitrelle blir rett! Så tja, jeg er meeeeeget usikker 🙄 For oss er det faktisk mere praktisk med Lysaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 24. august 2017 Forfatter #466 Del Skrevet 24. august 2017 (endret) Tok en g-test i nå. 2 uker etter utskrapingen. Testen er fortsatt positiv. Det her går ikke ann 😢😢 Håper det er normalt, men kjenner jeg blir veldig redd. Venter nå på at sykepleier skal ringe meg opp igjen. Endret 24. august 2017 av Chickenwings85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 24. august 2017 #467 Del Skrevet 24. august 2017 4 minutter siden, Chickenwings85 skrev: Tok en g-test i nå. 2 uker etter utskrapingen. Testen er fortsatt positiv. Det her går ikke ann 😢😢 Håper det er normalt, men kjenner jeg blir veldig redd. Venter nå på at sykepleier skal ringe meg opp igjen. Hva?? Håper også det er normalt!! Men du hadde vel ikke så høy hcg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 24. august 2017 Forfatter #468 Del Skrevet 24. august 2017 4 minutter siden, LillyBe skrev: Hva?? Håper også det er normalt!! Men du hadde vel ikke så høy hcg? Nei, tror jeg hadde hcg på 101 😩 Herregud, hva tror du?! Jeg er IKKE gravid, vi har jo ikke hatt sex på hundre år pga det her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 24. august 2017 Forfatter #469 Del Skrevet 24. august 2017 Må ta ny blodprøve i morgen for å sjekke hcg-verdien. Fysøren altså, jeg krysser alt jeg har. Må innrømme at jeg har en dårøig magefølelse... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 24. august 2017 #470 Del Skrevet 24. august 2017 8 minutter siden, Chickenwings85 skrev: Må ta ny blodprøve i morgen for å sjekke hcg-verdien. Fysøren altså, jeg krysser alt jeg har. Må innrømme at jeg har en dårøig magefølelse... Herregud 😣 Føler med deg!!! Kan det virkelig fortsatt være rester??😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 24. august 2017 Forfatter #471 Del Skrevet 24. august 2017 Akkurat nå, LillyBe skrev: Herregud 😣 Føler med deg!!! Kan det virkelig fortsatt være rester??😳 Sykepleieren som jeg snakket med sa at det var veldig små sjanser for rester etter hysteroskopi. MEN, det fikk jeg beskjed om ved sist utskraping å. Forsåvidt fikk jeg samme beskjed når jeg tok de Cytotec-pillene. Vet du hva, jeg blir ikke overrasket. Jeg skal ikke ta sorgene på forskudd, men jeg er stygt redd for det altså. Kjenner at jeg har vanskeligheter med å stole på medisinsk personell etter den møkka-sommeren her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 24. august 2017 #472 Del Skrevet 24. august 2017 3 timer siden, Chickenwings85 skrev: Sykepleieren som jeg snakket med sa at det var veldig små sjanser for rester etter hysteroskopi. MEN, det fikk jeg beskjed om ved sist utskraping å. Forsåvidt fikk jeg samme beskjed når jeg tok de Cytotec-pillene. Vet du hva, jeg blir ikke overrasket. Jeg skal ikke ta sorgene på forskudd, men jeg er stygt redd for det altså. Kjenner at jeg har vanskeligheter med å stole på medisinsk personell etter den møkka-sommeren her! Det skjønner jeg! Jeg krysser fingre 🙏🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 25. august 2017 #473 Del Skrevet 25. august 2017 Ånei, det skal virkelig ikke være mulig Det høres jo helt utrolig ut at det skal være rester igjen nå, etter alt du har vært gjennom. Jeg krysser fingrene jeg også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 25. august 2017 #474 Del Skrevet 25. august 2017 Er det mulig Føler så utrolig med deg Man vil jo bare bli ferdig og kunne tenke videre fremover, det høres umenneskelig ut å måtte gå gjennom dette her igjen og igjen og igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 25. august 2017 #475 Del Skrevet 25. august 2017 Jeg får helt vondt av deg.. Det er så utrolig urettferdig alt dette her. Det er så dritt når det helsepersonell sier, viser seg å ikke stemme. Nå må det jo snart være nok, så du får startet prøvingen på 2018 babyen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 25. august 2017 Forfatter #476 Del Skrevet 25. august 2017 14 timer siden, LillyBe skrev: Det skjønner jeg! Jeg krysser fingre 🙏🙏 2 timer siden, Illy skrev: Ånei, det skal virkelig ikke være mulig Det høres jo helt utrolig ut at det skal være rester igjen nå, etter alt du har vært gjennom. Jeg krysser fingrene jeg også!! 1 time siden, miore skrev: Er det mulig Føler så utrolig med deg Man vil jo bare bli ferdig og kunne tenke videre fremover, det høres umenneskelig ut å måtte gå gjennom dette her igjen og igjen og igjen! 1 time siden, Sinsiew skrev: Jeg får helt vondt av deg.. Det er så utrolig urettferdig alt dette her. Det er så dritt når det helsepersonell sier, viser seg å ikke stemme. Nå må det jo snart være nok, så du får startet prøvingen på 2018 babyen din! Takk alle dere. Har i dag vært å tatt ny blodprøve. Før den siste utskrapingen for 2 uker siden var hcg nivået på ca 100. I dag ligger den på 5,2. Tydeligvis så er g-testene veeeldig sensetive, ja! Men, sykepleieren tror rett og slett at jeg har testet for tidlig. Hun skal forhøre seg med lege og fi meg nærmere beskjed om litt. Jeg håper så inderlig at hun har rett. Vær så snill, la alt være ute! 🙏🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 25. august 2017 Forfatter #477 Del Skrevet 25. august 2017 Legen var og fornøyd med blodprøvesvaret. TAKK OG LOV! Det de synes var rart var at jeg fikk positiv hjemmetest. Gikk beskjed om at hjemmetestene pleier å slå ut når hcg'en er på 20, mens jeg 5. Hm, merkelig! Jeg håper st dette er riktig. Jeg skal ta ny g-test om 10dager. Den SKAL være negativ. Jeg er lettet, samtidig som jeg ikke klarer å slappe helt av før jeg får tilbake syklusen. Først da tørr jeg å tro på at alt er i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 25. august 2017 #478 Del Skrevet 25. august 2017 Så godt å høre at blodprøven var negativ. Skal virkelig ikke være mulig med to mislykkede utskrapinger. Når HCG synker så forsvinner det først fra blodet, så urinen. Så neste test er nok negativ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 25. august 2017 Forfatter #479 Del Skrevet 25. august 2017 5 minutter siden, QBee skrev: Så godt å høre at blodprøven var negativ. Skal virkelig ikke være mulig med to mislykkede utskrapinger. Når HCG synker så forsvinner det først fra blodet, så urinen. Så neste test er nok negativ Janei, jeg begynte virkelig å lure. Har jo vært maks uheldig. Men utrolig godt å ha fått tatt den blodprøva med en gang. Jeg håper du har rett med at neste test er negativ 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 25. august 2017 #480 Del Skrevet 25. august 2017 Så godt at de er positive og at dette virker normalt. Neste test skal være negativ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå