Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sugar&Spice skrev (På 11.8.2021 den 7.25):

Hva eeeeeeeeeer greia med strikkefasthet, hvorfor eeeeer det sååååå vaaaanskeliiiiiig!!!!!! 
 

"hjelp, genseren blir for liten! Har målt strikkefasthet på prøvelapp med garnet og da er det riktig!"

 

genseren hun strikker? Den har mønster over hele, to farger. Hun har strikket prøvelapp med én farge…. 🙄  "er så leiav at alle plagg blir for små!" 🤪 

Det blir litt som å teste vaffelrøren i stekepanna og forvente vaffelhjerter ass 🙈 beklager, men du må nesten strikke tilsvarende prøvelapp som genseren…

Og det evige maset om «er denne stor eller liten i størrelsen?» på strikkeplagg.

dette er et spørsmål som ofte kommer på en PetiteKnit-Facebook-gruppe. Og i hennes oppskrifter så står det en svært tydelig størrelsesguide!

men da må man jo både måle kroppen til den som skal ha plagget, og overholde strikkefastheten, og det er svært varsling for noen….

Anonymkode: cd35e...e1e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Flere ting som irriterer i fargeleggingsgrupper: 

De som poster oppdateringer hver dag av hva de har fargelagt, men de holder på med samme sida i ukesvis, så siden i går har de bare fargelagt to blad til i akkurat samme farge som de de posta i går. 

De samme som over når de poster beklagelser for at de ikke har fått farga noe i dag og ikke har noe å vise, for de har hatt sånn migrene eller har strugla med den mentale healthen sin. Gjerne på en sånn fargerik bakgrunn og med en tegneseriefigur av seg selv. 

De som stresser noe voldsomt og må ha råd for hvert fargevalg. Også får de masse svar, der folk bare ramser opp alle fargene de kan, uten noen grunngivning. (Og dagen etter poster hun hva hun har fargelagt, og da har hun valgt den ene fargen ingen foreslo.)

Ei som fargelegger ei bok hun har tenkt å gi til den ufødte (nå nyfødte) nevøen sin. Han blir sikkert kjempeglad. Hun har kjøpt ny bok og starta på nytt igjen minst en gang fordi den første ble feil og den måtte være perfekt for nevøen. 

De som tar kjedelige bilder av skyer/blomster/solnedganger som ikke har noe med fargelegging å gjøre, men poster dem på gruppa likevel helt sikkert trenger et ordinært, fargeløst skybilde som inspirasjon/referanse. 

De som poster kunstverk barnebarnet har fargelagt, også er det bare tre sikk-sakk-streker i rødt, blått og grønt som man er pålagt å skryte av. I ei gruppe hvor det ofte klages over at fargelegging blir sett på som en barnehobby. 

De som begynte som fargelegger, men var ekstra ivrig og lærte seg å tegne "ordentlig". Men istedenfor å flytte over til ei tegnegruppe, så fortsetter de å poste tegningene sine i fargeleggingsgruppa, sånn at de blir de superflinkeste ekspertene der istedenfor bare være middels i tegnegruppa. 

De som klager over at andre har dyre fargeblyanter for det er urettferdig for dem som ikke har råd til det. (De som ikke har råd til skikkelige fargeblyanter, har veldig ofte råd til lange, fargerike klør negler.) 

De som vil vite hvordan noen har fargelagt det skikkelig fine der. Også får de forklaring/tutorial, men da klager de over at det er for vanskelig/tidkrevende.
Og så lager de kanskje en ny post (også med fargerik bakgrunn og tegneserieselv) der de spør etter turorial for å fargelegge sånt fint, men det må være en som ikke er mye jobb og tar lang tid, for de har  så mye migrene/revmatisme/anxiety/hemoroider/podagra/svartedød at de kan ikke holde på sånn som visse andre kan, og da er det veldig urettferdig at de ikke kan kan fargelegge like fint. 

Anonymkode: e7d66...32d

Haha, så på kornet (for flere hobbygrupper, egentlig). Jeg må le! 😂

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nomore82 skrev (12 minutter siden):

It cannot be unseen..

Jeg er i grunnen litt imponert over at noen synes dette er fint. 🤔

Eller overrasket er vel riktigere å si, eller sjokkert, eller himmelfallen. 

Tror jeg ender på himmelfallen, månebedåtten? på bergensk?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.8.2021 den 19.05):

https://vm.tiktok.com/ZMReUbKdb/

 

Leste lenger tilbake i denne tråden om byggskum rundt speil og bare må dele denne godbiten.

Anonymkode: 63ab8...1f1

Den "nye" stolen ser ut som om den ber om å få avsluttet lidelsen sin. 😂 "Kiiiill meeeee..."

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Stolen" er jo rosa av skamrødme, stakkars!

Enig med Rowan, den bør få en verdig avslutning nå! En så fin stol i utgangspunktet, og så nedverdiges på denne måten på sine eldre dager, skammelig!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk blir sur og sletter kommentarer når man sier at man ikke syns dette er noe fint 😬😝 Er så mange stygge ting som blir laget på disse gjenbruksidene. 

Screenshot_20210816-181822_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 0c5b6...847

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

At folk blir sur og sletter kommentarer når man sier at man ikke syns dette er noe fint 😬😝 Er så mange stygge ting som blir laget på disse gjenbruksidene. 

Screenshot_20210816-181822_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 0c5b6...847

Herreguuuud 🙈 Jeg er helt for gjenbruk og syns det er flott at folk ønsker å gjøre noe med slitne ting. Men her bruker man jo bare ekstra ressurser og kjemikalier på å produsere mer søppel 🙄

Anonymkode: 1de16...a13

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.8.2021 den 19.05):

https://vm.tiktok.com/ZMReUbKdb/

 

Leste lenger tilbake i denne tråden om byggskum rundt speil og bare må dele denne godbiten.

Anonymkode: 63ab8...1f1

Det er det verste jeg har sett noen gang. Enda verre enn søppelspannlyslykten på forrige side. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobleplasten

Jeg ler og gråter når jeg leser denne tråden.

Samtidig er det jo ikke noe vits å kommentere på bilder av stygge ting at du ikke liker det. Det er bare å scrolle videre, det er jo ikke du som skal ha det hjemme. Jeg gjør et hederlig unntak når folk enten gjør ting som er direkte farlig eller lurer på om det er "gøy" å gi konfirmanter 300 kronestykker drillet fast til en treplate som gave (NEI. NEINEINEI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagegruppene igjen:

Ei dame skal pynte bordet til konfirmasjon og har brukt Rhododendronblader som bordkort. Hun spør hvordan hun skal få de til å holde seg pene over natten. Dere kan tenke dere hvordan det gikk...?

Den tråden ble en fest! Hvordan kan hun finne på å bruke Rhododendronblader som bordkort? Den er jo giftig!!! Tenk om noen forveksler den med salat og spiser den...! Eller tar på de....!!!

Herregud så mange hysteriske mennesker det finnes der ute, som på død og liv må spy nevrosene sine ut på nettet.

 

Anonymkode: 93bda...0bf

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hagegruppene igjen:

Ei dame skal pynte bordet til konfirmasjon og har brukt Rhododendronblader som bordkort. Hun spør hvordan hun skal få de til å holde seg pene over natten. Dere kan tenke dere hvordan det gikk...?

Den tråden ble en fest! Hvordan kan hun finne på å bruke Rhododendronblader som bordkort? Den er jo giftig!!! Tenk om noen forveksler den med salat og spiser den...! Eller tar på de....!!!

Herregud så mange hysteriske mennesker det finnes der ute, som på død og liv må spy nevrosene sine ut på nettet.

 

Anonymkode: 93bda...0bf

En får da ikke forgiftning av å ta på rhododendronblad. Hvis det var det, er det flere som skulle dødd mer enn en gang.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (5 minutter siden):

En får da ikke forgiftning av å ta på rhododendronblad. Hvis det var det, er det flere som skulle dødd mer enn en gang.

Nettopp! Og man spiser vanligvis ikke bordkort heller, men i hagegruppene er det alltid en mulighet...

Anonymkode: 93bda...0bf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nettopp! Og man spiser vanligvis ikke bordkort heller, men i hagegruppene er det alltid en mulighet...

Anonymkode: 93bda...0bf

Selvsagt. Det er jo vanlig. Der er navnet mitt…. Jeg skal bare smake litt på bordkortet siden det tross alt så spiselig ut 😂

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hagegruppene igjen:

Ei dame skal pynte bordet til konfirmasjon og har brukt Rhododendronblader som bordkort. Hun spør hvordan hun skal få de til å holde seg pene over natten. Dere kan tenke dere hvordan det gikk...?

Den tråden ble en fest! Hvordan kan hun finne på å bruke Rhododendronblader som bordkort? Den er jo giftig!!! Tenk om noen forveksler den med salat og spiser den...! Eller tar på de....!!!

Herregud så mange hysteriske mennesker det finnes der ute, som på død og liv må spy nevrosene sine ut på nettet.

 

Anonymkode: 93bda...0bf

Ha ha, jeg leste i begynnelsen av den tråden, og fikk ikke med meg galskapen.  Det er jo helt sprøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...