Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Adventstiden er over oss og dermed får adventstjerner laget av kleshengere gleden av å lyse opp både inne og ute, i år igjen.  

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, pulverheksa said:

Adventstiden er over oss og dermed får adventstjerner laget av kleshengere gleden av å lyse opp både inne og ute, i år igjen.  

 

🙈

De greiene er døden for førjulsstemning altså...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pulverheksa skrev (46 minutter siden):

Adventstiden er over oss og dermed får adventstjerner laget av kleshengere gleden av å lyse opp både inne og ute, i år igjen.  

 

Og strikkegruppene oversvømmes av mer eller mindre vellykka julegensere og nisseluer. Synes av og til synd på de stakkars ungene som må gå i kreasjonene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værste med adventstiden er alle spm om når treet skal opp, og alle som klager på andres valg. Noen kjører konkurranse om å prøve å være tidligst ute, mest sannsynlig for å føle seg først og best. 

 

Så kommer romjula og januar, da er det ny runde på når treet skal ned. Da er det to nye konkurranser, en om hvem som lar treet stå lengst og en der det er om å gjøre å hive jula tidligst ut. Hvis de klarer det på 2 dag jul , får de sannsynligvis sjokkert noen. 

Og jeg takler ikke 1000 tråder om dagen på hva man skal ha i khaler vasen sin, eller hvordan silkerosene fra Kina skal danders i vasen. Har fortsatt mareritt om det.... 

Anonymkode: 7fdc6...9fc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeeter skrev (På 17.10.2021 den 10.22):

Rusta selger en type nervøs fløyel eller noe, grusomt, syntetisk, glitrende stoff. Superbrannfarlig.

Men dette kjøper folk, fordi det er billig meterpris, og syr kjoler av.

Her er en oppskrift med flere eksempelbilder: https://www.ravelry.com/patterns/library/nordisk-festkjole

 

Jeg bare venter på at noen skal komme for nært et lys eller en peis, få store brannskader, og så saksøke Rusta :rolleyes:

Nei det er ikke nervøs fløyel, men fløyel med glitter i. Kjøpte intet mindre enn 16 meter selv, pga 50kr på tilbud pr pakke. 

Anonymkode: 7fdc6...9fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei det er ikke nervøs fløyel, men fløyel med glitter i. Kjøpte intet mindre enn 16 meter selv, pga 50kr på tilbud pr pakke. 

Anonymkode: 7fdc6...9fc

Beklager, men det dekkes da vel av "eller noe"? :rolleyes: Håper det gjorde dagen din bedre å korrigere et månedsgammelt innlegg ❤️ 

 

pulverheksa skrev (1 time siden):

Adventstiden er over oss og dermed får adventstjerner laget av kleshengere gleden av å lyse opp både inne og ute, i år igjen.  

 

Åneeeei, jeg har hittil ikke sett noe til dem i år, men det er vel bare et spørsmål om tid før det dukker opp i en gruppe nær meg :ler: 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.10.2021 den 23.34):

Men er ikke starteren av den tråden er voksen dame? Det har nemlig skjedd før, noe av det samme. Og den ene forklaring er jo at for damer i 60+ er ikke gardiner fra 70-tallet noe eksotisk og retro og kult, men nettopp det det er - gardiner fra 70 tallet. 😅 Men en annen, er jo at flere av disse jobbet tidligere som profesjonelle syerske, og de setter mer pris på nøye og pent arbeid, i kvalitetsstoff, enn kreativitet og kunstnerisk utfoldelse. 🤷

Jeg skjønner dem egentlig på en måte, dvs, jeg er litt enig. Jeg synes at sømkvalitet er ikke på topp hos mange i norske Symesterskapet. Og deltakerne blir ikke utfordret i å måtte vise at de kan plukke stoffene som passer til hverandre, og sømteknikker som passer til stoffene - så lenge sluttproduktet ser "kult" ut. Og kult kan like greit være meksikansk inspirert kimono, om du klarer å selge det til dommere som "deg selv". 😂 Men ja, britiske Symesterskapet er litt mer interessant sånn sett, hvis det er faktiske sømkunskap man ønsker å lære, av å se på det programmet.

Anonymkode: ec952...871

De er jo amatører da. Noen har sydd et år og går utfordringer de aldri har gjort før. Og da må man jo regne med at det blir litt så som så. Ser jo feks at kvaliteten øker når det er noe de kan fra før

Anonymkode: 7fdc6...9fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cleangal skrev (43 minutter siden):

Og strikkegruppene oversvømmes av mer eller mindre vellykka julegensere og nisseluer. Synes av og til synd på de stakkars ungene som må gå i kreasjonene.

For å ikke snakke om enkelte i den strikkegruppa som kjøper mengder med garn, utstyr og bøker. Og aldri fullfører noe som helst. Post etter post om hva som er handlet inn og planer, kopper med strikke-quotes, noen halvferdige små prosjekter og enda mer handling av garn. Altså, hva er poenget? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, ikke hobby-grupper, men det er noen Instagram-influensere som har satt opp juletre. I midten av november!! Altså, er det ingen grenser lengre? 😳😱

Anonymkode: ec952...871

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pulverheksa skrev (På 16.11.2021 den 19.44):

Adventstiden er over oss og dermed får adventstjerner laget av kleshengere gleden av å lyse opp både inne og ute, i år igjen.  

 

Er det ikke slutt på det enda??? :sjokk:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Altså, ikke hobby-grupper, men det er noen Instagram-influensere som har satt opp juletre. I midten av november!! Altså, er det ingen grenser lengre? 😳😱

Anonymkode: ec952...871

Klart juletreet må opp midt i november, influensere skal jo selge en masse ræl og det er hyggelig om de som sluker agnet med krok og det hele får varene før jul.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Folk i strikkegrupper (og andre grupper) som spør om ting som det åpenbart ville vært raskere å Google.. 🙄.

Men det er vel bare jeg som ikke skjønner at det viktigste er å legge ut innlegg og få mange kommentarer og likes, kanskje.. og ikke fullt så viktig hvordan man fremstår?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nye er tydligvis å lage julestjerner av dorullpappen.... jepp, jeg tror ikke jeg orker å beskrive elendigheten engang. Og for å gjøre det verre, det er tydligvis ikke engang nødvendig å male herligheten. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

onyx skrev (15 minutter siden):

Det nye er tydligvis å lage julestjerner av dorullpappen.... jepp, jeg tror ikke jeg orker å beskrive elendigheten engang. Og for å gjøre det verre, det er tydligvis ikke engang nødvendig å male herligheten. 

Herregud jeg mååå få se bilder av dette

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

onyx skrev (1 time siden):

Det nye er tydligvis å lage julestjerner av dorullpappen.... jepp, jeg tror ikke jeg orker å beskrive elendigheten engang. Og for å gjøre det verre, det er tydligvis ikke engang nødvendig å male herligheten. 

 

onyx skrev (5 minutter siden):

Tilfeldig bilde fra google... Unknown.jpeg.d47caff73011c1acd6fcddfc47e001c1.jpeg

 

Kjempeflott prosjekt for barnehager. Flaut om det er ment som alvor av voksne.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, nomore82 said:

 

 

Kjempeflott prosjekt for barnehager. Flaut om det er ment som alvor av voksne.

joda, det er den voksende trenden på DYI facebookgruppe... av voksne... i fullt alvor... 🤣

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (20 minutter siden):

 

 

Kjempeflott prosjekt for barnehager. Flaut om det er ment som alvor av voksne.

Hadde det enda vært en stolt mor som kommenterte noe poden kom hjem med fra barnehagen, da hadde jeg tenkt morsomt prosjekt.  Barnehage og skoleprosjekt skal jo være kreative og bilige, alle skal kunne delta. Men dette er voksne som i fullt alvor sanker likes og kommentarer ala fiiiint, du e døkti

Anonymkode: e6599...dfb

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ei som tok opp bestilling på adventsstjerner av kleshengere med lyslenke på. Til fire hundre kroner.

Anonymkode: 986c1...9a9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...