Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Enig!

En annen ting er de som tilsynelatende føler at de må besvare ethvert spørsmål, selv om TS har fått mange svar.

TS: Hva er dette? (med bilde av plante)

Svar 1: Oktoberbergknapp

Svar 2: Ser ut som Oktoberbergknapp

Svar 3: Oktoberbergknapp

Svar 4: Oktoberbergknapp

Svar 5: Oktoberbergknapp

Svar 6: Ligner min Oktoberbergknapp

Svar 7: Tror det er Oktoberbergknapp

Svar 8: Oktoberbergknapp

Svar 9: Oktoberbergknapp

...og så videre....

....dagen etter....

Svar 14: Oktoberbergknapp

Leser ikke folk hva andre har svart før de svarer selv? Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk holder på sånn. 

Anonymkode: caa3b...5e3

Du glemte svar 10: Ildtopp

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nomore82 skrev (1 time siden):

Du glemte svar 10: Ildtopp

Og "Farmor kaldte dem alltid "høstknopp", så for meg vil det alltid hete det" :rolleyes:

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

 

Ja, det er helt sykt hvor entitled mange av medlemmene der er.

På Kielfergene får man gavekort om man handler over en viss sum i et kjøp i butikkene ombord. Da jeg var på tur i desember i fjor var summen 1500 kr, nå i sommer har det økt til 2000 kr. Det skal sies at mange i personalet er ganske generøse med gavekortene, har opplevd å få gavekort når jeg har handlet for litt mindre enn minstebeløpet. Color Line har også hatt samarbeid med flere butikkjeder (bl.a. G-sport, Match og Boys of Europe) så de har delt ut tilsvarende gavekort til kunder som handler for over et visst beløp. 

Grunnen til at en del (meg selv inkludert) gir bort disse gavekortene er at de kan være vanskelige å få brukt om man ikke har anledning til å reise midt i uka. Normalt sett gjelder de for seilinger med avreise søndag til torsdag og de gjelder heller ikke i skolens ferier. Det er en måte å fylle båtene på på avganger der det normalt er få reisende. I tillegg har gavekortene begrenset gyldighet, så derfor har jeg valgt å gi bort fremfor at de bare blir kastet. 

En ting som blir særlig dårlig mottatt er å tipse om tilbud for medlemmer i Color Club, for det koster jo penger å være medlem der. At man fort sparer inn de 160 kronene medlemskapet koster per år skjønner ikke folk, generelt har jeg inntrykk av at det står dårlig til med mattekunnskaper og tallforståelse blant medlemmene i gruppa.

Anonymkode: caa3b...5e3

Tusen takk for utfyllende svar! 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enig!

En annen ting er de som tilsynelatende føler at de må besvare ethvert spørsmål, selv om TS har fått mange svar.

TS: Hva er dette? (med bilde av plante)

Svar 1: Oktoberbergknapp

Svar 2: Ser ut som Oktoberbergknapp

Svar 3: Oktoberbergknapp

Svar 4: Oktoberbergknapp

Svar 5: Oktoberbergknapp

Svar 6: Ligner min Oktoberbergknapp

Svar 7: Tror det er Oktoberbergknapp

Svar 8: Oktoberbergknapp

Svar 9: Oktoberbergknapp

...og så videre....

....dagen etter....

Svar 14: Oktoberbergknapp

Leser ikke folk hva andre har svart før de svarer selv? Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk holder på sånn. 

Anonymkode: caa3b...5e3

 

nomore82 skrev (5 timer siden):

Du glemte svar 10: Ildtopp

 

Skeeter skrev (4 timer siden):

Og "Farmor kaldte dem alltid "høstknopp", så for meg vil det alltid hete det" :rolleyes:

Takk! Jeg er visst ikke alene. 🤗🥰

Anonymkode: 3fdcb...02c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Husker en tråd på en av Color Line gruppene for en tid tilbake der et medlem ba om tips til å gjøre det billigst mulig ombord da de hadde dårlig råd og ikke mulighet til å spise i restaurantene ombord. Da var det en som foreslo å ta med seg pølsetermos og vannkoker, så de kunne ha wienerpølser med rett-i-koppen potetmos til middag den ene dagen. Toastjern burde de også ta med i følge et annet medlem, for da kunne de ha ostesmørbrød til middag dag to. Polarbrød og tubeost var glimrende til frokost og lunsj.

En modig sjel påpekte at det faktisk ikke er lov å bruke medbrakte elektriske artikler ombord av sikkerhetshensyn, men da kom det flere på banen som alltid hadde med seg vannkoker og det hadde aldri opplevd problemer med.

Nei, det er mange som ikke skjønner det. Gavekortene er en måte å fylle båtene på i stille perioder (man får jo ikke brukt gavekort i helger eller i skoleferiene når det er mange som reiser), for det Color Line tjener penger på er det folk legger igjen i butikker, barer og restauranter ombord.

En annen grunn til depositumet er å sikre at folk møter opp på turen de har bestilt. Før de innførte depositum var det et problem at mange bare droppet å møte opp og da gikk de jo potensielt glipp av å selge de billettene i stedet. Når folk har betalt et par hundrelapper er terskelen for no-show høyere enn om det var gratis.

 

Ja, det er helt sykt hvor entitled mange av medlemmene der er.😲

På Kielfergene får man gavekort om man handler over en viss sum i et kjøp i butikkene ombord. Da jeg var på tur i desember i fjor var summen 1500 kr, nå i sommer har det økt til 2000 kr. Det skal sies at mange i personalet er ganske generøse med gavekortene, har opplevd å få gavekort når jeg har handlet for litt mindre enn minstebeløpet. Color Line har også hatt samarbeid med flere butikkjeder (bl.a. G-sport, Match og Boys of Europe) så de har delt ut tilsvarende gavekort til kunder som handler for over et visst beløp. 

Grunnen til at en del (meg selv inkludert) gir bort disse gavekortene er at de kan være vanskelige å få brukt om man ikke har anledning til å reise midt i uka. Normalt sett gjelder de for seilinger med avreise søndag til torsdag og de gjelder heller ikke i skolens ferier. Det er en måte å fylle båtene på på avganger der det normalt er få reisende. I tillegg har gavekortene begrenset gyldighet, så derfor har jeg valgt å gi bort fremfor at de bare blir kastet. 

En ting som blir særlig dårlig mottatt er å tipse om tilbud for medlemmer i Color Club, for det koster jo penger å være medlem der. At man fort sparer inn de 160 kronene medlemskapet koster per år skjønner ikke folk, generelt har jeg inntrykk av at det står dårlig til med mattekunnskaper og tallforståelse blant medlemmene i gruppa.

Anonymkode: caa3b...5e3

Mulig det er noe jeg har gått glipp av eller rett og slett ikke forstår, men hva er egentlig poenget med å reise på tur når man ikke har en eneste krone å bruke på noe som helst? Ikke engang kan kjøpe seg middag eller en kopp kaffe? Det er greit at man ikke vil bruke mer enn man nå, og de fleste av oss takker ja til rabatter og tilbud hvis vi kan. Men dette med å virkelig ikke ha NOEN penger å bruke? Hva er poenget, hva gjør folk på båten? Sitter på lugaren og glor i veggen? Står på dekk og glor på havet?

Er det noen som kan forklare hva disse menneskene får ut av gratisturene der de ikke legger ut penger på verken mat, opplevelser eller noe annet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kom over dette gullkornet på rabattkode/gavekortgruppa i kveld (fritt gjengitt):

TS: Hvordan får folk tak i gavekort? Har reist mye og er medlem i Color Club, men har aldri fått gavekort. Skulle gjerne hatt et da det er lenge siden jeg har vært på tur.

Svar 1 til TS: Du må handle for over 2000 kr i taxfreen, da får du gavekort.

TS til svar 1: Å, da skjønner jeg. Verken røyker eller drikker alkohol, så handler ikke der.

Svar 2 til TS: Det gjelder om du handler i de andre butikkene ombord også. Jeg har fått gavekort i klesbutikkene og        parfymeriet.

Svar 3 til svar 2: 2000 kr? Det er mye!

TS til svar 3: Enig. Synes summen er for høy, jeg kan i alle fall ikke handle for så mye. Håper noen har ett jeg kan få.

:bond::bond::bond:

Oh, the irony...🙄 TS har ikke mulighet til å handle for 2000 kr når h*n er ombord, men synes det er helt innafor å tigge om å få et gavekort noen andre har fått når de har handlet for beløpet h*n mener er for høyt.:klaske:

Anonymkode: caa3b...5e3

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Kom over dette gullkornet på rabattkode/gavekortgruppa i kveld (fritt gjengitt):

TS: Hvordan får folk tak i gavekort? Har reist mye og er medlem i Color Club, men har aldri fått gavekort. Skulle gjerne hatt et da det er lenge siden jeg har vært på tur.

Svar 1 til TS: Du må handle for over 2000 kr i taxfreen, da får du gavekort.

TS til svar 1: Å, da skjønner jeg. Verken røyker eller drikker alkohol, så handler ikke der.

Svar 2 til TS: Det gjelder om du handler i de andre butikkene ombord også. Jeg har fått gavekort i klesbutikkene og        parfymeriet.

Svar 3 til svar 2: 2000 kr? Det er mye!

TS til svar 3: Enig. Synes summen er for høy, jeg kan i alle fall ikke handle for så mye. Håper noen har ett jeg kan få.

:bond::bond::bond:

Oh, the irony...🙄 TS har ikke mulighet til å handle for 2000 kr når h*n er ombord, men synes det er helt innafor å tigge om å få et gavekort noen andre har fått når de har handlet for beløpet h*n mener er for høyt.:klaske:

Anonymkode: caa3b...5e3

Tilbake til det store spørsmålet: HORFOR drar sånne folk på cruise:klo: 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (15 timer siden):

Tilbake til det store spørsmålet: HORFOR drar sånne folk på cruise:klo: 

Fordi andre cruise blir for dyre (Royal Carribean osv), så de får i hvert fall følelsen av å reise? :vetikke: :fnise:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Skeeter said:

Fordi andre cruise blir for dyre (Royal Carribean osv), så de får i hvert fall følelsen av å reise? :vetikke: :fnise:

Og så kan man jo spamme FB-feeden full av bilder av at "Nei, nå koser vi vårs!" og virkelig gni det inn hos alle naboene hvor velbeslått man er med separate lugarer til mor og datter. "Om eg var ein rik mann, dudiludidudilei" :romeo:

(Jada, jeg vet jeg er slem her og sikkert overdriver. Men det finnes jo slike mennesker som er villig til å selge både sin bestemor og førstefødte for litt status og anseelse)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (22 timer siden):

Mulig det er noe jeg har gått glipp av eller rett og slett ikke forstår, men hva er egentlig poenget med å reise på tur når man ikke har en eneste krone å bruke på noe som helst? Ikke engang kan kjøpe seg middag eller en kopp kaffe? Det er greit at man ikke vil bruke mer enn man nå, og de fleste av oss takker ja til rabatter og tilbud hvis vi kan. Men dette med å virkelig ikke ha NOEN penger å bruke? Hva er poenget, hva gjør folk på båten? Sitter på lugaren og glor i veggen? Står på dekk og glor på havet?

Er det noen som kan forklare hva disse menneskene får ut av gratisturene der de ikke legger ut penger på verken mat, opplevelser eller noe annet?

 

Knirke skrev (19 timer siden):

Tilbake til det store spørsmålet: HORFOR drar sånne folk på cruise:klo: 

Det syns jeg det er helt mulig å forstå. Om man er uføretrygdet eller pensjonist med mye ledig tid, dårlig råd og lite spennende ting å holde på med i hverdagen, kan jeg tenke meg en slik tur er en opplevelse selv om de bruker lite penger på underveis på turen. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (19 timer siden):

Tilbake til det store spørsmålet: HORFOR drar sånne folk på cruise:klo: 

Men er Color Line egentlig cruise?! :fnise: 

Anonymkode: 781d1...160

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Men er Color Line egentlig cruise?! :fnise: 

Anonymkode: 781d1...160

Er det ikke bare noen få år siden de begynte å kalle det "cruise"? Mener det var en kampanje der de skulle fornye seg, forbedre danskebåt-ryktet og framstå mer eksklusivt. De hadde noen reklamer på TV der noen passasjerer skrøt hemningsløst av turen de hadde tatt, og så var det noen som ikke trodde dem, og til slutt fikk seerne se at de som skrøt av turen hadde rett. 

Før denne kampanjen var det vel bare snakk om "danskebåten" og "Kielferga".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men er Color Line egentlig cruise?! :fnise: 

Anonymkode: 781d1...160

Det står Color Line Cruises med svære bokstaver på siden av båten:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men er Color Line egentlig cruise?! :fnise: 

Anonymkode: 781d1...160

Det er det vel strengt tatt ikke. Da Color Line skulle investere i nye Kielferger på tidlig 2000-tall bestemte de seg for å heve standarden og satset på en mer "cruise-aktig" opplevelse enn man var vant til på bilferger, med høyere standard og større servicetilbud.

Knirke skrev (22 timer siden):

Tilbake til det store spørsmålet: HORFOR drar sånne folk på cruise:klo: 

For meg er det uforståelig, jeg hadde ikke dratt på tur om jeg ikke hadde råd til å kose meg litt ombord, med god mat og drikke, men folk er forskjellige og har forskjellig utgangspunkt.  

Som @Vera Vinge skriver er det nok en opplevelse for f.eks. pensjonister eller uføre med mye tid til overs, selv om budsjettet er stramt. Det er jo et avbrekk fra en hverdag som kanskje er ganske ensformig og kjedelig.

Anonymkode: caa3b...5e3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera Vinge skrev (4 timer siden):

Det syns jeg det er helt mulig å forstå. Om man er uføretrygdet eller pensjonist med mye ledig tid, dårlig råd og lite spennende ting å holde på med i hverdagen, kan jeg tenke meg en slik tur er en opplevelse selv om de bruker lite penger på underveis på turen. 

Jeg kan ikke tenke meg noe mindre spennende enn å være innesperret på den båten i to døgn, særlig hvis jeg ikke kunne kose meg. 

Anonymkode: 93bda...0bf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg kan ikke tenke meg noe mindre spennende enn å være innesperret på den båten i to døgn, særlig hvis jeg ikke kunne kose meg. 

Anonymkode: 93bda...0bf

Jeg personlig er jo enig med deg, men om alternativet er å sitte «innesperret» i en liten kommunal leilighet, så skjønner jeg jo at en gratis båttur frister.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 2021-8-2 den 20.39):

Men er Color Line egentlig cruise?! :fnise: 

Anonymkode: 781d1...160

Neida, de bare ønsker å være Royal Caribean Cruise Line.

Det er for å gjøre ting finere siden det er så mye rølpefyll på både Kiel-fergen og danskebåten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi setter over til inneplante-gruppa.

Nå er høsten på trappene og hagesesongen på hell, så jungelen i stua er i ferd med å komme i fokus igjen hos mange. Det forsterkes av at Mester Grønn har 50% på mange planter og det er også tilbud på grønne planter hos Coop Extra denne uka, 2 for 90 kr. Foreløpig er det ikke like ville tilstander som det var på samme tid i fjor, men jeg regner med at det kommer.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båtfolk på Facebook - gruppen som bare gir og gir:

En pen dame har hatt fiskelykke og legger stolt ut bilde av seg selv og fisken, man skimter båten hennes i bakgrunnen og hun opplyser at hun har mekket motoren selv. 

- Agn  (Eirik, grinebiter)

- Fin fisk (Rolf, godt oppdratt)

- Den til venstre (dama) kan vel ikke være agn? (Arild, sannsynligvis singel og legger ut en liten føler)

- Dame? Ser bare en nydelig havfrue (Kjetil, gift med Karen)

- Motorn🤩 Fruen🤩 Snekka🤩 Fisken😨 (Kjetil, i et forhold med Siri, og som både kan flørte og fornærme med emojis)

- Ble med neste gang (Bård, legger ut en føler)

- Hvitere tenner en fisken jaffal hmm (Erik, mestrer ikke helt sjekkinga enda)

 

Altså, hvorfor bruke Tinder, det er tydeligvis veldig lett å få napp på Båtfolk?

Anonymkode: 93bda...0bf

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå kommer vi inn i perioden hvor folk oppdager potetepler i hagegruppene. 

Anonymkode: e7fab...887

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...