Kittyfox Skrevet 30. oktober 2020 #1381 Del Skrevet 30. oktober 2020 1 time siden, Lubbetutt skrev: "følger" 🙄 Mange som ikke har skjønt at de har en egen innstilling for å få varsler på et innlegg gitt 😅 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skeeter Skrevet 30. oktober 2020 #1382 Del Skrevet 30. oktober 2020 Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva som irriterer meg mest. "Takk for tilliten, det skal bli spennende å få være medlem her! ❤️❤️❤️" Eller "Følger" "." "Følger med her" 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #1383 Del Skrevet 31. oktober 2020 Nyeste "greia" på plantegruppa er å dekorere en eller flere planter med Halloween-spindelvev fra Nille e.l., gjerne krydra med en plastedderkopp, og å legge ut bilde av "herligheten" med en tekst om at her er tidenes verste spinnmiddangrep eller noe i den duren. Det var litt morsomt når førstemann gjorde det. Litt. Men det stoppet jo selvsagt ikke med det ene innlegget. Anonymkode: caa3b...5e3 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #1384 Del Skrevet 1. november 2020 Herregud, hvorfor kan ikke folk lese innlegget før de svarer? Nå er det ei som har lagt ut forespørsel på en av strikkegruppene om noen selger en genser i strl s-m til max 600 ,- Enkelt, ikke sant? Men neeeeida.. Person 1: Jeg har en rå fin 😊 men den er det 1200 for Person 2: Har denne *bilde* 900,- Person 3: En oversize genser *bilde* 1000,- Person 3 igjen: Strikket i storm garn *bilde* 1300 ,- Person 4: trenger du en varm genser er denne til salgs *bilde* 1300 kr Altså hva i alle dager?? Jeg FATTER det ikke. Hadde det nå vært et langt innlegg, men teksten var på to setninger. TO SETNINGER! Og disse sa spesifikt MAX 600 KRONER! Jeg gir opp menneskeheten. Anonymkode: 38922...012 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #1385 Del Skrevet 1. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud, hvorfor kan ikke folk lese innlegget før de svarer? Det er en gjenganger på alle gruppene jeg er med i. Det og at folk ikke leser svarene som har kommet allerede før de svarer. Eksempel fra plantegruppe: TS: Noen som vet om en butikk sentralt i Oslo, gjerne nær Oslo S, som har Neem-olje? Vet det finnes i flere nettbutikker, men har oppdaget skadedyr på et par planter og vil helst ha tak i det i dag. Svar 1: Eitrah på Ellingsrud har. Ikke i sentrum da, men ca 15 min på T-banen fra Jernbanetorget. Butikken ligger rett ved Ellingsrud T-bane stasjon. -Ikke det verste svaret jeg har sett. Rett by og enkelt å komme seg dit fra Oslo S i alle fall. Svar 2: Floriss på Byporten har. -Se der ja, her får faktisk TS svar på det h*n spurte om. Svar 3: Vardenær gartneri i Asker har. -Ja, for Holmen i Asker er jo sentralt i Oslo🤦♀️ Svar 4: Floriss på Byporten! -Andre person som svarer på det TS spør om! Da setter vi kanskje strek her? Spørsmålet er jo besvart. Svar 5: Floriss, Byporten -Neida, her kom jommen meg tredjemann på banen med rett svar. Da setter vi vel strek? Svar 6: Du kan bestille på nett fra Solheim gartneri. -TS spør etter en butikk i Oslo sentrum, ikke nettbutikk. Svar 7: Bakklandet blomster i Trondheim har i nettbutikken. -Nok en gang: TS etterspør ikke en nettbutikk. Svar 8: Blomsterbutikken ved Narvesen på Byporten har! -Svar nummer fire som treffer spikeren på hodet, men unødvendig da tre andre kom deg i forkjøpet. Svar 9: Luck i Markveien har. -Greit nok, ligger sentralt på Løkka, men et stykke fra Oslo S og uansett har TS allerede fått flere tips om at Floriss på Byporten, som jo er vegg i vegg med Oslo S, har produktet h*n spør etter. TS: Takk for alle tips! Fikk tak i på Floriss Byporten Svar 10: Jeg bestilte fra hageglede.no! -Punkt 1: TS ønsket å kjøpe i butikk. Punkt 2: TS har fått mange svar allerede. Punkt 3: TS har vært å handlet. Anonymkode: caa3b...5e3 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittyfox Skrevet 1. november 2020 #1386 Del Skrevet 1. november 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en gjenganger på alle gruppene jeg er med i. Det og at folk ikke leser svarene som har kommet allerede før de svarer. Eksempel fra plantegruppe: TS: Noen som vet om en butikk sentralt i Oslo, gjerne nær Oslo S, som har Neem-olje? Vet det finnes i flere nettbutikker, men har oppdaget skadedyr på et par planter og vil helst ha tak i det i dag. Svar 1: Eitrah på Ellingsrud har. Ikke i sentrum da, men ca 15 min på T-banen fra Jernbanetorget. Butikken ligger rett ved Ellingsrud T-bane stasjon. -Ikke det verste svaret jeg har sett. Rett by og enkelt å komme seg dit fra Oslo S i alle fall. Svar 2: Floriss på Byporten har. -Se der ja, her får faktisk TS svar på det h*n spurte om. Svar 3: Vardenær gartneri i Asker har. -Ja, for Holmen i Asker er jo sentralt i Oslo🤦♀️ Svar 4: Floriss på Byporten! -Andre person som svarer på det TS spør om! Da setter vi kanskje strek her? Spørsmålet er jo besvart. Svar 5: Floriss, Byporten -Neida, her kom jommen meg tredjemann på banen med rett svar. Da setter vi vel strek? Svar 6: Du kan bestille på nett fra Solheim gartneri. -TS spør etter en butikk i Oslo sentrum, ikke nettbutikk. Svar 7: Bakklandet blomster i Trondheim har i nettbutikken. -Nok en gang: TS etterspør ikke en nettbutikk. Svar 8: Blomsterbutikken ved Narvesen på Byporten har! -Svar nummer fire som treffer spikeren på hodet, men unødvendig da tre andre kom deg i forkjøpet. Svar 9: Luck i Markveien har. -Greit nok, ligger sentralt på Løkka, men et stykke fra Oslo S og uansett har TS allerede fått flere tips om at Floriss på Byporten, som jo er vegg i vegg med Oslo S, har produktet h*n spør etter. TS: Takk for alle tips! Fikk tak i på Floriss Byporten Svar 10: Jeg bestilte fra hageglede.no! -Punkt 1: TS ønsket å kjøpe i butikk. Punkt 2: TS har fått mange svar allerede. Punkt 3: TS har vært å handlet. Anonymkode: caa3b...5e3 Tror noen bare er oppmerksomhetssyke. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #1387 Del Skrevet 2. november 2020 Meldte meg nylig inn i den Grønne stueplanter-gruppen. Ett av de første innleggene jeg så var av en som var så lei av at vanndråpene rundt vannskålen til hunden ikke kom til nytte. Så hen har anlagt en liten minihage rundt vannskålen til hunden, og ønsket tips til hvilke andre planter enn de hen allerede hadde plantet som kunne egne seg ... 😳 Anonymkode: fbee5...1ec 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #1388 Del Skrevet 2. november 2020 Herregud, nå tar det av i Tomatdyrkerne på Facebook ... En person som tydeligvis har en nabokonflikt (naboen synes tydeligvis vedkommende har for mange planter ute) som nå blir brettet ut på gruppen ... Og vedkommende mener det er helt passende tema for gruppen all den tid konflikten handler om .... tomatdyrking ... 🍅 Anonymkode: fbee5...1ec 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #1389 Del Skrevet 2. november 2020 Jeg er drittlei villmarksgenseren. Den er OVERALT og jeg hater den! Synes den ser skikkelig harry ut og den er schtøgg. Sånn, var jeg sur nok? Åh, det var godt å få ut. Unnskyld til dere som synes den er fin, den bare minner meg om poteavtrykkene "alle" skulle tatovere seg med på 90tallet. Schtøgt. Anonymkode: e71ca...4e4 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogkløver Skrevet 2. november 2020 #1390 Del Skrevet 2. november 2020 En i sygruppen er strålende fornøyd med et nytt funn på IKEA. "Dusker til luer, mykt og deilig stoff med glidelås i siden" 🤔 hun har altså funnet en stygg syntetisk pute med dusker på. Nå vil hun ha gode tips til hva hun kan lage av den. Er det innafor å skrive at hun bare skulle gått rett forbi? 😳 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 2. november 2020 #1391 Del Skrevet 2. november 2020 8 minutter siden, Skogkløver said: En i sygruppen er strålende fornøyd med et nytt funn på IKEA. "Dusker til luer, mykt og deilig stoff med glidelås i siden" 🤔 hun har altså funnet en stygg syntetisk pute med dusker på. Nå vil hun ha gode tips til hva hun kan lage av den. Er det innafor å skrive at hun bare skulle gått rett forbi? 😳 Det er selvsagt innafor. Men du må regne med en aldri så liten shitstorm. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #1392 Del Skrevet 2. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er drittlei villmarksgenseren. Den er OVERALT og jeg hater den! Synes den ser skikkelig harry ut og den er schtøgg. Sånn, var jeg sur nok? Åh, det var godt å få ut. Unnskyld til dere som synes den er fin, den bare minner meg om poteavtrykkene "alle" skulle tatovere seg med på 90tallet. Schtøgt. Anonymkode: e71ca...4e4 Jeg syns ikke den er regelrett stygg, men jeg orker ikke «mote» 😬 ALLE vil ha det samme! Sånn som cortina! Jeg er så dritt lei den genseren! Anonymkode: 5d486...fa8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 3. november 2020 #1393 Del Skrevet 3. november 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er drittlei villmarksgenseren. Den er OVERALT og jeg hater den! Synes den ser skikkelig harry ut og den er schtøgg. Sånn, var jeg sur nok? Åh, det var godt å få ut. Unnskyld til dere som synes den er fin, den bare minner meg om poteavtrykkene "alle" skulle tatovere seg med på 90tallet. Schtøgt. Anonymkode: e71ca...4e4 Haha, jeg er enig. Men jeg synes det er litt moro med de trendene. for det er så mange gensere så blir så populære og jeg ser de "overalt", mens etter et år så blir de bare borte? Hva gjør folk med de? Et typisk eksempel er wiolakofta. Ikke sett den siden https://www.google.no/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fnb-no.facebook.com%2Fwiolastrikk%2Fphotos%2Fwiolakoftarettelse-og-veiledningermene-p%C3%A5-koften-er-smale-det-er-en-smal-koftest%2F840187826042405%2F&psig=AOvVaw0NKezutN3-4byvnUXLpTOE&ust=1604475921012000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCPilldzw5ewCFQAAAAAdAAAAABAt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #1394 Del Skrevet 3. november 2020 55 minutter siden, Fortunatus skrev: Haha, jeg er enig. Men jeg synes det er litt moro med de trendene. for det er så mange gensere så blir så populære og jeg ser de "overalt", mens etter et år så blir de bare borte? Hva gjør folk med de? Et typisk eksempel er wiolakofta. Ikke sett den siden https://www.google.no/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fnb-no.facebook.com%2Fwiolastrikk%2Fphotos%2Fwiolakoftarettelse-og-veiledningermene-p%C3%A5-koften-er-smale-det-er-en-smal-koftest%2F840187826042405%2F&psig=AOvVaw0NKezutN3-4byvnUXLpTOE&ust=1604475921012000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCPilldzw5ewCFQAAAAAdAAAAABAt Wiola dukker opp på koftegruppa støtt og stadig 😛 Anonymkode: 5d486...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 3. november 2020 #1395 Del Skrevet 3. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Wiola dukker opp på koftegruppa støtt og stadig 😛 Anonymkode: 5d486...fa8 Hehe, meldte meg ut av den koftagruppa. Mest fordi jeg strikket en del kofter og så at de ble lite brukt.. Er litt for "hyttete" mange av de til å ha på jobb. Altså jeg har et par jeg bruker fast enda, men jeg trenger ikke 10 forskjellige kofter, da hadde jeg blitt stemplet som.. koftedama eller noe på jobb. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 3. november 2020 #1396 Del Skrevet 3. november 2020 (endret) På 3.11.2020 den 0.56, AnonymBruker skrev: Jeg syns ikke den er regelrett stygg, men jeg orker ikke «mote» 😬 ALLE vil ha det samme! Sånn som cortina! Jeg er så dritt lei den genseren! Anonymkode: 5d486...fa8 Personlig synes jeg villmarksgenserne er fine, men det er noe med det at alle skal ha det samme som drar ned. Eneste grunnen til at selveste Villmarksgenseren er den jeg kommer til å satse på, er at det er lagt ut veiledning til den. Selveste gruppa Vilmarkssamstrikk er jo noe for seg selv iblant. Folk som klager på størrelsene, hvorvidt en kan kalle Villmarksgenseren "potegenseren" osv. Idag var det noen som spurte om en kunne strikke genseren med Lettlopi, istedet for Alafoslopi. En del påpekte at genseren kom til å bli slaskete eller at personen måtte justere størrelsen, men det virka egentlig ikke som personen var veldig mottagelig for å gjøren noen justeringer for tynnere garn. Hvorfor spør en egentlig da? Endret 5. november 2020 av Cordelia 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 3. november 2020 #1397 Del Skrevet 3. november 2020 40 minutter siden, Cordelia said: Personlig synes jeg villmarksgenserene er fine, men det er noe med det at alle skal ha det samme som drar ne. Eneste grunnen til at selveste Villmarksgenseren er den jeg kommer til å satse på, er at det er lagt ut veiledning til den. Selveste gruppa Vilmarkssamstrikk er jo noe for seg selv iblant. Folk som klager på størrelsene, hvorvidt en kan kalle Villmarksgenseren "potegenseren" osv. Idag var det noen som spurte om en kunne strikke genseren med Lettlopi, istedet for Alafoslopi. En del påpekte at genseren kom til å bli slaskete eller at personen mått justere størrelsen, men det virka egentlig ikke som personen var veldig mottagelig for å gjøren noen justeringer for tynnere garn. Hvorfor spør en egentlig da? HVA er greia med "potegenser" (som jeg leser som potet-genser)? Den heter jo Villmarksgenseren. Det er jo som å kalle noen Kari når de heter Trine Jeg var i utlandet da den andre Villmarksgenser-boka skulle komme ut, og fikk følgelig ikke tak i den. Så kom den plutselig i butikkene noen dager før oppgitt utgivelsesdato, og folk gikk mann av huse for å kjøpe den. Var flere som var nysgjerrige og spurte om de kunne legge ut noen bilder fra boka (altså ikke av selve oppskriftene, men bilder av modellene), men nei, det var jo brudd på opphavsretten, så det kunne de ikke! De var riktignok villige til legge ut bilder etter den gitte utgivelsesdatoen, men ikke et sekund før. Hallo.. Det er en strikkebok, ikke statshemmeligheter... 🙄 Jeg endte uansett opp med å drite i hele boka. Synes ikke oppskriftene var noe fine. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 3. november 2020 #1398 Del Skrevet 3. november 2020 12 minutter siden, Knirke skrev: HVA er greia med "potegenser" (som jeg leser som potet-genser)? Den heter jo Villmarksgenseren. Det er jo som å kalle noen Kari når de heter Trine Jeg var i utlandet da den andre Villmarksgenser-boka skulle komme ut, og fikk følgelig ikke tak i den. Så kom den plutselig i butikkene noen dager før oppgitt utgivelsesdato, og folk gikk mann av huse for å kjøpe den. Var flere som var nysgjerrige og spurte om de kunne legge ut noen bilder fra boka (altså ikke av selve oppskriftene, men bilder av modellene), men nei, det var jo brudd på opphavsretten, så det kunne de ikke! De var riktignok villige til legge ut bilder etter den gitte utgivelsesdatoen, men ikke et sekund før. Hallo.. Det er en strikkebok, ikke statshemmeligheter... 🙄 Jeg endte uansett opp med å drite i hele boka. Synes ikke oppskriftene var noe fine. Jeg heller skjønner ikke det der. Hver genser har jo sitt eget navn. Aner ikke hvor mange ganger jeg og har lest "potetgenser". En annen ting jeg ser er folk som ikke har fått med seg hva som er"villmarksgensere", og legger inn masse andre gensere. Må innrømme at jeg lurte da ei la inn en "Mariusbunad" altså strikket festdrakt i Mariusmønster, litt imponert dog...... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #1399 Del Skrevet 3. november 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er drittlei villmarksgenseren. Den er OVERALT og jeg hater den! Synes den ser skikkelig harry ut og den er schtøgg. Sånn, var jeg sur nok? Åh, det var godt å få ut. Unnskyld til dere som synes den er fin, den bare minner meg om poteavtrykkene "alle" skulle tatovere seg med på 90tallet. Schtøgt. Anonymkode: e71ca...4e4 Ai, jeg er enig. Det finnes penere gensere å strikke. 3 timer siden, Cordelia skrev: Jeg heller skjønner ikke det der. Hver genser har jo sitt eget navn. Aner ikke hvor mange ganger jeg og har lest "potetgenser". En annen ting jeg ser er folk som ikke har fått med seg hva som er"villmarksgensere", og legger inn masse andre gensere. Må innrømme at jeg lurte da ei la inn en "Mariusbunad" altså strikket festdrakt i Mariusmønster, litt imponert dog...... Jeg var også imponert og fascinert over Marius-festdrakta. På en side føyer det seg inn i rekkene av «mye rart med Marius-mønster på», som tenbrikettboks- og zaloflasketrekk. På en annen gjør jo kjærligheten denne personen har til dette mønsteret dypt inntrykk. Jeg syns mønsteret kan være fint på en genser. Der stopper det for meg. Anonymkode: c0083...c2f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 3. november 2020 #1400 Del Skrevet 3. november 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er drittlei villmarksgenseren. Den er OVERALT og jeg hater den! Synes den ser skikkelig harry ut og den er schtøgg. Sånn, var jeg sur nok? Åh, det var godt å få ut. Unnskyld til dere som synes den er fin, den bare minner meg om poteavtrykkene "alle" skulle tatovere seg med på 90tallet. Schtøgt. Anonymkode: e71ca...4e4 Tilbøyelig til å være enig med deg. Og jeg synes den alltid ser ut som den er så forferdelig ujevnt strikket ..? Er det noe med garnet som gjør det? Dvs. skal det være sånn? Eller er det kun slurvete strikkere som viser fram kreasjonene sine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå