Gå til innhold

Tråd for deg som trur på Jesus!


hjortesvin

Anbefalte innlegg

6 timer siden, debatant skrev:

Jeg klarer å lese bibelen i sammenheng. Trist at det er så ekstremt i dine øyne.

Ser du selv hvordan oppførselen din driver folk vekk fra religionen du ønsker å konvertere dem til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, linsejesus skrev:

Ser du selv hvordan oppførselen din driver folk vekk fra religionen du ønsker å konvertere dem til? 

Må si jeg blir ganske oppgitt over visse anklagelser her inne. Jeg beklager meg ikke for å svare på tiltale. Selvfølgelig er bibelen en autoritet for kristne.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på Jesus!

 

Anonymkode: 0fb6b...63c

du trenger hjelp.

Også djevelen tror, og skjelver. Jakop 2.19

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.diskusjon.no , Samfunn , Religion... , Prekestolen 😊

Anonymkode: c0982...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, debatant skrev:

Må si jeg blir ganske oppgitt over visse anklagelser her inne. Jeg beklager meg ikke for å svare på tiltale. Selvfølgelig er bibelen en autoritet for kristne.

Det er ikke spørsmålet om bibelens autoritet jeg snakker om, men hvordan du behandler andre mennesker. Jeg vet ikke om målet ditt er å reklamere for kristen tro, men du oppnår i alle fall det stikk motsatte. Det minner meg om Gandhi som sa om Vesten: "I like your Christ. I do not like your Christians. Your Christians are so unlike your Christ."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, linsejesus skrev:

Det er ikke spørsmålet om bibelens autoritet jeg snakker om, men hvordan du behandler andre mennesker. Jeg vet ikke om målet ditt er å reklamere for kristen tro, men du oppnår i alle fall det stikk motsatte. Det minner meg om Gandhi som sa om Vesten: "I like your Christ. I do not like your Christians. Your Christians are so unlike your Christ."

Jeg sa at bibelen er krystallklar ang. Homofili. Da jeg ikke ønsker å lure eller manipulere Guds ekte evangelium på noen. Om de hater meg for det. so what..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, debatant skrev:

Jeg sa at bibelen er krystallklar ang. Homofili. Da jeg ikke ønsker å lure eller manipulere Guds ekte evangelium på noen. Om de hater meg for det. so what..

Les gjennom hvordan du ordlegger deg i dine egne poster, så ser du sikkert hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, linsejesus skrev:

Les gjennom hvordan du ordlegger deg i dine egne poster, så ser du sikkert hva jeg mener.

Jeg skal gjøre det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fred med Gud 
5Da vi altså er blitt rettferdige ved tro, har vi fred med Gud ved vår Herre Jesus Kristus. 2 Gjennom ham har vi også ved troen fått adgang til den nåde vi står i, og vi er stolte over håpet om Guds herlighet.  3 Ja, ikke bare det, vi er også stolte over lidelsene. For vi vet at lidelsen gir utholdenhet,  4 utholdenheten et prøvet sinn, og det prøvede sinn håp.  5 Og håpet skuffer ikke, for Guds kjærlighet er utøst i våre hjerter ved Den hellige ånd som han har gitt oss.  6 Mens vi ennå var svake, døde Kristus for ugudelige da tiden var inne.  7 Selv for et rettskaffent menneske vil vel neppe noen gå i døden. Eller kanskje ville noen gjøre det for en som er god.  8 Men Gud viser sin kjærlighet til oss ved at Kristus døde for oss mens vi ennå var syndere.  9 Når vi nå er blitt rettferdige ved Kristi blod, hvor mye mer skal vi ikke da gjennom ham bli frelst fra vreden! 10 For mens vi ennå var Guds fiender, ble vi forsonet med ham ved hans Sønns død. Når vi nå er forsonet, hvor mye mer skal vi ikke da bli frelst ved hans liv! 11 Ja, ikke bare det, vi har også vår stolthet i Gud, ved vår Herre Jesus Kristus, han som har gitt oss forsoningen.

peace-with-god.jpg

Anonymkode: c0982...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpet om herlighet 
18 Jeg mener at det vi må lide i den tiden som nå er, ikke kan regnes for noe mot den herligheten som en gang skal åpenbares og bli vår. 19 For det skapte venter med lengsel på at Guds barn skal åpenbares i herlighet. 20 Det skapte ble underlagt forgjengeligheten, ikke frivillig, men fordi han ville det slik. Likevel var det håp, 21 for også det skapte skal bli frigjort fra slaveriet under forgjengeligheten og få den frihet som Guds barn skal eie i herligheten. 22 Vi vet at helt til denne dag sukker og stønner alt det skapte samstemt, som i fødselsrier. 23 Ja, enda mer: Også vi som har fått Ånden, den første frukt av høsten som kommer, sukker med oss selv og lengter etter å bli Guds barn fullt og helt når kroppen vår blir satt fri.24 For i håpet er vi frelst. Et håp vi alt ser oppfylt, er ikke noe håp. Hvordan kan noen håpe på det de ser? 25 Men hvis vi håper på noe vi ikke ser, da venter vi med tålmodighet. 26 På samme måte kommer også Ånden oss til hjelp i vår svakhet. For vi vet ikke hva vi skal be om for å be rett, men Ånden selv går i forbønn for oss med sukk uten ord. 27 Og han som gransker hjertene, vet hva Ånden vil; for Ånden ber for de hellige etter Guds vilje.
   
 28 Vi vet at alt tjener til det gode for dem som elsker Gud, dem han har kalt etter sin frie vilje.29 Dem som han på forhånd har vedkjent seg, har han også på forhånd bestemt til å bli formet etter sin Sønns bilde, så han skal være den førstefødte blant mange søsken. 30 Og dem som han på forhånd har bestemt til dette, har han også kalt. Dem som han har kalt, har han også kjent rettferdige, og dem som han har kjent rettferdige, har han også herliggjort.
   
 31 Hva skal vi så si til dette? Er Gud for oss, hvem er da mot oss? 32 Han som ikke sparte sin egen Sønn, men ga ham for oss alle, kan han gjøre noe annet enn å gi oss alt sammen med ham?
   
 33 Hvem kan anklage dem Gud har utvalgt? Gud er den som frikjenner. 34 Hvem kan da fordømme? Kristus Jesus er den som døde, ja, mer enn det, han sto opp og sitter ved Guds høyre hånd, og han ber for oss. 35 Hvem kan skille oss fra Kristi kjærlighet? Nød, angst, forfølgelse, sult, nakenhet, fare eller sverd? 36 Som det står skrevet:
           For din skyld drepes vi dagen lang,
           vi regnes som slaktesauer.

37 Men i alt dette vinner vi mer enn seier ved ham som elsket oss. 38 For jeg er viss på at verken død eller liv, verken engler eller krefter, verken det som nå er eller det som kommer, eller noen makt,39 verken det som er i det høye eller i det dype, eller noen annen skapning, skal kunne skille oss fra Guds kjærlighet i Kristus Jesus, vår Herre.

636204853599218058122670425_Believe-in-Gods-Love.png

6428268_orig.jpg

Anonymkode: c0982...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bønn om styrke og innsikt 
    14 Derfor bøyer jeg mine knær for Far,
          
   
 15 han som har gitt navn til alt som kalles far i himmel og på jord.
          
   
 16 Må han som er så rik på herlighet,
          gi deres indre menneske kraft og styrke ved sin Ånd.
          
   
 17 Må Kristus ved troen bo i deres hjerter
          og dere stå rotfestet og grunnfestet i kjærlighet.
          
   
 18 Må dere sammen med alle de hellige
          bli i stand til å fatte bredden og lengden, høyden og dybden,
          
   
 19 ja, kjenne Kristi kjærlighet, som overgår all kunnskap.
          Må dere bli fylt av hele Guds fylde!
          
   
 20 Han som virker i oss med sin kraft
          og kan gjøre uendelig mye mer
          enn det vi ber om og forstår,
          
   
 21 ham være ære i kirken og i Kristus Jesus
          gjennom alle slekter og evigheter! Amen.

images-139.jpg

33938-PrayerPraiseMorning.1200w.tn.jpg

Anonymkode: c0982...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Holder en knapp på at det holder å ha tro på seg selv:nordvesta:

Anonymkode: ec05f...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det nye budet 
 3 På dette vet vi at vi kjenner ham: at vi holder hans bud.  4 Den som sier: «Jeg kjenner ham», men ikke holder hans bud, er en løgner, og sannheten er ikke i ham.  5 Men Guds kjærlighet er i sannhet blitt fullendt i den som holder hans ord. Slik kan vi vite at vi er i ham.  6 Den som sier: «Jeg er i ham», må leve slik Jesus levde. 
   
  7 Mine kjære! Det er ikke et nytt bud jeg skriver til dere, men et gammelt bud som dere har hatt fra begynnelsen av. Dette gamle budet er det ordet dere har hørt.  8 Likevel er det et nytt bud jeg skriver om, et bud som er sant i ham og i dere. For mørket viker, og det sanne lys skinner allerede. 9 Den som sier han er i lyset, men hater sin bror, er ennå i mørket. 10 Den som elsker sin bror, blir i lyset og fører ikke noen til fall. 11 Men den som hater sin bror, er i mørket og vandrer i mørket. Han vet ikke hvor han går, for mørket har blindet øynene hans.

images-109.jpg

reaching-out-300x196.jpg

Anonymkode: c0982...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Bønn om styrke og innsikt 
    14 Derfor bøyer jeg mine knær for Far,
          
   
 15 han som har gitt navn til alt som kalles far i himmel og på jord.
          
   
 16 Må han som er så rik på herlighet,
          gi deres indre menneske kraft og styrke ved sin Ånd.
          
   
 17 Må Kristus ved troen bo i deres hjerter
          og dere stå rotfestet og grunnfestet i kjærlighet.
          
   
 18 Må dere sammen med alle de hellige
          bli i stand til å fatte bredden og lengden, høyden og dybden,
          
   
 19 ja, kjenne Kristi kjærlighet, som overgår all kunnskap.
          Må dere bli fylt av hele Guds fylde!
          
   
 20 Han som virker i oss med sin kraft
          og kan gjøre uendelig mye mer
          enn det vi ber om og forstår,
          
   
 21 ham være ære i kirken og i Kristus Jesus
          gjennom alle slekter og evigheter! Amen.

images-139.jpg

33938-PrayerPraiseMorning.1200w.tn.jpg

Anonymkode: c0982...34a

Takk for oppløftende innlegg og en fin påminnelse! :) hvor står det forresten? :)

Gud fred være med deg!

Anonymkode: 3c853...559

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gud er kjærlighet 
     7 Mine kjære, la oss elske hverandre!
          For kjærligheten er fra Gud,
          og hver den som elsker, er født av Gud
          og kjenner Gud.
          
   
  8 Den som ikke elsker, har aldri kjent Gud,
          for Gud er kjærlighet.
          
   
  9 Og ved dette ble Guds kjærlighet åpenbart blant oss,
          at Gud sendte sin enbårne Sønn til verden
          for at vi skulle leve ved ham.
          
   
 10 Ja, dette er kjærligheten, ikke at vi har elsket Gud,
          men at han har elsket oss
          og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

11 Mine kjære, har Gud elsket oss slik, da skylder også vi å elske hverandre. 12 Ingen har noen gang sett Gud. Men dersom vi elsker hverandre, blir Gud i oss, og hans kjærlighet er fullendt i oss.
   
 13 At vi blir i ham og han i oss, det vet vi fordi han har gitt oss av sin Ånd. 14 Og vi har sett og vi vitner om at Faderen har sendt Sønnen som verdens frelser. 15 Om noen bekjenner at Jesus er Guds Sønn, blir Gud i ham og han i Gud. 16 Og vi har lært å kjenne den kjærlighet Gud har til oss, og vi har trodd på den. Gud er kjærlighet, og den som blir i kjærligheten, blir i Gud og Gud i ham.
   
 17 I dette er kjærligheten blitt fullendt hos oss: at vi har frimodighet på dommens dag. For som Kristus er, slik er vi i denne verden. 18 I kjærligheten finnes det ikke frykt: Den fullkomne kjærligheten driver frykten ut. For frykten bærer straffen i seg, og den som frykter, er ikke blitt fullendt i kjærligheten. 19 Vi elsker fordi han elsket oss først. 20 Den som sier: «Jeg elsker Gud», men likevel hater sin bror, er en løgner. For den som ikke elsker sin bror som han har sett, kan ikke elske Gud som han ikke har sett. 21 Og dette er budet vi har fra ham: Den som elsker Gud, må også elske sin bror.

main-thumb-t-1800-200-lOn8kKfhqfcTcKdt2GwaLfGnC0jEjHmV.jpeg

Anonymkode: c0982...34a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gud er kjærlighet 
     7 Mine kjære, la oss elske hverandre!
          For kjærligheten er fra Gud,
          og hver den som elsker, er født av Gud
          og kjenner Gud.
          
   
  8 Den som ikke elsker, har aldri kjent Gud,
          for Gud er kjærlighet.
          
   
  9 Og ved dette ble Guds kjærlighet åpenbart blant oss,
          at Gud sendte sin enbårne Sønn til verden
          for at vi skulle leve ved ham.
          
   
 10 Ja, dette er kjærligheten, ikke at vi har elsket Gud,
          men at han har elsket oss
          og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

11 Mine kjære, har Gud elsket oss slik, da skylder også vi å elske hverandre. 12 Ingen har noen gang sett Gud. Men dersom vi elsker hverandre, blir Gud i oss, og hans kjærlighet er fullendt i oss.
   
 13 At vi blir i ham og han i oss, det vet vi fordi han har gitt oss av sin Ånd. 14 Og vi har sett og vi vitner om at Faderen har sendt Sønnen som verdens frelser. 15 Om noen bekjenner at Jesus er Guds Sønn, blir Gud i ham og han i Gud. 16 Og vi har lært å kjenne den kjærlighet Gud har til oss, og vi har trodd på den. Gud er kjærlighet, og den som blir i kjærligheten, blir i Gud og Gud i ham.
   
 17 I dette er kjærligheten blitt fullendt hos oss: at vi har frimodighet på dommens dag. For som Kristus er, slik er vi i denne verden. 18 I kjærligheten finnes det ikke frykt: Den fullkomne kjærligheten driver frykten ut. For frykten bærer straffen i seg, og den som frykter, er ikke blitt fullendt i kjærligheten. 19 Vi elsker fordi han elsket oss først. 20 Den som sier: «Jeg elsker Gud», men likevel hater sin bror, er en løgner. For den som ikke elsker sin bror som han har sett, kan ikke elske Gud som han ikke har sett. 21 Og dette er budet vi har fra ham: Den som elsker Gud, må også elske sin bror.

main-thumb-t-1800-200-lOn8kKfhqfcTcKdt2GwaLfGnC0jEjHmV.jpeg

Anonymkode: c0982...34a

Amen 🤗 Ære være Gud i det høyeste ❤

Anonymkode: 02fb4...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da de hørte dette, stakk det dem i hjertet, og de sa til Peter og de andre apostlene: «Hva skal vi gjøre, brødre?» 38 Peter svarte dem: «Vend om og la dere døpe i Jesu Kristi navn, hver og en av dere, så dere kan få tilgivelse for syndene, og dere skal få Den hellige ånds gave. 39 For løftet gjelder dere og barna deres og alle som er langt borte, så mange som Herren vår Gud kaller på.»40 Også med mange andre ord vitnet han for dem, og han formante dem: «La dere frelse fra denne vrangsnudde slekten.» 41 De som tok imot budskapet hans, ble døpt, og den dagen ble det lagt til omkring tre tusen mennesker.

Les Apg 2,37-41 i nettbibelen.

Jesus-og-disiplene-i-ring-1.jpg

Anonymkode: c0982...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lignelsen om fariseeren og tolleren 
 9 Til noen som stolte på at de selv var rettferdige, og så ned på alle andre, fortalte Jesus denne lignelsen:
   
 10 «To menn gikk opp til tempelet for å be. Den ene var fariseer og den andre toller.11 Fariseeren stilte seg opp for seg selv og ba slik: ‘Gud, jeg takker deg for at jeg ikke er som andre mennesker, de som svindler, gjør urett og bryter ekteskapet, eller som den tolleren der. 12 Jeg faster to ganger i uken og gir tiende av alt jeg tjener.’13 Tolleren sto langt unna og ville ikke engang løfte blikket mot himmelen, men slo seg for brystet og sa: ‘Gud, vær meg synder nådig!’
   
 14 Jeg sier dere: Tolleren gikk hjem rettferdig for Gud, den andre ikke. For hver den som setter seg selv høyt, skal settes lavt, og den som setter seg selv lavt, skal settes høyt.»

Fariseer-og-toller.jpg

Anonymkode: c0982...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...