Gå til innhold

Tråd for deg som trur på Jesus!


hjortesvin

Anbefalte innlegg

But since sexual immorality is occurring, each man should have sexual relations with his own wife, and each woman with her own husband.

In the same way the men also abandoned natural relations with women and were inflamed with lust for one another. Men committed shameful acts with other men, and received in themselves the due penalty for their error. 

Do not have sexual relations with a man as one does with a woman; that is detestable.

If a man has sexual relations with a man as one does with a woman, both of them have done what is detestable. They are to be put to death; their blood will be on their own heads.

Anonymkode: dd5f9...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens bibelord

25.06.2017

15 En av gjestene som hørte dette, sa til ham: «Salig er den som får sitte til bords i Guds rike.» 16 Men Jesus sa til ham:
        «Det var en mann som ville holde et stort gjestebud, og han innbød mange.
 17 Da tiden for gjestebudet kom, sendte han tjeneren sin av sted for å si til de innbudte: ‘Kom, for nå er alt ferdig!’ 18 Men de begynte å unnskylde seg, den ene etter den andre. En sa: ‘Jeg har kjøpt et jordstykke og må gå ut og se på det. Vær så vennlig å ha meg unnskyldt.’ 19 En annen sa: ‘Jeg har kjøpt fem par okser og skal ut og prøve dem. Vær så vennlig å ha meg unnskyldt.’20 Og en tredje sa: ‘Jeg har giftet meg, derfor kan jeg ikke komme.’ 21 Tjeneren kom tilbake og fortalte dette til herren sin. Da ble husherren sint og sa til tjeneren: ‘Gå straks ut på byens gater og torg og hent inn de fattige og uføre og blinde og lamme.’22 Tjeneren kom tilbake og sa: ‘Herre, jeg har gjort som du sa, men det er ennå plass.’23 Da sa herren til tjeneren: ‘Gå ut på veiene og stiene og nød folk til å komme inn, så huset mitt kan bli fullt. 24 For det sier jeg dere: Ingen av dem som var innbudt, skal få smake festmåltidet mitt.’»

Les Luk 14,15-24 i nettbibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens bibelord

26.06.2017

44 Neste sabbat strømmet nesten hele byen til for å høre Herrens ord. 45 Da jødene så folkemengden, ble de brennende harme, og med hånlige ord motsa de det Paulus forkynte. 46 Paulus og Barnabas sa da rett ut: «Det var nødvendig å forkynne Guds ord til dere først. Men siden dere avviser det og selv ikke finner dere verdige til det evige livet, så går vi nå til hedningene. 47 For dette er Herrens befaling til oss:
           Jeg har satt deg til et lys for folkeslag,
           for at du skal bringe frelse helt til jordens ende.»

48 Da hedningene hørte dette, gledet de seg og lovpriste Herrens ord, og alle som var bestemt til evig liv, kom til tro. 49 Herrens ord ble spredt over hele området. 50 Men jødene fikk hisset opp de fornemste blant de gudfryktige kvinnene og de fremste mennene i byen, og de fikk i gang en forfølgelse av Paulus og Barnabas, som ble jaget bort fra området. 51 Da ristet de støvet av føttene mot dem og dro til Ikonium.52 Men disiplene ble fylt av glede og Den hellige ånd.

Les Apg 13,44-52 i nettbibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bønn av David.
        
          Vend øret til, Herre, svar meg,
          for jeg er hjelpeløs og fattig!
          
   
 2 Vokt meg, for jeg er trofast.
          Frels din tjener, du min Gud,
          jeg setter min lit til deg.
          
   
 3 Vær meg nådig, Herre,
          jeg roper til deg hele dagen.
          
   
 4 Gjør din tjener glad!
          Jeg løfter min sjel til deg, Herre.
          
   
 5 For du, Herre, er god, du tilgir,
          du er rik på miskunn mot alle som kaller på deg.
          
   
 6 Herre, vend ditt øre til min bønn,
          lytt når jeg ber om nåde!
          
   
 7 Den dagen jeg er i nød, roper jeg til deg,
          for du vil svare meg.
          
   
 8 Herre, blant guder er ingen som du,
          og ingen gjerninger er som dine.
          
   
 9 Alle folk som du har skapt,
          skal komme og bøye seg for deg, Herre,
          og ære ditt navn.
          
   
 10 For du er stor, og du gjør under.
          Du alene er Gud.
          
   
 11 Herre, lær meg din vei
          så jeg kan vandre i din sannhet!
          Gi meg et helt hjerte, så jeg frykter ditt navn!
          
   
 12 Jeg vil prise deg, Herre, min Gud, av hele mitt hjerte
          og evig ære ditt navn.
          
   
 13 For din miskunn mot meg er stor,
          du har berget meg fra dødsrikets dyp.
          
   

Les Sal 86,1-13 i nettbibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke gitt deg enda med dette?

Hva er det med kristne som må fremme religionen sin hele tiden? Kan dere ikke bare tro, i fred?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du faster skal du salve hodet og vaske ansiktet, så ikke menneskene ser at du faster...Og din Far som ser i det skjulte, skal lønne deg. Matt 6.17-18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et spørsmål fra sidelinjen...

Dere som tror og leser alle disse bibelversene osv. Hva er forskjellen på deres liv og feks mitt som ikke er Kristen?

Jeg har det godt med meg selv, er frisk, har en fin familie, jobb, venner osv. Er sååå glad jeg slipper å tenke over alt jeg gjør eller ikke gjør. Jeg puler når jeg vil pule, drikker om jeg vil, spiller kort osv, men hvorfor har jeg det så godt med meg selv? Jeg kjenner syke som har blitt friske uten at gud var med I bildet, jeg kjenner også kristne som dør av sykdom, ulykker osv.

Så forskjellen er?

 

Jeg gidder ikke å bruke det ene livet jeg har på å fortelle andre hva som er rett og galt, tenke på at jeg kommer til himmel eller helvete, avstå fra livets goder eller dyrke gud.

Nei, det er deilig å være fri og gjøre som man vil.

Jeg er min egen Gud!

Anonymkode: e9e63...7c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, snippsnapp skrev:

Har du ikke gitt deg enda med dette?

Hva er det med kristne som må fremme religionen sin hele tiden? Kan dere ikke bare tro, i fred?

Vel, i dette tilfellet deler hjortesvin og andre bibelvers i en tråd som er for kristne. Så her vil jeg påstå at ingen fremmer noe som helst mot noe som ikke har av intetesse å få det fremmet mot seg? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et spørsmål fra sidelinjen...

Dere som tror og leser alle disse bibelversene osv. Hva er forskjellen på deres liv og feks mitt som ikke er Kristen?

Jeg har det godt med meg selv, er frisk, har en fin familie, jobb, venner osv. Er sååå glad jeg slipper å tenke over alt jeg gjør eller ikke gjør. Jeg puler når jeg vil pule, drikker om jeg vil, spiller kort osv, men hvorfor har jeg det så godt med meg selv? Jeg kjenner syke som har blitt friske uten at gud var med I bildet, jeg kjenner også kristne som dør av sykdom, ulykker osv.

Så forskjellen er?

 

Jeg gidder ikke å bruke det ene livet jeg har på å fortelle andre hva som er rett og galt, tenke på at jeg kommer til himmel eller helvete, avstå fra livets goder eller dyrke gud.

Nei, det er deilig å være fri og gjøre som man vil.

Jeg er min egen Gud!

Anonymkode: e9e63...7c1

Forskjellen er nok at du har et feilaktig bilde av hva det er å følge Jesus. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens bibelord

29.06.2017

6 Men da jeg var underveis og nærmet meg Damaskus ved middagstid, strålte det plutselig opp et lys fra himmelen rundt meg. 7 Jeg falt til jorden og hørte en stemme si til meg: ‘Saul, Saul, hvorfor forfølger du meg?’ 8 Jeg spurte: ‘Hvem er du, Herre?’ Da sa han til meg: ‘Jeg er Jesus fra Nasaret, han som du forfølger.’ 9 De som var sammen med meg, så lyset, men hørte ikke stemmen som talte til meg. 10 ‘Hva skal jeg gjøre, Herre?’ spurte jeg. Og Herren sa til meg: ‘Reis deg opp og gå inn i Damaskus. Der skal du få beskjed om alt du er utsett til å gjøre.’ 11 På grunn av det blendende lyset kunne jeg ikke se, men de som var med meg, leide meg videre, så jeg kom til Damaskus.
   
 12 Der var det en gudfryktig og lovtro mann, Ananias, som alle jødene på stedet hadde bare godt å si om. 13 Han kom og stilte seg foran meg og sa: ‘Saul, bror, bli seende!’ I samme stund kunne jeg se ham.14 Han sa til meg: ‘Våre fedres Gud har bestemt deg til å kjenne hans vilje, til å se Den rettferdige og til å høre hans egen røst.15 For du skal være hans vitne for alle mennesker om det du har sett og hørt. 16 Så hvorfor nøler du nå? Kom og la deg døpe og få syndene vasket bort mens du påkaller hans navn.’
   

Les Apg 22,6-16 i nettbibelen.

Anonymkode: c0982...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Gjøksuppe skrev:

Forskjellen er nok at du har et feilaktig bilde av hva det er å følge Jesus. 

Kan du fortelle meg kortfattet hva de som følger jesus får som ikke jeg får?

Anonymkode: e9e63...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du fortelle meg kortfattet hva de som følger jesus får som ikke jeg får?

Anonymkode: e9e63...7c1

Rettferdiggjørelse i Herrens øyne, frelse, en evig tilværelse i himmelen når Herren viser seg på himmelen henter hjem de som har del i Jesu legeme, fellesskap i kirken (ikke den fysiske bygningen med kors på taket), visshet om at lidelsene her på jorden bare er midlertidige og kortvarige sammenlignet med evigheten vi får sammen med Herren i herlighet. En får kjenne Guds kjærlighet!

Mye fint med andre ord, og det eneste du trenger å gjøre er å tro på Jesus :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens bibelord

30.06.2017

26 Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål og ikke mange med makt eller av fornem slekt.27 Men det som i verdens øyne er dårskap, det utvalgte Gud for å gjøre de vise til skamme, og det som i verdens øyne er svakt, det utvalgte Gud for å gjøre det sterke til skamme. 28 Ja, det som i verdens øyne står lavt, det som blir foraktet, det som ikke er noe, det utvalgte Gud for å gjøre til intet det som er noe, 29 for at ingen mennesker skal ha noe å være stolt av overfor Gud. 30 Dere er hans verk i Kristus Jesus, han som er blitt vår visdom fra Gud, vår rettferdighet, helliggjørelse og forløsning, 31 for at den som er stolt, skal være stolt av Herren, slik det står skrevet.

Les 1 Kor 1,26-31 i nettbibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.3.2017 den 21.05, linsejesus skrev:

Du må være litt mer kritisk. Tror du at disse versene handler om 11. september fordi vår inndeling av bibelen i kapitler og vers tilfeldigvis har dem på 9 og 11? Skulle det handle om noe i moderne tid er det nok av større katastrofer å ta av, spesielt fra 1940 og utover.

Hva mener du med at bok står for dato og kapittel står for måned? Hvem er det som har funnet ut/på det?

Verden består av tall. Les deg opp på numerologi. Veldig interessant. Søk opp facebook siden nummerologi, en norsk damr som driver med dette. Hun har meget gode treff på hendelser ved å bruke tall. Vær forsiktig med å si at sånn og sånn er det. Det finnes uendelig mye i verden som ikke er oppdaget enda, og man må være åpen for at det kan være mer enn man tror her i vetden. Alt behøver ikke være logisk, ha fasit på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens bibelord

01.07.2017

44 Himmelriket er likt en skatt som var gjemt i en åker. En mann fant den, dekket den til igjen, og i sin glede gikk han bort og solgte alt han eide, og kjøpte åkeren.
   
 45 Himmelriket er også likt en kjøpmann som lette etter fine perler.

Les Matt 13,44-45 i nettbibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens bibelord

02.07.2017

17 Da Jesus skulle dra videre, kom en mann løpende, falt på kne for ham og spurte: «Gode mester, hva skal jeg gjøre for å arve evig liv?» 18 Men Jesus sa til ham: «Hvorfor kaller du meg god? Ingen er god uten én – det er Gud! 19 Du kjenner budene: Du skal ikke slå i hjel, du skal ikke bryte ekteskapet, du skal ikke stjele, du skal ikke vitne falskt, du skal ikke bedra noen, hedre din far og din mor.»20 Han svarte: «Mester, alt dette har jeg holdt fra jeg var ung.» 21 Jesus så på ham og fikk ham kjær og sa: «Én ting mangler du: Gå bort og selg alt du eier, og gi det til de fattige. Da skal du få en skatt i himmelen. Kom så og følg meg!» 22 Men han ble nedslått over dette svaret og gikk bedrøvet bort, for han eide mye.
   
 23 Og Jesus så seg omkring og sa til disiplene: «Hvor vanskelig det blir for dem som eier mye, å komme inn i Guds rike!»24 Disiplene ble forferdet over ordene hans. Men Jesus tok igjen til orde og sa: «Barn, hvor vanskelig det er *for dem som stoler på rikdom,• å komme inn i Guds rike. 25 Det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn for en rik å komme inn i Guds rike.» 26 Da ble de enda mer forskrekket og sa til hverandre: «Hvem kan da bli frelst?»27 Jesus så på dem og sa: «For mennesker er det umulig, men ikke for Gud. Alt er mulig for Gud.»
   

Les Mark 10,17-27 i nettbibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens bibelord

03.07.2017

9 Den som er glad i penger,
          blir aldri mett på penger.
          Den som elsker rikdom,
          får aldri vinning nok.
          Også dette er forgjeves.
          
   
 10 Jo større eiendom,
          jo flere som skal leve av den.
          Hvilken fordel gir det eieren
          annet enn at han får mer å se på?
          
   
 11 En slave kan sove godt
          enten han har lite eller mye å spise.
          Den rikes overflod
          tar søvnen fra ham.
          
   
 12 Noe bittert og vondt
          har jeg sett under solen:
          Oppspart rikdom
          kan bli til ulykke for eieren.
          
   
 13 Rikdommen kan gå tapt i uheldig handel,
          og når han får en sønn,
          står han der med tomme hender.
          
   
 14 For som han kom fra mors liv,
          slik skal han vende tilbake,
          like naken som han kom.
          Ingen ting har han igjen for sitt arbeid,
          ingen ting han kan ta med når han går.
          
   
 15 Også dette er bittert og vondt:
          Slik som han kom, må han gå.
          Hva har han da igjen?
          Han har arbeidet for vind.
          
   
 16 Alle sine dager må han spise i mørke,
          sorgfull, syk og sint.
          
   

Les Fork 5,9-16 i nettbibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens bibelord

04.07.2017

21 Ikke enhver som sier til meg: ‘Herre, Herre!’ skal komme inn i himmelriket, men den som gjør min himmelske Fars vilje.22 Mange skal si til meg på den dagen: ‘Herre, Herre! Har vi ikke profetert ved ditt navn, drevet ut onde ånder ved ditt navn og gjort mange mektige gjerninger ved ditt navn?’ 23 Da skal jeg si dem rett ut: ‘Jeg har aldri kjent dere. Bort fra meg, dere som gjør urett! 24 Hver den som hører disse mine ord og gjør det de sier, ligner en klok mann som bygde huset sitt på fjell. 25 Regnet styrtet, elvene flommet, og vindene blåste og slo mot huset. Men det falt ikke, for det var bygd på fjell.
   
 26 Og hver den som hører disse mine ord og ikke gjør det de sier, ligner en uforstandig mann som bygde huset sitt på sand. 27 Regnet styrtet, elvene flommet, og vindene blåste og slo mot huset. Da falt det, og fallet var stort.»
   
 28 Da Jesus hadde fullført denne talen, var folket slått av undring over hans lære, 29 for han lærte dem med myndighet og ikke som deres skriftlærde.

Les Matt 7,21-29 i nettbibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/29/2017 den 12.44, Gjøksuppe skrev:

Rettferdiggjørelse i Herrens øyne, frelse, en evig tilværelse i himmelen når Herren viser seg på himmelen henter hjem de som har del i Jesu legeme, fellesskap i kirken (ikke den fysiske bygningen med kors på taket), visshet om at lidelsene her på jorden bare er midlertidige og kortvarige sammenlignet med evigheten vi får sammen med Herren i herlighet. En får kjenne Guds kjærlighet!

Mye fint med andre ord, og det eneste du trenger å gjøre er å tro på Jesus :) 

Jeg velger å tro på meg selv og ikke kristen mytologi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Fame skrev:

Jeg velger å tro på meg selv og ikke kristen mytologi

Hva får du av det som du ikke hadde fått om du trodde på Jesus som din frelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...