Gå til innhold

Tråd for deg som trur på Jesus!


hjortesvin

Anbefalte innlegg

Gjest Aragorn II Elessar
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slutter ikke å blir forundret over den manglende respekten for kristne og latterliggjøringen av kristne. Men dette kommer som regel fra fundamentalistiske ateister som har svært bastante svar på komplekse problemstillinger. Disse forstår seg som regel ikke på naturvitenskapen heller og tror alle ideene, hypotesene og teoriene er ufeilbarlige. Det er mye vi ikke vet og som vi mest sannsynlig aldri vil forstå, og ingen kan gi bastante svar hva gjelder universet. Selv ikke naturvitenskapen. Men den forsøker. 

Anonymkode: 51185...c39

052a7101883fb97e167db035bb066bc4db73ae-v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎24‎.‎03‎.‎2017 den 21.23, hjortesvin skrev:

Jesus elsker alle mennesker og vil at dei skal komma til Han! Han vil oss berre godt!   www.forkynn.no/andersen.html !!! 😊

2017-03-24-21-22-31-360925969.jpg

Hvor mange ganger tilgir kristne i disse dager? Jesus vil bare alle godt, så til tross for hvor mange feil noen har gjort så blir alle tilgitt, uansett. Nei beklager.
Men Jesus selv, nei Jesus gjør visst aldri feil. Alle andre gjør disse feilene. Det sier en del om denne Jesus for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er det lov å mene at homofile ikke skal kunne gifte seg, men man kan (heldigvis) ikke forsøke å påtvinge denne meningen på andre, eller lenger nekte å vie noen så lenge man er trossamfunn som mottar offentlig støtte.  

Ja, jeg er klar over at mange er i mot kirkemøtets vedtak og derfor søkte seg til andre kirkesamfunn. Det er helt greit, selv om jeg også mener disse alternative kirkesamfunnene egentlig burde vært pliktig til å følge det samme vedtaket, gitt at de mottar offentlig støtte. Det er jo ingen plikt i å være medlem av nettopp DNK, og man står selv fritt til å melde seg helt ut av alt av trossamfunn eller finne et som er mer i tråd med egne verdier. 

Og husk at muligheten til å ha en frikirke nettopp oppstod fordi sterke personer nettopp var uenige måten og/eller tolkningen av Guds ord ble fremstilt på. Før i tiden hadde man ikke mye valg som kristen, det har man i dag på grunnlag av at folk som tålte stormen gikk imot kirken og dannet sin egen. 

Ingen som har sagt at kristne automatisk er homofiendtlige på det personlige planet, men for mange virker det jo merkelig å først hevde at man møter alle med respekt for deretter å forfekte at homofili er synd. For en som faktisk er homofil kan det virke veldig provoserende (er ikke homofil selv, bare slik at det er sagt, men har enkelte homofile bekjentskaper). 

Opp gjennom historien har bibelen i grunn blitt "cherry picket" ganske mye, det er jo nettopp grunnen til at det finnes å mange kirkesamfunn der ute, som ikke nødvendigvis har sammenfallende syn. Og sett fra f. eks. en jødisk persons synspunkt, så vil enkelte jeg har snakket med hevde at hele det nye testamente er cherrypicking når man velger å ikke lenger være bundet av den opprinnelige kontrakten (basert på de 10 bud), men heller bli tilgitt gjennom Jesus. For enkelte konservative jøder jeg har truffet på min vei er det et uttrykk for "pick and choose", selv om det skal sies at de var konservative jøder. 

Anonymkode: be793...0ad

Det er ingen som forsøker å presse disse meningene på andre. Jeg skrev at jeg respekterer at andre har annerledes meninger enn det jeg har. Det jeg derimot ikke er enig i, er at kirken skal gjøre det majoriteten i samfunnet mener - for hva er da vitsen med en kirke? Da kan en like så greit nedlegge den norske kirken (eller folkekirken, som den nå heter).

Det er mange institusjoner/foreninger/organisasjon etc. som får offentlig støtte, ikke bare religiøse, men dette er ikke ensbetydende med majoriteten av samfunnet skal bestemme innholdet. Og spesielt i en kirke, for da er det faktisk ikke en kristelig plass hvor bibelen har noen autoritet, så da er det ikke noe poeng i å ha en folkekirke, da. Og når som likekjønnede skal få lov til å gifte seg i en kirke, hva er det som hindrer at polygami også ikke skal være tillatt? Det er sikkert mange som etterhvert føler seg utelatt hvis da også ikke de skal få lov til å gifte/få velsignelse i en kirke. For det er dét det handler om - om å få velsignelse. For en kan som sagt gifte seg borgelig, men nei, her skal en få velsignelse når en gjør noe som bibelen mener er synd.

Det er nettopp fordi en er kristen at en ikke vil at likekjønnede skal gifte seg i en kirke. Hadde det vært opptil meg så hadde jeg tenkt annerledes, men fordi jeg er kristen følger jeg det Gud mener. Trakassing og mobbing er ikke noe jeg aksepterer, og her er bibelen veldig klar om at du har en plikt om å behandle alle med respekt! 

Du er enig i at det er forskjell på å tolke og å overse det bibelen sier? Det finnes ulike tolkninger av tekstene, men når det gjelder dette med homofili, er det ikke mulig å tolke tekstene, det står ganske tydelig og klart om homofili! Det er ikke rom for tolkning. Det kirkemøtet gjorde, var å neglisgjere disse delene!

Anonymkode: 51185...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

 

Så intellektuelle og dype vi er som svarer med bilder med tekst på (med revolusjonerende tekst jeg aldri før har lest) *gjesp*

Anonymkode: 51185...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

337d6724e65a908f08f94d2421c10bb7.jpg

:fnise:

Anonymkode: c52df...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som reagerer litt når noen Kristne er og forblir evige lykkelige? Hvor glad går det an å bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aragorn II Elessar
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så intellektuelle og dype vi er som svarer med bilder med tekst på (med revolusjonerende tekst jeg aldri før har lest) *gjesp*

Anonymkode: 51185...c39

Men det er fremdels langt mer intelligent en argumenter fra kristne når de skal prøve og bevise Gud eksistens

Hva er argumenter dere bruker du vet det eneste argumentet dere bruker. Det står i en bok derfor er det sant,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, hjortesvin skrev:

Veit 😊 Sorry 😊 Har fjerna det 😊 Du kan fjerna det andre du skreiv på 😊 Fant bildene på Google forresten.

Det har ingenting å si hvor du finner bildene. Bruker du slike bilder uten tillatelse fra rettighetsinnehaveren, er det brudd på Åndsverksloven. Det være seg maleri eller fotografi

Anonymkode: c52df...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, linsejesus skrev:

Bra at noen står opp for rettferdigheten og hindrer at filmselskapet lider økonomisk tap...

En skal følge loven uansett og vi som lager bilder/tekster, setter IKKE pris på at materialet vårt blir delt uten vår tillatelse. Ønsker du å bruke et blide e.l. som hører til en annen, er det lurt å spørre først. Hos meg hadde du fått et positivt svar, men du må følge mine retningslinjer for bruk av bildene mine.

Anonymkode: c52df...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det jeg har blitt fortalt er frelsen så er det mennesker som står på en slags scene og hopper, bøyer og tøyer og roper opp og til Herren selv. Gi oss styrke, helbred oss og masse sånt er visst en del av kristendommen. Da blir dem visst helbredet bare av å gå inn i rommet. Lykkelige blir dem visst også. En fremmed mann kommer og legger hånden sin på pannen deres (håndspåleggelse) og de døpes og gjenoppstår på nytt.

Det skulle ikke vært lov å låse folk inn i en stor sal, henge opp et skilt med "Her er Jesus" og det er ikke lov heller. Allikevel fortsetter dem visst sånn.

Jeg vet om minst 3 stk som har opplevd dette.



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Balian de Ibelin skrev:

Men det er fremdels langt mer intelligent en argumenter fra kristne når de skal prøve og bevise Gud eksistens

Hva er argumenter dere bruker du vet det eneste argumentet dere bruker. Det står i en bok derfor er det sant,

 

Å være ateist gjør deg ikke nødvendigvis mer intelligent. Det finnes dumme kristne og det finnes dumme ateister. Men min erfaring er at kristne ofte må forsvare hvorfor de tror, mens ateister som ikke har noe kunnskap om hverken religion eller naturvitenskap, som regel slipper. Disse ateistene har gjerne svært forenklede forestillinger om kristne, hvordan de og hvordan deres gudstro er (og også svært primitive kunnskaper om naturvitenskapen også), men dette samsvarer som regel ikke med virkeligheten. Jeg mener at det er litt merkelig at noen kritiserer kristne for å tro på noe som er utenfor det naturvitenskapen forsker på, mens de selv har svært enkle bilder på verden og religion, og dermed er overbevist om at kristne opererer med de samme primitive og enkle gudebildene de selv tror kristne har.

Anonymkode: 51185...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som forsøker å presse disse meningene på andre. Jeg skrev at jeg respekterer at andre har annerledes meninger enn det jeg har. Det jeg derimot ikke er enig i, er at kirken skal gjøre det majoriteten i samfunnet mener - for hva er da vitsen med en kirke? Da kan en like så greit nedlegge den norske kirken (eller folkekirken, som den nå heter).

Det er mange institusjoner/foreninger/organisasjon etc. som får offentlig støtte, ikke bare religiøse, men dette er ikke ensbetydende med majoriteten av samfunnet skal bestemme innholdet. Og spesielt i en kirke, for da er det faktisk ikke en kristelig plass hvor bibelen har noen autoritet, så da er det ikke noe poeng i å ha en folkekirke, da. Og når som likekjønnede skal få lov til å gifte seg i en kirke, hva er det som hindrer at polygami også ikke skal være tillatt? Det er sikkert mange som etterhvert føler seg utelatt hvis da også ikke de skal få lov til å gifte/få velsignelse i en kirke. For det er dét det handler om - om å få velsignelse. For en kan som sagt gifte seg borgelig, men nei, her skal en få velsignelse når en gjør noe som bibelen mener er synd.

Det er nettopp fordi en er kristen at en ikke vil at likekjønnede skal gifte seg i en kirke. Hadde det vært opptil meg så hadde jeg tenkt annerledes, men fordi jeg er kristen følger jeg det Gud mener. Trakassing og mobbing er ikke noe jeg aksepterer, og her er bibelen veldig klar om at du har en plikt om å behandle alle med respekt! 

Du er enig i at det er forskjell på å tolke og å overse det bibelen sier? Det finnes ulike tolkninger av tekstene, men når det gjelder dette med homofili, er det ikke mulig å tolke tekstene, det står ganske tydelig og klart om homofili! Det er ikke rom for tolkning. Det kirkemøtet gjorde, var å neglisgjere disse delene!

Anonymkode: 51185...c39

Det er jo ikke snakk om at kirken skal gjøre det majoriteten i samfunnet mener, men at den bør følge lovverket (som jo også tillater homofile ekteskap med tanke på det rent juridiske).

Ja, det er mange organisasjoner som mottar statsstøtte, men det handler ikke om å bestemme innholdet på generelt grunnlag, bare at disse organisasjonene må vike når de har vedtekter eller internt regelverk som ikke er forenlig med norsk lov, så man kan si at homofile kirkelige ekteskap nok ikke blir noe stort "problem" (sett fra motstandernes synspunkt) all den tid det ikke er så mange homofile i befolkningen generelt. Men prinsippet bør være der, dvs. at så lenge man er en organisasjon som mottar statlig støtte så kan man ikke vedta vedtekter som ikke er forenlig med norsk lov (det bør jo i mine øyne andre gjøre også, men jeg syntes personlig det er mer alvorlig at en organisasjon som i tillegg mottar statsstøtte ikke gjør det. )

Uansett er det vel egentlig ikke et problem for kristne som ikke er enige? Man kan jo melde seg ut av DNK, for jeg antar det er de som gifter seg som har ansvaret for om de gifter seg i synd eller ikke, og evt. presten som vier dem? (Dvs. dere andre kristne bærer jo ikke synd på grunn av andre individers handlinger)

Det er forskjell på å tolke eller overse, men opp gjennom historien har jo tolkninger ført til overseelse også, og det er jo en hårfin balanse. Faktisk kan jo en jøde f. eks. hevde at hele det nye testamente er en overseelse av alt som ble skrevet før, hvis man skal bruke eksempelet fra det forrige innlegget. 

Dessuten syntes det jo som om en del er fornøyde også, har ikke oppfattet at samtlige prester og biskoper har meldt seg ut av DNK hvertfall, så dette er jo nok et uttrykk for religionsutvikling noe menneskeheten har drevet med gjennom hele historien. 

Anonymkode: be793...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Hvor mange ganger tilgir kristne i disse dager? Jesus vil bare alle godt, så til tross for hvor mange feil noen har gjort så blir alle tilgitt, uansett. Nei beklager.
Men Jesus selv, nei Jesus gjør visst aldri feil. Alle andre gjør disse feilene. Det sier en del om denne Jesus for å si det sånn...

Her må jeg korrigere deg litt. Gud tilgir ja, men det er forskjell på synd også. Det er noe som heter ondskapsynd og noe som heter skrøpelighetssynd. Ondskapssynd er synd som du gjør bevisst, altså vet du at det du gjør er galt men velger likevel å gjøre det (dette er noe en kristen ikke skal gjøre, og forteller at personen egentlig ikke er en kristen). Skrøpelighetssynd er synd som du gjør helt ubevisst, men som du oppdager senere var synd. 

Nå har alle mennesker før de ble troende, utført ondskapssynd, men når de blir ekte troende er det ikke forenlig med et kristent liv. Men alle kan falle. 

Anonymkode: 51185...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her må jeg korrigere deg litt. Gud tilgir ja, men det er forskjell på synd også. Det er noe som heter ondskapsynd og noe som heter skrøpelighetssynd. Ondskapssynd er synd som du gjør bevisst, altså vet du at det du gjør er galt men velger likevel å gjøre det (dette er noe en kristen ikke skal gjøre, og forteller at personen egentlig ikke er en kristen). Skrøpelighetssynd er synd som du gjør helt ubevisst, men som du oppdager senere var synd. 

Nå har alle mennesker før de ble troende, utført ondskapssynd, men når de blir ekte troende er det ikke forenlig med et kristent liv. Men alle kan falle. 

Anonymkode: 51185...c39

Beklager altså, den må du lenger ut på landet med. Det har ingenting med religion å gjøre det flere påstår er religion og/eller Jesus.

At noe/noen er skrøpelige, ja. Åpenbart, men å blande inn Jesus er da bare tull.
Ondskapssynd. Det er ingenting som heter det en gang. Det du beskriver om deg eller noen i dette temaet er ikke annet enn ondskap. Flere av dere sitter bare og kaller opp folk hele tiden og gjemmer dere bak noe dere kaller Jesus og kristendommen. Det er latterlig.

 

Det er noen som kjeder seg iallefall...

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, fuglekvitter__ skrev:

Beklager altså, den må du lenger ut på landet med. Det har ingenting med religion å gjøre det flere påstår er religion og/eller Jesus.
Det er noen som kjeder seg iallefall...

Du nevnte at Gud tilgir alt, og da forklarte jeg forskjellen på de to hovedsyndene. Hva du tror er revnende likegyldig for meg, jeg forklarte bare at det finnes to hovedsynd og at det er forskjell på disse. 

Anonymkode: 51185...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du nevnte at Gud tilgir alt, og da forklarte jeg forskjellen på de to hovedsyndene. Hva du tror er revnende likegyldig for meg, jeg forklarte bare at det finnes to hovedsynd og at det er forskjell på disse. 

Anonymkode: 51185...c39

Jeg siterte en annen som mente det!!! Kunne ikke ha brydd meg mindre. Det er latterlig det meste dere kommer med. Dere eier ikke skam. Kall en spade for en spade, hvis dere tør da.

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

At noe/noen er skrøpelige, ja. Åpenbart, men å blande inn Jesus er da bare tull.

Eh, vi er inne i en tråd om Gud, så hvorfor skal jeg ikke blande inn Gud her? Det er ikke slik at jeg er inne i en tråd om noen som har vært utro og blander inn ondskapssynd. Er du ikke interessert i hva kristne tror, er det bare å gå ut av tråden. 

1 minutt siden, fuglekvitter__ skrev:

Jeg siterte en annen som mente det!!! Kunne ikke ha brydd meg mindre. Det er latterlig det meste dere kommer med. Dere eier ikke skam. Kall en spade for en spade, hvis dere tør da.

Vel, kan vel si det samme om deg også. Det du kommer med her vitner ikke om hverken refleksjon eller forståelse om andre mennesker og deres liv. Men det er sikkert tryggest å leve i sin egen boble og dømme folk uten å måtte forholde seg til virkeligheten. Heldigvis møter jeg bare slike troll på nettet, folk i virkeligheten virker å være mer nyanserte. 

Anonymkode: 51185...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, vi er inne i en tråd om Gud, så hvorfor skal jeg ikke blande inn Gud her? Det er ikke slik at jeg er inne i en tråd om noen som har vært utro og blander inn ondskapssynd. Er du ikke interessert i hva kristne tror, er det bare å gå ut av tråden. 

Vel, kan vel si det samme om deg også. Det du kommer med her vitner ikke om hverken refleksjon eller forståelse om andre mennesker og deres liv. Men det er sikkert tryggest å leve i sin egen boble og dømme folk uten å måtte forholde seg til virkeligheten. Heldigvis møter jeg bare slike troll på nettet, folk i virkeligheten virker å være mer nyanserte. 

Anonymkode: 51185...c39

Skrøpelighet og Jesus. Hold deg i det minste til saken. Du er da ikke i en situasjon til å bestemme hva som er synd for eksempel. Å bruke Jesus og kristendommen bare for å "få lov" til å kverrulere sier mest om dere som gidder det. Det her er ikke annet enn svada og tåkeprat. Dere gjør vel det meste for å forsøke å komme innpå noe/noen. ;) Fy faen, her er det noen som er desperate. ;) 

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke noe poeng å lage en slik tråd i et slikt forum det er som mannsskit for mannskitfluen for de useriøse menneskene som hater kristne og kristendom og derfor saboterer slike tråder mer bare tull.

Skal man seriøst diskutere og reflektere over den kristne tro,er det kristne nettsteder de beste. Der er det iallefall andre med tro som legger frem sitt syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her må jeg korrigere deg litt. Gud tilgir ja, men det er forskjell på synd også. Det er noe som heter ondskapsynd og noe som heter skrøpelighetssynd. Ondskapssynd er synd som du gjør bevisst, altså vet du at det du gjør er galt men velger likevel å gjøre det (dette er noe en kristen ikke skal gjøre, og forteller at personen egentlig ikke er en kristen). Skrøpelighetssynd er synd som du gjør helt ubevisst, men som du oppdager senere var synd. 

Nå har alle mennesker før de ble troende, utført ondskapssynd, men når de blir ekte troende er det ikke forenlig med et kristent liv. Men alle kan falle. 

Bibelen nevner ikke dette ? Jeg har lest den flere ganger og kan skriften godt. Gud tilgir det aller meste, men det krever en omvendelse, og snakket om hvor mange ganger man skal tilgi er jo i skriften satt til uendelig. Men det krever som sagt en omvendelse. En som nekter å innse at hans handlinger er synd, når Guds ord så klart sier det får aldri noen tilgivelse. Da kan han kalle seg kristen så mye han bare vil, tilgivelse er der ikke.

Du som person skal heller ikke bare tilgi, du skal bare tilgi når den som synder mot deg angrer, omvender seg og ber om tilgivelse. Så enkelt men så vanskelig.

Anonymkode: 6e12c...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...