Gå til innhold

Tråd for deg som trur på Jesus!

hjortesvin

Anbefalte innlegg

Den som har Sønnen, har livet, men den som ikke har Guds Sønn, har ikke livet. - (1.Joh. 5)

jesus-bleu-mauve.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frykt ikke, for jeg er med deg,
          vær ikke redd, for jeg er din Gud!
          Jeg gjør deg sterk og hjelper deg
          og holder deg oppe
          med min rettferds høyre hånd. - (Jes. 41)

I_Jesu_hender.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem trodde budskapet vi fikk?
          Hvem ble Herrens arm åpenbart for?

2 Han skjøt opp som en spire for hans ansikt,
          som et rotskudd av tørr jord.
          Han hadde ingen herlig skikkelse vi kunne se på,
          ikke et utseende vi kunne glede oss over.

3 Han var foraktet, forlatt av mennesker,
          en mann av smerte, kjent med sykdom,
          en de skjuler ansiktet for.
          Han var foraktet, vi regnet ham ikke for noe.

4 Sannelig, våre sykdommer tok han,
          våre smerter bar han.
          Vi tenkte: Han er rammet,
          slått av Gud og plaget.

5 Men han ble såret for våre lovbrudd,
          knust for våre synder.
          Straffen lå på ham, vi fikk fred,
          ved hans sår ble vi helbredet.

6 Vi gikk oss alle vill som sauer,
          hver tok sin egen vei.
          Men skylden som vi alle hadde,
          lot Herren ramme ham.

7 Han ble mishandlet,
          han ble plaget,
          og han åpnet ikke munnen,
          lik et lam som føres bort for å slaktes,
          lik en sau som tier når den klippes,
          og han åpnet ikke munnen.

8 Etter fengsel og dom ble han tatt bort.
          Men hvem i hans tid tenkte på
          at han ble utryddet av de levendes land
          fordi mitt folks lovbrudd rammet ham?

9 Da han var død, fikk han sin grav
          blant urettferdige og hos en rik,
          enda han ikke hadde brukt vold
          og det ikke fantes svik i hans munn.

10 Det var Herrens vilje å knuse ham med sykdom.
          Når hans liv er gitt som skyldoffer,
          skal han se etterkommere og leve lenge.
          Ved hans hånd skal det lykkes, det Herren vil.

11 Etter sin nød skal han se *lys•,
          han skal mettes ved sin innsikt.
          Min rettferdige tjener
          skal gjøre de mange rettferdige,
          han har båret deres skyld.

12 Derfor gir jeg ham del med de mange,
          med de mektige deler han bytte,
          fordi han tømte ut sitt liv til døden
          og ble regnet blant lovbrytere.
          Han tok på seg de manges synd
          og ble rammet i stedet for lovbrytere. - (Jes. 53)

paaske04.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går jeg til ham som har sendt meg, men ingen av dere spør: ‘Hvor går du?’ 6 For sorg har fylt hjertet deres fordi jeg har sagt dere dette. 7 Men jeg sier dere sannheten: Det er det beste for dere at jeg går bort. For dersom jeg ikke går bort, kommer ikke Talsmannen til dere. Men går jeg bort, kan jeg sende ham til dere. 8 Og når han kommer, skal han gå i rette med verden og vise den hva synd er, hva rettferdighet er, og hva dom er: 9 Synden er at de ikke tror på meg. 10 Rettferdigheten er at jeg går til Far, og dere ser meg ikke lenger. 11 Dommen er at denne verdens fyrste er dømt. - (Joh. 16)

latest.jpg

aHolySpirit_000.jpg

2017-06-05-06-11-10-1140282921.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jesus my ass. Takk for en god latter.

Anonymkode: 58971...db9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bare lurer på noe. Hvorfor er jesus hvit når hele midtøsten er brun? Please svar meg :)

Anonymkode: e0eb4...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurer på noe. Hvorfor er jesus hvit når hele midtøsten er brun? Please svar meg :)

Anonymkode: e0eb4...369

Jesus er svart i Afrika, i alle fall i noen fremstillinger.

Jesus er en eventyrfigur, og det er lettere å hjernevaske folk om "Jesus" ligner på dem selv.

Anonymkode: 58971...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskesønnen åpenbarer seg
 9 Jeg, Johannes, som er deres bror og sammen med dere har del i trengslene og riket og utholdenheten i Jesus, jeg var på øya Patmos. Dit var jeg kommet på grunn av Guds ord og vitnesbyrdet om Jesus. 10 På Herrens dag kom Ånden over meg, og jeg hørte en røst bak meg, mektig som en basun. 11 Røsten sa: «Det du får se, skal du skrive i en bok og sende til de sju menighetene: til Efesos, Smyrna, Pergamon, Tyatira, Sardes, Filadelfia og Laodikea.» 

12 Jeg snudde meg for å se hvem som talte til meg. Da så jeg sju lysestaker av gull, 13 og midt mellom lysestakene en som var lik en menneskesønn, kledd i en fotsid kjortel og med et belte av gull om brystet. 14 Hodet og håret hans var hvitt som hvit ull eller som snø, øynene var som flammende ild, 15 føttene som bronse glødet i en ovn, og røsten var som bruset av veldige vannmasser. 16 I høyre hånd holdt han sju stjerner, og fra munnen gikk det ut et skarpt, tveegget sverd. Ansiktet var som solen når den skinner i all sin kraft. 

17 Da jeg så ham, falt jeg som død ned for føttene hans. Men han la sin høyre hånd på meg og sa:
        «Frykt ikke! Jeg er den første og den siste
18 og den levende. Jeg var død, men se, jeg lever i all evighet, og jeg har nøklene til døden og dødsriket. 19 Skriv derfor ned det du har sett, det som er nå, og det som skal komme heretter.20 Dette er hemmeligheten med de sju stjernene som du så i min høyre hånd, og de sju lysestakene av gull: De sju stjernene er englene for de sju menighetene, og de sju lysestakene er de sju menighetene.» - Åp. 1

penbaring1-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, hjortesvin skrev:

Den som har Sønnen, har livet, men den som ikke har Guds Sønn, har ikke livet. - (1.Joh. 5)

jesus-bleu-mauve.jpg

Kommer til å få skikkelig noia om jeg kommer til himmelen og Jesus ser ut som Conchita Wurst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og djevelen, som hadde forført dem, ble kastet i sjøen med ild og svovel, hvor også dyret og den falske profeten er. Der skal de pines dag og natt i all evighet. 
Dommen 
11 Og jeg så en stor, hvit trone og ham som satt på den. Jord og himmel flyktet bort fra hans ansikt og var ikke lenger til. 12 Og jeg så de døde, både store og små: De sto foran tronen, og bøker ble åpnet. Så ble en annen bok åpnet, livets bok. Og de døde ble dømt etter det som sto skrevet i bøkene, etter sine gjerninger. 13 Havet ga fra seg de døde som var der, og døden og dødsriket ga fra seg de døde som var i dem, og enhver ble dømt etter sine gjerninger. 14 Så ble døden og dødsriket kastet i ildsjøen. Og ildsjøen, det er den annen død. 15 Og om noen ikke var skrevet inn i livets bok, ble han kastet i ildsjøen. - Åp. 20

hqdefault-3.jpg

Stair_Way_To_Heaven.jpg

Stair_Way_To_Heaven.jpg

himmel_flickr_mysticmusings1.jpg

299860_preview_COLOURBOX2004829_None.jpg

i285978589310364205._szw480h1280_-1.jpg

lake-of-fire-400x400.jpg

398841-10-1279706365993-2.jpg

image.jpg

284335_c2e08.jpg

aHolySpirit_000.jpg

latest.jpg

paaske04.jpg

I_Jesu_hender.jpg

jesus-bleu-mauve.jpg

2017-06-05-06-11-10-1140282921.jpg

20170604_150811.jpg

20170604_150614.jpg

yay-1313805-digital.jpg

151.jpg

Bibel_bønn.jpg

received_10155489272450599.jpeg

helse-880x439.jpg

received_10158834053145599.jpeg

received_10158834052850599.jpeg

2017-06-03-12-36-10-1436808182.jpg

2017-06-03-07-38-19--1364436480.jpg

2017-06-03-07-36-17-960790588.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn, la oss elske, ikke med tomme ord, men i gjerning og sannhet. 19 Slik skal vi vite at vi er av sannheten, og vi skal la vårt hjerte falle til ro for hans ansikt. 20 For selv om hjertet fordømmer oss, er Gud større enn vårt hjerte og vet alt. 21 Mine kjære, dersom vårt hjerte ikke fordømmer oss, kan vi være frimodige overfor Gud. 22 Og det vi ber om, får vi av ham. For vi holder hans bud og gjør det som er godt i hans øyne.23 Og dette er hans bud: Vi skal tro på hans Sønn Jesu Kristi navn og elske hverandre, slik som han bød oss. 24 Den som holder hans bud, blir værende i Gud og Gud i ham. Og at han er i oss, det vet vi fordi han har gitt oss sin Ånd.

angels-baby-jesus.jpg

Gethsemane_Carl_Bloch-569fffed5f9b58eba4ae6416.jpg

images-50.jpg

Diy-Diamond-painting-kit-font-b-angel-b-font-font-b-Jesus-b-font-3D-square.jpg

maxresdefault-17.jpg

images-53.jpg

archangel.jpg

artworks-000130400384-ef3248-t500x500.jpg

47202f6b5b9efcbe327fdfe80fcc9300.jpg

angel-06.jpg

images-54.jpg

2017-06-08-13-46-06-.jpg

e260a7a12b36c7b5addadb4dd14048e3.jpg

angel-woman-clouds-wings_credit-Shutterstock.jpg

angel-light-purple_credit-Shutterstock.jpg

62579d6cc33106f3fde9c6e126185e95.jpg

-VaR4kwl.jpg

angel8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

For øvrig, søsken, gled dere! Ta imot både rettledning og oppmuntring! Vis enighet, hold fred, så skal kjærlighetens og fredens Gud være med dere. 12 Hils hverandre med et hellig kyss! Alle de hellige her hilser dere.13 Vår Herre Jesu Kristi nåde, Guds kjærlighet og Den hellige ånds samfunn være med dere alle!

1610543-11-1422708011650.jpg

Anonymkode: c0982...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Okkult

Gud vil at vi ikke skal ha noe gjøre med det okkulte. Det står i Bibelen, 5. Mosebok 18,9-13. Når du kommer til det landet Herren din Gud gir deg, skal du ikke ta etter all den styggedom som folkene der driver med. Hos deg må det ikke finnes noen som lar sin sønn eller datter gå gjennom ilden, ingen som tar varsler, ingen tegntyder, spåmann eller trollmann. Ingen må drive med besvergelser, spørre gjenferd og spådomsånder til råds eller søke råd hos de døde. For alle som gjør slikt, har Herren avsky for, og det er på grunn av slik styggedom Herren din Gud driver folkene bort fra deg. Helhjertet skal du være i forholdet til Herren din Gud.

Det er kun Gud som kjenner fremtiden, og ikke de døde. Det står i Bibelen, Jesaja 8,19. Men enn om de sier til dere: Vend dere til gjenferd og spådomsånder, til dem som visler og mumler! Skal ikke et folk vende seg til sine guder og spørre de døde til råds for de levende? Til ordet og til vitnesbyrdet! Samtykker de ikke i dette, det folk som ikke har lysning av dag, skal de dra gjennom landet, forkomne og sultne.

okkultisme-selvutvikling.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Men de elleve disiplene dro til Galilea, til fjellet der Jesus hadde sagt han ville møte dem. 17 Og da de fikk se ham, falt de ned og tilba ham; men noen tvilte. 18 Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. 19 Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler: Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn 20 og lær dem å holde alt det jeg har befalt dere. Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
På 3/25/2017 den 8.52, debatant skrev:

Glad du ser ut til å ta poenget mitt. Homofili er absolutt ikke "greit". Spessielt ikke når en sier Gud går god for det. Les om Sodoma og Gomorra.

Du er bare så sjukt ekstrem. Har sett mye av det du skriver. Er så ufattelig glad for at det fins få av deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, NotNaomi skrev:

Du er bare så sjukt ekstrem. Har sett mye av det du skriver. Er så ufattelig glad for at det fins få av deg. 

Jeg klarer å lese bibelen i sammenheng. Trist at det er så ekstremt i dine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...