AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #101 Skrevet 16. mars 2017 7 minutter siden, Vera79 skrev: De forsto at du ikke kunne ha en voldelig mann i huset ditt, men et barn som ikke kan forsvare seg overhodet, skulle bo i hans hus, uten noen form for tilsyn..? Jeg har litt vanskelig for å tro deg, beklager ts. Nr 1 - man utsetter ikke sitt barn for potensiell voldsfare. Nr 2 - man utsetter ikke sitt barn for potensiell rus-fare. Jeg ser mange andre punkter med historien din som får varsellampene til å blinke iherdig, men den største varsellampen er at du faktisk vurderer å utsette barnet ditt for fare. Enhver idiot kan lage barn, det kreves en MANN for å være en far. Samme gjelder for mor. Ta deg isammen og stå opp for ditt barn! Jeg har skrevet kengre oppi her at dette er ikke uten tilsyn. ! Det er under gode rammer ig forhold for barnet. Det er fler enn bare meg tilstede hvis det hadde blitt samvær. Les litt flere steder før du drar din konklusjon Anonymkode: 4a443...fcf 1
regine Skrevet 16. mars 2017 #102 Skrevet 16. mars 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir ikke noen tur over fjellet, ikke noe samvær. Ingenting. sitter å vurderer hvordan jeg skal gormidle dette til BF om jeg skal legge alle grunnlagene ved eller bare enkelt kortfatte det. Vet han kommer til og klikke. Men det får være. Skal klare å stå i det. Ja jeg kan ikke gjøre dette alene, det er tydligvis alt for tungt psykisk for meg pga BF sin oppførsel Anonymkode: 4a443...fcf Veldig bra, TS, da viser du iallfall litt ryggrad. Det spiller ingen rolle om BF klikker - han er uansett på andre siden av fjellet. Du sender bare en kortkort sms/epost hvor du skriver at dere ikke kommer. Deretter slår du av lyden på tlf og starter ikke noen diskusjon overhode. ikke noen forklaring om noe som helst, da legger du bare opp til en masse fram og tilbake. Det han trenger å vite er at dere ikke kommer. Så setter du deg ned og venter på neste skritt fra HAN. DU behøver faktisk ikke gjøre noe som helst, det er han som nå plutselig har funnet ut at han liksom vil ha samvær, og da er det faktisk han som må ta ansvar for at det skal kunne skje. Du trenger enn så lenge ikke å gjøre noen ting. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #103 Skrevet 16. mars 2017 Da er beskjeden også gitt til BF. Enkel beskjed. "Samvær denne helgen utgår" Fikk servert en liten en fra BF "Hvis du absolutt skal være så A4 så drøy det og vent på telefon fra min advokat. Begynn å tenk litt på sønnen dinn og gi F i deg selv. Ditt tap, husk at han blir større, men greit. Advokatmat" Selv om han "truer" med advokat så føler jeg en enorm lettelse for og ikke ordne til samvær denne helgen. Kommer til å kontakte FVK ang. Situasjonen og fremlegge problemstillingene ang. Denne avtalen og legge frem at jeg synes jeg burde holdt meg til mine første ønsker ang. Samvær. Altså at BF besøker barnet her og selv tar reisen på 3 dager istedenfor barnet. Og at jeg muligens kommer til og bruke BV som 3. Part. Tror ikke jeg hører mer fra BF nå da jeg sa vi bør ha en 3. Part til å kommunisere og at han ikke skal kontakte meg noen mer videre uten at det handler om samvær, og at det nå ikke lengre er et tema denne gang. Anonymkode: 4a443...fcf 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #104 Skrevet 16. mars 2017 Hehe, han er festlig. Ingen advokat han forsøker å hyre kommer til å ta i den saken med ildtang. Anonymkode: d7b3f...da9 1
regine Skrevet 16. mars 2017 #105 Skrevet 16. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er beskjeden også gitt til BF. Enkel beskjed. "Samvær denne helgen utgår" Fikk servert en liten en fra BF "Hvis du absolutt skal være så A4 så drøy det og vent på telefon fra min advokat. Begynn å tenk litt på sønnen dinn og gi F i deg selv. Ditt tap, husk at han blir større, men greit. Advokatmat" Selv om han "truer" med advokat så føler jeg en enorm lettelse for og ikke ordne til samvær denne helgen. Kommer til å kontakte FVK ang. Situasjonen og fremlegge problemstillingene ang. Denne avtalen og legge frem at jeg synes jeg burde holdt meg til mine første ønsker ang. Samvær. Altså at BF besøker barnet her og selv tar reisen på 3 dager istedenfor barnet. Og at jeg muligens kommer til og bruke BV som 3. Part. Tror ikke jeg hører mer fra BF nå da jeg sa vi bør ha en 3. Part til å kommunisere og at han ikke skal kontakte meg noen mer videre uten at det handler om samvær, og at det nå ikke lengre er et tema denne gang. Anonymkode: 4a443...fcf TS - dette var veldig bra :-) Det at du føler en enorm lettelse betyr rett og slett at du nå vet - med hele deg - at valget ditt om IKKE å ligge på rygg og logre for far er helt riktig. Du har tatt et valg som ivaretar barnet ditt og som tar hensyn til dere, ikke til fars plutselige behov for å leke far. Nå trenger grunn ikke du å gjøre noe mer, men bare avvente hva eventuelt far gjør. Neppe så veldig mye, saken hans er meget dårlig. Det betyr dog ikke at han ikke finner en advokat som er villig til å legge press på deg i denne saken, men den tid den sorg. Jeg hadde neppe tatt kontakt med fvk enda heller, vent og se hva far evt gjør, som du selv sier blir det neppe noe særlig. Pust med magen og nyt helgen med ungen din i fred og ro. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #106 Skrevet 16. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er beskjeden også gitt til BF. Enkel beskjed. "Samvær denne helgen utgår" Fikk servert en liten en fra BF "Hvis du absolutt skal være så A4 så drøy det og vent på telefon fra min advokat. Begynn å tenk litt på sønnen dinn og gi F i deg selv. Ditt tap, husk at han blir større, men greit. Advokatmat" Selv om han "truer" med advokat så føler jeg en enorm lettelse for og ikke ordne til samvær denne helgen. Kommer til å kontakte FVK ang. Situasjonen og fremlegge problemstillingene ang. Denne avtalen og legge frem at jeg synes jeg burde holdt meg til mine første ønsker ang. Samvær. Altså at BF besøker barnet her og selv tar reisen på 3 dager istedenfor barnet. Og at jeg muligens kommer til og bruke BV som 3. Part. Tror ikke jeg hører mer fra BF nå da jeg sa vi bør ha en 3. Part til å kommunisere og at han ikke skal kontakte meg noen mer videre uten at det handler om samvær, og at det nå ikke lengre er et tema denne gang. Anonymkode: 4a443...fcf Veldig bra Det er også meget interessant at han beskriver sønnen som din, og ikke deres ellers hans. FVK trenger du ikke å kontakte, du kontaker advokat selv! Dersom du har lav inntekt kan du søke om fri rettshjelp. Anonymkode: 2087e...4c1
MissPierce Skrevet 16. mars 2017 #107 Skrevet 16. mars 2017 Husk bare å ta vare på absolutt alle bevis. Screenshoot, og send det på mail til deg selv. Tviler på at du trenger det, men gull verdt om du skulle gjøre det en gang. Tror dette kommer til å gå veldig bra TS 😊 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå