Gå til innhold

Samvær for alle penga

Fremhevede innlegg

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet dette blir enda et nytt spørsmål, men. Det er blodprøver jeg kan kteve av han som rustester? 

Anonymkode: 4a443...fcf

Urinprøve er det mest vanlige. Men du bør kreve at det er en test som gjennomføres slik en urinprøve med misstanke om rus skal gjennomføres, med tilsyn. For har han vært en notorisk rusmissbruker har han nok kunnskap om å manipulere testen også. Det holder ikke med hurtigtest, den bør sendes inn til analyse, der kan det også ved noen tilfeller gis svar på om urinen event. er forsøkt manipulert. Han er derfor uansett for sent ute til å rekke dette før denne helgen.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for en gjennomført svar. Det som er at om jeg tar barnet ut av skolen for å dra på "familiebesøk" er jo ikke det heldig heller synes jeg egentlig. Det blir noen personlige dilemma med alt dette ja. Jeg skal sette meg ned med en god middag i kveld og fordøye hele tråden litt. Endel. 

Akkurat i dette tilfelle er det ikke akkura et vanlig familiebesøk. Det å skulle ta fri mandagen var i forhold til event. Det første møtet. Du vet ikke hvordan barnets reaksjon blir i etterkant, og i tillegg til å være sliten etter en lang tur kan reaksjonen eskalere. Så kunne sikkert vært godt for dere begge å reflektere litt gjennom det, og snakke om det. Før han går rett på skolen med masse tanker og nye inntrykk.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig med flertallet her, men vil bare legge til en ting:

Du kjører IKKE over Haukeli i en gammel, dårlig bil på slitte dekk i mars TS! Iallefall ikke med et barn i bilen! Jeg har selv stått fast i kolonne og snøstorm der oppe og jeg skal love deg at det ikke var mye gøy! Og jeg kjørte i tillegg en relativt ny bil som var skodd med splitter nye piggdekk. 

• Liker 9
Skrevet

TS: som både jeg og flere andre allerede har sagt mange ganger: det er 1)lang vei til en rettssak og 2) en far som har vært fraværende i 9 år får aldri i verden omsorgen for barnet. Han KAN få noe samvær, men ikke på de betingelser at du skal måtte stå for alt det praktiske. Du trenger ikke bekymre deg for en mulig rettssak, som antakeligvis ikke skjer uansett. 

At du fortsatt mener du skal utsette deg og barnet for dette forstår jeg rett og slett ikke - hvorfor forstår du ikke selv at det du gjør kun skader barnet? 

DU er barnets viktigste omsorgsperson, og det er ditt ansvar å ivareta BARNETs beste. Det er ikke å kjøre bil i 16! Timer for å treffe en ukjent som med svært høy sannsynlighet kommer til å bruke tid på å skjelle ut deg. Hvordan tror du det vil virke på ungen? 

Si NEI til denne galskapen nå, og bruk tiden på å orientere deg om hva som er dine og barnets rettigheter. Gi kun far en kort beskjed om at dere ikke kommer, og så kutter du den direkte kontakten med han. Du må faktisk ta deg såpass på tak at du er i stand til å ivareta barnets behov. Det gjør du ikke når du bruker all din tid og alle dine krefter på å forholde deg til far, en mann som overhode ikke er opptatt av noe annet enn seg selv. 

Du burde bare sette deg ned og vente. Det er FAR som nå har kommet på banen og krever ditt og datt - da er det HAN og ikke du som skal følge opp. Det er noe med å legge ansvaret der det hører hjemme - og ditt ansvar er ikke overfor far, men overfor barnet. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg mente med at det kanskje går bra er: når BF klikker fordi jeg ikke drar. Eventuell rettsak osv. 

Det var bra. Jeg blei oppriktig bekymret :)

Anonymkode: 2087e...4c1

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var noe ha  kastet ut a  seg rett etter jeg sa dette er et krav fra meg. Da må du også. 

Du svarer ikke på spørsmålet.

Hvorfor tar du rustest?

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Rotemor skrev:

Du svarer ikke på spørsmålet.

Hvorfor tar du rustest?

Fordi jeg krever d av han, da ville han at jeg og skulle

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen annen grunn er vel fordi far er trassig, ("skal jeg så må du og") opplegg. Det er jo dette han henger seg veldig opp i. Samværet med guttungen er jo ikke d viktigste for han. Bare å lage mer styr for meg. Men det er da virkelig null problem for meg, bortsett fra at jeg ikke får legetime pga manglene journal og helt ny lege så får jeg ikke ta urinprøve før legen har tid til og snakke med meg. Hart vært åpen med BF om dette siden 3. Mars. Da klikket han på meg og ba meg skaffe de papirene ellers.. ellers hva da ville han ikke si. Så i går fikk jeg melding om at han ikke får urinprøve heller pga en gammel inkassosak.

Jeg snakket med han for 4 år siden. Da prøvde jeg og få han til barnets bursdag, men da ba han meg drite i han. Ta hånd om barnet og ikke inkludere han fordi han ikke var klart og komme ut av rusmiljøet så han ville ikke ha noe med oss å gjøre. Det er det siste jeg har hørt fra han siden jeg nå fikk inkallelse til obligatorisk mekling på fvk. 

Jeg og han traff hverandre i rusmiljøet. Men jeg reiste fra han når jeg var 6 mnd på vei og har vært rusfri siden. Så bekjymrer meg meget lite for å tatester. Men ser virkelig ikke hensikten for at jeg skal ta rustest for at han skal ha samvær. D er jo ikke jeg som har noe å bevise etter 9 år

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen annen grunn er vel fordi far er trassig, ("skal jeg så må du og") opplegg. Det er jo dette han henger seg veldig opp i. Samværet med guttungen er jo ikke d viktigste for han. Bare å lage mer styr for meg. Men det er da virkelig null problem for meg, bortsett fra at jeg ikke får legetime pga manglene journal og helt ny lege så får jeg ikke ta urinprøve før legen har tid til og snakke med meg. Hart vært åpen med BF om dette siden 3. Mars. Da klikket han på meg og ba meg skaffe de papirene ellers.. ellers hva da ville han ikke si. Så i går fikk jeg melding om at han ikke får urinprøve heller pga en gammel inkassosak.

Jeg snakket med han for 4 år siden. Da prøvde jeg og få han til barnets bursdag, men da ba han meg drite i han. Ta hånd om barnet og ikke inkludere han fordi han ikke var klart og komme ut av rusmiljøet så han ville ikke ha noe med oss å gjøre. Det er det siste jeg har hørt fra han siden jeg nå fikk inkallelse til obligatorisk mekling på fvk. 

Jeg og han traff hverandre i rusmiljøet. Men jeg reiste fra han når jeg var 6 mnd på vei og har vært rusfri siden. Så bekjymrer meg meget lite for å tatester. Men ser virkelig ikke hensikten for at jeg skal ta rustest for at han skal ha samvær. D er jo ikke jeg som har noe å bevise etter 9 år

Les siste setningen din en gang til TS. Og så svarer du på følgende: HVORFOR oppfører du deg da som om det er du som har noe å bevise?

- du lar deg totalt overkjøre på fvk

- du går med på at du og skal ta rustest

- du godtar at du skal reise land og strand rundt til far. 

Men hva gjør egentlig  FAR - han som så gjerne ville treffe ungen?? INGENTING. Han krangler og lager bråk, nekter å reise til barnet, nekter å ta prøver, nekter å overføre penger til deg. Trakasserer og kjefter. 

Og likevel legger du deg flat og logrer? 

Hvor er ryggraden din? Viljen til å stå opp for deg selv og BARNET? 

Du skjønner det - BARNET vil ikke takke deg for at du lar han sitte en helg i bil, for så å treffe en narkoman som egentlig ikke er interessert i barnet. 

Det barnet trenger er en oppegående omsorgsperson, som er i stand til å skille skitt fra kanel, og stå opp for både seg selv og barnet. Ikke en narkoman, uinteressert far og en mor som løper rundt som ei forvirra høne uten evne til å ivareta det som faktisk er barnets beste. Dette høres slemt ut, det er jeg klar over, men dessverre virker det ikke som om TS egentlig forstår hva hennes rolle er, ei heller er hun i stand til å skaffe seg informasjon og kunnskap og å omsette dette i praksis. Stakkars barn. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke den smarteste kniven i skuffa som popper frem etter 9 år uten noe samvær med ungen også forventer noe som helst. Da er man ikke mye god i hodet.

Anonymkode: b4d95...0e4

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke den smarteste kniven i skuffa som popper frem etter 9 år uten noe samvær med ungen også forventer noe som helst. Da er man ikke mye god i hodet.

Anonymkode: b4d95...0e4

Kniver er sjelden særlig smarte. Skarpe derimot...

Sorry sorry, måtte bare. 

• Liker 5
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men dette forklarer fortsatt ikke hvorfor du tar rustest!

Synes du virkelig at han kan bestemme at du skal det? Hvorfor?

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, regine skrev:

Les siste setningen din en gang til TS. Og så svarer du på følgende: HVORFOR oppfører du deg da som om det er du som har noe å bevise?

- du lar deg totalt overkjøre på fvk

- du går med på at du og skal ta rustest

- du godtar at du skal reise land og strand rundt til far. 

Men hva gjør egentlig  FAR - han som så gjerne ville treffe ungen?? INGENTING. Han krangler og lager bråk, nekter å reise til barnet, nekter å ta prøver, nekter å overføre penger til deg. Trakasserer og kjefter. 

Og likevel legger du deg flat og logrer? 

Hvor er ryggraden din? Viljen til å stå opp for deg selv og BARNET? 

Du skjønner det - BARNET vil ikke takke deg for at du lar han sitte en helg i bil, for så å treffe en narkoman som egentlig ikke er interessert i barnet. 

Det barnet trenger er en oppegående omsorgsperson, som er i stand til å skille skitt fra kanel, og stå opp for både seg selv og barnet. Ikke en narkoman, uinteressert far og en mor som løper rundt som ei forvirra høne uten evne til å ivareta det som faktisk er barnets beste. Dette høres slemt ut, det er jeg klar over, men dessverre virker det ikke som om TS egentlig forstår hva hennes rolle er, ei heller er hun i stand til å skaffe seg informasjon og kunnskap og å omsette dette i praksis. Stakkars barn. 

WORD!! 

:blomst: 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Rotemor skrev:

Men dette forklarer fortsatt ikke hvorfor du tar rustest!

Synes du virkelig at han kan bestemme at du skal det? Hvorfor?

Fordi jeg ikke ville være vanskelig så gikk jeg med på det

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg ikke ville være vanskelig så gikk jeg med på det

Da håper jeg virkelig du tar til deg de gode rådene og "skjennepreken" fra spesielt @regine som har tatt seg tid til deg.

Du er først og fremst Mamma. Ikke eksens boksepute. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du burde ta kontakt med barnevernet og bedt dem bli med på møte så du har noen i ryggen som kan støtte deg når fvk prøver seg.

Sitat

Først i møte med fvk ba jeg om at far fikk ta sin del av ansvaret og komme til der vi bor men da klikket han nesten og fvk dama synes derfor at jeg burde føye meg mer og jeg gikk med på og reiser dertil.

En barnevernsansatt ville satt ham pent på plass når han klikket, satt tydelige krav til ham og fortalt ham at han faktisk må gjøre en innsats for å gjøre barnets opplevelse så god som mulig. Du skal ikke måtte stå i dette alene, du trenger noen som kan hjelpe deg, og som har myndighet til å iverksette tiltak når denne fyren oppfører seg som en 💩.

Anonymkode: d7b3f...da9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir ikke noen tur over fjellet, ikke noe samvær. Ingenting.  sitter å vurderer hvordan jeg skal gormidle dette til BF om jeg skal legge alle grunnlagene ved eller bare enkelt kortfatte det. Vet han kommer til og klikke. Men det får være. Skal klare å stå i det. Ja jeg kan ikke gjøre dette alene, det er tydligvis alt for tungt psykisk for meg pga BF sin oppførsel

AnonymBruker
Skrevet

https://www.f-b.no/helsevesen/de-som-gjor-dette-frivillig-skal-betale/s/5-59-54614

Denne artikkelen er fra 2015, så med forbehold om at ingenting er endret i mellomtiden, kan fyren altså ta rusprøven gratis dersom barnevernet kommer på banen, noe du bør ta initiativ til, TS.

Da har han absolutt ingen unnskyldning, så den "jeg har ikke råd fordi jeg har en inkassosak" bortforklaringen kan han dra lengre ut på landet med. Egenandelen for de som ikke er pålagt å ta prøver var hundre kroner i 2015; heller ikke dette er en betydelig kostnad. 

Sitat

De som er i legemiddelassistert rehabilitering (LAR-programmet) eller er pålagt å ta prøver som følge av andre vedtak fra offentlige myndigheter (som for eksempel barnevernet), skal fremdeles ta prøven gratis.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir ikke noen tur over fjellet, ikke noe samvær. Ingenting.  sitter å vurderer hvordan jeg skal gormidle dette til BF om jeg skal legge alle grunnlagene ved eller bare enkelt kortfatte det. Vet han kommer til og klikke. Men det får være. Skal klare å stå i det. Ja jeg kan ikke gjøre dette alene, det er tydligvis alt for tungt psykisk for meg pga BF sin oppførsel

Det er bra! 

Det høres ikke ut som det er noen vits i å gi noen lang forklaring, så jeg vil si at en kort og konsis beskjed er tilstrekkelig. Ingen avlagt rustest, ingen overførte penger = intet samvær.

Ansvaret ligger hos ham, ingen andre. Du har strukket deg langt nok. 

• Liker 2
Gjest Margo
Skrevet
På 14.3.2017 den 21.37, AnonymBruker skrev:

Det sa de ingenting på, men forstod jeg ikke ville ha han i hus 

De forsto at du ikke kunne ha en voldelig mann i huset ditt, men et barn som ikke kan forsvare seg overhodet, skulle bo i hans hus, uten noen form for tilsyn..? 

Jeg har litt vanskelig for å tro deg, beklager ts. 

Nr 1 - man utsetter ikke sitt barn for potensiell voldsfare.

Nr 2 - man utsetter ikke sitt barn for potensiell rus-fare.

Jeg ser mange andre punkter med historien din som får varsellampene til å blinke iherdig, men den største varsellampen er at du faktisk vurderer å utsette barnet ditt for fare. 

Enhver idiot kan lage barn, det kreves en MANN for å være en far. Samme gjelder for mor.

Ta deg isammen og stå opp for ditt barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...