Gå til innhold

Samvær for alle penga

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke holdbart at barnet reiser 14 timer tur/retur annen hver måned. Her er det jo far som må reise, ikke barnet. Har fvk virkelig sagt at barnet skal reise frem og tilbake alle de timene?

Anonymkode: 735e3...d26

Ja. 

Anonymkode: 4a443...fcf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg krevde først at han måtte dra og ra seg inn på vandrehjem eller hitell. Det kunne han ikke pga økonomi og fvk mente også jeg burde kunne kompansere med å kjøre i starten. Men jeg har jo ikke jobb jeg heller ( arb.ledig siden november) så har ikke noe til overs egentlig hver mnd. Derfor skal han overføre 800-1000 kr før vi reiser for å dele på utgiftene. Han har ikke overført noe enda. Og jeg har ikke nok til og reise uten de kr. Så om de ikke er inne på konto til fredag må jeg uansett avlyse samværet

AnonymBruker
Skrevet

Denne reisen innebærer å kjøre over haukelifjell. Noe som innbærer fare for storm pluttselig. Sånn at slikt også kan stoppe oss. Jeg kjører ikke over fjellet i snøvær pga gammel og dårlig bil og uegnet dekk for slikt klima. Så selfølgelig tar jeg hensyn til det. Men gruer meg om han vil ta det til rettsak

AnonymBruker
Skrevet

Så fvk danser etter hans pipe. Trist å lese. Hva sier barnet selv? Ønsker barnet å ha kontakt?

Anonymkode: d7b3f...da9

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så fvk danser etter hans pipe. Trist å lese. Hva sier barnet selv? Ønsker barnet å ha kontakt?

Ja barnet ønsker det. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er uansett far som har ansvar for henting ig levering, kostnadene skal deles mellom dere. 

Anonymkode: 5924e...42c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er uansett far som har ansvar for henting ig levering, kostnadene skal deles mellom dere. 

Anonymkode: 5924e...42c

Nettop. Og jeg har ikke råd til at han tar inn på hitell heller, eller tar fly for over 6000 kr det blir for dyrt. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er kun jeg som klarer å få det så billig. Men da må jeg kjøre, levere og hente. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe fvk har vært med på. Dette er noe de har anbefalt. Alt jeg kan er å si ja nå. Kontrakten gjelder kun annenhver mnd frem til november. 

Dette er jo bare tull!!

Dette er rett og slett vanskelig å tro på. Hadde du ingenting du skulle sagt, liksom? Det er jo feil. Du er barnets eneste fungerende forelder også velger du dette? Tenk deg om....

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettop. Og jeg har ikke råd til at han tar inn på hitell heller, eller tar fly for over 6000 kr det blir for dyrt. 

Du skulle da ikke betale hotellet uansett! Begynner virkelig å lure på intelligensnivået og omsorgsevnen!!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Rotemor skrev:

Du skulle da ikke betale hotellet uansett! Begynner virkelig å lure på intelligensnivået og omsorgsevnen!!

Men det er jo utgift for samvær det og eller? Frekkheten din sier vel mer om deg enn meg

• Liker 7
Skrevet

Men det er jo utgift for samvær det og eller? Frekkheten din sier vel mer om deg enn meg

Samvær etter 9 år skal ikke mor måtte betale halvparten av.... Seriøst. Når et er så kostbart så får mannen gå til fylkesmannen for støtte. I tillegg så skal slett ikke mor legge ut. Han får vet betale på forhånd.

Dette er ren dumskap av en mor i en slik situasjon..... NI ÅR!! Barnet kan ikke ivareta sine egne interesser her.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier fvk det? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sier fvk det? 

De sa ikke noe på det var, bare enig i at jeg må dele utgiftene 50/50. Forstod det slik at det inkluderte transport og overnatting for far. De sa ikke noe gor eller i mot på en måte. Fvk lyttet mer enn noe annet omtrent. Var ivrige på og få til en kontrakt bare

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De sa ikke noe på det var, bare enig i at jeg må dele utgiftene 50/50. Forstod det slik at det inkluderte transport og overnatting for far. De sa ikke noe gor eller i mot på en måte. Fvk lyttet mer enn noe annet omtrent. Var ivrige på og få til en kontrakt bare

Hva sa de til at han har vært voldelig, da? Det er jo hans egen feil at du ikke tør ha ham i hus. 

• Liker 5
Gjest Rosetelys
Skrevet (endret)

Jeg syns du burde bestille ny time hos FVK og be om en ny person å snakke med. Hadde aldri godtatt den anbefalingen der!

FVK er et lavterskeltilbud og du kan og bør begynne om en ny terapeut! Dette skal dere også bli informert om ved første møte, at det er mulighet for å bytte, uansett årsak.

Endret av Rosetelys
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva sa de til at han har vært voldelig, da? Det er jo hans egen feil at du ikke tør ha ham i hus. 

Det sa de ingenting på, men forstod jeg ikke ville ha han i hus 

Skrevet

Har du krav på fri rettshjelp? Da tar du kontakt med en advokat i morgen! 

Aldri hørt mer galskap noen gang. Fvk kan kun gi råd, men de kan ikke kreve bestemme noe som helst. 

Ingen dommer i Norge vil dømme i favør til en eks rusmisbrukere og kone bankende mann. 

For vil tro at du anmeldte han for det, eller har noen bevis på at han var voldelig mot deg?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De utgiftene man skal dele ved samvær, er de faktiske REISEutgiftene. Ikke kost og losji. Les litt da

https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/bld/reisekostnader/reisekostnader.pdf

Bestemmelsen gjelder reisekostnader til samvær, både til henting

og bringing av barnet. Med reisekostnader menes alle kostnadene

som knytter seg til selve reisen til barnet, og reisen til en voksen

hvis barnet ikke kan reise alene. Foreldrenes alenereiser i forbin-

delse med at barnet skal hentes eller bringes til eller fra samvær

er også omfattet. Når samværet skal skje der barnet bor, omfattes

i tillegg samværsforelderens kostnader knyttet til reise til og fra

barnets bosted. Bestemmelsen omfatter ikke reisekostnader til

feriereiser under samværet eller tapt arbeidsfortjeneste for den

som bringer barnet til eller fra samvær.

Anonymkode: 2087e...4c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sa de ingenting på, men forstod jeg ikke ville ha han i hus 

Da bør de da også kunne fatte og begripe at det er hans egen feil at du ikke kan ha ham i hus, og at han derfor kan få ta hotellutgiften alene.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...