Rotemor Skrevet 15. mars 2017 #61 Skrevet 15. mars 2017 Litt på sidelinjen: Hvorfor skal du ta rustest? Bare fordi far sier det? Du har jo aleneomsorgen for barnet. Far har ingen rett til å be deg om slikt. 8
bekka79 Skrevet 15. mars 2017 #62 Skrevet 15. mars 2017 Du vet at fvk ikke har noen juridisk myndighet til å "kreve" dette av deg? Og de kan umulig ha tenkt på barnets beste her.. Her har far vært fraværende i så mange år, det er vold mot mor inni bildet, rus ++. Det er forståelig at barnet ønsker å treffe sin far, barnet har vel mest sannsynlig ikke kjennskap til historien heller? Men som barnets foresatte må du her ta mer ansvar og forlange at mer skal være tilrettelagt hvis far plutselig skal ha noe samvær igjen. Barnet klarer ikke selv å tenke på sitt beste, det er det du som må gjøre for det, i sammråd med profesjonelle. Jeg ville nr1 tatt kontakt med fvk. igjen og sagt at et slikt samvær ikke kan gjennomføres under premissene det pr.d.d. har, at de gjerne må sette opp et nytt møte, men at du tar saken videre til de rette instansene. Nr.2 kontaktet advokat, og latt fremtidig kontakt mellom far og deg gått gjennom advokaten. Du skal ikke måtte behøve å utsette deg selv for denne personen som har ytet vold mot deg, og nå kommer med trusler om ditt og datt hvis ikke du etter så mange år gjør som han sier. Nr.3 Tatt kontakt med barnevernet, forklart de saken, og sett på hvilke områder de kan være behjelpelig. Vil tro at de ser at denne saken bør ha samvær med tilsyn til å begynne med, og mulig de kan være behjelpelige til å få gjennomført dette. Nr.4 Fått saken opp i rettsystemet, her bør det en sakkyndig inn for å vurdere fars evne til å ha samvær og hyppighet, premisser for samværet. 5
Rotemor Skrevet 15. mars 2017 #63 Skrevet 15. mars 2017 (endret) Jeg forstår ikke hvorfor dere foreslår advokat til TS. Nøyaktig HVA skal en advokat gjøre her? Dere fremstiller det som om en advokat har noen slags myndighet. Advokat trenger man til rettsmekling o.l. Ikke for å få slippe å kjøre over fjellet med barnet sitt. TS trenger ikke gjøre noe; hun har barnet sitt og omsorgen. Endret 15. mars 2017 av Rotemor 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #64 Skrevet 15. mars 2017 Vell.. nå kan jeg virkelig ikke snakke mer med BF. For når jeg i en enkel melding tydliggjorde "du skal fremlegge en negativ rustest før samvær" Så fikk jeg mangen svar på hva jeg skulle gjøre og at han skulle dra til advokaten sin og ditt og datt. Skjelte meg ut og mente jeg anklaget han for alt for gamle saker. Jeg skrev også da etter disse meldingene at han virker ustabil og at det bekjymrer meg og at jeg kun skal tenke på barnet og ikke han. Da ble han sint igjen. Han har prøvd å ringe meg i hele dag men desverre har dette trigget angsten min og jeg tørr ikke skrive eller snakke med han mer. Og nå er angsten så stor at jeg ikke en gang klarer tanken kjørerturen på 6/7 timer (en vei) for å møte det mennesket. Jeg klarer ikke å synes at det er bra for barnet. Så klart vet barnet ingenting om sin far. Ikke en eneste ting gar jeg firtalt barnet. Eneste er at barnet vet hvem sin far er og har savnet et mannlig fjes i sitt liv som han kan kalle "pappa". Det gjør innmari vondt at barnet desverre har en søik far. Og BF henger seg bare opp i min rustest, bare fordi jeg krever d av han. Anonymkode: 4a443...fcf
MapleSirup Skrevet 15. mars 2017 #65 Skrevet 15. mars 2017 Ikke bry deg om han og hans utskjellinger. Han får styre i vei mens du går videre med hverdagen din inntil videre. 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #66 Skrevet 15. mars 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vell.. nå kan jeg virkelig ikke snakke mer med BF. For når jeg i en enkel melding tydliggjorde "du skal fremlegge en negativ rustest før samvær" Så fikk jeg mangen svar på hva jeg skulle gjøre og at han skulle dra til advokaten sin og ditt og datt. Skjelte meg ut og mente jeg anklaget han for alt for gamle saker. Jeg skrev også da etter disse meldingene at han virker ustabil og at det bekjymrer meg og at jeg kun skal tenke på barnet og ikke han. Da ble han sint igjen. Han har prøvd å ringe meg i hele dag men desverre har dette trigget angsten min og jeg tørr ikke skrive eller snakke med han mer. Og nå er angsten så stor at jeg ikke en gang klarer tanken kjørerturen på 6/7 timer (en vei) for å møte det mennesket. Jeg klarer ikke å synes at det er bra for barnet. Så klart vet barnet ingenting om sin far. Ikke en eneste ting gar jeg firtalt barnet. Eneste er at barnet vet hvem sin far er og har savnet et mannlig fjes i sitt liv som han kan kalle "pappa". Det gjør innmari vondt at barnet desverre har en søik far. Og BF henger seg bare opp i min rustest, bare fordi jeg krever d av han. Anonymkode: 4a443...fcf Hans reaksjon, er som du også sier, viser at han er ustabil ja. Du kan be om at videre kommunikasjon skal gå via andre kanaler. Du kan også si at du ønsker kun kommunikasjon som omhandler konkret om samværet, som først er aktuelt etter negative narkotikatester. Husk å ta vare på alt av meldinger. Ikke ta telefonen, la han legge igjen melding på telefonsvareren. At du stiller krav skal bare mangle! Du SKAL IKKE under noen omstendigheter kjøre til han! Du trenger ikke å tenke tanken engang, så slapp av. Pust ut. Dette ordner seg, det kan ta tid og det kan ta mange krefter. Hold hodet ditt kaldt. Han får bare true så mye han vil, det gagner ikke akkurat hans sak. Så advokat skal han bare gå til. Det er kanskje til og med til det beste! Anonymkode: 2087e...4c1 6
bekka79 Skrevet 15. mars 2017 #67 Skrevet 15. mars 2017 2 timer siden, Rotemor skrev: Jeg forstår ikke hvorfor dere foreslår advokat til TS. Nøyaktig HVA skal en advokat gjøre her? Dere fremstiller det som om en advokat har noen slags myndighet. Advokat trenger man til rettsmekling o.l. Ikke for å få slippe å kjøre over fjellet med barnet sitt. TS trenger ikke gjøre noe; hun har barnet sitt og omsorgen. Det er for å hjelpe henne slik at ting gjøres juridisk rett, og for å "beskytte" henne i forhold til kommunikasjon med far. Det her er ikke akkurat snakk om samvær med en "normalt" oppegående far. Dette er en far som både har vært voldelig mot mor, har rusproblemer og vært fraværende i 9 år. Ja han er far, men han har da tydeligvis ikke utvist evnen til å være noen farsfigur tidligere, og er man "litt oppegående" så sier det seg selv at dette samværet til å begynne med burde foregå under tryggere rammer for barnet. Det burde i utganspunktet ikke vært snakk om at mor skal kjøre disse timene å bare overlevere barnet til far i noen timer uten tilsyn, her synes jeg fvk har håndtert saken helt feil. Og en advokat kan være en støttespiller på ulike områder ì forkant uten at det nødvendigvis er for å legge opp til noen retrsmekling. Han kan bl.a. være mors kommunikasjonsledd med far på en juridisk rett måte. 6
bekka79 Skrevet 15. mars 2017 #68 Skrevet 15. mars 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vell.. nå kan jeg virkelig ikke snakke mer med BF. For når jeg i en enkel melding tydliggjorde "du skal fremlegge en negativ rustest før samvær" Så fikk jeg mangen svar på hva jeg skulle gjøre og at han skulle dra til advokaten sin og ditt og datt. Skjelte meg ut og mente jeg anklaget han for alt for gamle saker. Jeg skrev også da etter disse meldingene at han virker ustabil og at det bekjymrer meg og at jeg kun skal tenke på barnet og ikke han. Da ble han sint igjen. Han har prøvd å ringe meg i hele dag men desverre har dette trigget angsten min og jeg tørr ikke skrive eller snakke med han mer. Og nå er angsten så stor at jeg ikke en gang klarer tanken kjørerturen på 6/7 timer (en vei) for å møte det mennesket. Jeg klarer ikke å synes at det er bra for barnet. Så klart vet barnet ingenting om sin far. Ikke en eneste ting gar jeg firtalt barnet. Eneste er at barnet vet hvem sin far er og har savnet et mannlig fjes i sitt liv som han kan kalle "pappa". Det gjør innmari vondt at barnet desverre har en søik far. Og BF henger seg bare opp i min rustest, bare fordi jeg krever d av han. Anonymkode: 4a443...fcf Står fortsatt fast ved innlegget jeg skrev til deg for ca 4 timer siden. Du kan ikke håndtere denne saken alene. Kontakt de personene jeg anbefaler deg å kontakte. Skjønner at barnet savner far, men det er du som må håndtere saken til hva som er det beste for barnet. Det er ikke ditt ansvar at far har vært fraværende og ruset seg i alle disse årene. Men det er ditt ansvar at samværet foregår under trygge rammer til å begynne med. Og dette samværet burde aldri ha funnet sted uten helt andre rammer. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #69 Skrevet 15. mars 2017 5 timer siden, Rotemor skrev: Litt på sidelinjen: Hvorfor skal du ta rustest? Bare fordi far sier det? Du har jo aleneomsorgen for barnet. Far har ingen rett til å be deg om slikt. Ja det var noe ha kastet ut a seg rett etter jeg sa dette er et krav fra meg. Da må du også. Anonymkode: 4a443...fcf
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #70 Skrevet 15. mars 2017 31 minutter siden, bekka79 skrev: Står fortsatt fast ved innlegget jeg skrev til deg for ca 4 timer siden. Du kan ikke håndtere denne saken alene. Kontakt de personene jeg anbefaler deg å kontakte. Skjønner at barnet savner far, men det er du som må håndtere saken til hva som er det beste for barnet. Det er ikke ditt ansvar at far har vært fraværende og ruset seg i alle disse årene. Men det er ditt ansvar at samværet foregår under trygge rammer til å begynne med. Og dette samværet burde aldri ha funnet sted uten helt andre rammer. Barnets tilbud er at det kan kje samvær i gode rammer. Atså jeg ska være tilstede og min samboer. Og eventuelt annen familie som barnet er godt kjent med i disse kjente menneseneshjem. Slik at den saken er jo ok, men likevel er det jo far som skal være rusfri og ikke skjelle meg ut 2 dager før vi "drar". TiTil det beste for barnet hadde uansett vrt om far reiste hit da vi må kjøe direkte etter skolen på fredag for å rekke samvær på lørdag forså og kjøre fra vårt overnattingsted 2 timer ril samværssted, tilbake igjen og så tilbake sødag en hel dag før skole igjm. Barnet kommer til og bli totalt utslitt. Det er bekjymringen min samtidig som BF hisser seg opp nå før og virr ustabil og ikke kan fremlegge rustest. Anonymkode: 4a443...fcf 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #71 Skrevet 15. mars 2017 37 minutter siden, bekka79 skrev: Står fortsatt fast ved innlegget jeg skrev til deg for ca 4 timer siden. Du kan ikke håndtere denne saken alene. Kontakt de personene jeg anbefaler deg å kontakte. Skjønner at barnet savner far, men det er du som må håndtere saken til hva som er det beste for barnet. Det er ikke ditt ansvar at far har vært fraværende og ruset seg i alle disse årene. Men det er ditt ansvar at samværet foregår under trygge rammer til å begynne med. Og dette samværet burde aldri ha funnet sted uten helt andre rammer. Ja jeg kontakter noen av dem Anonymkode: 4a443...fcf
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #72 Skrevet 15. mars 2017 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hans reaksjon, er som du også sier, viser at han er ustabil ja. Du kan be om at videre kommunikasjon skal gå via andre kanaler. Du kan også si at du ønsker kun kommunikasjon som omhandler konkret om samværet, som først er aktuelt etter negative narkotikatester. Husk å ta vare på alt av meldinger. Ikke ta telefonen, la han legge igjen melding på telefonsvareren. At du stiller krav skal bare mangle! Du SKAL IKKE under noen omstendigheter kjøre til han! Du trenger ikke å tenke tanken engang, så slapp av. Pust ut. Dette ordner seg, det kan ta tid og det kan ta mange krefter. Hold hodet ditt kaldt. Han får bare true så mye han vil, det gagner ikke akkurat hans sak. Så advokat skal han bare gå til. Det er kanskje til og med til det beste! Anonymkode: 2087e...4c1 Takk. Håper det irder seg kjenner hele kroppen dirrer av angst fordi jeg tenker tanke å bryte samværet. Det går kæanskje bra Anonymkode: 4a443...fcf
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #73 Skrevet 15. mars 2017 Du sier at du leser og jeg tror på deg når du sier det, men allikvel kommmer du med det samme: at jeg tror ikke jeg skal kjøre nå i hvert fall og jeg tror ikke jeg skal tillate samværet da og da reiser jeg i hvert fall ikke. Nei, du trenger ikke tenke på det mer. Bare legg det fra deg. Si nei. Du trenger ikke si noe mer engang, du har sagt i fra og han får bare mer bensin til bålet om du kommer med flere forklaringer. Bare si nei, det blir ikke noe samvær. Kos dere i helgen du og sønnen din. Glem samværet. Og vær sammen med venner og familie som kan støtte deg og være der for deg nå. Du trenger å snakke med noen. Anonymkode: 348f4...7c7 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #74 Skrevet 15. mars 2017 Jeg håper du ikke reiser. Og jeg håper du har noen nær deg som kan hjelpe deg slik at du slipper direkte kontakt. Klem til deg. Anonymkode: 6cdf9...9b3 2
MissPierce Skrevet 15. mars 2017 #75 Skrevet 15. mars 2017 Ta vare på absolutt alle meldinger, meldinger han legger igjen på mob svar, og ta screenshoot av tlf listen hvor det står alle gangene han har prøvd å ringe deg. Anbefaler screenshoot av sms også, og så sender du det på mail til deg selv. Sånn i tillfelle mob din skulle gå i stykker eller noe. Det kan komme godt til nytte senere! Du drar under ingen omstendigheter på det samværet. Far har absolutt ikke noen grunnlag for å kunne kreve noe som helst pga sin oppførsel. 3
bekka79 Skrevet 15. mars 2017 #76 Skrevet 15. mars 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnets tilbud er at det kan kje samvær i gode rammer. Atså jeg ska være tilstede og min samboer. Og eventuelt annen familie som barnet er godt kjent med i disse kjente menneseneshjem. Slik at den saken er jo ok, men likevel er det jo far som skal være rusfri og ikke skjelle meg ut 2 dager før vi "drar". TiTil det beste for barnet hadde uansett vrt om far reiste hit da vi må kjøe direkte etter skolen på fredag for å rekke samvær på lørdag forså og kjøre fra vårt overnattingsted 2 timer ril samværssted, tilbake igjen og så tilbake sødag en hel dag før skole igjm. Barnet kommer til og bli totalt utslitt. Det er bekjymringen min samtidig som BF hisser seg opp nå før og virr ustabil og ikke kan fremlegge rustest. Anonymkode: 4a443...fcf Det var godt å høre:) Jeg trodde at du reiste alene med barnet og barnet skulle være alene på samværet. Godt å høre at du har noen med deg slik at du slipper å event måtte håndtere det alene skulle det oppstå noe. Og godt at far ikke er alene med barnet til å begynne med. At far skal fremlegge rustest, er det noe som det var enighet om i når avtalen ble inngått hos fvk.? Min første tanke når far kommer med unnskyldninger for å ikke få fremlagt dette, er det fordi den vil vise seg å ikke være ren. Han har sikkert hatt god nok tid til å planlegge og ordne med dette slik at det burde vært klart. Og allerede der er det han selv som bryter en avtale, og kommer ikke så langt med å bruke advokat hvis du da event nekter å møte opp på bakgrunn av denne brutte avtalen. Han stiller ikke med mange sterke kort uansett på noe området, så for han å true med advokat bør du bare lukke ørene for. Og bare det at han får deg til å kreve en rustest hadde jeg bare ledd av. Her har han overlatt barnet til deg i alle disse årene, så litt sent for han å tenke på barnets beste nå, og hvordan du event er som mor og skulle kontrollere deg. Men skjønner at alt dette setter i gang følelser hos deg slik som angst ol. Men du må bare forsøke å være sterk. Noter ned alt han kommer med, ta vare på sms ol. Ikke besvart hans forsøk på å ta kontakt nå. Og igjen ta kontakt med en advokat slik at du slipper å stå for kommunikasjon selv, du må beskytte deg selv oppi det her også! Ikke la han få gleden av å knekke deg ned, for en mulig lettere vei til barnet. Jeg vet alt om hvor stor påkjenning det kan være å stå oppi noe slikt. Men han har ingen gode kort her og kan ikke kreve noe som helst av deg på nåværende tidspunkt. Han burde i det hele tatt være glad for at du var villig til å gå med på dette her til å begynne med, du kunne med all din rett gjort det mye vanskeligere for han ved å koble inn ulike innstanser til å begynne med for å vurdere om han var skikket, så bare det at han holder på slik han nå gjør vitner til at han ikke er godt reflektert i hvor han egentlig står i denne saken. Han har vært fraværende som far, og han har brutt avtalen i forhold til å få gjennomført et samvær når han først får muligheten. Det er faktisk heller ikke så dumt for din og barnets del å få barnevernet på banen nå også, når utviklingen har blitt som den har blitt. Prøv å senke skuldrene, og belag deg på en helg hjemme isteden:) Og skulle det bli til at du bestemmer deg for å gjennomføre et slik treff på et senere tidspunkt. Kan det kanskje være en ide første gangen, å be barnet fri fra skolen den påfølgende mandagen. Slik at barnet får en mulighet til å fordøye ting litt også. Og noter ned hvordan samværet var, barnets reaksjoner og fars væremåte. Og hvordan barnet var i etterkant (trøtt,sliten,trist,sint). 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #77 Skrevet 15. mars 2017 Jeg vet dette blir enda et nytt spørsmål, men. Det er blodprøver jeg kan kteve av han som rustester? Anonymkode: 4a443...fcf
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #78 Skrevet 15. mars 2017 14 minutter siden, bekka79 skrev: Det var godt å høre:) Jeg trodde at du reiste alene med barnet og barnet skulle være alene på samværet. Godt å høre at du har noen med deg slik at du slipper å event måtte håndtere det alene skulle det oppstå noe. Og godt at far ikke er alene med barnet til å begynne med. At far skal fremlegge rustest, er det noe som det var enighet om i når avtalen ble inngått hos fvk.? Min første tanke når far kommer med unnskyldninger for å ikke få fremlagt dette, er det fordi den vil vise seg å ikke være ren. Han har sikkert hatt god nok tid til å planlegge og ordne med dette slik at det burde vært klart. Og allerede der er det han selv som bryter en avtale, og kommer ikke så langt med å bruke advokat hvis du da event nekter å møte opp på bakgrunn av denne brutte avtalen. Han stiller ikke med mange sterke kort uansett på noe området, så for han å true med advokat bør du bare lukke ørene for. Og bare det at han får deg til å kreve en rustest hadde jeg bare ledd av. Her har han overlatt barnet til deg i alle disse årene, så litt sent for han å tenke på barnets beste nå, og hvordan du event er som mor og skulle kontrollere deg. Men skjønner at alt dette setter i gang følelser hos deg slik som angst ol. Men du må bare forsøke å være sterk. Noter ned alt han kommer med, ta vare på sms ol. Ikke besvart hans forsøk på å ta kontakt nå. Og igjen ta kontakt med en advokat slik at du slipper å stå for kommunikasjon selv, du må beskytte deg selv oppi det her også! Ikke la han få gleden av å knekke deg ned, for en mulig lettere vei til barnet. Jeg vet alt om hvor stor påkjenning det kan være å stå oppi noe slikt. Men han har ingen gode kort her og kan ikke kreve noe som helst av deg på nåværende tidspunkt. Han burde i det hele tatt være glad for at du var villig til å gå med på dette her til å begynne med, du kunne med all din rett gjort det mye vanskeligere for han ved å koble inn ulike innstanser til å begynne med for å vurdere om han var skikket, så bare det at han holder på slik han nå gjør vitner til at han ikke er godt reflektert i hvor han egentlig står i denne saken. Han har vært fraværende som far, og han har brutt avtalen i forhold til å få gjennomført et samvær når han først får muligheten. Det er faktisk heller ikke så dumt for din og barnets del å få barnevernet på banen nå også, når utviklingen har blitt som den har blitt. Prøv å senke skuldrene, og belag deg på en helg hjemme isteden:) Og skulle det bli til at du bestemmer deg for å gjennomføre et slik treff på et senere tidspunkt. Kan det kanskje være en ide første gangen, å be barnet fri fra skolen den påfølgende mandagen. Slik at barnet får en mulighet til å fordøye ting litt også. Og noter ned hvordan samværet var, barnets reaksjoner og fars væremåte. Og hvordan barnet var i etterkant (trøtt,sliten,trist,sint). Takk for en gjennomført svar. Det som er at om jeg tar barnet ut av skolen for å dra på "familiebesøk" er jo ikke det heldig heller synes jeg egentlig. Det blir noen personlige dilemma med alt dette ja. Jeg skal sette meg ned med en god middag i kveld og fordøye hele tråden litt. Endel. Anonymkode: 4a443...fcf
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #79 Skrevet 15. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk. Håper det irder seg kjenner hele kroppen dirrer av angst fordi jeg tenker tanke å bryte samværet. Det går kæanskje bra Anonymkode: 4a443...fcf Vurderer du seriøst enda at dere skal dra???? Du sier i fra til BF asap at samværet utgår pga dere kjører ikke den veien, han har ikke holdt sin del av avtalen ved å sende over penger og ikke minst: UTEBLITT narkotest! Han er en ustabil 'mann' som gutten ikke kjenner. Du vil ikke utsette dere for den faren som du vurderer??? Det kan slå mye verre tilbake på deg enn at du krever at samværet skal skje på barnets sted. Kontakt advokat med en gang i morgen og få hjelp til dette. Du er tydeligivis ikke i stand til å klare det alene. Anonymkode: 2087e...4c1 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #80 Skrevet 15. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vurderer du seriøst enda at dere skal dra???? Du sier i fra til BF asap at samværet utgår pga dere kjører ikke den veien, han har ikke holdt sin del av avtalen ved å sende over penger og ikke minst: UTEBLITT narkotest! Han er en ustabil 'mann' som gutten ikke kjenner. Du vil ikke utsette dere for den faren som du vurderer??? Det kan slå mye verre tilbake på deg enn at du krever at samværet skal skje på barnets sted. Kontakt advokat med en gang i morgen og få hjelp til dette. Du er tydeligivis ikke i stand til å klare det alene. Anonymkode: 2087e...4c1 Det jeg mente med at det kanskje går bra er: når BF klikker fordi jeg ikke drar. Eventuell rettsak osv. Anonymkode: 4a443...fcf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå