Gå til innhold

Lar dere tolvåringen overnatte hos kjæresten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hva i mitt tilfelle hvor min datter er invitert på overnattings bursdag med 5 gutter og kun hu som jente?? Kan jo ikke si nei til det?? Det er jo hennes beste venner. 

Anonymkode: b608c...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei nei nei.

Husk at mange utenlandske gutter har løyet på alderen sin når de kom, så en "tolv" år gammel gutt, kan godt være en 18 år gammel mann i virkeligheten. Ville du latt datteren din overnatte hos en 18 år gammel mann? Eller vært hans kjæreste i det hele tatt?

Anonymkode: 7665f...107

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva i mitt tilfelle hvor min datter er invitert på overnattings bursdag med 5 gutter og kun hu som jente?? Kan jo ikke si nei til det?? Det er jo hennes beste venner. 

Anonymkode: b608c...1d0

Jo, det hadde jeg gjort. Hun hadde fått dra i bursdagen, og blitt hentet av oss på avtalt klokkeslett. 

Anonymkode: 936bd...360

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde ikke latt 12-åringen min overnatte hos "kjæresten". Jeg tenker at grensa går ved seksuell lavalder, 16 år. Da er man forhåpentligvis blitt litt modnere og bedre rustet til å vite hva man går med på, sette grenser for egen kropp, og ta ansvar for prevensjon. 

Jeg er klar over at unger i 12-årsalderen blir "sammen" og sånn, og det er helt uskyldig, nesten som en lek. Sånn var det da vi var unger på slutten av åttitallet også, jeg var vel sammen med en ny gutt annenhver uke i den perioden husker jeg riktig ;) Men jeg som forelder definerer ikke gutter som kjæresten til min 12-åring, eller inviterer dem til oss på "kjærestebesøk". Det er noe ganske annet enn å godta at de er sammen i friminuttet på skolen. Hun er ikke gammel nok til å ha kjærester på fritiden, og jeg bruker ikke det ordet om hennes bekjentskaper ennå - selv om hun selv kanskje mener at hun har kjærester.

Anonymkode: fb934...241

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2017 den 21.44, anonn skrev:

Jeg er storesøster til en jente født i 2004, og jeg har relativt god kontroll på hva hun og hennes jevnaldrende driver med. Hun får ikke lov til å overnatte hos gutter. Enten det er venn eller kjæreste. Og det med god grunn, de begynner å komme i alderen for å utforske. Vi har et åpent forhold og hun forteller meg alt, hun har heldigvis bare kyssa og holdt hender med sine kjærester, men hun har venninner og kompiser som visstnok sender lettkleddbilder på nett, tørrjokker på hverandre, en jente i parallellklassen hennes hadde visstnok nappet løken til en gutt i klassen fordi de hadde sett det i en film på nett. Kan jo bare tenke seg til hva slags film det var.. De er i den alderen. Det er ikke mange som holder på med det groveste, men det er klart det er noen. 

Og ja, hva de gjør på skolen, på vei til/fra skolen eller når de er hos vennene sine på dagtid er vanskelig å vite. De kan gjøre mye rart, men man skal hvert fall ikke legge til rette for noe med overnatting.

Det er nettopp dette som gjelder. "De klarer å ha sex hvis de vil" er et dårlig argument i mine øyne, for det er ingen tvil om at når lysene slås av og man kryper til køys er det mye lettere at ting begynner. 

Anonymkode: 747bc...cba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det hadde jeg gjort. Hun hadde fått dra i bursdagen, og blitt hentet av oss på avtalt klokkeslett. 

Anonymkode: 936bd...360

Dette er hennes beste venner i tillegg så har hun gledet seg hele året. Skall jeg ta fra henne gleden fordi hun kun har gutte venner? Skulle vert en jente til der men hu er blitt syk

Anonymkode: b608c...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er hennes beste venner i tillegg så har hun gledet seg hele året. Skall jeg ta fra henne gleden fordi hun kun har gutte venner? Skulle vert en jente til der men hu er blitt syk

Anonymkode: b608c...1d0

Du må jo se an hvordan interaksjonen er mellom disse guttene og datteren din. Virker de som jevnbyrdige lekekamerater som er mest opptatt av lek, er det selvsagt ingenting i veien for at hun overnatter selv om hun kaller seg kjæreste med den ene gutten.

Er guttene derimot dominerende, pubertale, opptatt av sex og mest sannsynlig eldre enn de sier de er så er det selvsagt nei.

Anonymkode: 7665f...107

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva i mitt tilfelle hvor min datter er invitert på overnattings bursdag med 5 gutter og kun hu som jente?? Kan jo ikke si nei til det?? Det er jo hennes beste venner. 

Anonymkode: b608c...1d0

i hvilket LALA-land lever du i?? Man sier nei selvfølgelig. Har ikke du lest bloggen Mammatilmichelle? 14 år og hadde hatt sex i 3 år allerede, før hun ble gravid (som 14 åring). Seriøst, man skal verne om barna sine og ikke være "kul" mamma.

Anonymkode: d301d...c4e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo se an hvordan interaksjonen er mellom disse guttene og datteren din. Virker de som jevnbyrdige lekekamerater som er mest opptatt av lek, er det selvsagt ingenting i veien for at hun overnatter selv om hun kaller seg kjæreste med den ene gutten.

Er guttene derimot dominerende, pubertale, opptatt av sex og mest sannsynlig eldre enn de sier de er så er det selvsagt nei.

Anonymkode: 7665f...107

Hun kaller seg ikke kjæreste med noen av de. De er som sagt kun venner, hun begynnte i første klasse hvor det kun var to jenter resten gutter i klassen. Så de har vert bestevenner siden 1. Klasse

Anonymkode: b608c...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer seriøst på hvor grensen går for enkelte her inne når det gjelder å godta at egne barn har har sex.
12 år seriøst?

Nei, her hadde det ikke vært aktuelt før de ble 16 og over den seksuelle lavalder.

Anonymkode: 6d93c...9b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er hennes beste venner i tillegg så har hun gledet seg hele året. Skall jeg ta fra henne gleden fordi hun kun har gutte venner? Skulle vert en jente til der men hu er blitt syk

Anonymkode: b608c...1d0

Hun kan dra dit, og bli henta kl.21 eller når filmen er ferdig. Du kan ta en kopp te med foreldrene på kjøkkenet. Hvis ikke det er greit (foreldrene ikke er der), bør hun ikke få dra i det hele tatt.

Anonymkode: c7de4...464

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2017 den 21.08, AnonymBruker skrev:

Eller venner av motsatt kjønn generelt? Ser ganske så uskyldig ut, men jeg synes de har bikket alderen for at dette er ok. Men moren til gutten inviterer hele tiden til overnatting. 

Anonymkode: 110bd...6dd

Nå har ikke jeg barn selv, men jeg har personlig erfaring med å være et. 
Når jeg var 12 visste jeg VELDIG GODT om sex av de mest kjente slagene. Dette er noe jeg vil si de fleste på barneskolen jeg gikk på også visste veldig godt om før vi til og med var på siste året på barneskolen. 

Så kjærester overnatte hos hverandre i en alder av 12? Vel, spørs vel litt på det meste det. 
Selvsagt kommer han/hun/begge til å bli pissed på at de ikke får lov, fordi de ikke tenker lenger enn som så.
Men det skal også sies at de ikke er nødt til å overnatte hos hverandre for å eksperimentere heller.

Når de sier de skal gå en tur f.eks.? 
Better call Kenny Loggins, because they're headed for the Danger Zone. 

Jeg husker en barndomsvenn av meg fikk en pakke kondomer av sin stefar i all hemmelighet, når denne gutten hadde fått seg kjæreste i de tidlige tenårene.  
Dette var vel egentlig også en av de bedre måtene å takle dette dilemmaet på, da det kommer til å skje før eller senere uansett, noe også denne karen skjønte. Han hadde tross alt vært barn og tenåring selv en gang. 

 

MEN, du sier at moren inviterer over til overnatting. Hva med å snakke med moren om dette dilemmaet du har? 
Kanskje moren har funnet en genial måte å holde oversikt på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2017 den 18.22, AnonymBruker skrev:

Dette er hennes beste venner i tillegg så har hun gledet seg hele året. Skall jeg ta fra henne gleden fordi hun kun har gutte venner? Skulle vert en jente til der men hu er blitt syk

Anonymkode: b608c...1d0

Anna Rasmussen ble gravid som 14-åring med sin beste venn som hun hadde vært venn med siden de var små. Så ja, med mindre du syns det er greit at datteren din blir gravid mens hun bare er et barn.

Anonymkode: 936bd...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

På 13.3.2017 den 20.37, AnonymBruker skrev:

Hun kaller seg ikke kjæreste med noen av de. De er som sagt kun venner, hun begynnte i første klasse hvor det kun var to jenter resten gutter i klassen. Så de har vert bestevenner siden 1. Klasse

Anonymkode: b608c...1d0

Denne situasjonen ville jeg syntes var helt grei, når det er en vennegjeng med foreldre tilstede. Synes det blir merkelig hvis dere plutselig skal nekte henne å være med folk som er venner av henne bare fordi de er av annet kjønn og hun nå er blitt 12 eller 13 eller hva det skal være. Tror jeg ville hatt en samtale med henne, og deretter valgt å stole på at hun greide å vurdere dette selv.

Jeg var med i speideren i den alderen, og vi var ofte på turer uten voksne da vi var i alderen 11 til 16. Vi var da fra 2 til 4 jenter og 2 eller 3 gutter. Av og til var noen av jentene og guttene kjærester (eller "kjærester"). Men det skjedde aldri noe verre enn kyss, klapp og klem eller flasketuten peker på (med kyssing). Veldig glad for at foreldrene våre stolte på oss, ville hatt en helt annen ungdomstid om guttevennene mine plutselig skulle blitt mistenkeliggjort.

Blir noe helt annet med 2 stk som kalte seg kjærester som skal overnatte på samme rom. Det går ikke fra 12-årsalderen altså.

Anonymkode: ff1df...d25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæreste?!

 

Ærlig talt...hun leker med dukker.

Anonymkode: 60f12...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det an da? Mikrostr på barnekjønnet. De er barn. Foreldre er ikke med i denne verden tydeligvis. Huff for en utvikling. Ja til grenser og regler. Her får ingen sove hos motsatt kjønn før etter 18 år. Først da blir de sett på som 'voksen'

Anonymkode: 66ab1...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det som er. De er så barnslige, at de er opptatt av helt andre ting enn kyss, klapp, klem.  Så jeg spør ikke om tolvåringen kan ha sex, men om to "kjærester" under strenge rammer kan overnatte. 

Av og til lurer jeg virkelig på hvem som svarer her inne. Men takk for svar til alle som holder seg til saken 😉

Anonymkode: 110bd...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...