Gå til innhold

Lar dere tolvåringen overnatte hos kjæresten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

16 timer siden, anonn skrev:

Jeg er storesøster til en jente født i 2004, og jeg har relativt god kontroll på hva hun og hennes jevnaldrende driver med. Hun får ikke lov til å overnatte hos gutter. Enten det er venn eller kjæreste. Og det med god grunn, de begynner å komme i alderen for å utforske. Vi har et åpent forhold og hun forteller meg alt, hun har heldigvis bare kyssa og holdt hender med sine kjærester, men hun har venninner og kompiser som visstnok sender lettkleddbilder på nett, tørrjokker på hverandre, en jente i parallellklassen hennes hadde visstnok nappet løken til en gutt i klassen fordi de hadde sett det i en film på nett. Kan jo bare tenke seg til hva slags film det var.. De er i den alderen. Det er ikke mange som holder på med det groveste, men det er klart det er noen. 

Og ja, hva de gjør på skolen, på vei til/fra skolen eller når de er hos vennene sine på dagtid er vanskelig å vite. De kan gjøre mye rart, men man skal hvert fall ikke legge til rette for noe med overnatting.

Altså, det er ikke farlig om en 12-åring tar på tissen til en jevnaldrende kamerat/kjæreste. Lekte ikke dere doktor i barnehagen? Det gjorde hvertfall jeg, og jeg er rimelig sikker på at jeg ikke tok noe skade av det. 

Når det er sagt, så ville jeg heller ikke latt 12 - åringen min overnatte med en kjæreste, men om det var en god venn av motsatt kjønn som jeg kjente godt hadde det nok ikke vært et problem, selv om jeg nok hadde ønsket å ha tatt en prat(eller helst fler) om grenser og prevensjon i god tid før dette ble aktuelt.

Anonymkode: 5370d...8f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det hadde jeg ikke gjort. Husker meg selv som 12 år og hadde jeg hatt kjæreste og vi hadde overnattet hos hverandre er jeg veldig sikker på at vi skulle utforske det.

Anonymkode: c0e8c...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Begynte selv å ha sex da jeg var 12, med en gutt i samme klasse som jeg hadde vært kjæreste med i ett år - vi er fremdeles sammen i dag, snart 15 år senere. Det viktigste er kommunikasjon med barnet synes jeg, for visst - vi burde nok ikke hatt sex i så ung alder, men noen starter å utforske tidlig. Vi har begge to et veldig sunt og godt forhold til sex den dag i dag. Barn klarer å ha sex hvis de vil, enten det er på et loft i skolebygningen eller i i skogen bak huset osv. Snakk med dem uten å få dem til å føle at de blir "nektet" noe, så blir det straks litt mindre spennende for dem også:)

Anonymkode: 4ef3c...167

12😳😳😳😳 oh My god! Det er tidlig da! 

Men overnatting hos motsatt kjønn er uaktuelt! 

Anonymkode: 009f9...5a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde mange sleepovers med venner av begge kjønn da jeg var på den alderen, fram til vi ble 15-16 år gamle. Vi var en gjeng på fem-åtte, omtrent 50/50 jenter og gutter. Vi rangla hele natta og sov til langt på dagen og spiste lange frokoster sammen. Da hadde vi kjent hverandre siden barnehagen, og foreldrene våre kjente/visste godt av hverandre. 

Jeg fikk ikke overnatte med kjæreste før jeg var 15, og da var det ganske motvillig fra pappas side. 

Anonymkode: da6cd...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

I all verden...😎 Kjæreste når barnet er kun 12 år?! 

Ærlig talt..! Våre døtre på 12 leker med dukker.

Selvsagt får de ikke overnatte hos gutter!!!

😖😦😳😮😧

Anonymkode: 60f12...d18

Haha de populære jentene i klassa mi begynte med gutter i barnehagen og byttet kjæreste annenhver uke.

Da de var 12 år hadde de vært sammen med nesten alle gutta i klassa, bortsett fra to stk som de så på som nerder.

 

Anonymkode: c66b6...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha de populære jentene i klassa mi begynte med gutter i barnehagen og byttet kjæreste annenhver uke.

Da de var 12 år hadde de vært sammen med nesten alle gutta i klassa, bortsett fra to stk som de så på som nerder.

 

Anonymkode: c66b6...f13

Vil no ikkje seie at det er noko å skryte av.... :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke, det hadde ikke vært aktuelt overhodet. Heldigvis er det ikke en aktuell problemstilling her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker jeg selv var ukyssa til jeg var 12 og jomfru til jeg var 15-16 år

Anonymkode: ab455...190

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, March 10, 2017 den 21.18, AnonymBruker skrev:

Nei, gutter på 12 år har begynt å få drifter og jenter på 12 år har vanskelig for å sette grenser.
Har selv en venninne som begynte med gutter - i 11 års alderen, klarte ikke si nei. Nå sliter hun psykisk. 
Var stolt den gangen fordi hun ble omtalt så moden....... men nå sliter hun veldig. Angrer på at hun lot seg bruke.

Anonymkode: c66b6...f13

Jenter har også begynt å få drifter når de er 12. 

Anonymkode: 57961...1e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde mange sleepovers med venner av begge kjønn da jeg var på den alderen, fram til vi ble 15-16 år gamle. Vi var en gjeng på fem-åtte, omtrent 50/50 jenter og gutter. Vi rangla hele natta og sov til langt på dagen og spiste lange frokoster sammen. Da hadde vi kjent hverandre siden barnehagen, og foreldrene våre kjente/visste godt av hverandre. 

Jeg fikk ikke overnatte med kjæreste før jeg var 15, og da var det ganske motvillig fra pappas side. 

Anonymkode: da6cd...8f3

Vet du hva rangle betyr?

Anonymkode: b3042...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynte selv å ha sex da jeg var 12, med en gutt i samme klasse som jeg hadde vært kjæreste med i ett år - vi er fremdeles sammen i dag, snart 15 år senere. Det viktigste er kommunikasjon med barnet synes jeg, for visst - vi burde nok ikke hatt sex i så ung alder, men noen starter å utforske tidlig. Vi har begge to et veldig sunt og godt forhold til sex den dag i dag. Barn klarer å ha sex hvis de vil, enten det er på et loft i skolebygningen eller i i skogen bak huset osv. Snakk med dem uten å få dem til å føle at de blir "nektet" noe, så blir det straks litt mindre spennende for dem også:)

Anonymkode: 4ef3c...167

Kjenner at jeg synes synd på deg. 27 år og vært sammen siden dere var 12? Sjuårskrisa når man er 19, liksom....

Anonymkode: b3042...2b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min trente et lag med 13 år gamle jenter. De fleste av de hadde tinder, gikk rundt og spurte trenerne om detaljer innad forhold (var "liten" aldersforskjell, vi er 7 år eldre enn de) osv. Barn vokser ufattelig raskt opp for tiden. 

Anonymkode: 1f7f5...14e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner to stykker som hadde sex da de var 12, så for min del hadde overnatting i den alderen vært uaktuelt. Joda, de finner nok andre steder å ha sex dersom de ønsker det, men man behøver da ikke legge til rette for dette. 

Anonymkode: f9496...f4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På ‎10‎.‎03‎.‎2017 den 21.08, AnonymBruker skrev:

Eller venner av motsatt kjønn generelt? Ser ganske så uskyldig ut, men jeg synes de har bikket alderen for at dette er ok. Men moren til gutten inviterer hele tiden til overnatting. 

Anonymkode: 110bd...6dd

Det er ikke moren til gutten som må styre med graviditet. Til syvende og sist er det selvfølgelig det, men styr unna!

Det er ganske så utrolig hvordan kvinner kan stille seg uforstående til nettopp graviditet. Tror hun ikke ungen hennes er i stand til å pule unge på en jentunge, liksom?

Endret av Jus sanguinis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må snakke med denne moren og si at du vil hun skal slutte med å invitere, det er ikke greit med overnatting når de er kjærester, som sagt over jenter har vansker med å sette egne grenser i den alderen og de forstår ikke konsekvensene av de valgene de gjør. I det kroppsfikserte samfunnet vi lever i kan man ikke være naiv som forelder, din aller første oppgave er å beskytte ditt eget barn. Risikoen for at ditt barn kommer i en situasjon som hun ikke kan løse er alt for stor. 

Anonymkode: 54dd5...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 18 års regel kjørte foreldrene mine og samme gjør jeg.. Så sex får de ha ett annet sted inntil da.

Anonymkode: 5a5dd...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...