Gå til innhold

Konfirmasjon til stedatter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 3/9/2017 den 20.06, AnonymBruker skrev:

"Fars nye" er jo ikke ny, TS har kjent barnet siden hun var 5. Såklart er hun en del av familien.

Og moren høres forresten spik spekka gærn ut

Anonymkode: 07943...f3d

Det synes jeg virkelig ikke at hun gjør. Moren er berettiget til å kunne "kreve" at kun familie er i konfirmasjonen. Foreldrene er helt klart familie, og det å trekke inn en utenforstående kan selvsagt få foreldre til å reagerer sterkt. 

Hva du synes er "gæææærn"er irrelevant for de det gjelder 

Anonymkode: 2686e...221

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
På 9.3.2017 den 17.41, AnonymBruker skrev:

Trenger å ventilere litt. 

Min man har tre barn fra tidligere forhold .jeg er ste mor til disse barna. Vi går veldig godt overens .men så kommer clue.. mor til disse barna hater meg overalt på denne jord. 

Hun har annmeldt meg flere ganger ,mldt meg til barnevernet etc. Og alle kommer fram til det samme. At det er bare for å lage bråk. 

Men nå ønsker deres datters felles konfirmasjon. 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere dette. Datteren deres har et stort ønske å ha meg der,og sier at dagens hennes blir ødlagt hvis jeg ikke kommer.Mor blir hysterisk bare navnet mitt nevnes og vil ikke ha meg der.

Min mann altså far vil ha meg.og resten av familien 

jeg selv har mest lyst til å reise bort den dagen. For å ikke såre noen. Men det ser jo ut til å ikke blir så lett. Gjør jeg det  da blir datteren lei seg. Og det er jo hennes dag. 

Men hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 55e7b...449

Min stefar nektet å komme i min eventuelle konfirmasjon pga at han hatet min far. Jeg er derfor ikke konfirmert i dag. Jeg er nå 28 og dette er fortsatt noe som plager meg. Kanskje snakke med moren på forhånd og bli enige om at dere skal bite tenne sammen og legge vekk stridsøksen denne ene dagen  for en stedatter /datter som dere begge er glade i?  Edit : Lest litt mer av tråden nå og virker jo som mor er forbredt på å lage et helvete uansett. Synd. Hvis konfirmanten ønsker å ha stemor det bør hun få lov til det. Dette er hennes dag. Støtter det som ble sagt her tidligere at datter bør ta en prat med mor og si fra at hun vil ha deg der dersom hun ønsker det. Forklare at hun vil ha på deg og mor der og at dette er hennes dag. Kanskje far kan være med som støtte under denne samtalen...?  

Endret av heikro
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det synes jeg virkelig ikke at hun gjør. Moren er berettiget til å kunne "kreve" at kun familie er i konfirmasjonen. Foreldrene er helt klart familie, og det å trekke inn en utenforstående kan selvsagt få foreldre til å reagerer sterkt. 

Stemor som har kjent barnet siden hun var fem er vel ingen utenforstående? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stemor er en del av familien om barnet selv mener det. Husker på min konfirmasjon. Jeg skulle sitte i midten ved matbordet. Så mamma på ene siden og faren min på andre siden. Jeg skjønte ikke hvorfor faren min skulle sitte der og ikke stefaren min. For stefaren min hadde vært sammen med mamma ca like lenge som datteren til ts. Og for met var det stefaren min som var pappaen min. Og ikke faren min. Så akkurat hvem som er i familie er opp til barnet selv å bestemme. Det kan være mamma og pappa. Mamma, pappa og steforelder eller til og med mamma/pappa og steforelder. Det er individuelt.

Anonymkode: 76bc3...976

Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Moren skal ha hennes samboeren der - men dette er innafor? 

Endret av Outlander
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei! jeg sier at du skal gi blanke F! I hva moren til hun mener så lenge jenta vil ha deg der på HENNES! dag.

Anonymkode: b41ef...9ca

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at enten må ts eller moren være voksen å holde seg unna å svelge kameler. Denne dagen er IKKE dagen for å stå på krava for å understreke ett poeng. Om ts eller mor, eller familie gjør det er de noen store egoister. Kampen kan dere ta etterpå, men for guds skyld la den dagen være fredet.

Min konfirmasjon dag ble ett helvete fordi stemor og stefar trumfet seg igjennom å bli med. Jeg ville jo ha de der, men jeg var for ung til å skjønne hva det innebar. Det endte opp med at min mor gråt hver gang hun trodde jeg ikke så det og en tante som nesten fløy på stemoren min pga mamma. Ikke noen hyggelig dag. 

Man kan ikke kreve at andre oppfører seg, man kan kun stå til rette for seg selv. Og konfirmasjonen er ikke din dag ts eller moren sin dag, men dere er de voksne og vet best. Ikke konfirmanten.

Anonymkode: e2152...bc2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at enten må ts eller moren være voksen å holde seg unna å svelge kameler. Denne dagen er IKKE dagen for å stå på krava for å understreke ett poeng. Om ts eller mor, eller familie gjør det er de noen store egoister. Kampen kan dere ta etterpå, men for guds skyld la den dagen være fredet.

Min konfirmasjon dag ble ett helvete fordi stemor og stefar trumfet seg igjennom å bli med. Jeg ville jo ha de der, men jeg var for ung til å skjønne hva det innebar. Det endte opp med at min mor gråt hver gang hun trodde jeg ikke så det og en tante som nesten fløy på stemoren min pga mamma. Ikke noen hyggelig dag. 

Man kan ikke kreve at andre oppfører seg, man kan kun stå til rette for seg selv. Og konfirmasjonen er ikke din dag ts eller moren sin dag, men dere er de voksne og vet best. Ikke konfirmanten.

Anonymkode: e2152...bc2

Hvorfor gråt din mor?? Hun måtte da for lengst være over sitt gamle forhold med din far, når hun også hadde med seg sin mann (din stefar) i konfirmasjonen?? 

Anonymkode: 91e50...5ad

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gråt din mor?? Hun måtte da for lengst være over sitt gamle forhold med din far, når hun også hadde med seg sin mann (din stefar) i konfirmasjonen?? 

Anonymkode: 91e50...5ad

Det hadde neppe noe med forhold og gjøre, heller at de har hatt konflikter opp gjennom og at denne moren har følt seg krenket og såret. Kan være vanskelig å sitte ved samme bord da.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her: dette her er ikke så lett. Samme hvor jeg snur meg og hva jeg gjør så blir det galt. Jeg og datteren (konfirmanten) reiste på hyttetur i helgen.Far skulle jobbe så da kunne vi finne på noe sammen. Da mor fikk nyss i dette så lagde hun et spetakkel uten like. Ringte til datteren og skjelte henne ut etter noter.Så det endte opp med at datteren prøvde å forklare moren sin at vi var på tur for å stå på ski. Noe som ikke ble godtatt. 

Jeg ringte til min mann (far) lettere sint,fortvilet,lei.

Far har prøvd å tatt en samtale med mor og forklart at jeg på død å liv må ikke komme ,men det er konfirmanten sitt ønske. Og hvis jeg ikke skulle komme så hadde ikke ste far noe der å gjøre. Far informerte moren også at hun måtte huske på hvem som har sydd bunad og gått på bunadsskurs for å imøtekomme datteren sitt ønske. Da fikk han bare til svar at ja ja det var ikke hennes problem. 

Så nå er det fullstendig krig.

kan jo ikke bare pakke kofferten å rømme.

Anonymkode: 55e7b...449

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så glad for at vi skal ha to konfirmasjoner..

Og før noen halshugger det valget, så skal jeg forklare hvorfor:

Konfliktnivået er skyhøyt. Det har vært gjort og sagt så mye at det ikke er mulig å ta det tilbake. Det er ekstremt mye bitterhet og hevntanker , som igjen har ført til store lojalitets-problemer hos barna, siden disse er involvert. MER enn dere vil tro.

Barna kan ikke hilse på oss om de er på butikken sammen med mor. De får ikke fortelle hvordan de har det hos oss, med mindre det er negativt. Barnas mor kjefter, sender spydige meldinger, setter opp venner og familie mot oss. Forteller barna de verste ting.. Til og med familien til mor har lagt oss alle for hat.. Etc etc.. Det er bare en brøkdel av alt vi har vært igjennom. 

Så grunnen for to selskap er ganske enkel. To hyggelige opplevelser for konfirmanten, uten at barnet må passe på hva man sier, hvem man klemmer først, eller hvem man nevner mest i talen.

Noe ANNET ville vært ren tortur, både for foreldrene og barna. 

Så dere kan godt si at foreldrene bare kan "ta seg sammen".. Men koselig hadde det ikke blitt!! 

Anonymkode: d674a...e12

• Liker 1
Skrevet
På 13.3.2017 den 14.11, AnonymBruker skrev:

Jeg er så glad for at vi skal ha to konfirmasjoner..

Og før noen halshugger det valget, så skal jeg forklare hvorfor:

Konfliktnivået er skyhøyt. Det har vært gjort og sagt så mye at det ikke er mulig å ta det tilbake. Det er ekstremt mye bitterhet og hevntanker , som igjen har ført til store lojalitets-problemer hos barna, siden disse er involvert. MER enn dere vil tro.

Barna kan ikke hilse på oss om de er på butikken sammen med mor. De får ikke fortelle hvordan de har det hos oss, med mindre det er negativt. Barnas mor kjefter, sender spydige meldinger, setter opp venner og familie mot oss. Forteller barna de verste ting.. Til og med familien til mor har lagt oss alle for hat.. Etc etc.. Det er bare en brøkdel av alt vi har vært igjennom. 

Så grunnen for to selskap er ganske enkel. To hyggelige opplevelser for konfirmanten, uten at barnet må passe på hva man sier, hvem man klemmer først, eller hvem man nevner mest i talen.

Noe ANNET ville vært ren tortur, både for foreldrene og barna. 

Så dere kan godt si at foreldrene bare kan "ta seg sammen".. Men koselig hadde det ikke blitt!! 

I slike tilfeller tror jeg det er det beste for alle parter! 

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir helt matt av sånne foreldre som TS skriver om. Er man voksen nok til å sette et barn til verden er man iallefall voksen nok til å oppføre seg som folk EN DAG 15 år senere 🙄

Håper virkelig det ordner seg for dere TS. 

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn hadde to selskap.Han hadde to fine dager hvor alle hadde det hyggelig.For vår familie ville det vært veldig unaturlig å være sammen.Dette var konfirmantens ønske.Hvorfor støtter alle stemoren?Har noen av dere hørt morens versjon av saken?

Anonymkode: 0aaed...aac

AnonymBruker
Skrevet

Dere med to konfirmasjoner: hva når poden skal gifte seg? Blir det to bryllup?

Anonymkode: 4f245...270

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min sønn hadde to selskap.Han hadde to fine dager hvor alle hadde det hyggelig.For vår familie ville det vært veldig unaturlig å være sammen.Dette var konfirmantens ønske.Hvorfor støtter alle stemoren?Har noen av dere hørt morens versjon av saken?

Anonymkode: 0aaed...aac

Nei og det er et godt poeng. Det finnes alltid tre sider av en sak. Din, min og sannheten.

Men om moren har planer om å med sin nye samboer så er det galt å utelukke TS. Da får hun droppe å ta med sin nye også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere med to konfirmasjoner: hva når poden skal gifte seg? Blir det to bryllup?

Anonymkode: 4f245...270

Jeg syntes dette er to vidt forskjellige ting.

Konfirmasjon er en dag foreldrene arrangerer og står for. Det er forventet at de skal kunne samarbeide og legge planer for dagen sammen. 

Bryllup arrangerer brudeparet. Og de står for regien. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...