Gå til innhold

Konfirmasjon til stedatter

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet - konfirmanten - ble laget og oppfostret av to foreldre:mor og far: de er hennes familie. La det aldri være tvil om det. 

Anonymkode: 2686e...221

Og på grunn av slike bitre og uforsonlige ekser som deg, så sitter det mang et barn rundt og kvir seg til konfirmasjonen sin, siden det er belemret med foreldre som setter sin egen forsmåddhet høyest, og ikke klarer å akseptere at barnet har klart å gå videre i sine relasjoner selv om mor/far ikke har klart det. Tenk å velge å ødelegge for sitt eget barn på den måten, og faktisk prestere å rettferdiggjøre det!?. Jeg er målløs. TS - mor er nok som 221 her, og vil lage et helvete uansett. Jeg tror du må sette deg ned med konfirmanten og forklare hvorfor du ikke kan komme, og så tatt henne med ut på en flott middag, enten bare dere to, eller du, henne og far. Det er utrolig fint å ha en god relasjon med sin partners barn.

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes datteren selv skal bestemme hvem hun ønsker skal komme. 

Anonymkode: b6683...2b2

ja det syns jeg også når mor er så urimelig. men det er vell vanelig og ikke like stemoren til barna sine. men til slutt og sist er det biologsik foreldr som bestemmer det. vist mor ikke vil ha ts der og far vil ha henne der så kan hn rett og slett ikke komme. hadde jeg vært ts så hadde jeg fått far til å snakke med mor. for hun er utrolig urimelig her

Skrevet

Her må far rett og slett ta en prat med mor og si det at konfirmanten ønsker sin stemor der. Og hvis mor har et problem med det, så får rett og slett mor la være å komme da, hvis hun skal være så barnslig.

Og til de som mener at ts ikke er familie: selvfølgelig er hun det. Hun er gift med faren til konfirmanten og er stemor til konfirmanten. Jeg trodde virkelig at familie er de man velger å flytte sammen med/gifte seg med og tilbringe resten av livet sitt med. TS ble automatisk familie den dagen hun giftet seg med faren til konfirmanten og valgte å være sammen med han resten av livet. Og man trenger ikke å være slektet gjennom blod for å være familie. Ts er like mye familie som mor og far til konfirmanten.

Til ts: Jeg ville gått i konfirmasjonen. Kanskje din stedatter kan si klart ifra til sin mor at hun ønsker å ha deg der og be mor oppføre seg som et voksent menneske. Jeg synes det er helt utrolig at et voksent menneske ikke kan begrave stridsøksen for en dag. Jeg vil rett og slett kalle moren i denne situasjonen som egoistisk, rett og slett, da hun faktisk ødelegger for sin datter. På denne dagen er det konfirmantens ønsker som gjelder og mor kan enten godta det, eller å la være å komme.

Jeg vet jeg er ganske slem nå, som kan si dette, men jeg mener at din stedatters ønsker kommer foran mors ønsker. Det er ikke morens dag, men datterens. Kanskje både far og datter er nødt til å si ifra til mor om dette, sånn at mor skjønner at oppførselen hennes er for barnslig og dum for et voksent menneske.

• Liker 8
Skrevet

Kjenner jeg koker litt i topplokket av sånne tråder som dette! Selvfølgelig skal du delta i din stedatters konfirmasjon ts! Det er hennes dag, og hun ønsker deg der. Og at du ikke er familie er bare pisspreik. Såklart du er endel av jentas familie etter så mange år. Greit nok er dere ikke slekt via blodsbånd, men familie kan være så mangt. 

De voksne, dvs mor i denne saken, får rett og slett suck it up! Det er snakk om å ta seg sammen i en eneste dag. En dag der man setter barnet i fokus. 

Hadde selv en bedriten konfirmasjon pga krig mellom mine foreldre. 

Så da datteren min ble konfirmert for noen år siden så var alle invitert, stefar og stemor, og stefamiliene på begge sider. De er jo ikke familie som noen påstår her i tråden, men i mine øyne så er de nettopp det. De er jenta sin familie, hun er glad i dem og de er glad i henne. 

Mannen din må snakke med eksen. Gjerne invitere henne med på familievernkontoret hvis det er lettere å snakke med en nøytral tredjeperson. Få moren til å se jenta sitt behov og til å innse at det er jenta sin dag. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Når konfliktnivået er så høyt så trodde jeg det var vanlig å ha to selskap?

Anonymkode: 50d41...254

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør av respekt for jentens familie (mor, besteforeldre, tater/onkler/søskenbarn osv.) holde deg langt unna denne familiedagen.

Du er jo ikke en del av denne jentens familie og det er kun mor og far som er hennes familie, det var jo slik hun vokste opp.

Det blir trist for jenten dersom moren ikke dukker opp - og hele slekten til jenten vil reagere på at mor ikke møtte mens du som ikke er i familien var der og tok deg til rette...

Dette er for mor og far - og ikke for deg. 

Hvorfor får dette innlegget så mye poeng?!?

Anonymkode: 5b481...f77

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert fordi det sitter mange forsmådde og urimelige mennesker der ute...
Egoister som setter seg selv foran barna sine:raven:

• Liker 5
Gjest Dacini
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd så mye negativt i den forbindelse med mor. 

Ja jeg vil vel egentlig vite om det er trygt å gå. Jeg blir veldig usikker i mors nærvær. Fordi hun oppfører seg som et mehe.Men familien våres på far sin side truer med å boikotte konfirmasjonen hvis jeg ikke kommer.Da de anser meg som en stor del av familien .

Så takk for alle positive svar.😊Det varmer et ste-mors ❤

Anonymkode: 55e7b...449

Klart du skal gå, du virker som en fantastisk ste-mor :) 

Håper dere får en kjempefin feiring av jenta, om mor skulle finne på noe drama for å ødelegge dagen er henne det vil gå negativt ut over.

-dacini-

AnonymBruker
Skrevet

Hvis mor har gitt inntrykk av at det kommer til å bli rabalder om TS kommer i konfirmasjonen, så må noen ta seg en saklig prat med mor om at det er DATTERENS konfirmasjon som blir ødelagt. Forhåpentligvis er hun såpass oppegående at hun ønsker at datteren skal ha en fin dag. Om TS blir redd for å gå i konfirmasjonen håper jeg ikke at fars familie gjør alvor av å ikke komme. Det går også ut over datteren. Håper dette ordner seg, og at mor snart skjønner at det er bra for datteren å ha gode omsorgspersoner rundt seg.

Anonymkode: ac6d8...2b5

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det finnes utrolig mange bittre ekser der ute som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp og ikke klarer å sette barnas behov forran sine egne.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, brownbrown skrev:

ja det syns jeg også når mor er så urimelig. men det er vell vanelig og ikke like stemoren til barna sine. men til slutt og sist er det biologsik foreldr som bestemmer det. vist mor ikke vil ha ts der og far vil ha henne der så kan hn rett og slett ikke komme. hadde jeg vært ts så hadde jeg fått far til å snakke med mor. for hun er utrolig urimelig her

Jeg synes du snakker mot deg selv. Mor vil ikke ha ts der, og da skal hun la vær å komme? Far har ikke noe han skulle sagt mener du? Men, det er greit at stefar kommer, og ikke stemor?

Anonymkode: be59b...6fb

• Liker 3
Gjest padawan
Skrevet

Jeg synes moren overreagerer og burde se lenger enn sitt eget hat da det er datterens store dag. 

Har stedatteren i det hele tatt snakket med moren sin om dette?

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er ikke TS familie. TS kom inn på et senere tidspunkt, som en utenfra. 

Kun familie er familie. Det er mor, far og barn, 

For et trist og ensomt liv du må ha.

Anonymkode: 97ecd...277

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha bedt faren å snakke med moren og si - greit.  Du (TS) kommer ikke i konfirmasjon, men da kan ikke hennes samboer delta heller.   

Anonymkode: 1b870...d30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du gjør rett i å møte opp i konfirmasjonen. Om du uteblir,så gir du mor "rett" og hun kan fortsette å trakassere deg.

Du må ikke ha noe med henne å gjøre. Du har støtte fra barnet,faren og familien.  Så møt opp. Vis mor at du ikke er redd henne. 

Anonymkode: e6f70...b8f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha bedt faren å snakke med moren og si - greit.  Du (TS) kommer ikke i konfirmasjon, men da kan ikke hennes samboer delta heller.   

Anonymkode: 1b870...d30

Siden mor har meldt TS til barnevernet, så vil hun vel mene at samboeren hennes kan komme fordi han er normal, mens TS ikke kan komme fordi hun driver med omsorgssvikt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når konfliktnivået er så høyt så trodde jeg det var vanlig å ha to selskap?

Anonymkode: 50d41...254

Det var lurt. Ett (eller flere) for de som ikke klarer å ta seg sammen, og så ett for konfirmanten og resten av gjestene.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er ikke TS familie. TS kom inn på et senere tidspunkt, som en utenfra. 

Kun familie er familie. Det er mor, far og barn, 

Mor og far er ikke i familie lenger. De har gått fra hver andre for mange år siden 

Anonymkode: c9158...4f3

• Liker 5
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du snakker mot deg selv. Mor vil ikke ha ts der, og da skal hun la vær å komme? Far har ikke noe han skulle sagt mener du? Men, det er greit at stefar kommer, og ikke stemor?

Anonymkode: be59b...6fb

Det er alt opp til ungen sin biologiske foreldre. Vist faren vil men ikke moren så kan ikke hun komme. Hvordan motsier jeg meg? Det er nok at kun den ene foreldrene hennes ikke vil at ts skal komme. Det er helt sløkket fordi ts er sikkert en kjempegrei dame. Men exen til ts sin mann er vell bitter

Skrevet
På 9.3.2017 den 17.41, AnonymBruker skrev:

Trenger å ventilere litt. 

Min man har tre barn fra tidligere forhold .jeg er ste mor til disse barna. Vi går veldig godt overens .men så kommer clue.. mor til disse barna hater meg overalt på denne jord. 

Hun har annmeldt meg flere ganger ,mldt meg til barnevernet etc. Og alle kommer fram til det samme. At det er bare for å lage bråk. 

Men nå ønsker deres datters felles konfirmasjon. 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere dette. Datteren deres har et stort ønske å ha meg der,og sier at dagens hennes blir ødlagt hvis jeg ikke kommer.Mor blir hysterisk bare navnet mitt nevnes og vil ikke ha meg der.

Min mann altså far vil ha meg.og resten av familien 

jeg selv har mest lyst til å reise bort den dagen. For å ikke såre noen. Men det ser jo ut til å ikke blir så lett. Gjør jeg det  da blir datteren lei seg. Og det er jo hennes dag. 

Men hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 55e7b...449

Moren bør bare lære seg at det er datterens dag og ikke hennes

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...