Gå til innhold

Konfirmasjon til stedatter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir trist av å se at voksene mennesker mener at bonusforeldre ikke telles som familie. For meg blir dette helt feil. Familie trenger overhodet ikke bare være mor,far, barn. Hva vet vi om forholdet til TS? Kanskje har hun vært i stedatteren sitt liv siden hun var bitteliten. Hvorfor i all verdens telles ikke hun som familie?!

Anonymkode: 4c108...e6c

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Sirah skrev:

Selvsagt ER TS familie! Her er det mor som er ekstremt barnslig som ikke tåler at TS kommer. Resten av familien INNKLUDERT konfirmanten ønsker TS der. Det bør og skal veie tyngre enn en bitter mor.

Barnet - konfirmanten - ble laget og oppfostret av to foreldre:mor og far: de er hennes familie. La det aldri være tvil om det. 

Anonymkode: 2686e...221

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

så lenge jeg er sammen med hennes far og har vært det i mangen herrenes år så anser datteren meg som hennes familie.

Men ser det er mye forskjellige meninger her. Hadde det vært slik at datteren ikke ønsket å ha meg der så hadde jeg holdt meg langt unna.Men datteren har et  høyt ønske om å ha meg der. Vi har sittet sammen i flere timer å snakket om dette. 

Mor har ny mann og felles barn med han.De skal komme.Så hvorfor ikke meg? 

Kun fordi jeg er ste-mor?? Og de blir aldri akseptert ?? 

Anonymkode: 55e7b...449

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

så lenge jeg er sammen med hennes far og har vært det i mangen herrenes år så anser datteren meg som hennes familie.

Men ser det er mye forskjellige meninger her. Hadde det vært slik at datteren ikke ønsket å ha meg der så hadde jeg holdt meg langt unna.Men datteren har et  høyt ønske om å ha meg der. Vi har sittet sammen i flere timer å snakket om dette. 

Hvorfor hater hun deg? Var du årsaken til bruddet?

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet - konfirmanten - ble laget og oppfostret av to foreldre:mor og far: de er hennes familie. La det aldri være tvil om det. 

Så TS som har vært en del av barnets liv i mange år har ikke vært med på oppforstringen? Nei nå får du gi deg! Bitter much?

• Liker 12
Gjest New Girl
Skrevet
1 minutt siden, LittleBabyBlue skrev:

Hvorfor hater hun deg? Var du årsaken til bruddet?

Har det noe å si egentlig? Barnet vil jo ha stemor der. Og konfirmasjonen er vel for barnet?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg TS. Hadde ikke datteren ønsket å ha det der hadde saken vært ok. Så lenge datter ønsker dette selv så er det KLART at du skal komme! Dette er HENNES dag og ikke mors dag! Og om mor skal ha med ny mann så er jo dette et ikke-spørsmål. Hun får bare rulle inn og ta seg sammen denne ene dagen! Hva sier din mann til dette?

• Liker 10
Gjest chisandra
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er hennes slekt. Familie kan inkludere flere, vet du. :)

Skrevet
2 minutter siden, New Girl skrev:

Har det noe å si egentlig? Barnet vil jo ha stemor der. Og konfirmasjonen er vel for barnet?

Det sier noe om morens mentalitet og hennes evne til å holde seg i skinnet. Og vil egentlig barnet ha stemor der ISTEDET for moren? For det kan lett bli problemstillingen.

• Liker 1
Gjest New Girl
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nope, uenig. Hun er fars nye kjæreste/partner. 

Når slutter man å være den "nye" egentlig? Må si mange av dere har et snevert og trist syn på familie. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg var ikke årsaken til bruddet.jeg kom inn i bildet da jenta var 5 år. Da hadde de vært skilt i 2 år. Men mor aksepterte aldri at han skulle finne seg noen ny.vi har vært sammen i nesten 9 år. Så ja jeg har tatt min del i jentas oppvekst .  

Og det er jeg og far som gir datteren bunad (som jeg har sydd ) til datteren fordi moren synes bunad var unødvendig og dyrt. Og vi ( jeg og far ) har sagt det kan være en felles gave . Så blir det ikke så dyrt på mor . Så jeg føler jeg har gjort mitt for å gjøre dagen perfekt for henne. 

Men blir ufattelig lei meg når folk mener at ste mødre og ste fedre skal holde seg borte på en slik dag.

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, LittleBabyBlue skrev:

Det sier noe om morens mentalitet og hennes evne til å holde seg i skinnet. Og vil egentlig barnet ha stemor der ISTEDET for moren? For det kan lett bli problemstillingen.

Det triste er at dette er en problemstilling, og at barnet (nå konfirmanten og ungdommen) skal være nødt til å velge. Voksne folk må kunne å oppføre seg denne ene dagen, og gi alt for at konfirmanten får en flott om minnerik dag. 

Anonymkode: c9158...4f3

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Klart ste-/bonusmor er familie, så lenge hun er der for barnet og de er glade i hverandre. Akkurat som at jeg ser på inngifte onkler og tanter som familie, og at jeg ser på svigerinner og svogere som familie, og svigerforeldre. Ikke all familie er i slekt. Man får også større familie når familiemedlemmer finner seg partnere, som f.eks. at ene forelderen finner seg en ny partner.

Anonymkode: ac6d8...2b5

• Liker 9
Skrevet

Det var en gang en familie. Far, mor og datter. Så skilte far og mor seg og levde alene før far fant seg en ny kvinne å være sammen med. (ts). Det ble så seriøst at far valgte å introdusere ts for datteren sin. En ny familie ble dannet. Mor med sin kjæreste, far med sin og alltid barna som det viktigste, som kjernen. Ingen a4 familie, men likefullt en familie. Men mor liker ikke at far har gått videre på tross av at hun selv også etterhvert gjorde det og dette gjør ting litt vanskelig. Men datteren ser ut til å like, kanskje til og med være glad i sin stemor. For ja, du kan være glad i en stemor uten å forsake kjærligheten til moren din. Datteren vokser opp og ønsker hele familien sin i konfirmasjon. Hele, ikke minus ts.. Dette er datterens ønske ikke ts som tvinger seg på. 

Tatt i betraktning at ts har vært 9 år i jentas liv og at jenta selv ønsker henne i konfirmasjonen. Hvorfor i alle dager skal ts holde seg borte? Hvorfor skal datteren ikke få ha de hun er glad i i sin konfirmasjon? Det vil alltid være de voksnes ansvar å legge til rette for at barna har det bra. Hvorfor skal moren slippe unna det ansvaret nå? 

• Liker 11
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg var ikke årsaken til bruddet.jeg kom inn i bildet da jenta var 5 år. Da hadde de vært skilt i 2 år. Men mor aksepterte aldri at han skulle finne seg noen ny.vi har vært sammen i nesten 9 år. Så ja jeg har tatt min del i jentas oppvekst .  

Og det er jeg og far som gir datteren bunad (som jeg har sydd ) til datteren fordi moren synes bunad var unødvendig og dyrt. Og vi ( jeg og far ) har sagt det kan være en felles gave . Så blir det ikke så dyrt på mor . Så jeg føler jeg har gjort mitt for å gjøre dagen perfekt for henne. 

Men blir ufattelig lei meg når folk mener at ste mødre og ste fedre skal holde seg borte på en slik dag.

Hvis det er ståa ville jeg si at mor er spik spenna gal og kan finne på hva som helst i konfirmasjonen. Hun har ingen grunn til å mislike deg og har allikevel skapt ekstremt mye drama i årevis. Har dere vært på felles feiringer før, og hvordan gikk det?

Er veldig redd for at mor vil ødelegge hele dagen på pur faen. Du får ta en samtale med mannen og så får han ta en med mor, eventuelt nye mannen så han holder henne i sjakk. På et eller annet tidspunkt må mor vokse opp, men jeg tviler på at det vil skje. 

Mener at steforeldre, og selv eks steforeldre, som har vært en aktiv del i barnets liv i mange år skal være en selvskreven gjest på slike dager. Problemet her er at barnet muligens må velge, og velger hun deg vil mor virkelig hate deg. På andre siden må man en eller annen gang ta et oppgjør, det har gått 9 år og det er mange begivenheter i fremtiden. Skal du holde deg unna alle?

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du bør av respekt for jentens familie (mor, besteforeldre, tater/onkler/søskenbarn osv.) holde deg langt unna denne familiedagen.

Du er jo ikke en del av denne jentens familie og det er kun mor og far som er hennes familie, det var jo slik hun vokste opp.

Det blir trist for jenten dersom moren ikke dukker opp - og hele slekten til jenten vil reagere på at mor ikke møtte mens du som ikke er i familien var der og tok deg til rette...

Dette er for mor og far - og ikke for deg. 

Feil! Konfirmasjoner er ikke for mor og far, men datteren og det hun vil...

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verdens telles ikke hun som familie?!

Anonymkode: 4c108...e6c

Hva mener du, hun er jo ikke familie. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mangt et barn (selv voksne barn) føler at de MÅ være høflige og inkluderende for fars nye. Man setter jo barna i en kinkig situasjon der...

Derfor kan det godt tenkes at konfirmanten sier at hun vil ha TS men egentlig ikke ønsker det så sterkt som TS tror. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, New Girl skrev:

Når slutter man å være den "nye" egentlig? Må si mange av dere har et snevert og trist syn på familie. 

I familiesammenheng vil man alltid være "den nye".

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mangt et barn (selv voksne barn) føler at de MÅ være høflige og inkluderende for fars nye. Man setter jo barna i en kinkig situasjon der...

Derfor kan det godt tenkes at konfirmanten sier at hun vil ha TS men egentlig ikke ønsker det så sterkt som TS tror. 

Du høres fryktelig bitter ut?

"Fars nye" er jo ikke ny, TS har kjent barnet siden hun var 5. Såklart er hun en del av familien.

Og moren høres forresten spik spekka gærn ut

Anonymkode: 07943...f3d

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...