Gå til innhold

Sinna menn som skal gnåle om antifeminisme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest HarryDotter
32 minutter siden, Snuppi skrev:

Flertallet av kvinner har forstått at menn kan bli utsatt for voldtekt, fysisk og psykisk vold!  Det er menn som har et særdeles stort problem å kunne akseptere nettopp dette! Hele innlegget ditt er en evig klagesang om kvinners påståtte manglede rettigheter og offerrolle. Jeg samarbeider med menn og kvinner hver dag og er avhengig av det for å kunne utføre jobben min optimalt! 

Dette vaset ditt om at kvinner ser seg selv som offer er latterlig da det ikke fungerer i jobbmarkedet i det hele tatt!  

Jeg stiller meg undrende til om du er i arbeid?  For meg fremstår du som du mangler sosial kompetanse da du et så fiendtlig ovenfor kvinner. 

Straks man må ty til personangrep, antagelser om hvem jeg er, min sivile status, om jeg er en naver, eller en slask, fordi jeg argumenterer mot deg angående ekstremfeminisme, ja da har man tapt debatten. På bakgrunn av at jeg mener noe annet enn deg? Virkelig? Ble du personlig irritert? Traff dette en nerve? Ja for jeg må jo selvsagt være et grusomt monster, siden jeg er så ille kvinnefiendtlig ikke sant? Jeg poengterer hva veldig veldig mange menn føler rundt feminisme. Og når menn gjør det og motparten ikke klarer å argumentere for seg, tyr de til demonisering og sverting av motdebatant istede for å påpeke, med gode argumenter, hvorfor vi tar så grundig feil.

Hadde du lest innleggene mine, istede for å se rødt straks du så EN negativ kontekst for feminisme, ville du sett at jeg påpeker tydelig at feminisme har vært nødvendig og høyst berettiget for sin tid, men at nå er det en annen tid og at det ikke trengs lenger. Jeg sier jo også hvor utrolig viktig det er at vi viser hverandre gjensidig respekt og at begge kjønn anser hverandre som like verdifulle. Misset du det? Eller passet det ikke inn i nedrivingen din av dette "monsterer av en tapermann som hetser alle verdens kvinner"??

Dette var bare trist..... jeg diskuterer ikke dette mer med deg. Jeg har sagt det jeg føler om saken og har du ikke forstått det nå, vil du ikke forstå det selv om jeg skriver 10 poster om det.

 

Gonatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, HarryDotter skrev:

Straks man må ty til personangrep, antagelser om hvem jeg er, min sivile status, om jeg er en naver, eller en slask, fordi jeg argumenterer mot deg angående ekstremfeminisme, ja da har man tapt debatten. På bakgrunn av at jeg mener noe annet enn deg? Virkelig? Ble du personlig irritert? Traff dette en nerve? Ja for jeg må jo selvsagt være et grusomt monster, siden jeg er så ille kvinnefiendtlig ikke sant? Jeg poengterer hva veldig veldig mange menn føler rundt feminisme. Og når menn gjør det og motparten ikke klarer å argumentere for seg, tyr de til demonisering og sverting av motdebatant istede for å påpeke, med gode argumenter, hvorfor vi tar så grundig feil.

Hadde du lest innleggene mine, istede for å se rødt straks du så EN negativ kontekst for feminisme, ville du sett at jeg påpeker tydelig at feminisme har vært nødvendig og høyst berettiget for sin tid, men at nå er det en annen tid og at det ikke trengs lenger. Jeg sier jo også hvor utrolig viktig det er at vi viser hverandre gjensidig respekt og at begge kjønn anser hverandre som like verdifulle. Misset du det? Eller passet det ikke inn i nedrivingen din av dette "monsterer av en tapermann som hetser alle verdens kvinner"??

Dette var bare trist..... jeg diskuterer ikke dette mer med deg. Jeg har sagt det jeg føler om saken og har du ikke forstått det nå, vil du ikke forstå det selv om jeg skriver 10 poster om det.

 

Gonatt.

Du har ikke gjort noe annet enn å hevde deg selv for så å gå rett inn i offerrollen som du påstår at kvinner tilegner seg hele tiden. 

Jeg stiller spørsmål til om du er i arbeid da du tydeligvis ikke innehar evner til å kommunisere med kvinner. Kanskje du velger å tøffe deg her på kg men egentlig er verdens beste person, vet ikke jeg.  

Jeg har ikke sett en eneste positiv omtale av kvinner fra din side i denne tråden!  

Anonymkode: bbb32...58e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Snuppi skrev:

Kvinner og menn stiller ikke likt da menn gjerne ikke blir trodd om de blir utsatt for vold av kvinner!  Det kan de takke mannsjåvinismen for som vi ser lever i beste velgående. Det er ikke lenge siden en mann valgte å fortelle om at han ble utsatt for vold av konen sin her på kg. Flertallet av kvinnene kom med støttende innlegg,  mannfolka derimot...  Oppførte seg som noen jævla drittsekker! Dere menn er noen satans jævler her på kg når det kommer til menn som opplever vold av kvinner!  Rydd opp i egen leir da! Ja, jeg vet at dette er generalisering og de menn som dette ikke gjelder, overse denne kommentaren! 

Du, samt @amativeReflection er ikke på sporet av noe fornuftig.  

Kvinner og menn stiller likt som voldtektsoffer om overgriper er mann. Er voldtektsutøver kvinne, påpekte jeg at det er en forskjell i mannen som offer sin disfavør. Leste du egentlig svaret mitt?

Det er ikke bare menn som avfeier menn som voldtektsofre, du finner også kvinner som gjør narr av menn som offer. Hvordan balansen mellom disse to kjønnsgruppene er målt opp mot den totle kjønnsgruppen for hvert kjønn er, har jeg ikke noe tall på, men jeg støtter meg ikke på en enkelt tråd (eller flere) på KG eller dine personlige erfaringer. Jeg tror at det er mer miljø og utdanningsnivå som styrer holdningene her, enn kjønnet på den enkelte. Men jeg har ikke noe vitenskapelig bevis å underygge med (men det har heller ikke du). Du vet vel også at teorier kan være selvforsterkende. Om du tror at alle Audi sjåfører er råkjørere, så får du bekreftelse hver gang du ser en AUdi sjåfør råkjøre, men du ignorerer alle gangene du ser en Audi sjåfør oppføre seg skikkelig, eller at råkjøreren er en Toyata sjåfør. Fint om du linker til tråden du refererer til, så kan man gjøre en opptelling.

Ellers overser jeg resten av kommentaren din - på din egen oppfordring (figure it out!).

Savner fremdeles et konkret svar på mitt tidligere spørsmål; om ingen av lovparagrafene jeg henviste til gir kvinner positiv forskjellsbehandling?

Heller ufornuftig enn uforskammet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke gjort noe annet enn å hevde deg selv for så å gå rett inn i offerrollen som du påstår at kvinner tilegner seg hele tiden. 

Jeg stiller spørsmål til om du er i arbeid da du tydeligvis ikke innehar evner til å kommunisere med kvinner. Kanskje du velger å tøffe deg her på kg men egentlig er verdens beste person, vet ikke jeg.  

Jeg har ikke sett en eneste positiv omtale av kvinner fra din side i denne tråden!  

-Snuppi. Kom tilfeldigvis borti AB knapp på mobilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det første kan du ikke komme å definere ord på andre måter fordi du synes det er mer behaglig. Ordene betyr det de betyr, det de alltid har betydd.

Og hva som står i loven, og hva som blir praktisert er 2 veldig forskjellige ting. Man kan ikke endre folk sine holdninger bare gjennom lover, det er her mye av problemene ligger. 

Anonymkode: d0352...1c1

Nei kanskje ikke? Og derfor bør vel ikke kvinner som genuint bare vil ha likeverd og like rettigheter for begge kjønn, omtale seg som feminister idag? Nettopp fordi feminisme, i sin opprinnelse, var kun ment for å fremme kvinners rettigheter. Frigjøring for kvinner...av kvinner. Feminisme har ALDRI vært til for å fremme menns rettigheter! Så om kvinner idag ønsker en bevegelse som virkelig støtter oppom våre felles rettigheter og likeverd, bør vi kalle det noe nytt.

Feminisme har gått fra å være en flott og høyst nødvendig greie, i en tid hvor likeverd og rettigheter for kvinner var så godt som fraværende, til å bli en liten stusselig samling med bittre egoistiske offertroll, som fortsatt tror at det sitter en hvit maktelite bortgjemt et sted, som med viten og vilje elsker å trykke ned kvinner, bare fordi de kan det. Det er altså den bittelille promillen der med kvinnfolk jeg slakter. Ikke den store flotte og sterke gjengen med kvinner som virkelig bare ønsker rettferd og likeverd for oss alle. Stor forskjell.

Og til det siste du skriver....helt riktig at det går mye på holdning. Men tror du at man vil få en rasist til å ikke bli rasist lenger, dersom man f.eks vedtar forbud mot å si noe rasistisk? Altså om du nekter en person å si noe som oppfattes som rasisme, så vil h*n snu på flisa og innse hvor galt det er? Tror du, at ved å gå i tog med plakater som sier "voldtekt er galt! Voldtekt ødelegger uskyldige jenter!" Vil få en voldtektsforbryter til  å holde pikken i buksa? Det tror ikke jeg. Jeg tror som deg, at det dreier seg om holdninger, og at de kommer fra oppdragelsen. Og ettersom staten og loven ALDRI noensinne vil kunne gå inn i hver enkelt familie, i de tusen hjem å bestemme hvordan moralen skal innprentes, vil holdninger for alltid variere sterkt. Derfor mener jeg det er liten nytte i å forandre voksne menneskers skakke holdninger og heller sørge for at vi tar forbehold selv for hvordan vi kan redusere sjansen for å oppleve noe kriminellt. Det vil alltid være dårluge mennesker som gjør dårlige ting mot bra mennesker. 

Endret av HarryDotter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Kvinner og menn stiller likt som voldtektsoffer om overgriper er mann. Er voldtektsutøver kvinne, påpekte jeg at det er en forskjell i mannen som offer sin disfavør. Leste du egentlig svaret mitt?

Det er ikke bare menn som avfeier menn som voldtektsofre, du finner også kvinner som gjør narr av menn som offer. Hvordan balansen mellom disse to kjønnsgruppene er målt opp mot den totle kjønnsgruppen for hvert kjønn er, har jeg ikke noe tall på, men jeg støtter meg ikke på en enkelt tråd (eller flere) på KG eller dine personlige erfaringer. Jeg tror at det er mer miljø og utdanningsnivå som styrer holdningene her, enn kjønnet på den enkelte. Men jeg har ikke noe vitenskapelig bevis å underygge med (men det har heller ikke du). Du vet vel også at teorier kan være selvforsterkende. Om du tror at alle Audi sjåfører er råkjørere, så får du bekreftelse hver gang du ser en AUdi sjåfør råkjøre, men du ignorerer alle gangene du ser en Audi sjåfør oppføre seg skikkelig, eller at råkjøreren er en Toyata sjåfør. Fint om du linker til tråden du refererer til, så kan man gjøre en opptelling.

Ellers overser jeg resten av kommentaren din - på din egen oppfordring (figure it out!).

Savner fremdeles et konkret svar på mitt tidligere spørsmål; om ingen av lovparagrafene jeg henviste til gir kvinner positiv forskjellsbehandling?

Heller ufornuftig enn uforskammet.

Problemet er dere menn selv! Latterlig at du i det hele tatt gidder å påstå noe annet. 

Ellers ser jeg ikke at loven er kvinnevennlig.. Jeg har personlig heller aldri opplevd at jeg har blitt favorisert grunnet kjønn! Men har opplevd at menn har blitt hørt og favorisert grunnet kjønn, ikke pga faglig kompetanse eller praktisk dyktigehet....  så denne likestillingen fungerer ikke optimalt da menn fremdeles blir favorisert enkelte steder! Noe som jeg vil påstå at kvinner opplever mer enn det  menn gjør!  Jeg valgte derfor å gå videre og angrer ikke på det! 

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør menn her inne uansett? .....

Anonymkode: ed063...cd4

Enig. Er et kvinneforum.

Anonymkode: 2d676...438

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, HarryDotter skrev:

Nei kanskje ikke? Og derfor bør vel ikke kvinner som genuint bare vil ha likeverd og like rettigheter for begge kjønn, omtale seg som feminister idag? Nettopp fordi feminisme, i sin opprinnelse, var kun ment for å fremme kvinners rettigheter. Frigjøring for kvinner...av kvinner. Feminisme har ALDRI vært til for å fremme menns rettigheter! Så om kvinner idag ønsker en bevegelse som virkelig støtter oppom våre felles rettigheter og likeverd, bør vi kalle det noe nytt.

Feminisme har gått fra å være en flott og høyst nødvendig greie, i en tid hvor likeverd og rettigheter for kvinner var så godt som fraværende, til å bli en liten stusselig samling med bittre egoistiske offertroll, som fortsatt tror at det sitter en hvit maktelite bortgjemt et sted, som med viten og vilje elsker å trykke ned kvinner, bare fordi de kan det. Det er altså den bittelille promillen der med kvinnfolk jeg slakter. Ikke den store flotte og sterke gjengen med kvinner som virkelig bare ønsker rettferd og likeverd for oss alle. Stor forskjell.

At du ikke blir lei av å spille den samme sangen.... Du har aldri opplevd å bli seksuelt diskriminert. Du har aldri opplevd å bli ropt hore etter da du har gått på gaten eller blitt snakket til som et barn grunnet kjønnet ditt!  Som mann er du heldig og har lite å klage over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snuppi skrev:

Problemet er dere menn selv! Latterlig at du i det hele tatt gidder å påstå noe annet. 

Ellers ser jeg ikke at kvinner loven er kvinnevennlig.. Jeg har personlig heller aldri opplevd at jeg har blitt favorisert grunnet kjønn! Men har opplevd at menn har blitt hørt grunnet kjønn, ikke pga faglig kompetanse eller praktisk dyktigehet....  så denne likestillingen fungerer ikke optimalt da menn fremdeles blir favorisert enkelte steder!  Jeg valgte derfor å gå videre og angrer ikke på det! 

Jeg påstår slettes ikke. Jeg spør om ditt grunnlag for din påstand og argumenterer for at den kan være farget av din egen oppfattelse. Videre lanserer jeg en alternativ forklaring. Ingen påstand, ingen vitenskapelig fakta, men en like erfaringsbasert som din egen. Forskjellen er dog at jeg påpeker at jeg kommer med en mening, og ikke et faktum, mens du avviser at din erfaringskunnskap kan være ulik vitenskapelige fakta (som vi trolig ikke har).

Du ser ikke (vil ikke se) at loven er kvinnevennlig, og kommer i stedet trekkende med eksempler som er irrelevante til lovens ordlyd. Tror du ikke en mannlig sykepleier kan ha tilsvarende erfaring som deg? Det er lovteksten diskuterer, ikke hvordan enkeltpersoner (eller grupper) velger å oppføre seg. Var oppførselen lovstridig? Ble den i så fall anmeldt? Var den ikke lovstridig? Ville den vært det om det var en mann som ble behandlet som deg? Ikke det? Nei da skjønner jeg ikke relevansen til lovverket og hvorvidt det er kjønnsdiskriminerende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Snuppi skrev:

Problemet er dere menn selv! Latterlig at du i det hele tatt gidder å påstå noe annet. 

Ellers ser jeg ikke at loven er kvinnevennlig.. Jeg har personlig heller aldri opplevd at jeg har blitt favorisert grunnet kjønn! Men har opplevd at menn har blitt hørt og favorisert grunnet kjønn, ikke pga faglig kompetanse eller praktisk dyktigehet....  så denne likestillingen fungerer ikke optimalt da menn fremdeles blir favorisert enkelte steder! Noe som jeg vil påstå at kvinner opplever mer enn det  menn gjør!  Jeg valgte derfor å gå videre og angrer ikke på det! 

:ironi:Og at du personlig aldri har opplevd favorisering på grunn av kjønn er det sikreste beviset på at det aldri forekommer! :ironi:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
25 minutter siden, Snuppi skrev:
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke gjort noe annet enn å hevde deg selv for så å gå rett inn i offerrollen som du påstår at kvinner tilegner seg hele tiden. 

Jeg stiller spørsmål til om du er i arbeid da du tydeligvis ikke innehar evner til å kommunisere med kvinner. Kanskje du velger å tøffe deg her på kg men egentlig er verdens beste person, vet ikke jeg.  

Jeg har ikke sett en eneste positiv omtale av kvinner fra din side i denne tråden!  

-Snuppi. Kom tilfeldigvis borti AB knapp på mobilen. 

Jeg skriver jo rett frem at vi ikke har noe å klage på fordi vi har det så bra i Norge og alikevel mener du jeg fremstiller meg som offer?? Jeg tror du ønsker at jeg vil være et offer. 

Nei du skriver ikke om jeg er i arbeid for å se om jeg kan samarbeide med kvinner. Da ville du påpekt om jeg overhodet gikk ut av huset, ettersom man må samarbeide med, omgåes og møte kvinner hele tiden hver dag. Det var et pinlig forsøk fra deg å plante meg som en tafatt taper som ikke evner å sosialisere og samarbeide med kvinner. Til din informasjon har jeg hatt flere kvinnelige sjefer enn menn og jeg har ALDRI hatt en eneste konflikt med noen av dem! Jeg har kjæreste som jeg forguder og som ikke syter, som er sterk og selvstendig. En som verdsetter meg for den jeg er og jeg for den hun er. Jeg har familiemedlemmer som er kvinner. Og som jeg respekterer og elsker. Og hadde du lest det jeg skriver, ville du oppdaget at jeg omtaler holdninger fra hele samfunnet om hvordan kvinner favoriseres og dulles med over menn og ikke at jeg mener ALLE kvinner er noen sytepaver og drittsekker. Dette er altså om de få damene som anser kvinners verd og rettigheter som viktigere enn menns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
30 minutter siden, Snuppi skrev:

At du ikke blir lei av å spille den samme sangen.... Du har aldri opplevd å bli seksuelt diskriminert. Du har aldri opplevd å bli ropt hore etter da du har gått på gaten eller blitt snakket til som et barn grunnet kjønnet ditt!  Som mann er du heldig og har lite å klage over. 

Hvem er du til å fortelle meg hva jeg har og ikke har fått slengt etter meg i livet?!? Hva faen vet du om det? Fordi kvinner ikke roper hore etter menn, betyr ikke det at de ikke tar det igjen på andre psykiske eller fysiske måter! 

 

At ikke du er dritt lei av den klagesangen du lirer av deg her....menn er ikke noe heldigere enn kvinner. Vi har begge våre ting å stri med i samfunnet. Kvinner har andre ting, som de du nevner der, mens menn har andre belastende ting å deale med fra de vokser opp. Jeg har vært ærlig med og har sympati med at kvinner har måtte lide mye urettferdig opp igjennom historien. Du evner ikke å ærkjenne at menn kan ha det problematisk. Slutt å fremstille kvinner som de eneste med problemer og belastninger! Hadde det vært tilfelle hadde selvmordsraten vært like høy for begge kjønn.

Endret av HarryDotter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

:ironi:Og at du personlig aldri har opplevd favorisering på grunn av kjønn er det sikreste beviset på at det aldri forekommer! :ironi:

Men resten av innlegget mitt ga du faen i.. Hvordan kan det ha seg?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, HarryDotter skrev:

Hvem er du til å fortelle meg hva jeg har og ikke har fått slengt etter meg i livet?!? Hva faen vet du om det? Fordi kvinner ikke roper hore etter menn, betyr ikke det at de ikke tar det igjen på andre psykiske eller fysiske måter! 

 

At ikke du er dritt lei av den klagesangen du lirer av deg her....menn er ikke noe heldigere enn kvinner. Vi har begge våre ting å stri med i samfunnet. Kvinner har andre ting, som de du nevner der, mens menn har andre belastende ting å deale med fra de vokser opp. Slutt å fremstille kvinner som de eneste med problemer og belsdtninger! Hadde det vært tilfelle hadde selvmordsraten vært like høy for begge kjønn.

Du har ikke gjort noe annet enn å være ufin ovenfor kvinner!  Selvinnsikten finner du her et sted mellom alle innleggene dine om du gidder å lese. Det er ingen som liker å bli kritiset grunnet kjønn, du viser tydeligvis at du ikke liker det selv'! Slutt å være ufin ovenfor kvinner om du ikke takler å få tilbakemeldinger! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
57 minutter siden, HarryDotter skrev:

Nei kanskje ikke? Og derfor bør vel ikke kvinner som genuint bare vil ha likeverd og like rettigheter for begge kjønn, omtale seg som feminister idag? Nettopp fordi feminisme, i sin opprinnelse, var kun ment for å fremme kvinners rettigheter. Frigjøring for kvinner...av kvinner. Feminisme har ALDRI vært til for å fremme menns rettigheter! Så om kvinner idag ønsker en bevegelse som virkelig støtter oppom våre felles rettigheter og likeverd, bør vi kalle det noe nytt.

Feminisme har gått fra å være en flott og høyst nødvendig greie, i en tid hvor likeverd og rettigheter for kvinner var så godt som fraværende, til å bli en liten stusselig samling med bittre egoistiske offertroll, som fortsatt tror at det sitter en hvit maktelite bortgjemt et sted, som med viten og vilje elsker å trykke ned kvinner, bare fordi de kan det. Det er altså den bittelille promillen der med kvinnfolk jeg slakter. Ikke den store flotte og sterke gjengen med kvinner som virkelig bare ønsker rettferd og likeverd for oss alle. Stor forskjell.

Og til det siste du skriver....helt riktig at det går mye på holdning. Men tror du at man vil få en rasist til å ikke bli rasist lenger, dersom man f.eks vedtar forbud mot å si noe rasistisk? Altså om du nekter en person å si noe som oppfattes som rasisme, så vil h*n snu på flisa og innse hvor galt det er? Tror du, at ved å gå i tog med plakater som sier "voldtekt er galt! Voldtekt ødelegger uskyldige jenter!" Vil få en voldtektsforbryter til  å holde pikken i buksa? Det tror ikke jeg. Jeg tror som deg, at det dreier seg om holdninger, og at de kommer fra oppdragelsen. Og ettersom staten og loven ALDRI noensinne vil kunne gå inn i hver enkelt familie, i de tusen hjem å bestemme hvordan moralen skal innprentes, vil holdninger for alltid variere sterkt. Derfor mener jeg det er liten nytte i å forandre voksne menneskers skakke holdninger og heller sørge for at vi tar forbehold selv for hvordan vi kan redusere sjansen for å oppleve noe kriminellt. Det vil alltid være dårluge mennesker som gjør dårlige ting mot bra mennesker. 

Jeg kan godt kalle meg "likestillingsforkjemper" jeg, for det er hva jeg og majoriteten av den gjengse store moderate gruppe av feminister identifiserer seg med. Men; jeg har heller ikke noe problemer med å kalle meg feminist. Det er fortsatt ulike utfordringer for kvinner av ulik art, selv i dagens samfunn. At vi har det såpass bra som vi har det, betyr heller ikke at det er en permanent tilstand; jordas supermakt har nettopp fått en president som omtaler kvinner som noen man bare kan "grab them by the pussy" .. - Med det sagt har også menn en rekke ulike utfordringer av ulik art. Fantes det et begrep som betydde at man kjempet aktivt  for å fremme menns rettigheter og likestilling hadde jeg også kunne kalt meg for dette begrepet og identifisert meg med det. Det jeg tror mange synes er merkelig er din og enkelte andre menn sin enorme motvilje og negative holdning ovenfor feminisme. Retorikken din er fra starten av så negativ og nedlatende: "rotter seg sammen", "sterke kvinner som ikke identifisere seg som feminister" (ånei, så feminister er dermed underforstått svakere..?!) -" liten stusselig samling med bittre egoistiske offertroll, som fortsatt tror at det sitter en hvit maktelite bortgjemt et sted, som med viten og vilje elsker å trykke ned kvinner, bare fordi de kan det. Det er altså den bittelille promillen der med kvinnfolk jeg slakter. Ikke den store flotte og sterke gjengen med kvinner som virkelig bare ønsker rettferd og likeverd for oss alle. Stor forskjell". - Problemet er at i den store flotte sterke gjengen som bare ønsker rettferd og likeverd er det mange som er uendelig takknemlig for feminismen, og som dermed identifierer seg med den og ønsker å ivareta den. Når du da lager din egen "versjon" av hva du tror feminisme er, og skyter etter dette, så skyter du også midt inn i den store flotte sterke gjengen med kvinner som du egentlig heier på. 

Endret av noe tilfeldig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Snuppi skrev:

Men resten av innlegget mitt ga du faen i.. Hvordan kan det ha seg?? 

Kanskje du skal gå litt i deg selv og være litt mer nøyaktig og ikke så overfladisk?

Heve blikket litt, så ser du at ironi-innlegget var et tillegg, og at hovedsvaret var i innlegget før!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Kanskje du skal gå litt i deg selv og være litt mer nøyaktig og ikke så overfladisk?

Heve blikket litt, så ser du at ironi-innlegget var et tillegg, og at hovedsvaret var i innlegget før!

Ja, stemmer at du hadde ironiske flagg og det reagerte jeg på. Du bør gjerne ta din egen oppfordring og tenke på hvordan du velger å opptre på kg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig typisk at det i en tråd om at man er ekstremt lei menn som skal gnåle om hvor dritt feminisme er, dukker opp to som skal gnåle om hvor dritt feminisme er.

@Dr. A. Kula og @HarryDotter: ZZZZZZnork. Går dere inn i tråder for folk som synes fotball er kjedelig og diskuterer forrige runde i champions league og?

Jeg er lei av det ja, måtte scrolle forbi halvparten av innleggene her for jeg trenger bare lese første setning så kjenner jeg at hjernen glir litt inn i koma av fordummende, repeterende argumentasjon. Jeg kan alt de skriver utenat. 

@Snuppi: Kudos at du gidder altså, men det er dødfødt. Disse diskusjonene blir aldri interessante eller fruktbare, det som skjer i denne tråden kommer til å gjenta seg hver gang. De som er intelligente og glade i en god og rasjonell diskusjon skremmes dessverre bort av de som bare tyter på samme regla, er irrasjonelle og ikke bryr seg noe om regler for logisk argumentasjon, så det har aldri skjedd - og kommer aldri til å skje - at man får en god og spennende debatt om feminisme (eller antifeminisme) her inne.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, HarryDotter skrev:

Feminisme idag handler kun om å fremme kvinners rettigheter. Slike som tror de er feminister idag men som oppriktig ønsker like rettigheter og likeverd mellom mann og kvinne, kaller jeg bare for likestillingsforkjempere. Ikke feminister. Feminisme har utgått. Dvs det burde ha utgått. Det hadde en særs viktig funksjon den gangen kvinner virkelig var undertrykte og trengte å frigjøres fra menns dominans og egenrådighet.

Kvinner i Norge idag trenger ikke dulles og likestilles noe mer. Vi kan alle jobbe med og tjene det vi vil, dersom vi jobber like hardt og målrettet for det. Vi har alle like muligheter. Men dersom noen kan gi meg eksempler på, der norsk lov faktisk gir menn en fordel, så skal jeg være den første til å støtte. 

Er i grunn lei av ordet likestillingsforkjemper også jeg..

Det blir aldri, uansett hvor mye vi prøver, fullstendig likestilling i et samfunnn, rett og slett fordi mann og kvinne ikke er like fra naturens side. Syns vi heller skal begynne å snakke om likeverdsforkjempere - tanken om at mann og kvinne har samme verdi i seg seg, både på tross av og på grunn av kjønnet sitt. 

Feminist trådene i seg selv syns jeg er helt greit - jeg er mer lei av det som blir ytret i disse trådene, slik som at kvinner/menn ikke er verdt noe, at den ene kunne klart seg fint uten den andre, at kvinner bare er svake og overflødige - bare koster samfunnet penger, at menn bare er til for arbeid og ikke har noe med barn å gjøre osv.. 

Det er ganske skremmende å se godt voksne mennesker rakke ned på hverandre og gå til angrep på person og kjønn, når det er sak vi bør diskutere! 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snuppi skrev:

Ja, stemmer at du hadde ironiske flagg og det reagerte jeg på. Du bør gjerne ta din egen oppfordring og tenke på hvordan du velger å opptre på kg! 

Mulig det var det du reagerte på, men det var ikke det du ga uttrykk for. Du uttrykket deg på at du reagerte på at jeg ikke hadde svart på resten av innlegget ditt. Det stod ingenting om at du følte deg utilpass med min bruk av ironi.

Ironiflagget er selvsagt brukt på i min egen ytring, slik at det ikke skal være tvil om at det brukes ironi (et helt ordinært språkfaglig virkemiddel) i min ytring. Meningen om jeg skriver om til å ikke bruke ironi blir den samme. Jeg setter ikke ironiflagget på dine ytringer for å nedverdige deg eller tilsvarende. Jeg kunne latt setningen stå uten bruk av flagg, men erfaringsmessig vil noen lesere da ikke skjønne ironien, så jeg garderte meg med bruk av ekstra tegnsetting. Hvorda mener du jeg opptrer på KG, og hva skulle jeg gjort annerledes?

5 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Veldig typisk at det i en tråd om at man er ekstremt lei menn som skal gnåle om hvor dritt feminisme er, dukker opp to som skal gnåle om hvor dritt feminisme er.

@Dr. A. Kula og @HarryDotter: ZZZZZZnork. Går dere inn i tråder for folk som synes fotball er kjedelig og diskuterer forrige runde i champions league og?

Jeg er lei av det ja, måtte scrolle forbi halvparten av innleggene her for jeg trenger bare lese første setning så kjenner jeg at hjernen glir litt inn i koma av fordummende, repeterende argumentasjon. Jeg kan alt de skriver utenat. 

@Snuppi: Kudos at du gidder altså, men det er dødfødt. Disse diskusjonene blir aldri interessante eller fruktbare, det som skjer i denne tråden kommer til å gjenta seg hver gang. De som er intelligente og glade i en god og rasjonell diskusjon skremmes dessverre bort av de som bare tyter på samme regla, er irrasjonelle og ikke bryr seg noe om regler for logisk argumentasjon, så det har aldri skjedd - og kommer aldri til å skje - at man får en god og spennende debatt om feminisme (eller antifeminisme) her inne.

Kan du vise meg hvor jeg har ytret ett eneste vondt ord om feminisme? Det er fantastisk at du kommer med så fordømmende innlegg uten å ha satt deg inn i hva som er skrevet og hvilke meninger som er ytret.

@Snuppi etterlyste bevis på at lovverket diskriminerer, og jeg ga henne det, men det ville hun ikke erkjenne (hun har fortsatt ikke svart på det). Resten av meningsvekslingen jeg har hatt har vært utelukkende med Snuppi for å få klarhet i hvorvidt hun erkjenner om loven faktisk diskriminerer. Desverre velger hun å avstå fra å svare, men slenger ut påstander jeg føler må tilbakevises. Spesielt når hun er ufin i språkbruken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...