Gå til innhold

Sinna menn som skal gnåle om antifeminisme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest HarryDotter
På Thursday, March 02, 2017 den 23.23, ElectricScum skrev:

Hvis du snakker om en "liten gjeng" så får du slutte å kalle de feminister. Det er nemlig ingen liten gjeng som kaller seg feminister. Enkelt og greit.

I de siste innleggene har du sakte men sikkert tweaket meningsinnholdet ditt til å dreie seg om "radikalfeminisme", "ekstremfeminisme" og en "liten trist gjeng". Det er ganske langt fra det som var utgangspunktet ditt når du sparket i gang ballet med et generaliserende, flåsete innlegg om feminisme og feminister generelt som i realitet faktisk inkluderer både menn og kvinner som jobber for likestilling for begge kjønn.

Du hadde ikke fått noen debatt om du hadde presisert fra start at du snakker om "radikalfeminisme" eller "ekstremfeminisme" som i bunn og grunn handler om fanatisme. I stedet velger du å kalle denne fanatismen for feminisme og konstruerer et fiendebilde. Noe som er helt unødvendig. 

 

 

Joda vi hadde fått debatt uansett. Men at noen kvinner hisser seg opp vil man oppleve uansett. Problemet beskrev brukeren Jalp så treffende på siden før. Det traff spikeren på hodet! Menn er ikke velkommen rett og slett. Vi kan bruke silkeord og smiske med kvinner om temaet men det siver ikke inn. Dere putter ord og meninger i munnen vår som vi ikke har. Vi er kvinnehatere og aggressive når vi uttaler oss. 

Poenget er at jeg kaller ikke de mange kvinner som bryr seg om felles rettigheter og likeverd for feminister. De er ikke feminister i mine og svært mange andres øyne. Det er den lille triste gjengen jeg omtaler som feminister, og at du tror jeg feier alle kvinner over en kam, får stå på din regning. Når jeg gikk knallhardt ut mot feminister, så mener jeg den lille mannevonde gjengen som i blendet raseri, helst skulle hatt et samfunn uten disse grusomme mannfolka. Feminismen har bevist over mange år at de ikke har brydd seg om menns rettigheter. Nå som flere og flere kvinner ser alvoret og slår seg sammen med menn i kamp for felles goder, bør den gamle feminismen og det den stod for i sin tid, skrotes! Finn et nytt begrep for dagens felles kamp for rettigheter, slik at ikke alle verdens menn spyr av tanken på ordet "feminisme". For det fremkaller nemlig den følsen i svelget hos så fryktelig mange av oss. Respekter det istede for å stenge menn ute! Det er nettopp derfor det er to fronter rundt dette temaet. Allt for mange kvinner som ikke ser ut til å forstå hva feminisme står for, hva det ble til for og at begrepet bør forandres med en tid hvor kvinner svømmer i rettigheter. FEMInisme. Det stinker av det uttrykket. At mange kvinner ser hva det utrettet for kvinner i den tid det var høyst nødvendig, og i god tro benytter det samme i nåtiden, hvor det ikke trengs og hvor det atpåtil er til byrde for menn, så bør kvinner vurdere feminisme på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen som er følelsesladet og sutrete så må det være nettopp feminister. Det er nok at man er uenig med hva de holder på med så blir de helt krakilske.

Anonymkode: e3024...a29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
På 4.3.2017 den 8.43, SunnivaOslo skrev:

Ja men hvor mange?Hvor mange er søpoeltømmerr feks?Hvor mange blir oppfordret til å bli det?

Samboeren min har flere kvinnelige kolleger og han jobber offshore. Hvor mange kvinner som jobber som renevasjonsarbeider vet jeg ikke. Vil du som kvinne jobbe som renevasjonsarbeider og oppfordre andre til å gjøre det samme er det ingen som stopper deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
På 7.3.2017 den 10.13, AnonymBruker skrev:

Er det noen som er følelsesladet og sutrete så må det være nettopp feminister. Det er nok at man er uenig med hva de holder på med så blir de helt krakilske.

Anonymkode: e3024...a29

Obama er feminist. Påstår du at han er sutrete? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
På 6.3.2017 den 16.19, HarryDotter skrev:

Joda vi hadde fått debatt uansett. Men at noen kvinner hisser seg opp vil man oppleve uansett. Problemet beskrev brukeren Jalp så treffende på siden før. Det traff spikeren på hodet! Menn er ikke velkommen rett og slett. Vi kan bruke silkeord og smiske med kvinner om temaet men det siver ikke inn. Dere putter ord og meninger i munnen vår som vi ikke har. Vi er kvinnehatere og aggressive når vi uttaler oss. 

Poenget er at jeg kaller ikke de mange kvinner som bryr seg om felles rettigheter og likeverd for feminister. De er ikke feminister i mine og svært mange andres øyne. Det er den lille triste gjengen jeg omtaler som feminister, og at du tror jeg feier alle kvinner over en kam, får stå på din regning. Når jeg gikk knallhardt ut mot feminister, så mener jeg den lille mannevonde gjengen som i blendet raseri, helst skulle hatt et samfunn uten disse grusomme mannfolka. Feminismen har bevist over mange år at de ikke har brydd seg om menns rettigheter. Nå som flere og flere kvinner ser alvoret og slår seg sammen med menn i kamp for felles goder, bør den gamle feminismen og det den stod for i sin tid, skrotes! Finn et nytt begrep for dagens felles kamp for rettigheter, slik at ikke alle verdens menn spyr av tanken på ordet "feminisme". For det fremkaller nemlig den følsen i svelget hos så fryktelig mange av oss. Respekter det istede for å stenge menn ute! Det er nettopp derfor det er to fronter rundt dette temaet. Allt for mange kvinner som ikke ser ut til å forstå hva feminisme står for, hva det ble til for og at begrepet bør forandres med en tid hvor kvinner svømmer i rettigheter. FEMInisme. Det stinker av det uttrykket. At mange kvinner ser hva det utrettet for kvinner i den tid det var høyst nødvendig, og i god tro benytter det samme i nåtiden, hvor det ikke trengs og hvor det atpåtil er til byrde for menn, så bør kvinner vurdere feminisme på nytt.

Poenget er at du ikke kaller kvinner som mener at menn og kvinner er likeverdige for feminister..... Det er nettopp det som er feminisme i ordets rette forstand. Du sier selv at du langer ut mot mannevonde feminister men vet ikke selv hva feminisme egentlig er.... Hvilke byrder er et du som mann er utsatt for i ditt liv som mann som direkte påvirker deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk at man skal bruke de mest radikale feministene som eksempel. De fleste feministene i Norge er IKKE medlem av kvinnegruppa Ottar, disse er ganske mye mer radikale enn de fleste. Derrimot vil jeg tørre å påstå at det finnes feminister i de fleste hjem. Å være feminist er ikke så forbanna kontroversielt som folk skal ha det til i diskusjonsforum. 

Anonymkode: d0352...1c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Snuppi skrev:

Poenget er at du ikke kaller kvinner som mener at menn og kvinner er likeverdige for feminister..... Det er nettopp det som er feminisme i ordets rette forstand. Du sier selv at du langer ut mot mannevonde feminister men vet ikke selv hva feminisme egentlig er.... Hvilke byrder er et du som mann er utsatt for i ditt liv som mann som direkte påvirker deg?

Det er liten tvil om hva @HarryDotter legger i begrepet feminisme, selv om dette ikke samsvarer med definisjonen av feminisme i ordets rette forstand. Men samtidig velger du selv å kalle menn som er for likeverd mellom kvinner og menn, for anti-feminister. Altså menn som faller inn i definisjonen for feminisme kaller du for anti-feminister fordi de er uenige i noen av synspunktene og virkemidlene til radikal-/ekstremfeminister. Du ser hvor ukonsekvent det blir?

Som mann opplever vi diskriminering i lovverket, i selveste "Lov om likestilling" §1 står det:

Sitat

Loven tar særlig sikte på å bedre kvinners stilling.

 Dette kommer i tillegg til og på toppen av de lovene jeg allerede har listet opp for deg tidlig i tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Typisk at man skal bruke de mest radikale feministene som eksempel. De fleste feministene i Norge er IKKE medlem av kvinnegruppa Ottar, disse er ganske mye mer radikale enn de fleste. Derrimot vil jeg tørre å påstå at det finnes feminister i de fleste hjem. Å være feminist er ikke så forbanna kontroversielt som folk skal ha det til i diskusjonsforum. 

Anonymkode: d0352...1c1

Ottarjentene er da ikke spesielt radikale, selv om de er litt mer synlige enn mange andre feminister. Det Ottar står for, tror jeg de aller fleste feminister vil applaudere.

Anonymkode: 85816...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...