Gå til innhold

Veninne fant frem fargebok hos meg til barna hennes.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg bor ikke under en sten, men altså. Det EE bare snålt å ha dette som hobby i voksen alder. 

Anonymkode: 14b74...4f6

Nei, det er det egentlig ikke. 

Anonymkode: d4343...626

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg bor ikke under en sten, men altså. Det EE bare snålt å ha dette som hobby i voksen alder. 

Ja, det mener du. Jeg klarer ikke å se hvorfor voksne mennesker får seg til å dømme andres hobbyer. Hvis man liker å fargelegge så får men vel få lov til det. Hvordan er det "snålere" enn å drive med pil og bue-skyting? Snålere enn å bruke treningsapparat som kun trener ensidige muskelgrupper? Snålere enn strikking? Snålere enn å springe rundt på en gressflekk etter en ball? Snålere enn diablo? Snålere enn historisk rollespill? Snålere enn å SE på andre game? 

Jeg kunne aldri tenke meg å leke meg med å drive med jodling eller kjøre berg- og dalbaner, men jeg ville heller aldri funnet på å dømme andre mennesker som liker å bruke fritiden sin på det. Hvorfor gidder folk å bruke tid på å rakke ned på andres hobbyer? Dere slipper jo å delta! Vi har ETT liv hver, og hvis noen liker å fargelegge så synes jeg de skal få bruke tiden sin på det uten at andre skal dømme det, eller kalle det snålt, og teit, og barnslig. 

Anonymkode: 18221...802

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det egentlig ikke. 

Da er vi uenige. Jeg vil automatisk antatt de var lagt frem for mitt barn om jeg kom på besøk til en barnløs venninne. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde klikka i vinkel om noen besøkende hadde gitt mine svært dyre tegnesaker og tusjer til barn for å leke og kludre med. I mitt tilfelle er det snakk om enkelte sett som koster nærmere 2000 kroner for tusjer. 

Anonymkode: 5b13c...b9e

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi uenige. Jeg vil automatisk antatt de var lagt frem for mitt barn om jeg kom på besøk til en barnløs venninne. 

Om personen er barnløs så sier det seg vel selv at tingene som ligger rundt om kring i hjemmet deres ikke er ment for barn??

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om personen er barnløs så sier det seg vel selv at tingene som ligger rundt om kring i hjemmet deres ikke er ment for barn??

Det kan jo være de la frem noe fordi de skulle få besøk av barn?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marsvinet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

En typisk egoistisk dritt mor altså, mitt inntrykk er at det skjer noe med kvinner når de blir mødre. Plutselig mister de all empati og fornuft og tenker KUN på seg selv om avkommene..

Anonymkode: 0e297...85f

Jeg har også lagt merke til dette. Det er som foreldre som skifter bleie på barnet rett på bordet på restaurant. Det er som om de og barnet er de eneste som eksisterer. Håper at det ikke skjer med meg når jeg får barn. Jeg vil ikke bli til en zombie... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får man beskjed om dette, eller så spør man. TS hadde jo ikke rukket å dusje engang fordi de kom tidlig. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor SPØR man først. Hele verden handler ikke om deg og barnet ditt, vet du? 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget mulig. Jeg ville bare tenkt at voksne mennesker har bedre ting å ta seg til.  

Hvilke ting er bedre å ta seg til enn de som får deg til å føle deg bra? Hvilke ting er bedre å ta seg til enn de tingene som du liker, og trives med? Vil du nekte for at du noen gang bare slapper av med en hobby? Hva er poenget med en hobby hvis det kun oppfyller kravet "bra ting å ta seg til"? Hobbyer handler om å gjøre noe man synes er gøy i fritida si! Jeg ville tenkt at voksne mennesker hadde bedre ting å ta seg til enn å dømme andre for deres prioritering av sin egen fritid. 

Anonymkode: 18221...802

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meget mulig. Jeg ville bare tenkt at voksne mennesker har bedre ting å ta seg til.  

Som å være på KG? Jeg vil vel si at fargelegging er hakket mer fornuftig, men nå er vi jo begge her. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, BeautyBox skrev:

Disse bøkene og pennene koster MYE penger.

Nei, det gjør de ikke. Jeg hadde skjønt det om du hadde profesjonelle tusjer som koster 100 kr per tusj, men disse koster rundt 200 for hele settet med penner, ikke 2000, og 200 for boka. Det er ikke dyrt. 

Anonymkode: 616a0...ade

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør de ikke. Jeg hadde skjønt det om du hadde profesjonelle tusjer som koster 100 kr per tusj, men disse koster rundt 200 for hele settet med penner, ikke 2000, og 200 for boka. Det er ikke dyrt. 

Det er mye penger for mange mennesker det.

Anonymkode: 97390...7c0

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min bror har et velfylt vinstativ i stuen. Kan jeg bare forsyne meg selv da siden de står framme slik og frister, han vet jo hvor glad jeg er i vin :danse::vin:

Anonymkode: 28268...ef9

Hehe. Dette skjedde med en kompis av meg på tur i utlandet. Han hadde kjøpt en vin til over 1000 kr som han skulle ha med seg hjem til samlingen. Da han var ute en tur så skulle kompisene lage rødvinssaus, men manglet vin. De tok flaska og lagde saus med rundt halvparten. Så var den flaska tapt, og kompisen min stod igjen med tapet. Dumme folk finnes over alt, og det er ikke noe å gjøre med det. Eneste man kan gjøre er å velge smartere venner neste gang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart det er krig i verden.... Hva med å akseptere at folk kan drite seg ut og så bare gå videre? 

Anonymkode: e75db...fb2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du hva tingene til TS koster? Baserer du det på bildet som er presisert at er hentet fra google kanskje? TS skriver også "bøkene" og siden det står i flertallsform antar jeg det ikke bare er snakk om én bok heller.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun sa ifra. Det var vel heller venninnen som overdrev med å bli sint på TS for at hun sier ifra om at det ikke er greit å bruke disse tingene, som er hennes. 

Folk stormer jo bare ikke ut med mindre det ble sagt noe utrivelig eller noe utartet seg til en krangel, eller eventuelt fordi venninnen følte seg ukomfortabel? Men er helt enig, syntes begge overdriver faktisk, ikke bare TS :) Det jeg mener er at det er veldig snålt og lage en stor greie ut av bare småting. Det er en fargeleggingsbok og noen tusjer, og plutselig er det en tråd om det på kg? Syntes det er å overdrive :) 

Anonymkode: 94294...6ed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet

Til dere som ikke har en kreativ celle i kroppen: det handler om alle timene TS har lagt ned for å få det slik hun ville. Det er kanskje ikke rasjonelt, akkurat som at å lage et maleri, kjøpe en dyr veske eller brodere noe ikke er rasjonelt. Men hun liker det og har lagt ned mangfoldige timer i det. Det er veldig frustrerende når alt arbeidet nå er ødelagt. Se for dere at det dere hadde brukt 100 timer på å få perfekt bare ble tisset ned av noen drittunger. Jeg hadde blitt drakonisk sur. Dere andre har kanskje aldri prøvd å gjøre noe skikkerlig i deres liv, men for oss som gjør det så er slike ting irriterende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke rart det er krig i verden.... Hva med å akseptere at folk kan drite seg ut og så bare gå videre? 

Ja, det er høyst normalt, men om en så gjør, stikk fingeren i jorden, vær ydmyk og be om undskyldning. 

Ikke trampe avgårde som med nesa i sky

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva med st de som har driti seg ut bare kan innrømme det og beklage uten å gå i forsvarsposisjon? 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...