Gå til innhold

Veninne fant frem fargebok hos meg til barna hennes.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Ambador skrev:

Jeg er overrasket over all støtten TS får her. Jeg forstår ikke hvordan noen kan reagere på at barn låner fargeleggingsutstyr? Mor passet vel litt på sidem det åpenbart var voksentegnesaker? 

Jeg hadde blitt tatt på sengen om noen hadde reagert negativt på at jeg lot barnet få låne dette under mitt oppsyn. Dessuten. Hvor lenge var TS på do da? Kan umulig ha vært så lenge at ungen holdt på? Og det er jo vesentlig å vite hvor gammelt barnet var. 2 år kan jeg forstå er lott tidlig med de tegnesakene der. Men var ungen 6 år så må det vel være greit?

EHH? Og jeg får hakeslepp her jeg sitter fordi du mener at det er greit at folk bare forsetter på andre sitt arbeid bare fordi en voksen(???) passer på? Hæ? Leser du hva du selv skriver? 

Mener du at det er greit at en 6 åring eller hvem som helst annen bare forsetter å strikker på ditt arbeid mens du er i dusjen? Eller forsetter å male på noe du holder på med? Eier du ikke folkeskikk?

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, liker at jeg har fått flere til å like dette! 

Og ja jeg er våken enda, jeg som skulle legge meg for flere timer siden. Jeg kjøpte noen tusjer fra ARK bokhandel for ikke så lenge siden, og de liker jeg. De har tynn spiss, noe som gjør at det er lett å farge små ting og få det nøyaktig. Merket er Staedtler og da får du ett sett til 199 kroner (Orginal pris er 350 kroner, men disse var på tilbud. Tror tilbudet varer enda.)

Bilderesultat for staedtler penal  

Bilderesultat for staedtler penal

Anonymkode: 3614b...2e0

Ja, det virket litt gøy :laugh: Får bare passe på å legge de i et låsbart skap før jeg får besøk av venninner med barn :ninja:

Takk for tips forresten! :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ambador skrev:

Jeg er overrasket over all støtten TS får her. Jeg forstår ikke hvordan noen kan reagere på at barn låner fargeleggingsutstyr? Mor passet vel litt på sidem det åpenbart var voksentegnesaker? 

Jeg hadde blitt tatt på sengen om noen hadde reagert negativt på at jeg lot barnet få låne dette under mitt oppsyn. Dessuten. Hvor lenge var TS på do da? Kan umulig ha vært så lenge at ungen holdt på? Og det er jo vesentlig å vite hvor gammelt barnet var. 2 år kan jeg forstå er lott tidlig med de tegnesakene der. Men var ungen 6 år så må det vel være greit?

Du er overrasket over at folk reagerer på at barn innvandrer hennes private ting i voksent tilsyn?  Seriøst?! Hvor blir det av respekten for andres ting?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ambador skrev:

Enda en mor som trur verden snurrer rundt avkommet sitt? Om man har bittelitt folkeskikk, så spør man om å bruke ting hos andre. Ikke bare tar seg til rette. 

Dessuten bruker de fleste litt lengre tid i dusjen enn på do. Og alder har lite å si siden det er mor som bare tar seg tilrette hos andre.

Anonymkode: 53b2c...ba9

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ambador skrev:

Er det greit at barn ødelegger andres ting så lenge det er under mors oppsyn?!?

Å låne forutsetter vel at man har spurt om lov på forhånd? Hvis man da ikke har et slikt forhold at man VET det er greit å forsyne seg fritt hos hverandre. Noe det later til ikke er tilfellet her. Selv der det er tilfellet,  bør man jo se an om det vil medføre at noe blir ødelagt. Tynne filtpenner og små barn er ofte en dårlig kombinasjon. Og en bok full av intrikate tegninger hvor mange av dem allerede er perfekt fargelagt er det vel ikke naturlig å la barn krote på uten videre? Dersom det stod et halvferdig maleri på et staffeli i stuen,  hadde det vært greit om gjester bare fortsatte å male på det,  siden verten ikke hadde rukket å rydde det bort? Naturlig at barn har lyst å låne malesaker,  ikke sant? 

Hadde det vært en blokk med blanke ark, hadde det vært noe annet. Og en bic kulepenn... 

Endret av Thyra
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ambador skrev:

Er du venninnen til TS? Alt handler ikke om deg og ditt barn vet du.
Barn har godt av å lære seg å ikke ta andre sine ting uten å spørre. (Eller moren for den del)

Anonymkode: 8a7cc...719

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg svarte at jeg følte ikke selv jeg var frekk, men at jeg bare sa ifra om at hun kunne spurt før hun tok ting. Men om hun følte det så var jo ikke det meningen. Hun svarte med at det var rart at tusjer og sånt lå fremme når jeg visste at de kom på besøk.

Jeg svarte igjen og at grunnen for at de lå fremme var jo fordi de var tidlig ute og jeg ikke hadde rukket å rydda de bort. 

"Ok, men du visste jo at vi kom? Alle pleier da alltid rydde i forveien før de får besøk. :) Det er jo litt rart å la sånt ligge fremme da, de fleste tror jo sånne ting er for barn. Jeg sitter ihvertfall ikke å fargelegger for meg selv. *lattersmiley* Men da var det en misforståelse, og sånt skjer. " var det siste hun skrev.

TS

Bare å finne fram bankebrett og andre støyende leker neste gang du er på besøk hos henne og dure løs så hun ikke får inn annet enn et par kommentarer nå og da. Og avslutte besøket med kommentaren: "Du visste jo at jeg kom? Du kunne ha ryddet det unna."

Anonymkode: 5b13c...b9e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg svarte at jeg følte ikke selv jeg var frekk, men at jeg bare sa ifra om at hun kunne spurt før hun tok ting. Men om hun følte det så var jo ikke det meningen. Hun svarte med at det var rart at tusjer og sånt lå fremme når jeg visste at de kom på besøk.

Jeg svarte igjen og at grunnen for at de lå fremme var jo fordi de var tidlig ute og jeg ikke hadde rukket å rydda de bort. 

"Ok, men du visste jo at vi kom? Alle pleier da alltid rydde i forveien før de får besøk. :) Det er jo litt rart å la sånt ligge fremme da, de fleste tror jo sånne ting er for barn. Jeg sitter ihvertfall ikke å fargelegger for meg selv. *lattersmiley* Men da var det en misforståelse, og sånt skjer. " var det siste hun skrev.

TS

Jøsses, jeg er helt uenig med venninnen din! Mitt inntrykk er at de fleste skjønner at slike fargeleggingsbøker er for voksne, særlig hvis de har vært innom en bokhandler de siste årene.. Hvis du vil synke ned på hennes nivå, så kan du latterliggjøre noe hun bruker tid på, men jeg tror ikke det godt ut av det. Jeg synes du burde ha fått en unnskyldning, men virker som venninna di ikke skjønner greia. Så får du velge om du skal forsøke å forklare eller la denne gå. Forhåpentligvis er det noen der ute som leser denne tråden som har forstått forskjellen på fargeleggingsbøker for barn og fargelelggingsbøker for voksne i det minste.

Anonymkode: e790b...d5e

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2017 den 8.51, Thyra skrev:

Her har du vel misforstått?  Ts har ikke barn. Venninen hadde kun sine egne barn å stimulere. Siden det ikke bodde barn der og siden tegningene i slike bøker er noe mer intrikate enn de som er for barn, var det IKKE naturlig at venninnen tenkte bøkene og tusjene var for barn. 

Ja,  hva skulle venninnen og barna ha gjort de få minuttene ts var i dusjen annet enn å forsyne seg av ts sine ting uten å spørre for å la barna leke med dem? 

Åja beklager da misforstod jeg!  Trodde begge hadde barn,  at det skulle være en playdate men en gikk i dusjen og at venninnen så for seg dette som en tegneblokk barna kunne bruke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, avida30 skrev:

Åja beklager da misforstod jeg!  Trodde begge hadde barn,  at det skulle være en playdate men en gikk i dusjen og at venninnen så for seg dette som en tegneblokk barna kunne bruke. 

..Tenk om Ts sin venninne kunne ha gjort som deg, og bare sagt "beklager!" 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ambador skrev:

Én ting er jo alle de som mener at venninnens oppførsel var OK fordi "hvem kan vel tenke seg annet enn at tegneutstyr er beregnet på barn". Jeg er som tidligere sagt helt uenig i dette synspunktet, siden også barn er glad i tingene sine. Men du setter jammen nye standarder for elendig folkeskikk. Du mener det var tydelig at det var "voksentegnesaker", men synes likevel det var OK at venninnen ga dem til barna sine siden hun "sikkert passet på"? :hakeslepp: DA begynner alle sammenlikningene med å strikke videre på andres strikketøy og male videre på andres malerier virkelig å bli sammenliknbare. 

Anonymkode: 93ca6...912

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor latterlig noen synes fargelegging for voksne er eller ikke, uansett hvor dyrt utstyret er eller ikke er, så tenker jeg at det handler om respekt for andre sine ting! Å latterliggjøre det som er viktig for andre er ganske usmakelig, og på en måten også da bagatellisere det som på denne måten for TS her, er ganske respektløst. Man spør før man tar seg til rette hos noen!! Jeg har selv barn og kunne aldri funnet på å ta noen tegnesaker uten å spørre, selv om de lå fremme, selv om det var hos bestevenninnen min.  Skjønner godt du reagerte som du gjorde TS. 

Anonymkode: 2975c...4da

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøsses, jeg er helt uenig med venninnen din! Mitt inntrykk er at de fleste skjønner at slike fargeleggingsbøker er for voksne, særlig hvis de har vært innom en bokhandler de siste årene.. 

Hadde nok ikke falt meg inn at fargeleggingsbøker var for andre enn barn, og jeg er ofte innom bokhandlere.

Har selv barn nå, men var treg og mange av mine kompiser hadde barn før meg. Selv om jeg ikke hadde egne barn hadde jeg alltid tegnesaker og andre leker tilgjengelig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Kjenner jeg er veldig på linje med venninnen din her, altså. Hadde nok ikke falt innmeg heller, at dette kun var beregnet på voksne. For meg er fargelegging for barn. Jeg ville vel antatt at det ikke var for de aller minste, de intrikate mønstrene tatt i betraktning, men at det kanskje hadde vært større barn på besøk som hadde kost seg med fargelegging, og at det sikkert var ok om mine også fargela litt der. Jeg hadde nok blitt nokså satt ut over en så voldsom reaksjon som din, ja.  :overrasket:  Er da ikke noe å lage oppstyr ut av, i hvert fall?Chill, liksom? Nå vet du i hvert fall at du bør legge de tingene bort? 

Anonymkode: 3a077...7d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg er veldig på linje med venninnen din her, altså. Hadde nok ikke falt innmeg heller, at dette kun var beregnet på voksne. For meg er fargelegging for barn. Jeg ville vel antatt at det ikke var for de aller minste, de intrikate mønstrene tatt i betraktning, men at det kanskje hadde vært større barn på besøk som hadde kost seg med fargelegging, og at det sikkert var ok om mine også fargela litt der. Jeg hadde nok blitt nokså satt ut over en så voldsom reaksjon som din, ja.  :overrasket:  Er da ikke noe å lage oppstyr ut av, i hvert fall?Chill, liksom? Nå vet du i hvert fall at du bør legge de tingene bort? 

Så ting man finner i andres hjem er fritt fram for hvem som helst altså? 

Glad jeg har lært å vise respekt for mitt og ditt i alle fall.

Synes fortsatt venninnen er frekk - om man SELV mener at noe ikke er en hobby for voksne, så overgår det altså det faktum at det faktisk er det? Da er det bare å forsyne seg og gi til ungene sine? Og om en selv kommer tidligere enn avtalt, så forventer en at den andre har tatt høyde for dét, og i tillegg kommenterer i en ekkel tone at alle rydder før en får besøk? Usj. Man tar jo ikke andres ting uansett, og som jeg sa tidligere; om ungene behøver konstant stimuli burde hun som mor tatt med noe de kunne holdt på med på besøk, ikke forvente at det ligger noe klart til dem.

Jeg håper og tror at TS kommer greit ut av det med venninna si, men håper også for fremtiden at hun (venninna) lærer seg litt bedre folkeskikk.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en feil både jeg og flere jeg kjenner kunne gjort. Når jeg får besøk av barn pleier jeg å forberede og legge frem ting de kan drive med. Dette gjør de fleste jeg kjenner også.

Hadde det lagt en fargebok og tusjer på stuebordet når barna og jeg kom på besøk kunne jeg funnet på å tro at verten hadde forberedt til besøket og lagt frem ting som barna kunne drive med. Og det er ikke utav mangel på respekt for andres saker, men det er dette jeg er vandt med at blir gjort. Hadde selvfølgelig beklaget i etterkant, men kunne tatt med meg barna og gått om verten tok det ut på dem.

Har selv opplevd at barn roter i saker, åpner og ødelegger. Sånt er vanskelig å unngå, jeg blir av og til med å undersøke videre, som å fargelegge ferdig siden de startet på med de ødelagte tusjene. Andre ganger vanker forklaring på hvorfor det de gjorde ikke var greit, alt etter alder og hva som er gjort. Sjelden er ødeleggelsene utført utav vond vilje, og det blir mye triveligere om man klarer å få pinnen ut av ræva.  Å fargelegge i en bok er ikke noe å kjefte for, selv om jeg skjønner at TS ble lei seg. 

Anonymkode: 399d3...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, korallrev skrev:

Så ting man finner i andres hjem er fritt fram for hvem som helst altså? 

Glad jeg har lært å vise respekt for mitt og ditt i alle fall.

Synes fortsatt venninnen er frekk - om man SELV mener at noe ikke er en hobby for voksne, så overgår det altså det faktum at det faktisk er det? Da er det bare å forsyne seg og gi til ungene sine? Og om en selv kommer tidligere enn avtalt, så forventer en at den andre har tatt høyde for dét, og i tillegg kommenterer i en ekkel tone at alle rydder før en får besøk? Usj. Man tar jo ikke andres ting uansett, og som jeg sa tidligere; om ungene behøver konstant stimuli burde hun som mor tatt med noe de kunne holdt på med på besøk, ikke forvente at det ligger noe klart til dem.

Jeg håper og tror at TS kommer greit ut av det med venninna si, men håper også for fremtiden at hun (venninna) lærer seg litt bedre folkeskikk.

Djeez, det var da svært? De har da verken knust sparegrisen hennes og stappet innholdet i lommene eller kledd seg ut med stuegardinene.. :sjokkert:  Fargeblyanter og fargebok som ligger på bordet er da ganske harmløst å pusle med mens man venter, når det likevel ligger der. Tror i hvert fall at veldig mange tenker sånn. Jeg har ikke sagt at jeg MENER at fargelegging ikke er en hobby for voksne, men at i min verden er det noe barn driver med. Jeg ante virkelig ikke at voksne folk drev med sånt, det er helt nytt for meg. Sikkert for mange andre og. Herregud så snerpete og nærtagne enkelte er.  Det er en fargebok. Venninnen trodde den var for barn. Barna fargela litt. Rart det er krig i verden? Jeg ville antagelig reagert som følger om jeg var i ts' sko: "oi, da, har jeg glemt å legge bort fargeleggingsbok mi! Det var dumt. Den er ikke helt for barn, skjønner dere. Kanskje jeg burde kjøpe noe sånt som dere også kan pusle med når dere kommer hit? ☺ " Gjort er gjort, liksom. Ikke akkurat noe som er verdt å lage bråk og uvennskap for. :roll: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært noe bedre om det var noen andre,  større barn som eide bøkene og tusjene? Hva om det var større barn som hadde lagt igjen fargeboks si der og neste gang de kom oppdaget at noen hadde klussa på de fint fargelagte bildene deres og kanskje ødelagt spissen på flere av tusjene? Hvor lei seg kunne ikke de ha blitt? 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en feil både jeg og flere jeg kjenner kunne gjort. Når jeg får besøk av barn pleier jeg å forberede og legge frem ting de kan drive med. Dette gjør de fleste jeg kjenner også.

Hadde det lagt en fargebok og tusjer på stuebordet når barna og jeg kom på besøk kunne jeg funnet på å tro at verten hadde forberedt til besøket og lagt frem ting som barna kunne drive med. Og det er ikke utav mangel på respekt for andres saker, men det er dette jeg er vandt med at blir gjort. Hadde selvfølgelig beklaget i etterkant, men kunne tatt med meg barna og gått om verten tok det ut på dem.

Har selv opplevd at barn roter i saker, åpner og ødelegger. Sånt er vanskelig å unngå, jeg blir av og til med å undersøke videre, som å fargelegge ferdig siden de startet på med de ødelagte tusjene. Andre ganger vanker forklaring på hvorfor det de gjorde ikke var greit, alt etter alder og hva som er gjort. Sjelden er ødeleggelsene utført utav vond vilje, og det blir mye triveligere om man klarer å få pinnen ut av ræva.  Å fargelegge i en bok er ikke noe å kjefte for, selv om jeg skjønner at TS ble lei seg. 

At barn av og til roter i saker og ødelegger ting er ikke til å unngå. Uhell skjer. Men her var det faktisk moren som fant fram sakene og ga til barna. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Thyra skrev:

At barn av og til roter i saker og ødelegger ting er ikke til å unngå. Uhell skjer. Men her var det faktisk moren som fant fram sakene og ga til barna. 

Hun fant dem fram fra kjøkkenbordet. Har ikke akkurat lett etter utstyret. Aner ikke hvor kjøkkenbordet til TS er, men her i huset brukes det når vi har besøk. 

Dumt om noe ble ødelagt, men skit skjer. La det gå. Dårlig håndtert av begge de voksne synes jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...