Gå til innhold

Den store depresjonstråden


dillyduzit

Anbefalte innlegg

Klarte ikke å tenke i det hele tatt, når jeg var hos psykologen i dag. Så timen gikk dritt, og jeg fikk ikke sagt noe av det jeg tenkte på, eller mente om det h*n sa. Og nå er jeg rasende på meg selv.

Anonymkode: 17e7d...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonymburker skrev (1 time siden):

Det er noen som tror at livet alltid er svaret, Sannsynligheten er stor for at det er mennesker som har slitt i liten grad i løpet av livet sitt.

Du har nok helt rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Anonymburker said:

Det er noen som tror at livet alltid er svaret, Sannsynligheten er stor for at det er mennesker som har slitt i liten grad i løpet av livet sitt.

Stemmer. 

On 4/18/2022 at 8:44 AM, AnonymBruker said:

Når livet ikke ble slik jeg så for meg, på grunn av dårlig oppvekst og psykiske plager som voksen, mens andre jeg gikk på skole med tjener bra og klarer å jobbe i gode, godt betalte yrker. Ingen som vet det, men jeg er eksremt

M I S U N N E L I G

på de.

Anonymkode: 38a31...41c

Er misunnelig selv. Jeg ble alvorlig syk rundt da jeg var 22 og har vært det siden(er nå 35). Er født på 80 tallet og nå er det folk som er født etter år 2000 som har kommet lenger i livet enn meg. Det er helt absurd. Her ligger jeg i sykehussenga og tenker på livet jeg skulle hatt. Googler for å sjekke jobber, boliger til de jeg gikk på skole med. Neppe sunt av meg å titte på alt de andre har fått til, men noen ganger må jeg bare se hva jeg føler jeg skulle hatt. 

Slettet facebook og instagram. Delvis for at folk ikke skulle kontakte meg og delsvis for at jeg skulle slutte å se på bilder av tidligere venner gifte seg, få barn, selge bolig, osv. 

Det er så absurd hvordan livet mitt ble. Eller "livet". Jeg eksisterer, men ingenting mer. 

Anonymkode: 8f193...721

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir tung i hodet bare av å tenke på hvordan livet har blitt og nå gråter jeg. Livet skulle IKKE vært slik. 

Anonymkode: bf253...546

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/4/2022 at 7:21 PM, Anonymburker said:

Det er noen som tror at livet alltid er svaret, Sannsynligheten er stor for at det er mennesker som har slitt i liten grad i løpet av livet sitt.

Sant. Samme med folk som sier "alle har noe de angrer på". Det er veldig stor forskjell på hva man angrer på. Om du angrer på at du ikke tok folkehøyskole eller om du angrer på at babyen din døde da du glemte henne igjen i bilen en varm sommerdag. 

Anonymkode: 8f193...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irriterer meg når folk som vet du har diagnoser og sliter tillegger alt du gjør disse diagnosene.  Man blir sykeliggjort for ALT. 

Anonymkode: 8f193...721

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Sant. Samme med folk som sier "alle har noe de angrer på". Det er veldig stor forskjell på hva man angrer på. Om du angrer på at du ikke tok folkehøyskole eller om du angrer på at babyen din døde da du glemte henne igjen i bilen en varm sommerdag. 

Anonymkode: 8f193...721

Sant. Samme med at alle mennesker har problemer. Ja det er sant, men noen har faktisk mye mer problemer og mye mer lidelse enn andre. 

Eller den med at "alle gjør feil"...Vel, alle har ikke gjort så mye feil som det jeg har gjort. Jeg har all grunn til å se meg selv som et dårlig menneske. 

Jeg har en fryktelig dårlig dag og føler bare for å gi opp. Jeg fortsetter å gå på trynet igjen og igjen. Nå har jeg fått 8000 i bot pga et selvmordsforsøk som "forstyrret den alminnelige ro og orden", hvorpå jeg jo ble tvangsinnlagt. Jeg har ikke 8000. Advokaten min skal se på det, men. Faen i helvete jeg er lei. 

Endret av Purple_Pixiedust
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Purple_Pixiedust said:

 

Jeg har en fryktelig dårlig dag og føler bare for å gi opp. Jeg fortsetter å gå på trynet igjen og igjen. Nå har jeg fått 8000 i bot pga et selvmordsforsøk som "forstyrret den alminnelige ro og orden", hvorpå jeg jo ble tvangsinnlagt. Jeg har ikke 8000. Advokaten min skal se på det, men. Faen i helvete jeg er lei. 

Jeg har ikke ord. Sender deg klem. :hug: Verden er ikke rettferdig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Purple_Pixiedust said:

Sant. Samme med at alle mennesker har problemer. Ja det er sant, men noen har faktisk mye mer problemer og mye mer lidelse enn andre. 

Eller den med at "alle gjør feil"...Vel, alle har ikke gjort så mye feil som det jeg har gjort. Jeg har all grunn til å se meg selv som et dårlig menneske. 

Jeg har en fryktelig dårlig dag og føler bare for å gi opp. Jeg fortsetter å gå på trynet igjen og igjen. Nå har jeg fått 8000 i bot pga et selvmordsforsøk som "forstyrret den alminnelige ro og orden", hvorpå jeg jo ble tvangsinnlagt. Jeg har ikke 8000. Advokaten min skal se på det, men. Faen i helvete jeg er lei. 

Hæ ? Kan man få bøter for det? Jeg har et par selvmordsforsøk bak meg som ble begått i offentligheten og jeg har aldri fått bot?

Anonymkode: 4ddd8...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (55 minutter siden):

Jeg har ikke ord. Sender deg klem. :hug: Verden er ikke rettferdig! 

Takk. :)

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hæ ? Kan man få bøter for det? Jeg har et par selvmordsforsøk bak meg som ble begått i offentligheten og jeg har aldri fått bot?

Anonymkode: 4ddd8...515

Jeg døde nesten i fjor og da fikk jeg ingen bot. Men gjorde noe annet denne gangen (kan jo ikke gå i detaljer) og da fikk jeg bot...

Endret av Purple_Pixiedust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Purple_Pixiedust said:

Takk. :)

Jeg døde nesten i fjor og da fikk jeg ingen bot. Men gjorde noe annet denne gangen (kan jo ikke gå i detaljer) og da fikk jeg bot...

❤️❤️❤️ 

Anonymkode: 4ddd8...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Irriterer meg når folk som vet du har diagnoser og sliter tillegger alt du gjør disse diagnosene.  Man blir sykeliggjort for ALT. 

Anonymkode: 8f193...721

Og behandlet som man var et lite barn. 

Anonymkode: b52ca...7fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Purple_Pixiedust skrev (17 timer siden):

Jeg har en fryktelig dårlig dag og føler bare for å gi opp. Jeg fortsetter å gå på trynet igjen og igjen. Nå har jeg fått 8000 i bot pga et selvmordsforsøk som "forstyrret den alminnelige ro og orden", hvorpå jeg jo ble tvangsinnlagt. Jeg har ikke 8000. Advokaten min skal se på det, men. Faen i helvete jeg er lei. 

:hjerte:

Jeg skjønner ikke at politimannen som ga deg den boten kan ha et hjerte. 

Anonymkode: bf253...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

:hjerte:

Jeg skjønner ikke at politimannen som ga deg den boten kan ha et hjerte. 

Anonymkode: bf253...546

Takk. Nei jeg vet ikke, men hyggelig var det ikke. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, AnonymBruker said:

Og behandlet som man var et lite barn. 

Anonymkode: b52ca...7fb

Edit: Absolutt ingen har tro på meg. Mine mor har ikke tro på meg, NAV har ikke tro på meg, legene har ikke tro på meg, psykologene har ikke tro på meg. Hvordan skal jeg da klare å få tro på meg selv? De ønsker ikke det, de ønsker at jeg skal bare akseptere at situasjonen er som den er og at jeg aldri kommer til å bli bedre.

 

Anonymkode: b52ca...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Irriterer meg når folk som vet du har diagnoser og sliter tillegger alt du gjør disse diagnosene.  Man blir sykeliggjort for ALT. 

Anonymkode: 8f193...721

Noen ganger tenker jeg det er bedre å kutte ut alt av hjelp og klare seg på egenhånd. At det er lettere å bli bedre om man ikke har folk som hele tiden skal minne deg på at du er psykisk syk. 

Anonymkode: bf253...546

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg virkelig helt lost om dagen. Snart ferdig med første året på et 3 års studie, i et annet land, fordi det var min eneste løsning for å komme meg bort. Men nå føler ikke at det er noen vits å fortsette.  Uansett hva jeg prøver på, så går det altså til helvete. Jeg har vært innom ulike jobber, og jeg gjør alltid en god jobb, og legger igjen ett godt inntrykk. Men hver eneste gang ender det i at jeg føler meg så feilplassert, må alltid ha på en maske og har et enormt press på meg selv om å oppføre meg bra og at alt jeg gjør skal være best mulig. Jeg ender alltid opp med økt angst og/eller depresjon. Jeg er såpass ung  (23) at jeg lenge har hatt et håp om å finne noe som funker, men nå er håpet borte. I fjor fikk jeg på et tidspunkt så mye angst att jeg knapt klarte å sove eller få i meg mat, jobben innebar mye kontakt med mennesker som slet meg ut, og hjemme bodde jeg fortsatt med min far som har visse narsissistiske trekk, er lettirritert og  da kjefter og roper for alt og ingenting. Jeg gikk konstant på tå hjemme og puttet på vennlig kundeservice ansikt på jobb. 

Åpnet meg opp for fastlegen, og eneste mulige hjelp å få var gratis tilbud i kommunen. Gikk et par ganger men fikk ikke annet enn "hadde jeg hatt en nøkkel til en leilighet hadde du fått den" da han konkluderte med at angst og depresjon ville gi seg om jeg kom meg bort fra min far. Men ingen støtte for å komme meg bort fra han.. Men med støtte av kjæresten min klarte jeg til slutt å komme meg langt bort. Jeg merker at studiehverdagen med mye tid hjemme har vært godt for å hente meg inn litt, men jeg klarer ikke bli kjent med noen på studie og synes det er tungt å være så alene. Har også gjort mislykkede forsøk på å bli kjent med noen generelt, men ingen er interessert i å bli kjent med meg. Tror heller ikke det blir mulig for meg å få jobb etter studie, er et dårlig studie. Jeg vil ikke fortsette med så lav motivasjon. Men å søke jobb igjen virker også helt utenkelig. Jeg blir så deprimert og angstfull av å jobbe med de typene jobbene som er mulig for meg å få. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare alle livets forventninger og press! Finnes jo heller ingen hjelp å få. Nå er jeg riktignok i et annet land enn Norge, men psykisk helsehjelp er ikke noe bedre her, så føler meg helt demotivert til å oppsøke hjelp. Eneste jeg har å leve for er dyrene mine. Jeg elsker de og ville aldri forlatt de, men de er det eneste som gir meg et snev av livsmotivasjon. 

Anonymkode: 56246...389

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER å være taperen i familien. Han som ikke fikk til noe som helst. Han som ikke har jobb, eier leilighet eller er frisk. Og jeg HATER når jeg skal få råd fra familien om hva jeg skal gjøre. For siden jeg er taperen så må jeg bare lytte og nikke.  

Anonymkode: b52ca...7fb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...