Gå til innhold

Bør barnevernet fritas fra taushetsplikt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, slagelse skrev:

Jeg har aldri tilegnet deg en mening du ikke har. Så den påstanden og beskyldningen forventer jeg at du slutter med. Forstått? 

Du gjør det hele tiden, og har gjort det gjennom hele tråden. Både med meg og med andre brukere.

Anonymkode: f14cf...d70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, slagelse skrev:

Mener du virkelig det? Syns du at det er greit at barnevernet skriver historier i sine rapporter som ikke stemmer med virkeligheten? Er det greit å forfalske dokumenter, f.eks endre årstall og datoer? Syns du at det er greit å rapportere om tester og møter som ikke har funnet sted? Du sier her at barnevernet skal være som det er nå, og da forventer jeg den saklige begrunnelsen for dette. 

Det gjør de nok ikke og du er flink til å tilegne andre mennesker meninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Honey Dew skrev:

Det gjør de nok ikke og du er flink til å tilegne andre mennesker meninger.

Det gjør de. Og jeg har etterspurt den saklige begrunnelsen din for at vi skal fortsette med dette systemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, slagelse skrev:

Det gjør de. Og jeg har etterspurt den saklige begrunnelsen din for at vi skal fortsette med dette systemet. 

Jeg kan ikke begrunne at du synes at Barnevernet er korrupt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste sammedraget av forskningsrapporten og det står ikke noe der om at BV-ansatte spekulerer i sine avgjørelser. Men siden du har lest hele rapporten bør du ikke ha vansker med å komme med en sidehenvisning? Det er forøvrig både dårlig forskningsmetodikk og uredelig debatteknikk å be andre om sidehenvisninger når en ikke gjør det selv.

For øvrig, til å være så opptatt av den vitenskapelige metode er du veldig slumsete med å begrunne egne påstander.

Anonymkode: eba91...e75

Allerede innledningsvis i referatet står det følgende:

"Denne rapporten presenterer en studie av familier der en eller begge foreldrene har 
utviklingshemming eller andre kognitive vansker. Bakgrunnen for studien er at 
kunnskapen om foreldre med utviklingshemming eller kognitive vansker er svært 
begrenset. Det vil si, i Norge fins det svært lite, og nesten ingen ting av nyere dato – 
men internasjonalt har det vært større oppmerksomhet. Samtidig tyder den 
internasjonale litteraturen på at det er mye upløyd mark på feltet og at det er behov for 
en heving av kunnskapsgrunnlaget i en norsk sammenheng. "

Kunnskapsnivået er altså for lavt og når man tar avgjørelser på grunnlag av et lavt kunnskapsnivå kalles det for spekulasjon. Hva er poenget med å komme med henvisning til et sidetall dersom du ikke engang forstår referatet? 

Du burde forøvrig kjenne til denne studien dersom du mener at du har kjennskap til BV. Den har ligget ute en stund nå og har vært hyppig omtalt. Det er viktig å være oppdatert innen hvert fagfelt, BV inkludert. Så langt har ikke en dere lagt ut hverken gammel eller ny litteratur og jeg forventer ikke at det kommer til å skje heller. 

Du kommenterer videre at det er uredelig av meg å ikke komme med kildehenvisninger samtidig kommenterer du dokumentasjonen min. Snakker om selvmotsigelse. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Honey Dew skrev:

Jeg kan ikke begrunne at du synes at Barnevernet er korrupt.

Det har du fått dokumentasjon på før, men du er ikke interessert i å undersøke. Enda maler du og de andre bv tilhengerne videre på deres tullete påstander om barnevernet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gjør det hele tiden, og har gjort det gjennom hele tråden. Både med meg og med andre brukere.

Anonymkode: f14cf...d70

Nei. Jeg har stilt dere kritiske spørsmål til deres støtte til barnevernet. Ingen av dere evner å svare for dere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, slagelse skrev:

Det har du fått dokumentasjon på før, men du er ikke interessert i å undersøke. Enda maler du og de andre bv tilhengerne videre på deres tullete påstander om barnevernet. 

"Dokumentasjon" fra aviser, tv, blogginnlegg, facebook, regnes ikke som troverdig dokumentasjon. Heller ikke fra foreldre som har blitt fratatt sine barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Honey Dew skrev:

Nei. Barnevernet bør være slik det er i dag, men de kunne hjulpet enda flere barn. Det er mange barn som burde fått hjelp fra Barnevernet.

Selv om litteraturen sier at norske barnevernsansatte har for lite kunnskap. Dokumentasjon er allerde lagt ut. Men selvsagt har du ingen verdens dokumentasjon for din egen påstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Honey Dew skrev:

"Dokumentasjon" fra aviser, tv, blogginnlegg, facebook, regnes ikke som troverdig dokumentasjon. Heller ikke fra foreldre som har blitt fratatt sine barn.

Så du virkelig ikke studiene jeg la ut eller bare later du som? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bravia skrev:

Selv om litteraturen sier at norske barnevernsansatte har for lite kunnskap. Dokumentasjon er allerde lagt ut. Men selvsagt har du ingen verdens dokumentasjon for din egen påstand. 

Bevisbyrden ligger ikke hos oss som synes Barnevernet er slik det skal være. Det er de som beskylder andre for korrupsjon og ulovlige handlinger, som har bevisbyrden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, slagelse skrev:

Nei. Jeg har stilt dere kritiske spørsmål til deres støtte til barnevernet. Ingen av dere evner å svare for dere. 

Det er ikke et kritisk spørsmål når du ber noen begrunne en påstand de aldri har ytret. Selvfølgelig er det umulig å svare for noen andre sin påstand.

Anonymkode: f14cf...d70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Honey Dew skrev:

Bevisbyrden ligger ikke hos oss som synes Barnevernet er slik det skal være. Det er de som beskylder andre for korrupsjon og ulovlige handlinger, som har bevisbyrden.

Snakker om runddans. Det legges ut en stor norsk studie om kompetansenivået i BV og barnevernsansatte og/eller tilhengere nekter å lese den...  eller skriver som om den aldri ble lagt ut. Håper flere leser dette. Så vær så vennlig: Fortsatt å skrive på samme måten, det setter BV i enda dårligere lys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste du i det hele tatt innlegget jeg svarte på? Brukeren forteller meg jo at meningen han mener jeg skal begrunne kommer fra en annen tråd. Jeg skriver kun i denne og kan følgelig verken vite eller forsvare hva som skrives i andre.

 

 

 

Jeg mente det samme begge steder. Brukeren trekker frem et ukjent blogginnlegg fra en annen tråd for å bevise at de han diskuterer med ikke dokumenterer påstandene sine. Dette selv om "påstandene" i all hovedsak er forespørsler om dokumentasjon bak tildels grove beskyldninger og påstander. Ingen av de såkalte "bv-tilhengerene" i denne tråden har vist til noe blogginnlegg for å underbygge noe som helst.

Anonymkode: f14cf...d70

Vi er egentlig enige men vi går litt forbi hverandre.

Anonymkode: 40f9b...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Honey Dew skrev:

"Dokumentasjon" fra aviser, tv, blogginnlegg, facebook, regnes ikke som troverdig dokumentasjon. Heller ikke fra foreldre som har blitt fratatt sine barn.

Men "dokumentasjon" fra bv tilhengere f.eks blogginnlegg regnes som troverdig dokumentasjon. Dokumentasjon som er basert på forskning og statistikk derimot regnes ikke som troverdig informasjon. Ikke sant? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, slagelse skrev:

Mener du virkelig det? Syns du at det er greit at barnevernet skriver historier i sine rapporter som ikke stemmer med virkeligheten? Er det greit å forfalske dokumenter, f.eks endre årstall og datoer? Syns du at det er greit å rapportere om tester og møter som ikke har funnet sted? Du sier her at barnevernet skal være som det er nå, og da forventer jeg den saklige begrunnelsen for dette. 

Nå er ikke jeg Honey Dew, men følte for å komme med dokumentasjon på at barn faktisk får hjelp fra barnevernet. 

https://www.reddbarna.no/nyheter/barnevernet-hjalp-meg1

Saklig og sannferdig. Med mindre du velger å ikke stole på Røde kors da, men da trenger vi vel en saklig og sannferdig dokumentasjon på begrunnelsen. 

Anonymkode: 03a28...1c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg Honey Dew, men følte for å komme med dokumentasjon på at barn faktisk får hjelp fra barnevernet. 

https://www.reddbarna.no/nyheter/barnevernet-hjalp-meg1

Saklig og sannferdig. Med mindre du velger å ikke stole på Røde kors da, men da trenger vi vel en saklig og sannferdig dokumentasjon på begrunnelsen. 

Anonymkode: 03a28...1c2

Selvfølgelig gjør barnevernet det de skal i noen tilfeller. Men desverre er det slik at det er altfor mange som opplever at barnevernet bryter loven i sakene deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke et kritisk spørsmål når du ber noen begrunne en påstand de aldri har ytret. Selvfølgelig er det umulig å svare for noen andre sin påstand.

Anonymkode: f14cf...d70

Når dere kommer med påstander, så ber jeg dere begrunne de. Når dere ikke klarer det, noe som er helt vanlig, så sier det seg selv. Dere har ikke noe å komme med. Det er deres problem, ikke mitt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, slagelse skrev:

Når dere kommer med påstander, så ber jeg dere begrunne de. Når dere ikke klarer det, noe som er helt vanlig, så sier det seg selv. Dere har ikke noe å komme med. Det er deres problem, ikke mitt. 

Dette gjelder faktisk deg også. 

Anonymkode: 03a28...1c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Honey Dew skrev:

Bevisbyrden ligger ikke hos oss som synes Barnevernet er slik det skal være. Det er de som beskylder andre for korrupsjon og ulovlige handlinger, som har bevisbyrden.

Bevisbyrden ligger hos dere når dere ikke kan argumentere for at barnevernet skal være slik det er nå. Jeg og Bravia har lagt ut troverdig dokumentasjon. Men det klarer du ikke å innse. Det er ditt problem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...