AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #121 Del Skrevet 23. februar 2017 Jeg bare spurte fordi det du sa var direkte feil Anonymkode: 201ef...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #122 Del Skrevet 23. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vi. Det er kvinner som ikke er gode "på hus". Det er vi menn som har bygget så godt som alle hus i hele landet. Jeg tror ikke det finnes mer enn en-to kvinnelige snekkere i hele landet. Det finnes ingen kvinner som driver med lafting i alle fall. Det finnes ingen kvinnelige elektroinnstallatører. Sorry, men hus er mannens fagfelt det også. Faktisk, alle yrker som krever kroppsbruk er mannlige fagfelt. Men det er en annen debatt som hører hjemme i en annen tråd. Anonymkode: c2874...ba8 Det er ingenting i "på hus" som tilsier at vi bare snakker om å bygge hus. Anonymkode: 3b89a...417 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #123 Del Skrevet 23. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bare spurte fordi det du sa var direkte feil Anonymkode: 201ef...d20 Når jeg tenker kroppsbruk så mener jeg jobber der du må ta i så hardt at du blir svett. Anonymkode: c2874...ba8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #124 Del Skrevet 23. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ingenting i "på hus" som tilsier at vi bare snakker om å bygge hus. Anonymkode: 3b89a...417 Det er ingen grunn til at vi skal ha 120 forskjellige hvitfarger. Hvitt er hvitt. Det er ingen grunn til å ha juggleri på veggene. Jeg har bare to bilder på veggen her i stuen, et bilde jeg fått av nabobarnet, et maleri som jeg fått av en venninne. Interiør, feng shui, osv er meningsløst tull. Det har ingen praktisk verdi. Anonymkode: c2874...ba8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antbug Skrevet 23. februar 2017 #125 Del Skrevet 23. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vi. Det er kvinner som ikke er gode "på hus". Det er vi menn som har bygget så godt som alle hus i hele landet. Jeg tror ikke det finnes mer enn en-to kvinnelige snekkere i hele landet. Det finnes ingen kvinner som driver med lafting i alle fall. Det finnes ingen kvinnelige elektroinnstallatører. Sorry, men hus er mannens fagfelt det også. Faktisk, alle yrker som krever kroppsbruk er mannlige fagfelt. Men det er en annen debatt som hører hjemme i en annen tråd. Anonymkode: c2874...ba8 "Vi" menn? Som i alle menn? Du har rett i at det er menn som har bygget så godt som alle hus her i landet, men det er ikke alle menn som har gjort det. De fleste leier snekkere til å gjøre det, og elektrikere til å gjøre det elektriske. Det er altså noen få menn som bygger hus, ikke alle menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honnikorn Skrevet 23. februar 2017 #126 Del Skrevet 23. februar 2017 Hm, mulig jeg ikke er så god "på data". Men jeg har nå iallfall drevet med data siden man jobbet i ms-dos med kommandolinjer og man måtte skrive inn en hel bok med kommandoer for å spille et labyrintspill. Og når man trykket enter så fikk man alltid syntaks error, hæhæ. Men data, nei, det er jeg ikke god på. Kan sjekke og fjerne virus og ta en ryddings så maskinen jobber raskere og sånn. Vanlig vedlikehold liksom, men dette går selvfølgelig på interesser og behov. Har jeg behov for å vite hvilke komponenter min maskin består av eller er det nok at jeg kan bruke og vedlikeholde dem? Kan ikke interessere seg for alt vet du. Selv om man bruker det hver dag. Jeg kan forresten det meste om beregning av trykk og volum i rør i forhold til diameter, bender og flenser. Noe man bruker mange ganger hver dag, men jeg lar det ikke gå inn på meg at andre folk ikke engang vet hva en flens er liksom. Finnes nok av andre ting å irritere seg over 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #127 Del Skrevet 23. februar 2017 La nå denne tråden dø ut. Bør være rimelig åpenbart nå at denne personen tilhører en viss subgruppe datanerder som lever for å hetse og sjikanere kvinner uten ønske om noe saklig debatt. Anonymkode: aaa7c...eca 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_LanciA_ Skrevet 23. februar 2017 #128 Del Skrevet 23. februar 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, kjønn har noe med saken å gjøre. Hvis du blar litt i tråden så finner du ut av at kvinner ikke kan noe om data fordi strikking er mer interessant for kvinner. Det er det kvinner sier. Anonymkode: c2874...ba8 Wtf? Jeg er kvinne, jobber med IT. Kan ikke strikke, men bruker fritiden på å skyte med rifle og gruser det meste av mannfolk på presisjon der også. Vet god hvordan TCP funger, hva SYN|ACK er. Vært utvikler av telefoni og kommunikasjonsløsninger basert på CentOS og Asterisk. Supporten i vårt firma, som holder høy kompetanse og sikker alle er sterkere faglig en TS er kvinner! Grunnen til at det er lite damer i IT er at det finnes mannfolk som tror de har rett til å sett oss damer på plass og behandle oss dårlig bare fordi de tror at et par med baller automatisk gjør deg til en IT/teknisk guru! Vi må hele tiden bevise hva vi kan! Og som regel har det gjort at iaf jeg sørger for å alltid være bedre enn mine manlige kollegaer, så jeg kan ta igjen med rente! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #129 Del Skrevet 23. februar 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Og for ordens skyld, jeg har ikke googlet. Jeg er nerd bare. Anonymkode: c2874...ba8 Særlig. Alle vet jo at menn lyver så dette er jo garantert bare løgn! Du har googlet som bare det! Anonymkode: 721f6...40c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
notquite Skrevet 23. februar 2017 #130 Del Skrevet 23. februar 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: La nå denne tråden dø ut. Bør være rimelig åpenbart nå at denne personen tilhører en viss subgruppe datanerder som lever for å hetse og sjikanere kvinner uten ønske om noe saklig debatt. Anonymkode: aaa7c...eca Jeg for min del slutter aldri å lure på hvorfor de føler seg trukket mot å utagere på denne måten? Det må være ensomme sjeler med få forpliktelser og krav som bruker tid på å hevde seg anonymt (!) på nett. Jeg kan ikke annet enn å føle med dem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 23. februar 2017 #131 Del Skrevet 23. februar 2017 Denne diskusjonen er ingen vits i å kaste seg inn i. Uansett hva damene forteller at de kan om data, så parerer TS med ett av sine subjektive "argumenter": 1. "Du har bare googlet og later som om dette er noe du vet" 2. "Du lyver, for INGEN kvinner kan noe om data" Det er ikke vanskelig å gjennomskue at TS kun vil provosere Men du TS; hva og hvor mye mener du damer bør lære seg om data da? Når vet de nok til å kunne påstå at de har grunnleggende kunnskaper om data? Og nå mener jeg ikke de som jobber med det, men damer som bruker data kun til fritidssysler og enkel kontorjobbing. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #132 Del Skrevet 23. februar 2017 53 minutter siden, _LanciA_ skrev: Wtf? Jeg er kvinne, jobber med IT. Kan ikke strikke, men bruker fritiden på å skyte med rifle og gruser det meste av mannfolk på presisjon der også. Vet god hvordan TCP funger, hva SYN|ACK er. Vært utvikler av telefoni og kommunikasjonsløsninger basert på CentOS og Asterisk. Supporten i vårt firma, som holder høy kompetanse og sikker alle er sterkere faglig en TS er kvinner! Grunnen til at det er lite damer i IT er at det finnes mannfolk som tror de har rett til å sett oss damer på plass og behandle oss dårlig bare fordi de tror at et par med baller automatisk gjør deg til en IT/teknisk guru! Vi må hele tiden bevise hva vi kan! Og som regel har det gjort at iaf jeg sørger for å alltid være bedre enn mine manlige kollegaer, så jeg kan ta igjen med rente! I love you... Anonymkode: 27d86...2ab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #133 Del Skrevet 23. februar 2017 Synd denne tråden er blitt så dustete, fordi det er egentlig et interessant tema. Det er forsket en del på hvorfor kvinner sluttet med programmering en gang på 80-tallet. Fram til da hadde programmerer/utvikler faktisk vært en vanlig jobb å ha for en kvinne. Man antar at det har sammenheng med datamaskiner markedsført som leketøy. På starten av 80-tallet da de første hjemmemaskinene kom var disse markedsført som en gutteleke, og den sto i lekebutiken sammen med traktorer og lekepistoler. Guttene fikk PC, jentene fikk Barbie liksom. Da er det ikke så rart at guttene utviklet mer interesse for datamaskiner enn hva jentene har gjort. Det er en interessant artikkel om det her, og for de som vil lese lengre publikasjoner har Ellen Spertus (PhD i Computer Science forresten), skrevet en utfyllende rapport om dette. Anonymkode: 07f84...3ac 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 23. februar 2017 #134 Del Skrevet 23. februar 2017 2 timer siden, Honnikorn skrev: Hm, mulig jeg ikke er så god "på data". Men jeg har nå iallfall drevet med data siden man jobbet i ms-dos med kommandolinjer og man måtte skrive inn en hel bok med kommandoer for å spille et labyrintspill. Og når man trykket enter så fikk man alltid syntaks error, hæhæ. Men data, nei, det er jeg ikke god på. Kan sjekke og fjerne virus og ta en ryddings så maskinen jobber raskere og sånn. Vanlig vedlikehold liksom, men dette går selvfølgelig på interesser og behov. Har jeg behov for å vite hvilke komponenter min maskin består av eller er det nok at jeg kan bruke og vedlikeholde dem? Kan ikke interessere seg for alt vet du. Selv om man bruker det hver dag. Jeg kan forresten det meste om beregning av trykk og volum i rør i forhold til diameter, bender og flenser. Noe man bruker mange ganger hver dag, men jeg lar det ikke gå inn på meg at andre folk ikke engang vet hva en flens er liksom. Finnes nok av andre ting å irritere seg over Jeg liker deg, Honnikorn! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honnikorn Skrevet 23. februar 2017 #135 Del Skrevet 23. februar 2017 27 minutter siden, Arabella skrev: Jeg liker deg, Honnikorn! Selv om jeg vet mer om rør enn de fleste! Åååå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 23. februar 2017 #136 Del Skrevet 23. februar 2017 15 minutter siden, Honnikorn skrev: Selv om jeg vet mer om rør enn de fleste! Åååå Kan jo hende du er litt rørete da Neida, jeg hadde tilgang på et muligens lignende program på jobb, men det ble igjen bare en lisens så jeg måtte bare fjerne programmet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honnikorn Skrevet 23. februar 2017 #137 Del Skrevet 23. februar 2017 AutoCAD er kult! Om man liker denslags selvfølgelig ( siden det ble nevnt programmer her. Men mulig jeg er litt eeeh, spesielt interessert ) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. februar 2017 #138 Del Skrevet 23. februar 2017 2 timer siden, Honnikorn skrev: Hm, mulig jeg ikke er så god "på data". Men jeg har nå iallfall drevet med data siden man jobbet i ms-dos med kommandolinjer og man måtte skrive inn en hel bok med kommandoer for å spille et labyrintspill. Og når man trykket enter så fikk man alltid syntaks error, hæhæ. Men data, nei, det er jeg ikke god på. Kan sjekke og fjerne virus og ta en ryddings så maskinen jobber raskere og sånn. Vanlig vedlikehold liksom, men dette går selvfølgelig på interesser og behov. Har jeg behov for å vite hvilke komponenter min maskin består av eller er det nok at jeg kan bruke og vedlikeholde dem? Kan ikke interessere seg for alt vet du. Selv om man bruker det hver dag. Jeg kan forresten det meste om beregning av trykk og volum i rør i forhold til diameter, bender og flenser. Noe man bruker mange ganger hver dag, men jeg lar det ikke gå inn på meg at andre folk ikke engang vet hva en flens er liksom. Finnes nok av andre ting å irritere seg over 44 minutter siden, Arabella skrev: Jeg liker deg, Honnikorn! Jeg liker deg også, Honnikorn. Flerfoldige sider etter jeg stilte spørsmålet "hvorfor skal jeg behøve å kunne så mye om det" så er det kjekt å se andre som kommer med samme logikken og bedre begrunnelse. Jeg vokste opp i samme tid som deg og slet også med ms-dos (som jeg for min del skjønte lite av. .bat filene mine kludret seg alltid til...), men den dag i dag bruker jeg data til det jeg trenger det til og jeg har enda ikke opplevd at jeg har voldsomt behov for å vite hva som foregår inni maskinen. Jeg kommuniserer stadig med dataingeniørene på jobb og kan innimellom lære dem et og annet om bruk av maskinen i forskjellige henseende, men når det gjelder å holde styr på nettverk og oppkoplinger så lar jeg med glede dem gjøre det. For øvrig ville jeg ikke fått lov til å fomle med slikt om jeg hadde villet og kunnet. Vi har nemlig rimelig strikse grenser for hvem som får lov til hva på jobben. Og hjemme bruker jeg for det meste internett og et og annet tekstdokument eller til nød regneark, så hva jeg absolutt må være flink i der skjønner jeg heller ikke. Joda, jeg har satt opp det trådløse nettverket selv og jeg kan installere antivirusen. Er det noe som feiler mer enn som så, så leverer jeg bare maskinen til reparasjon. Sist skjedde det for 9 år siden, så behovet er ikke påtrengende. (Og siden man tidlig i denne tråden var inne på temaet nytte av PC kunnskap vs. strikking, så har jeg altså strikket og slitt ut flere par ullsokker i de 9 årene som er gått siden jeg måtte levere laptopen til fiksing, så jeg har definitivt mer nytte av å kunne strikke... ) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mis(s)Understood Skrevet 23. februar 2017 #139 Del Skrevet 23. februar 2017 Noen av oss programmerte seg til helt ok karakter, - i Pascal Men, har jeg bruk for programmeringskunnskapen i dag? Svært lite. Har jeg behov for programmeringskunnskapen i ymse PLS språk i dag? Nope. Har jeg behov for å bytte en transistor eller en kondensator så bytter jeg jo hele kortet, eller bytter hele enheten (det er glatt billigere enn å fyre opp en loddebolt og bytte komponenten). Levere til rep. er også grei skuring.. Det er år og dag siden sist jeg så en kondensator som hadde blåst seg skikkelig opp eller sprukket. Det han ha noe med jobben å gjøre. Det kan ha noe å gjøre med at det ikke lenger er like inspirerende å kjøpe deler og fikse alt mellom himmel og jord selv. Noen synes det er artig å bygge sin egen pc eller sine egne høytalere. Det er helt supert. Andre er mer opptatt av hvilken nyttefunksjon som kan realiseres med det ferdig bygde produktet inkl. programvare. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 23. februar 2017 #140 Del Skrevet 23. februar 2017 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen grunn til at vi skal ha 120 forskjellige hvitfarger. Hvitt er hvitt. Det er ingen grunn til å ha juggleri på veggene. Jeg har bare to bilder på veggen her i stuen, et bilde jeg fått av nabobarnet, et maleri som jeg fått av en venninne. Interiør, feng shui, osv er meningsløst tull. Det har ingen praktisk verdi. Anonymkode: c2874...ba8 Nei, men jeg tipper likevel at du synes det er kos med advendtslys i desember, kake på bursdagen, at tøyet ditt lukter skyllemiddel og at det finnes blomster på trammen til sommeren #dettredjeskiftet Endret 23. februar 2017 av Perle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå