Lutetium 71 Skrevet 4. mars 2017 #181 Skrevet 4. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du skal lære deg litt elktronikk fra forrige årtusen før du begynner å vidreformidle spørsmål du googler deg til. TTL er forkortelsen for transistor & transistorlogic. Anonymkode: 27d86...2ab Ja, jeg skjønner du har ett oppheng. Kan du begynne å forklare hva bruksområdet til TTL er? Eller er du bare en papegøye som har funnet et nytt ord? Jeg har allerede kunnskap om elektronikk fra forrige årtusen. Hvorfor tror du innlegget ditt fanget interessen min? Jeg hadde håpet jeg hadde funnet noen med felles interesse (på KG av alle steder), men du ser heller ut til å være noen som skal være lissomtøff, uten noen egentlig forståelse for faget. Trist, men det er nå ditt tap. 1
NewYork Skrevet 4. mars 2017 #182 Skrevet 4. mars 2017 (endret) Tipper det er pga psykologiske forskjeller, menn har kanskje en større interesse av tekniske ting og kvinner mellomenneskelige. Jeg har holdt på med PC/OS/Nettverk på hobby/poweruser nivå en god stund, og tipper det er rundt 100-200 menn (eller mer) for hver kvinne som har samme interessenivå som meg. edit: For meg står TTL for Time To Live (: Endret 4. mars 2017 av NewYork
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #183 Skrevet 4. mars 2017 1 time siden, Lutetium 71 skrev: Ja, jeg skjønner du har ett oppheng. Kan du begynne å forklare hva bruksområdet til TTL er? Eller er du bare en papegøye som har funnet et nytt ord? Jeg har allerede kunnskap om elektronikk fra forrige årtusen. Hvorfor tror du innlegget ditt fanget interessen min? Jeg hadde håpet jeg hadde funnet noen med felles interesse (på KG av alle steder), men du ser heller ut til å være noen som skal være lissomtøff, uten noen egentlig forståelse for faget. Trist, men det er nå ditt tap. Som sagt tidligere er det 31 år siden jeg brukte den boken og lenge før Google kom. Jeg har aldri jobbet med elektronikk annet enn at data er sammensatt av masse elektronikk. Jeg trenger ikke noen mer inngående kunnskaper om selve elektronikken enn det. Det er 36 år siden jeg begynte med data som hobby og du kommer aldri til å ta meg igjen på kunnskaper om data. Så nå gidder jeg ikke å diskutere mer med deg som så vidt har fått pisslukt. Anonymkode: 27d86...2ab
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #184 Skrevet 4. mars 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som sagt tidligere er det 31 år siden jeg brukte den boken og lenge før Google kom. Jeg har aldri jobbet med elektronikk annet enn at data er sammensatt av masse elektronikk. Jeg trenger ikke noen mer inngående kunnskaper om selve elektronikken enn det. Det er 36 år siden jeg begynte med data som hobby og du kommer aldri til å ta meg igjen på kunnskaper om data. Så nå gidder jeg ikke å diskutere mer med deg som så vidt har fått pisslukt. Anonymkode: 27d86...2ab Å hevde noe når man et "hobbymekaniker" er vel litt drøyt. Om det gjelder data eller mekanikk så lærer man faktisk mer om man går skole vil jeg tro. Det blir som å droppe terorien til førerkortet, som er mulig i dag, og sitte på www. og prøve seg fram til det foreligger en løsning, sette seg i bilen og kjøre, og egentlig ikke skjønne en dritt av hva som skjer rundt en, og hva man burde ha gjort i en gitt situasjon. Anonymkode: 98f39...346 1
NewYork Skrevet 4. mars 2017 #185 Skrevet 4. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er 36 år siden jeg begynte med data som hobby og du kommer aldri til å ta meg igjen på kunnskaper om data. Garantert en 13åring et eller annet sted som kan mye mer enn deg.
Lutetium 71 Skrevet 4. mars 2017 #186 Skrevet 4. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Som sagt tidligere er det 31 år siden jeg brukte den boken og lenge før Google kom. Jeg har aldri jobbet med elektronikk annet enn at data er sammensatt av masse elektronikk. Jeg trenger ikke noen mer inngående kunnskaper om selve elektronikken enn det. Det er 36 år siden jeg begynte med data som hobby og du kommer aldri til å ta meg igjen på kunnskaper om data. Så nå gidder jeg ikke å diskutere mer med deg som så vidt har fått pisslukt. Anonymkode: 27d86...2ab Kan godt være du har mange ganger bedre datakunnskaper enn meg. Jeg er ærlig talt ikke så veldig god på det. Men det var altså når du beveget deg inn på elektronikken jeg begynte å stusse. Der kan nok jeg mer enn deg. Men ok. Vi avslutter her.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #187 Skrevet 5. mars 2017 11 timer siden, NewYork skrev: Garantert en 13åring et eller annet sted som kan mye mer enn deg. ...og kanskje er den 13-åringen på ditt nivå med argumentasjon. Det er stor forskjell på kunnskap hos to forskjellige individer. Har man innsikt i flere fagområder og er åpen for å forstå ting på flere måter så stiller man langt sterkere. Man er ikke nødvendigvis ekspert bare man har skummet igjennom (googlet?) i årevis og kan alle faguttrykk og forkortelser, men det kan brukes til å imponere og likevel være lite verdt. Det går ikke an å måle kunnskap og nytteverdi i antall år alene. BTW - hører jeg TTL, tenker jeg på Through The Lens eller Transistor Tranistor Logic, for det er de jeg har hørt om, men er ikke ekspert på noen av feltene. TTL kan bety så mangt.https://www.allacronyms.com/TTL Anonymkode: 49273...f5e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå