Lutetium 71 Skrevet 26. februar 2017 #161 Skrevet 26. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingenting feil der. Det er som vanlig du som har feil. Anonymkode: 27d86...2ab Kanskje du må google litt til før du ser feilen? (Ja, det er en tydelig feil der)
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #162 Skrevet 27. februar 2017 4 timer siden, Lutetium 71 skrev: Kanskje du må google litt til før du ser feilen? (Ja, det er en tydelig feil der) Nope. trenger ikke google. Om du skal pirke på dyslektiske feil, så vennligst F**K O*F! Anonymkode: 27d86...2ab
Perle Skrevet 27. februar 2017 #163 Skrevet 27. februar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror TS har sett for mye reality på TV3. Anonymkode: d72f3...d48 Haha! Denne hadde jeg helt glemt!!
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #164 Skrevet 27. februar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilket behov har man for å kunne det? Vi er i 2017. Anonymkode: 5a968...3f6 I 2017 gjør vi jo slike ting som å surfe, epost høre på musikk o.l Velkommen til 2017 lol 😁 Anonymkode: ca610...2aa
Lutetium 71 Skrevet 27. februar 2017 #165 Skrevet 27. februar 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Nope. trenger ikke google. Om du skal pirke på dyslektiske feil, så vennligst F**K O*F! Anonymkode: 27d86...2ab Henger meg ikke opp i skrivefeil, nei. Det hadde vært smålig. Det er den tekniske forklaringen din som ikke henger på greip. Les det uthevede: På 20.2.2017 den 16.47, AnonymBruker skrev: Det er 31 år siden jeg satt og leste TTL-diagrammer for å lage forsterkere og bryter av transistorer, samt å bregne effektøkningen. Leeeeng før Google kom altså. Tipper du må google for å skjønne hva TTL står for. Hint T'ene står for transistor. Anonymkode: 27d86...2ab Skal gi deg ett forsøk til, og så får jeg rett og slett forklare for deg hvorfor det er feil. 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #166 Skrevet 27. februar 2017 3 timer siden, Lutetium 71 skrev: Henger meg ikke opp i skrivefeil, nei. Det hadde vært smålig. Det er den tekniske forklaringen din som ikke henger på greip. Les det uthevede: Skal gi deg ett forsøk til, og så får jeg rett og slett forklare for deg hvorfor det er feil. Har du vanskelig for å forstå? Om du sliter med å fostå det som er skrevet, så spør noen unger i nærheten om hjelp. Jeg driter i om du skjønner eller ikke. Anonymkode: 27d86...2ab
GenialGalning Skrevet 27. februar 2017 #167 Skrevet 27. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du vanskelig for å forstå? Om du sliter med å fostå det som er skrevet, så spør noen unger i nærheten om hjelp. Jeg driter i om du skjønner eller ikke. Anonymkode: 27d86...2ab Troverdig comeback. 2
Lutetium 71 Skrevet 28. februar 2017 #168 Skrevet 28. februar 2017 På 20.2.2017 den 16.47, AnonymBruker skrev: Det er 31 år siden jeg satt og leste TTL-diagrammer for å lage forsterkere og bryter av transistorer, samt å bregne effektøkningen. Leeeeng før Google kom altså. Tipper du må google for å skjønne hva TTL står for. Hint T'ene står for transistor. Anonymkode: 27d86...2ab Neivel. da får man forklare. TS snakker om TTL diagrammer, i sammenheng med å lage forsterkere (og brytere). Det siste gir noenlunde mening, TTL er digitale kretser, inne i disse er det transistorer som helt riktig blir brukt som brytere. Man styrer dem slik at de enten er på (1), eller av (0). Akkurat slik en vanlig strømbryter fungerer. Det som skurrer fælt er å snakke om forsterkere i denne sammenhengen. Siden TTL kretser er digitale, og forsterkere er analoge, vil du ikke ha bruk for TTL kretser i en slik sammenheng (annet enn for styring av reeler, signalvelgere, indikatorlamper (enbetydende med LED i dagens elektronikk), osv). Men ikke for å bruke i selve signalveien. Da bruker man heller op-amper, eller diskrete komponenter (som f.eks transistorer om man bruker dem i det linære området for å si det sånn). 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #169 Skrevet 28. februar 2017 27 minutter siden, Lutetium 71 skrev: Neivel. da får man forklare. TS snakker om TTL diagrammer, i sammenheng med å lage forsterkere (og brytere). Det siste gir noenlunde mening, TTL er digitale kretser, inne i disse er det transistorer som helt riktig blir brukt som brytere. Man styrer dem slik at de enten er på (1), eller av (0). Akkurat slik en vanlig strømbryter fungerer. Det som skurrer fælt er å snakke om forsterkere i denne sammenhengen. Siden TTL kretser er digitale, og forsterkere er analoge, vil du ikke ha bruk for TTL kretser i en slik sammenheng (annet enn for styring av reeler, signalvelgere, indikatorlamper (enbetydende med LED i dagens elektronikk), osv). Men ikke for å bruke i selve signalveien. Da bruker man heller op-amper, eller diskrete komponenter (som f.eks transistorer om man bruker dem i det linære området for å si det sånn). Se vedlagte tegning der transistoren brukes som en forsterker. Hvor mye den forsterker ser man på sinuskurven inn kontra sinuskurven ut. Du vet vel hva en sinuskurve er? Anonymkode: 27d86...2ab
Lutetium 71 Skrevet 2. mars 2017 #170 Skrevet 2. mars 2017 På 28.2.2017 den 23.19, AnonymBruker skrev: Se vedlagte tegning der transistoren brukes som en forsterker. Hvor mye den forsterker ser man på sinuskurven inn kontra sinuskurven ut. Du vet vel hva en sinuskurve er? Anonymkode: 27d86...2ab Fikk du i det hele tatt med deg hva jeg sa? Hva har den kretsen med TTL å gjøre? Kontrollspørsmål: Hva er formålet med kondensatoren CE?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #171 Skrevet 2. mars 2017 3 timer siden, Lutetium 71 skrev: Fikk du i det hele tatt med deg hva jeg sa? Hva har den kretsen med TTL å gjøre? Kontrollspørsmål: Hva er formålet med kondensatoren CE? Du vet altså ikke hva TTL er for noe. Man må selvsagt slå opp i den boken for å finne karakteristikken på den transistoren på hvor mye forsterkning den gir og på hvilket område den gir best forsterkning. Slutt med å google deg frem til spørsmål. Du dreit deg ut da du hevder transistoren ikke bruktes som forsterker. Anonymkode: 27d86...2ab
Lutetium 71 Skrevet 2. mars 2017 #172 Skrevet 2. mars 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vet altså ikke hva TTL er for noe. Man må selvsagt slå opp i den boken for å finne karakteristikken på den transistoren på hvor mye forsterkning den gir og på hvilket område den gir best forsterkning. Slutt med å google deg frem til spørsmål. Du dreit deg ut da du hevder transistoren ikke bruktes som forsterker. Anonymkode: 27d86...2ab Vet godt hva TTL er (gjør du?), den brukes ikke i analoge kretser som en forsterker er. Den du har avbildet er et enkelt spenningsforsterkertrinn, ikke en TTL krets. Jeg lurer fortsatt på om du kan forklare meg hva som er funksjonen til kondensatoren CE, og for den del, funksjonen til kondensatoren C1. Jeg begynner også å bli litt nysgjerrig på om du vet hva hfe brukes til.. ? Dette er TTL:
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #173 Skrevet 3. mars 2017 Slutt med å google deg frem til spørsmål. Du dreit deg ut da du hevder transistoren ikke bruktes som forsterker. GÅ PÅ SKOLEN DU! Anonymkode: 27d86...2ab
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #174 Skrevet 3. mars 2017 Jeg er egentlig ikke så bekymret over damer og data værden i exploded wue. Men ungdommen idag når de kommer på jobb interwiue og forteller om fritiden og gaming. Men det er veldig få som fakisk lager spill selv. Anonymkode: 40538...0df
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #175 Skrevet 3. mars 2017 Dette er TTL. https://www.amazon.com/TTL-Logic-Data-Book-Low-Power/dp/0895120968/ref=mt_paperback?_encoding=UTF8&me= Anonymkode: 27d86...2ab
Lutetium 71 Skrevet 4. mars 2017 #176 Skrevet 4. mars 2017 På 3.3.2017 den 10.49, AnonymBruker skrev: Slutt med å google deg frem til spørsmål. Du dreit deg ut da du hevder transistoren ikke bruktes som forsterker. GÅ PÅ SKOLEN DU! Anonymkode: 27d86...2ab Jeg har aldri hevdet at en transistor ikke brukes som forsterker. Jeg hevdet at den ikke brukes som forsterker i en TTL krets. Av en eller annen grunn har du blitt veldig opphengt i akkurat TTL?
Lutetium 71 Skrevet 4. mars 2017 #177 Skrevet 4. mars 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er TTL. https://www.amazon.com/TTL-Logic-Data-Book-Low-Power/dp/0895120968/ref=mt_paperback?_encoding=UTF8&me= Anonymkode: 27d86...2ab Hva brukes TTL til? Vet du forskjellen på digitale kretser og analoge kretser? Hva slags kretser bruker man i en helt alminnelig forforsterker (tenk hifi) ?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #178 Skrevet 4. mars 2017 Samme fenomen som med biler, eller andre tekniske felter. De er ofte fornøyd bare de klarer å dra frem kakekrigen, farmen eller andre hjernedøde greier. Anonymkode: 49273...f5e
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #179 Skrevet 4. mars 2017 8 timer siden, Lutetium 71 skrev: Hva brukes TTL til? Vet du forskjellen på digitale kretser og analoge kretser? Hva slags kretser bruker man i en helt alminnelig forforsterker (tenk hifi) ? Tror du skal lære deg litt elktronikk fra forrige årtusen før du begynner å vidreformidle spørsmål du googler deg til. TTL er forkortelsen for transistor & transistorlogic. Anonymkode: 27d86...2ab
brownbrown Skrevet 4. mars 2017 #180 Skrevet 4. mars 2017 (endret) hvorfor kan menn så lite om strikking eller babyer ? svaret på det er svaret til ts Endret 4. mars 2017 av brownbrown
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå