Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
32 minutter siden, TøffeSnåkus skrev:

Da har du nok misforstått bruk av content marketing for det har veldig liten relevans til bloggere. Og det jeg skrev var ikke om. Infulenceres troverdighet, for den synger på siste verset ja, men det å jobbe strategisk og faktisk evne å analysere adferd på f eks Facebook. 

Jeg vil ha meg frabedt pålagt eller inkludert i noe jeg ikke har ytret. 

https://contentmarketing.no/9-tips-lykkes-med-din-influencer-marketing/ Det er ikke tette skott mellom begrepene, og innholdsmarkedsføring gjelder også bloggere/influencers som blir betalt for å skape reklame formet som artikler e.l. Eller?

Skrevet
1 time siden, TøffeSnåkus skrev:

Da har du nok misforstått bruk av content marketing for det har veldig liten relevans til bloggere. Og det jeg skrev var ikke om. Infulenceres troverdighet, for den synger på siste verset ja, men det å jobbe strategisk og faktisk evne å analysere adferd på f eks Facebook. 

Jeg vil ha meg frabedt pålagt eller inkludert i noe jeg ikke har ytret. 

Den påstanden om at innholdsmarkedsføring ikke har relevans til bloggere må du nesten forklare. 

Skrevet
5 timer siden, CecilieX skrev:

Den påstanden om at innholdsmarkedsføring ikke har relevans til bloggere må du nesten forklare. 

Content marketing handler like mye om det en hvilken som helst bedrift gjør for å skape innhold rettet mot en målgruppe for å markedsføre seg. Innholdsmarkedsføring er mer relatert til forretningsøyemed og ikke noe jeg gjenspeiler hos bloggere utover at de f eks lage Content m. F eks sminkevideo fordi følgere vil lære hvordan de f eks gjør det. 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, TøffeSnåkus skrev:

Content marketing handler like mye om det en hvilken som helst bedrift gjør for å skape innhold rettet mot en målgruppe for å markedsføre seg. Innholdsmarkedsføring er mer relatert til forretningsøyemed og ikke noe jeg gjenspeiler hos bloggere utover at de f eks lage Content m. F eks sminkevideo fordi følgere vil lære hvordan de f eks gjør det. 

??

Hva var det som var forklarende med dette, sånn helt nøyaktig?

• Liker 12
Skrevet (endret)
32 minutter siden, TøffeSnåkus skrev:

Innhold = content, så jeg vil påstå at det er veldig lite som skiller dem. Mulig jeg tar feil, men jeg har sett på det som to sider av samme ssk og jeg ser stadig begrepene brukt om hverandre. 

I mediene skilles det mellom redaksjonelt stoff og reklame, når reklamen lages for å se ut som redaksjonelt stoff kalles det i innholdsmarkedsføring / content marketing. 

Bloggerne gjør det samme. De har feks hverdagsinnlegg (redaksjonelt innhold) og reklameinnlegg som er forkledd som hverdagsinnlegg (content marketing innholdsmarkedsføring) 

Det skillet som du laget mellom CM og IM har jeg ikke sett omtalt tidligere. Har du noen kilder?

Endret av CecilieX
Skrevet
23 minutter siden, CecilieX skrev:

Innhold = content, så jeg vil påstå at det er veldig lite som skiller dem. Mulig jeg tar feil, men jeg har sett på det som to sider av samme ssk og jeg ser stadig begrepene brukt om hverandre. 

I mediene skilles det mellom redaksjonelt stoff og reklame, når reklamen lages for å se ut som redaksjonelt stoff kalles det i innholdsmarkedsføring / content marketing. 

Bloggerne gjør det samme. De har feks hverdagsinnlegg (redaksjonelt innhold) og reklameinnlegg som er forkledd som hverdagsinnlegg (content marketing innholdsmarkedsføring) 

Det skillet som du laget mellom CM og IM har jeg ikke sett omtalt tidligere. Har du noen kilder?

Det er ikke noe skille mellom CM og IM.  I nettavisenes barndom ble content marketing (som er innholdsmarkedsføring på norsk) kalt redaksjonell markedsføring.  Det var utstrakt bruk av dette. Med Nettavisen.no som versting.  Dette ble sterkt kritisert, bla annet av fagtidskriftet "Kampanje".  

Etterhvert kom det lover og regler. I dag er content marketing utenkelig hos nettaviser, uten å merke artikkelen Annonse eller Sponset.

I 2018 er det bloggere som er verstinger.  Reklame/sponset innlegg om deilige Husmorferier, fortreffelige privatlærer firma,  surfebrett, hotellopphold og mye annet, blir ikke merket fordi bloggeren sier det ikke er reklame/sponset.

Så hurra for statsråd Linda Hofstad Helleland som har bevilget millioner til Forbrukertilsynet for å rydde opp i denne merkelige bloggbransjen.

• Liker 18
Skrevet (endret)

Hvorfor er hun ikke på denne "husmor-ferien" hun trotts alt har betalt for?

Det er jo (som vanlig) "mange som spør" (nei, ikke tull!) hvordan hun finner "styrken" 💪og overskuddet til å prestere slik hun gjør... Svaret er "husmorferie!"

Dette blogginnlegget er postet 10 juli, og det er også delt på FB. Hun "pusher" altså andre til å betske melde seg på, samtidig som hun proklamerer at hun allerede har betalt selv...

Bloggen: http://www.annebrith.no/2018/07/10/husmorferie/

FB:

Spoiler

A02A9377-BEC1-4F45-828B-B2317785FC38.jpeg

Hvorfor er hun på ikke tur??? 

Endret av Perle
  • Liker 28
Skrevet

Mystisk telefon fra Tyskland med forespørsel om å lage reklame for smør - fordi hun er en troverdig mamma og så vakker 😅

Jeg har ikke ord. 

Skrevet
3 minutter siden, Berga skrev:

Mystisk telefon fra Tyskland med forespørsel om å lage reklame for smør - fordi hun er en troverdig mamma og så vakker 😅

Jeg har ikke ord. 

Herregud.....

Skrevet
7 minutter siden, Berga skrev:

Jeg har ikke ord. 

...men dessverre så har hun ikke tid.

Skrevet

Jo mer utseendefokus og selvforherligelse - desto mer kritikk. Du skyter deg selv i foten AB

• Liker 23
Skrevet (endret)

To dager Dagen etter at Bloggomtoppbloggere skriver om AB sin husmorferie, kommer bloggeren med følgende forklaring:

"For 3 uker siden fikk jeg et tilbud jeg ikke kunne si nei til. Så det betyr at jeg nesten jobber dobbelt frem til i starten av november, for å få unna alt. Både ferie alene og høstferie måtte vike."

Det rare er at AB samme dag  som BOTB skrev om husmorferien viste til: 

"Denne uken blir roligere enn forrige. ".

Men nå er forklaringen på "avlyst" husmorferie at hun har det så travelt at hun nesten jobber dobbelt.

Dokumentasjon: https://imgur.com/a/yXkCLoD

Vi får følge med på hva dette "tilbudet" handler om, og se om det er så fantastisk... 

Endret av Asti
La til tekst.
Skrevet
7 minutter siden, kvinneguide skrev:

Jo mer utseendefokus og selvforherligelse - desto mer kritikk. Du skyter deg selv i foten AB

Hun er jo ekstremt utseendefokusert! Annethvert innlegg på blogg og instagram er

"Se på meg, alle synes jeg er stygg, jeg har alltid fått høre hvor stygg jeg er".

For at hun så kan kose seg med kommentarene "Du er vakker!" "Ikke hør på de fæle trollene!"

Helt uforståelig at en voksen dame med fire barn holder på sånn. Det er jo som en 14-åring som fisker etter komplimenter fra venninnene når hun har byttet profilbilde på FB.

Skrevet (endret)
33 minutter siden, Berga skrev:

Jeg har ikke ord. 

Man kan egentlig ikke annet enn å le.....eller så er det faktisk synd på henne, å leve et sånt liv med de manglende verdiene sine.

Dama er jo egentlig bare en parodi i det store og det hele!

Endret av Helado
  • Liker 20
Skrevet
6 minutter siden, formula skrev:

Hun er jo ekstremt utseendefokusert! Annethvert innlegg på blogg og instagram er

"Se på meg, alle synes jeg er stygg, jeg har alltid fått høre hvor stygg jeg er".

For at hun så kan kose seg med kommentarene "Du er vakker!" "Ikke hør på de fæle trollene!"

Helt uforståelig at en voksen dame med fire barn holder på sånn. Det er jo som en 14-åring som fisker etter komplimenter fra venninnene når hun har byttet profilbilde på FB.

Håper inderlig at ikke avkommene får med seg alt hun skriver om at hun blir kalt stygg/pen. Det er ikke sunt, hverken for barn eller voksne, å ha et så stort fokus på utseende.

• Liker 25
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...