Diamant Skrevet 10. september 2018 #13561 Skrevet 10. september 2018 6 minutter siden, Lkk skrev: Noen som tror hun drar ? Nei 6
Lopploella Skrevet 10. september 2018 #13562 Skrevet 10. september 2018 12 minutter siden, Lopploella skrev: Jeg gikk forbi en fin (og ikke kjerring) kåpe på salg på lørdag. Jeg tenker også på Gerry Weber som et merke for litt eldre, men det ville ikke stoppet meg fra å kjøpe et plagg hvis jeg likte det. Men da jeg så det merket nå, tenkte jeg AB... Og nei. Og det skjer meg faktisk oftere og oftere at jeg lar være å kjøpe noe, fordi en blogger reklamerer for produktet. Jeg ønsker ikke å handle hos firmaer som benytter seg av den type ukritisk markedsføring. Og jeg ønsker heller ikke å eie noe som CBE eller AB bruker. 28
Chrisssi Skrevet 10. september 2018 #13563 Skrevet 10. september 2018 21 minutter siden, Lopploella skrev: Og det skjer meg faktisk oftere og oftere at jeg lar være å kjøpe noe, fordi en blogger reklamerer for produktet. Jeg ønsker ikke å handle hos firmaer som benytter seg av den type ukritisk markedsføring. Og jeg ønsker heller ikke å eie noe som CBE eller AB bruker. Jeg grøsser når jeg går forbi en KappAhl butikk og ser Hampton Republic klær, orker bare ikke AB vibber 12
Moongirl Skrevet 10. september 2018 #13564 Skrevet 10. september 2018 https://www.eiendomsmegler1.no/hjemtildeg/hele-landet/2018/08/uenige-om-hvor-dere-skal-bo/ Kom til å tenke på noen...🤪 4
Gjest Berga Skrevet 10. september 2018 #13565 Skrevet 10. september 2018 1 time siden, Lkk skrev: Noen som tror hun drar ? Kan jeg ikke tenke meg, nei. Det var vel bare sponsfisking?
Stjernekikkeren Skrevet 10. september 2018 #13566 Skrevet 10. september 2018 1 time siden, Lopploella skrev: Og det skjer meg faktisk oftere og oftere at jeg lar være å kjøpe noe, fordi en blogger reklamerer for produktet. Jeg ønsker ikke å handle hos firmaer som benytter seg av den type ukritisk markedsføring. Og jeg ønsker heller ikke å eie noe som CBE eller AB bruker. Helt enig, jeg tenker at om et firma eller selskap ikke har mer selvtillit og er sterkere i drift enn at de velger mennesker som AB til å være sitt ansikt utad, så er ikke det et firma hvis produkter jeg har tro på, ikke gjør reklamen produktene attraktiv heller. Hvis ikke de har råd eller interesse av å bruke er ordentlig reklamebyrå eller sjekker opp folk mer, så bør de heller legge mer tid og krefter i å produsere såpass kvalitet at det selger seg godt selv. 16
Kollontaj Skrevet 10. september 2018 #13567 Skrevet 10. september 2018 Skulle ikke hun jobbe med PR i firmaer, leie seg ut? «Fra høsten leier jeg meg selv ut som markedssjef. En liten og en mellomstor bedrift skal altså ha meg som deres markedssjef over en periode.» http://www.annebrith.no/2018/06/28/den-nye-jobben-min-2/ 13
Tøytigern Skrevet 10. september 2018 #13568 Skrevet 10. september 2018 8 timer siden, Chrisssi skrev: Stakkars, stakkars Anne Brith.......bloggernes største offer. Så godhjerta, så snill, så ydmyk, så god til å bake, så god til å skrive, men allikevel et offer for verden der ute. Gud bedre for noe svada 😴 Jeg syns ikke hun var så god til å skrive. Og jeg savnet litt mere bakestoff, da jeg leste der. Jeg trodde jo hun var bakeblogger. Men nå har jeg googlet det og funnet ut at hun er i kategorien "livsstilsblogger." 6
Tøytigern Skrevet 10. september 2018 #13569 Skrevet 10. september 2018 (endret) 8 minutter siden, Kollontaj skrev: Skulle ikke hun jobbe med PR i firmaer, leie seg ut? «Fra høsten leier jeg meg selv ut som markedssjef. En liten og en mellomstor bedrift skal altså ha meg som deres markedssjef over en periode.» http://www.annebrith.no/2018/06/28/den-nye-jobben-min-2/ Det ser ut som hun planlegger sin undergang som blogger. Dvs jeg tror at når hun ikke kan leve av det, så sier hun at det var meningen å slutte. Så kan hun gjøre akkurat det, før ratingen blir for lav til å leve med- og vise til det hun skrev her. Endret 10. september 2018 av Tøytigern 7
Lkk Skrevet 10. september 2018 #13570 Skrevet 10. september 2018 Ærlig talt , tror AB hun er den eneste som jobber hver dag . Det er vanlig for enslige med barn å ha en travel dag som starter 06 og ikke komme i seng før midnatt . Det som ikke er vanlig er Toro poser til middag , privat leksehjelp , slippe klesvask og kunne reise fra barna flere kvelder i uka . Hvordan kan hun ta så lite hensyn til barna sine ???? 43
Tøytigern Skrevet 10. september 2018 #13571 Skrevet 10. september 2018 (endret) 5 minutter siden, Lkk skrev: Ærlig talt , tror AB hun er den eneste som jobber hver dag . Det er vanlig for enslige med barn å ha en travel dag som starter 06 og ikke komme i seng før midnatt . Det som ikke er vanlig er Toro poser til middag , privat leksehjelp , slippe klesvask og kunne reise fra barna flere kvelder i uka . Hvordan kan hun ta så lite hensyn til barna sine ???? Nå skal vi ikke diskutere barna, for det er strengt utenfor reglene, har jeg fått vite. Men saken er jo at den eneste grunnen til at man aksepterer at bloggerne raker inn penger, er jo at de må jobbe hardt for å leve av bloggingen! Det ligger i kortene at de sitter til seint på natt for å få postet innholdet de har planlagt, og at de må jobbe med å lage godt innhold. Det er ingen picknick å være blogger. Hvis man føler for å syte til leserne om hvor krevende det er, da er man ikke laget av riktig materiale til den type jobbing. Det skal være motiverende i seg selv å ha kontakten med leserne og få eksponeringen. Er det for slitsomt, får man finne på noe annet. (Slik som hun Emilie Nereng da hun tok pause fra sirkuset.) Endret 10. september 2018 av Tøytigern 10
Tøytigern Skrevet 10. september 2018 #13572 Skrevet 10. september 2018 (endret) På meg virker det som hun ikke har råd til livsstilen som kreves for å blogge om det hun vil blogge om. Så da dras barna og Erik med inn i innleggene, for å gi bloggen noe faktisk innhold. Istedet for å få innlegg om nettopp hennes livsstil. Så prøver hun seg som mammablogger, men hun har for voksne barn. Hun skulle vel ha blogget om å følge opp "toppidretten" til de to barna, men hun har simpelthen ikke nok å legge fram. Enten det være seg noe liv som involvert toppidrettsmamma, eller barn som ligger på toppnivå, sånn at folk er intressert. Hun kunne jo skrevet om hva det krever å følge opp to barn på det nivået, for det burde vært nok å skrive om- uten at barna figurerte på bloggen, men at det var hennes gjøremål og tilpasninger i familielivet som stod i fokus. Med kosthold, timeplan, oppkjøring til konkurranser, transport hit og dit, lekser i bilen osv. (En toppidrettsmamma kunne hatt veldig bruk for at barna utenfor skolen hadde tilgang til en "Torjus"...) Det ville vært interessante ting å skrive om. Men det virker tomt, alt sammet. Hun lever akkurat som alle andres liv. Og ingen vil lese om sitt eget liv på en blogg av noen influencer. Endret 10. september 2018 av Tøytigern 14
Tøytigern Skrevet 10. september 2018 #13574 Skrevet 10. september 2018 (endret) Her står det om oss på KG.http://www.annebrith.no/2018/01/12/mot-stalkeren-min-hege/ Vi får flengende kritikk i samme åndedrag som stalkeren Hege. Hun ber oss ikke eksponere barna. Men jeg vil ta fram den samme kritikken mot henne som jeg gjorde over her: Hun har egentlig ingenting hun skriver om det som har et personlig preg. Hun skriver ikke noe vi ikke alle har hørt fra andre før. Hvorfor fikk vi ikke noe dypere å reflektere rundt, som kunne gitt oss noen "Aha!" opplevelser? Hun kunne kanskje gitt noen eksempler på overtredelsene fra Kg? Og gitt folket sjokk. Her i trådene om bloggerne postes det jo hovedsakligens eksempler på overtredelsene hos bloggerne som folk ser.(Som at båthuset er en liten hytte med TV, strøm, IKEA- lamper, kjøkkenbenk med kjøkkenmaskin, hems med senger og stuedel med sovesofa - og det at ingen får utdelt premier, når hun sier hun avholder konkurranser.) Det er hovedmotivasjonen til trådene. Men hun går løs på tråden i seg selv som om det er et Texas av personangrep og tar ikke med seg noe videre. Hun kunne postet på sin blogg eksempler på hva som var uakseptabelt. Hun må jo vite mere om dette enn moddene på KG, som hele tiden rydder og er strenge på innlegg der barna nevnes. (...) Åpningen av innlegget hennes, en del som burde kommet sist, består bare av offentliggjøring av ordrett kommunikasjon hun har hatt med andre. Kommunikasjon som jeg opplever som at burde vært konfidensiell. Hun gir her eksempler på hva hun har gjort, der hun kunne gitt eksempler på hva hun har fått servert og reagert på, som gjorde vondt. Da kunne leserne lært noe. Hun spør videre om forumet KG ikke har noe ansvar for å moderere- men dette gjør hun etter å ha listet opp KG's eget regelverk... Hun skriver at det er henne selv som må gå inn på KG og rapportere innlegg... Det finner jeg vanskelig for å tro. Jeg har opplevd hvordan folket blir sinte og rapporterer hverandre. Jeg skulle ønsket at hun ga folk mere å lære av og ta med oss, enn det andre bloggere har sagt før. Innlegget virker som hevnmotivert mot Hege og KG og ikke som ren kritikk og å rette fokus mot illegitime angrep. Hun sier "Stakkars meg" og ikke "Plz våkn opp." (Slik vi har sett andre bloggere, som Kristina Andersen har gjort, som gjorde oppmerksom på fenomenet.) Endret 10. september 2018 av Tøytigern 20
Tøytigern Skrevet 10. september 2018 #13575 Skrevet 10. september 2018 (endret) "Jeg har en stalker," istedet for "Stalkeren min Hege..". Ellers bedriver hun samme type stalking selv. "Dette skrev jeg till Politiet." Da bedriver hun sverting selv og offentliggjør et brev. "Dette har jeg å si om KG" uten noen eksempler, bare med copy paste av et regelverk alle kan lese på KG. "Dette er vondt for meg." Det forstår vi alle sammen. Hvis du virkelig ikke ville eksponere barna, hvorfor kom det ikke noe om hvordan de skades på eksempelvis KG? Hva er presseetikken? (Og jo, Egmont følger regelverket sitt. For litt siden ble jeg sensurert for latterliggjøring fordi jeg påpekte at hun har IKEA-lamper i et båthus: Lamper som ikke vil tåle vinteren.) Det ble bare for tynt. Og at man får en stalker når man er profilert, arkiverer de fleste under "Syk person. Mulig det er smart med politibeskyttelse om det går langt." Man gir dem ikke individuell oppmerksomhet, for da snører nettet seg sammen og personen føler de har et faktisk, personlig forhold til vedkommende. Endret 10. september 2018 av Tøytigern 16
Gjest Asti Skrevet 10. september 2018 #13576 Skrevet 10. september 2018 Ja, da starter utlevering av barn på Bloggerne.. Hva er begrunnelsen som rettferdiggjør en slik inngripen i barns liv? Det virker ut som influencerne er så selvopptatte, at de klarer ikke å se annet enn sine egne behov oppi dette.
Tøytigern Skrevet 10. september 2018 #13577 Skrevet 10. september 2018 (endret) 5 minutter siden, Asti skrev: Ja, da starter utlevering av barn på Bloggerne.. Hva er begrunnelsen som rettferdiggjør en slik inngripen i barns liv? Det virker ut som influencerne er så selvopptatte, at de klarer ikke å se annet enn sine egne behov oppi dette. Selvsagt gjør de ikke det. Det har vi sett eksempler på fra andre enn Anne Brith, og det er diskutert i andre tråder på forumet - om andre bloggere. (Som feks CBE og LKE.) Lars Kristian og Caroline rettferdiggjorde seg med at de tok alt ansvar... Endret 10. september 2018 av Tøytigern 11
mikrobe Skrevet 10. september 2018 #13578 Skrevet 10. september 2018 @Tøytigern Jeg kan selvsagt bare snakke for meg selv, men det er ytterst sjeldent jeg sier fra i tråder når jeg rapporterer. Det foregår som regel i det stille, og jeg vil tro det gjelder de fleste av oss. Om hun tror at ingen rapporterer med mindre de skriver det i en post når det skjer, så føler hun sikkert at hun er den eneste som er innom og rapporterer. 18
Tøytigern Skrevet 10. september 2018 #13579 Skrevet 10. september 2018 (endret) 6 minutter siden, mikrobe skrev: @Tøytigern Jeg kan selvsagt bare snakke for meg selv, men det er ytterst sjeldent jeg sier fra i tråder når jeg rapporterer. Det foregår som regel i det stille, og jeg vil tro det gjelder de fleste av oss. Om hun tror at ingen rapporterer med mindre de skriver det i en post når det skjer, så føler hun sikkert at hun er den eneste som er innom og rapporterer. Ja, det skulle jeg tro. Men hun glemmer at det sitter folk her og skriver som har sterke etiske prinsipper og som ønsker at regelverket følges. Derfor er de også på bloggerne selv, fordi de feks er kritiske til eksponeringen av barna, at produktplassering ikke merkes, at influencerne ikke faktisk avholder konkurranser med premier, men bare vil ha klikk for pengenes skyld, o.lign. Dette er folk med sterk etisk sans. I tillegg går det folk inn her som kun er her for å beskytte sine idoler. Nemlig bloggerne de liker. Jeg har skjelden sett en tråd om bloggere på KG der det ikke har foregått skyllebøtter fram og tilbake mellom dem som er kritiske og dem som vil beskytte sine idoler. Endret 10. september 2018 av Tøytigern 13
Tøytigern Skrevet 10. september 2018 #13580 Skrevet 10. september 2018 Tøytigerfruen beskriver innlegget jeg linker til ( http://www.annebrith.no/2018/01/12/mot-stalkeren-min-hege/ ) som "Å piske en død hest"... Mao at det er et innlegg det ikke kommer noe ut av. Det kommer ikke noe ut av det fordi det ikke inneholder noen originale tanker eller en konstruktiv vinkling til en problemstilling. Det kan virke som det er skrevet for å publisere innhold, uten å ha noe egentlig nytt å skrive om. 5
Fremhevede innlegg