Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, pøbelsara skrev:

Kjære Anne Brith. Jeg vet du leser her. Det ser skikkelig teit ut når du kjefter på lesere i bloggen din og på snap. Hva med alle følgere som ikke leser denne tråden? De kan jo ikke skjønne ett pøkk av hvorfor du er så sur/indignert/furten. Mitt forslag er å  1) komme med nok opplysninger til at leserne får et helt reelt bilde av hva du bruker til mat i uken og 2) tenk etter om noen av og til kan ha et poeng du ikke har tenkt på og 3)husk at du lever av at folk leser bloggen din. Og mitt beste råd kommer tilslutt: 4) hvis du har slengt med leppa og vært litt for eplekjekk og kanskje sagt noe du ikke har helt belegg for - så innrøm det. Folk setter pris på slik.

Og det er forresten sant at unger som vokser og trener masse, trenger litt mer enn 1/5 blomskålshode og 0,5 dl melk til middag.

 

Suppe til middag?? Til unger i vekst? Salat til middag? Til unger i vekst? Det høres ikke ut som et balansert kosthold nei.. Hvor skal man få vitaminer og mineraler fra? Dette høres ut som noe jeg kunne spist for å slanke meg :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, pøbelsara skrev:

Kjære Anne Brith. Jeg vet du leser her. Det ser skikkelig teit ut når du kjefter på lesere i bloggen din og på snap. Hva med alle følgere som ikke leser denne tråden? De kan jo ikke skjønne ett pøkk av hvorfor du er så sur/indignert/furten. Mitt forslag er å  1) komme med nok opplysninger til at leserne får et helt reelt bilde av hva du bruker til mat i uken og 2) tenk etter om noen av og til kan ha et poeng du ikke har tenkt på og 3)husk at du lever av at folk leser bloggen din. Og mitt beste råd kommer tilslutt: 4) hvis du har slengt med leppa og vært litt for eplekjekk og kanskje sagt noe du ikke har helt belegg for - så innrøm det. Folk setter pris på slik.

Og det er forresten sant at unger som vokser og trener masse, trenger litt mer enn 1/5 blomskålshode og 0,5 dl melk til middag.

 

:klappe::klappe::klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for diskusjon rundt barn, spekulasjoner, brukerdebatt og samtlige svar til dette.

Kragebein, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å se over mathandlingen min, og ser at det er flere uker jeg faktisk kun har brukt rundt 1000 kr til mat/dagligvarer/såpe osv. Men totalen pr mnd blir annerledes, for her i huset spiser vi variert og godt. (1 barneskole, 2 tenåringer, 2 voksne)

Så lakmustesten tror jeg må være å greie seg på i gjennomsnitt 4000 pr mnd 2 mnd på rad, først da er jo prosjektet vellykket.

Vi baker også brød, og mel og ingredienser til grovt brød (frø, havregryn, diverse grovmel, spelt osv) er ikke så billig. Jeg bruker ofte grovbakst i bunnen, og sper på med ting som gjør brødene sunnere.

Nå har ikke jeg intensjoner om å være billigst mulig, men å handle fornuftig både prismessig og næringsmessig. Det er ikke noe mål å komme seg under 1000 kr i uka, men det er et mål å ikke handle ting vi ikke trenger eller spiser opp.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ett blomkålhode når jeg lager suppe til kun meg selv... Dersom de spiser så lite suppe, har de vel i praksis brød til middag, ikke blomkålsuppe.  

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filter med blomster og sommerfugler osv, pluss en krokete finger som peker på kamera hele tiden? Mens hun grafser seg i håret.

 

40-årskrise og overgangsalder er ikke noe å tulle med altså :)

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde faktisk hun kom til å slette de mildt sagt passiv-aggressive snappene hun la ut i går med en gang hun forsto hvor flaue de var. Men nei.

 

Og hvorfor later hun som om det handler om blomkålsuppe er godt eller ikke? Fascinerende.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri lest bloggen hennes, husker henne bare fra tidligere hvor hun drev på med en del baking. Men nysgjerrigheten tok meg, og jeg måtte innom bloggen hennes for å lese uke-handlelisten hennes, da jeg prøver meg på det samme, bare å handle for 600 kr til meg og samboeren min i uka.

Hennes handleliste så uferdig ut, det var mye som var på menyen som manglet på handlelisten, hun hadde ikke med dopapir, sjampo, eller andre såper/ nødvendige ting på listen, kun ramset hun opp vaskemiddel.

Hun må tydeligvis spise svært lite, det samme gjelder barna hennes, for den blomkålsuppen hadde jeg og samboeren min spist som middag bare oss to, med brød og bacon til. Det samme gjelder havregrøten de skal spise til frokost.. Jeg vet ikke med henne, men for meg holder ikke 100 kcal til frokost.

Og til slutt, hvor passiv-agressiv hun var på slutten av blogginnlegget, jeg mistet i allefall all inspirasjon fra henne og velger å lage min egen ukes meny og egen handleliste..

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere bloggere som iløpet av de siste årene jamrer og skriker til bloggleserne sine, som om de helt har glemt hvem som faktisk fører til at lønna tikker inn hver mnd. Tenk hvis dette hadde vært en reell arbeidsplass. Hvor lenge hadde sjefen og kolleger giddet å høre på syting om hvor hard jobben er, samt motta spydige utsagn når h*n stiller spørsmål rundt det man leverer ifra seg. Få hodet ut av ræva og beina ned på jorda. Ydmykhet og ærlighet varer lengst. Og spesielt for AnneBrith sin del, som en stund lå langt under 40.plass på Blogglisten. Det er ikke utenkelig å havne der igjen. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som regna på kaloriene i havegrøtfrokosten må regne på nytt.

I følge snap skal hun nå bake proteinrundstykker som hun dkaø ha til suppa, og der skal hun bruke 400 gram havregryn, så da blir det ikke igjen så mye til frokost. I tillegg skulle det være cottage cheese, og det var da ikke på handlelista?

De spiser ikke av bloggbudsjettet altså. Neeeida.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sol79 skrev:

Dere som regna på kaloriene i havegrøtfrokosten må regne på nytt.

I følge snap skal hun nå bake proteinrundstykker som hun dkaø ha til suppa, og der skal hun bruke 400 gram havregryn, så da blir det ikke igjen så mye til frokost. I tillegg skulle det være cottage cheese, og det var da ikke på handlelista?

De spiser ikke av bloggbudsjettet altså. Neeeida.

Rett skal være rett; hun skrev at hun kjøpte 2 pk havregryn fordi hun skulle lage havrerundstykker. Men hun nevnte eksplisitt at én pakke havregryn holdt til frokost for hele uka for hele familien. Så jeg tror at regnestykket stemmer; altså 31 gram med havregryn per person til frokost. Laget på vann, og med vann å drikke ved siden av. Altså at hver person i husholdningen har et næringsinntak på 100 kcal hver til frokost for at dette fantasibudsjettet hennes på 1000 kr i uka skal strekke til.

Endret av Ultiva
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Boneli skrev:

Hennes handleliste så uferdig ut, det var mye som var på menyen som manglet på handlelisten, hun hadde ikke med dopapir, sjampo, eller andre såper/ nødvendige ting på listen, kun ramset hun opp vaskemiddel.

Hun må tydeligvis spise svært lite, det samme gjelder barna hennes, for den blomkålsuppen hadde jeg og samboeren min spist som middag bare oss to, med brød og bacon til. Det samme gjelder havregrøten de skal spise til frokost.. Jeg vet ikke

Det var en veldig snau meny de har etter min mening, men man handler jo ikke sjampo og såpe hver uke uansett da. Ikke oppvaskmiddel og vaskepulver heller, men det hadde hun med denne uken så da slipper hun det neste uke. Jeg skulle likt å se selve kvitteringen for handelen egentlig, hvor mye frukt har hun for eksempel beregnet til 5 stk i løpet av en uke. Det er jo anbefalt 5 posjoner frukt og grønt om dagen og sier man at også ungene spiser minst 1 eple om dagen så må hun ha 35 epler og det er noen kilo.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pingodingo

Jeg leser ikke bloggen hennes, men har lagt henne til på snap etter å ha lest kommentarene fra dere her :laugh: Hva er greia med snurpemunnen hun lager på slutten av hver snap? Og hva er greia med smattinga når hun snakker? Jeg så også den berømmelige tordentalen hun la ut i går.

Når man eksponerer seg på den måten hun gjør - ber man om tilbakemeldinger. Da må man og tåle at alt ikke er like positivt. Enten får man stå i det på godt og vondt, eller så må man slutte. Så enkelt er det faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 4 i husholdningen og vi bruker 8000 i mnd på mat, da er ikke middager vi spiser ute inkludert og det er kanskje 2 ganger i mnd. Men om vi skulle spist for halvparten av de vi gjør i dag så vet jeg med sikkerhet at det er to unger som hadde gått rundt her både sulten og grinete. Nå har ikke jeg et eget sponset bakebudsjett og kan derfor ikke mate ungene mine med muffins (heldigvis) 

Jeg sier ikke at hun er en dårlig mor selv om det er slik hun velger å ta kritikken, men jeg sier at jeg ikke tror et sekund på dette budsjettet hennes. Joda hun har vist handlelappen og lagt ut menyer, men det beviser jo ingenting. Og jada jeg vet at hun mener hun ikke trenger å bevise noen ovenfor leserne sine, men det er akkurat der hun tar feil. AB har ikke en stor nok blogg til å overleve på usannheter og trutmunn. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er fint hun endelig har fått øyenbryna på stell. 

For å faktisk delta i diskusjonen her nå, så tenker jeg at hun innser om ca et år, hvor barna skulle ha veid mer, at hun har holdt hele Norge for narr når det kommer til budsjettet. Hadde jeg og samboeren (og folkens, jeg spiser lite, kunne sikkert fødd meg selv på 40kr dagen alene) gått DRASTISK ned i vekt, med samme budsjett. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er utrolig irriterende at hun må ta på håret heeeele tiden når hun snakker. Komikerfruen er enn yngre men oppfører seg eldre enn henne på snap. Lager aldri grimaser eller tar i håret når hun snakker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, dillyduzit skrev:

Syntes det er fint hun endelig har fått øyenbryna på stell. 

For å faktisk delta i diskusjonen her nå, så tenker jeg at hun innser om ca et år, hvor barna skulle ha veid mer, at hun har holdt hele Norge for narr når det kommer til budsjettet. Hadde jeg og samboeren (og folkens, jeg spiser lite, kunne sikkert fødd meg selv på 40kr dagen alene) gått DRASTISK ned i vekt, med samme budsjett. 

Matbudsjettet hennes har jo blitt avslørt så det synger i denne tråden. Verken melk eller fløte står på handlelisten til tross for at disse ingrediensene står i oppskriftene utover i uka. Ingen blir mette av 1/5 blomkålshode og 0,5 dl melk til middag. Å avspise barna med 31 gram havregryn per hode til frokost (altså 100 kcal) hver morgen er vanvidd. Og å skulle lage resteomelett av 5 dager gammel blomkålsuppe, 4 dager gamle fiskekaker, 3 dager gammel torskegryte, to dager gammel søtpotetpzza og kyllingsalat høres alt annet enn godt ut. Og kveldsmat eksisterer visstnok ikke i dette husholdet. Kjekt mtp fire barn i vekst.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ultiva skrev:

Matbudsjettet hennes har jo blitt avslørt så det synger i denne tråden. Verken melk eller fløte står på handlelisten til tross for at disse ingrediensene står i oppskriftene utover i uka. Ingen blir mette av 1/5 blomkålshode og 0,5 dl melk til middag. Å avspise barna med 31 gram havregryn per hode til frokost (altså 100 kcal) hver morgen er vanvidd. Og å skulle lage resteomelett av 5 dager gammel blomkålsuppe, 4 dager gamle fiskekaker, 3 dager gammel torskegryte, to dager gammel søtpotetpzza og kyllingsalat høres alt annet enn godt ut. Og kveldsmat eksisterer visstnok ikke i dette husholdet. Kjekt mtp fire barn i vekst.

 
 

Skjønner at barna kan gå litt sultne, men som jeg har fått inntrykk av i denne tråden så stemmer ikke tordentalen hennes heller ikke med sannheten. Det er bare så trist at hun selv ikke forstår at hun er blitt avslørt nesten før hun kom med handlelista si. Greit å si at man handler mat for 1000,- i uka, så lenge såpe, andre artikler kommer utenom. Å komme med såpe for 100 eller hva enn nå det var, og i tillegg sette det opp i budsjettet .. det fungerer ikke slikt. Enten får hun komme med et realistisk budsjett, en nøyaktig sum på absolutt ALT, dvs inkl mel, melk, smør og vanlige husholdige ting. Å si at man lager brød, og som tidligere nevnt, er dette gratis da, fordi hun hadde ingrediensene fra før? 

Da vil jeg også komme på butikken og si; Vel bloggere får mel og sånt gratis, kan jeg også få det? Eller dere kan sponse meg, men kommer ikke til å si at melet er sponset. 

Jeg vil ha et nøyaktig regnestykke, hvor ALT er inkludert, både mel, smør, melk, vanlige "ting", samtidig med såpe etc. 

Håper leserene hennes kommer innom her og får seg en realitetsjekk. Å lyve noen såpass "rett opp i fjeset" er så frekt gjort at noen burde ha kommet med en omvendt tordentale til hun. 

Edit

Kan jo også legge til at vi barna også måtte gå sultne innimellom, dvs når det var 30 min til middag, men mamma nektet meg aldri mat når jeg var sulten elles om måltider. Alle har godt å gå litt sultne, merk litt. Å få en kost på totalt 1000kcal (grovt regnet, gjetting ut i fra mengden) når ungen vokser.. mmhm. 

Endret av dillyduzit
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...