Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Gjest Newroz
6 minutter siden, Malum skrev:

Det er jo her de surrer det veldig til for seg selv. Dessuten: AB sine stadige påstander om at man fint kan greie å holde et matbudsjett på en tusenlapp i uka var vel utgangspunktet for samarbeidet? Nå har jo Proviant krøpet til korset og innrømmet at det nok ikke var helt sånn, men hva med AB? Ikke ett ord om saken fra den kanten. Kun slett og blokkér, og fokus på helt andre ting på blogg/snap. Kanskje hun regner med at dette bare skal gli over?

Jeg kjenner jeg er litt spent på om dette 1000 kroners-budsjettet blir et tema på bloggen igjen. Skulle ikke forundre meg, for den dama eier jo pokker ikke skamvett.

Ja, det her er virkelig ikke en bra start. Se også dette "ikke-svaret" de gir en potensiell kunde: https://www.facebook.com/proviant.no/posts_to_page/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pelikanen

De skrev at de hadde brukt kokker. Noe jeg nekter for. Hvilke kokk er det? En som har stått på et gatekjøkken. Ingen kokk vil synke så lavt. Ser at de ennå ikke vil oppgi mengde. Tviler på at dette vil vare lenge, og at de i det hele tatt har fått kunder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, pelikanen skrev:

De skrev at de hadde brukt kokker. Noe jeg nekter for. Hvilke kokk er det? En som har stått på et gatekjøkken. Ingen kokk vil synke så lavt. Ser at de ennå ikke vil oppgi mengde. Tviler på at dette vil vare lenge, og at de i det hele tatt har fått kunder. 

Kokken er vel «Matblogger Anne-Brith» det da, og vi veit jo hvor mye hun kan om mat og ernæring:fnise::klappe:

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Newroz skrev:

...

https://www.facebook.com/proviant.no/posts/534165616968901

De har et innlegg hvor de sier at de rett og slett ikke var klar nok for lanseringen, og kommer med en form for beklagelse på at de gav seg selv mange stjerner. 

Jeg stusser når de skriver: 

1. Vi ser i ettertid at det er lett å få inntrykk av at våre middager + tilleggsmat som frokost og kvelds skulle dekke HELE ukesbehovet for mat og gjøre det helt unødvendig å gå i butikken. Dette stemmer ikke helt. Med Proviant får du 7 middager til 1-4 personer for hele uken + tilleggsmat som brød, melk, pålegg og en god del andre matvarer. Vår intensjon har hele tiden vært å gi våre kunder muligheten til å få så mye mat på døra som mulig til en lavest mulig pris. På den måten vil folk redusere antall butikkbesøk og dermed spare verdifull tid. Vi tror også at man sparer penger på det fordi man unngår fordyrende impulskjøp. Impulskjøp som dagligvaren vet å utnytte. https://www.facebook.com/proviant.no/posts/534165616968901

Stod det ikke ganske klart på deres hjemmeside at dette skulle holde til hele uka? 

...

Jo, det stod tydelig både i reklameinnlegget til Anne Brith og på hjemmesiden.

Anne Brith lovte i reklameinnlegg for matkasse fra Proviant.no - http://annebrith.blogg.no/1519545601_nr_drmmer_blir_virkelige.html :

  • Alle ukens måltider, planlagt, handlet og levert hjem til deg!
  • En stor eske med gult lokk. Alt du trenger til en hel uke! Fantastisk ❤
  • Og like viktig => prisen: 2 voksne + 2 barn, altså en familie på 4 => koster kr. 999.-
  • Tiden du sparer ved å slippe og handle, og slippe å lage handlelisten

https://proviant.no lovte også "Alle ukens måltider, planlagt, handlet og levert hjem til deg!".

Dokumentasjon: https://imgur.com/a/a2C2g

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pelikanen
21 timer siden, ESFP skrev:

AB: "Hva med om vi rett og slett begynte å bedømme mennesker vi møter ut fra hva de gjør, sier og er som personer, istedenfor hvordan vi ser ut".

Game on! 

Dagens blonde.😂😂😂bedømmer hva de Gjør? Skriver tull og tøys....Hva de sier? Herregud bli voksen kvinnemenneske. Du gulper opp like mye dumt, som du skriver. Ingen har tatt deg for utseendet? Du ser ut som meg, de, ja Fru Hvermannsen.  Det et det ikke noe galt med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, orfeus skrev:

Har hun fått sponset den mobilen hun holder fram i så mange bilder for tiden? 

Jeg vil tro hun bruker den som fjernkontroll til kameraet, men prøver å få det til å se henslengt og avslappet ut...

Endret av Nordblomst
Skriveleif
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
1 minutt siden, Nordblomst skrev:

Jeg vil tro hun bruker den som fjernkontroll til kameraet, men prøver å få det til å se henslengt og avslappet ut...

Helt sikkert, men resultatet er «se så fin mobil jeg har» 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
20 minutter siden, Asti skrev:

Jo, det stod tydelig både i reklameinnlegget til Anne Brith og på hjemmesiden.

Anne Brith lovte i reklameinnlegg for matkasse fra Proviant.no - http://annebrith.blogg.no/1519545601_nr_drmmer_blir_virkelige.html :

  • Alle ukens måltider, planlagt, handlet og levert hjem til deg!
  • En stor eske med gult lokk. Alt du trenger til en hel uke! Fantastisk ❤
  • Og like viktig => prisen: 2 voksne + 2 barn, altså en familie på 4 => koster kr. 999.-
  • Tiden du sparer ved å slippe og handle, og slippe å lage handlelisten

https://proviant.no lovte også "Alle ukens måltider, planlagt, handlet og levert hjem til deg!".

Skjermbilder: https://imgur.com/a/a2C2g

Da kan de ikke skrive "vi ser det er lett å få inntrykk av" på FB, akkurat som det er vi forbrukere som har misforstått noe. De har skrevet det! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Newroz enig. Både Proviant og Anne Brith drev med villedende reklame. Jeg har meldt det til Forbrukertilsynet, men om de gjør noe med det vet jeg ikke. Kjenner jeg er drittlei av bloggere som er amatører i jobben sin, samt uproffe virksomheter. 

Det går utover forbrukerne, og nå er det på tide at Forbrukertilsynet gjør noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Asti skrev:

@Newroz enig. Både Proviant og Anne Brith drev med villedende reklame. Jeg har meldt det til Forbrukertilsynet, men om de gjør noe med det vet jeg ikke. Kjenner jeg er drittlei av bloggere som er amatører i jobben sin, samt uproffe virksomheter. 

Det går utover forbrukerne, og nå er det på tide at Forbrukertilsynet gjør noe. 

Amen! Du gjør en fantastisk jobb med dokumentasjon, på tide at FT gjør noe! 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser veldig frem til at Forbrukertilsynet begynner å gjøre jobben sin. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Newroz

Helt enig @Asti. Vet ikke om det er fordi jeg er mer og mer opptatt av det, og mye mer bevisst enn tidligere, men har inntrykk av at det bare blir mer og mer useriøs og villende reklame. 

I en tråd på "jus og forbruker" delen her er det i dag en tråd om ei som så at naboen hadde lagt ut en bolig til salgs uten å opplyse om feil/mangler ved boligen. Hun tok kontakt med megleren, med dokumentasjon på de skadene som hadde vært, og endte opp med å få en e-post med nærmest trusler om at hun kunne bli saksøkt fra advokaten til selgeren..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Norabora skrev:

Ser det er ei som har kommentert bildene AB legger ut av seg selv hvor hun ser på telefonen. Er så enig med henne at det ser forferdelig rart ut. Og hva er greia med de «historiene fra virkeligheten» hun kommer med? Hun møtte på en elg som fireåring og den dag i dag er hun preget av det🙄 

Jeg tror det er fordi detber slik hun fremstår i sitt eget hode. Ung, hip, kul "på farten".  :rolleyes:

De eneste er jeg kjenner som holder en mobilene slik er ekstremt langsynte og begynner å bli "godt voksne". :laugh:

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Asti skrev:

@Newroz enig. Både Proviant og Anne Brith drev med villedende reklame. Jeg har meldt det til Forbrukertilsynet, men om de gjør noe med det vet jeg ikke. Kjenner jeg er drittlei av bloggere som er amatører i jobben sin, samt uproffe virksomheter. 

Det går utover forbrukerne, og nå er det på tide at Forbrukertilsynet gjør noe. 

Ja, for ikke å snakke om dårlige unnskyldninger! De kunne beklaget at de uttrykte seg uklart, i stedet skylder de på kundene ikke forstår. Men når det reelle tilbudet kommer på bordet ser man jo at konseptet er helt merkelig og ikke dekker noe som helst behov. Du slipper jo ikke unna turer i butikken osv slik de hevder. De letter jo ikke hverdagen på noen måte annet enn at man slipper å bære all maten sin hjem. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
4 minutter siden, kvinneguide skrev:

Ja, for ikke å snakke om dårlige unnskyldninger! De kunne beklaget at de uttrykte seg uklart, i stedet skylder de på kundene ikke forstår. Men når det reelle tilbudet kommer på bordet ser man jo at konseptet er helt merkelig og ikke dekker noe som helst behov. Du slipper jo ikke unna turer i butikken osv slik de hevder. De letter jo ikke hverdagen på noen måte annet enn at man slipper å bære all maten sin hjem. 

Og ettersom du ikke får vite mengden, blir det rene overraskelsen om du får levert 4 eller 2 kjøttkaker.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Asti skrev:

@Newroz enig. Både Proviant og Anne Brith drev med villedende reklame. Jeg har meldt det til Forbrukertilsynet, men om de gjør noe med det vet jeg ikke. Kjenner jeg er drittlei av bloggere som er amatører i jobben sin, samt uproffe virksomheter. 

Det går utover forbrukerne, og nå er det på tide at Forbrukertilsynet gjør noe. 

Husk å se Trygdekontoret med Thomas Seltzer i kveld 21.30. Tar opp bloggere. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...