Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
42 minutter siden, arnoyb skrev:

Men kan man bare vente at staten/arbeidsgiveren skal ordne opp når man har barn? 

Nei, -og litt ja... :)   Jeg synes at arbeidsgiver bør være behjelpelig med å tilrettelegge dersom det er et reellt behov,  men det er mange måter man kan løse dette på selv. Innlegget til Anne Brith kom etter et sutreinnlegg i Nettavisen hvor en mor blant annet syntes det ble vanskelig fordi ungene ikke trivdes på SFO.  Det er et eksempel på hva jeg ikke synes man kan forvente at stat eller arbeidsgiver skal bry seg om.  Jeg tenker at unger hverken tar skade av å kjede seg litt eller å få beskjed om at sånn er det bare!

Vi var to og jeg synes ikke det var så vanskelig å få det til å gå opp, men jeg synes jo vi "kasta bort" mange feriedager de aktuelle årene... (Vi var heldige med at barnehagen var åpen hele sommeren, så det var bare de årene de brukte SFO som var litt trøblete for oss).  

En venninne som var alenemor slo seg sammen med to andre i samme situasjon. Da brukte alle litt av ferien sin for å passe de andres barn. Smart løsning :) 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Jenki skrev:

Nei, -og litt ja... :)   Jeg synes at arbeidsgiver bør være behjelpelig med å tilrettelegge dersom det er et reellt behov,  men det er mange måter man kan løse dette på selv. Innlegget til Anne Brith kom etter et sutreinnlegg i Nettavisen hvor en mor blant annet syntes det ble vanskelig fordi ungene ikke trivdes på SFO.  Det er et eksempel på hva jeg ikke synes man kan forvente at stat eller arbeidsgiver skal bry seg om.  Jeg tenker at unger hverken tar skade av å kjede seg litt eller å få beskjed om at sånn er det bare!

Vi var to og jeg synes ikke det var så vanskelig å få det til å gå opp, men jeg synes jo vi "kasta bort" mange feriedager de aktuelle årene... (Vi var heldige med at barnehagen var åpen hele sommeren, så det var bare de årene de brukte SFO som var litt trøblete for oss).  

En venninne som var alenemor slo seg sammen med to andre i samme situasjon. Da brukte alle litt av ferien sin for å passe de andres barn. Smart løsning :) 

Helt enig! Stat eller arbeidsgiver bryr seg fint lite om jeg ønsker å dra på tre toukers partyturer til syden i året. Så hva forventer feks denne alenemoren som skrev i nettavisen, 13 ukers betalt ferie på sommeren? Hvorfor ikke rette hele diskusjonen mot tilbud for barn, SFO, barnehage osv ikke arbeidsgiver. Skjønner godt at foreldre klager, så synes AB er urimelig, alle er ikke like privilegerte som henne. 

• Liker 5
Skrevet
11 timer siden, arnoyb skrev:

Men kan man bare vente at staten/arbeidsgiveren skal ordne opp når man har barn? 

Man kan ikke forvente dette men tror mange arbeidsgivere prøver og legge ting tiil rette.

Men dette blir jo vanskelig om det er 5 alene mødre som må ha ferie likt.

Skrevet

I blogg innlegget hvor hun er i tromsø skriver hun " ett opphold som blir betalt,ergo jeg får skryte så mye jeg vil av hotell og service"" 

Ei svarer at siden hun får rommet betalt så burde hun passe på og skrive rett hotell navn.

Men burde ikke det innkegget vært merket?

• Liker 4
Skrevet
39 minutter siden, Lapper skrev:

I blogg innlegget hvor hun er i tromsø skriver hun " ett opphold som blir betalt,ergo jeg får skryte så mye jeg vil av hotell og service"" 

Ei svarer at siden hun får rommet betalt så burde hun passe på og skrive rett hotell navn.

Jo. 

• Liker 4
Skrevet
59 minutter siden, Lapper skrev:

Med forbehold om at jeg ikke har lest innlegget: kanskje hun mener at det blir betalt av egen lomme? 

Skrevet
12 minutter siden, Femilie skrev:

Med forbehold om at jeg ikke har lest innlegget: kanskje hun mener at det blir betalt av egen lomme? 

Hun  som svarer sier siden du har fått rommet betalt så burde du jo skrive riktig navn på hotellet?

AB sier da at ja gud det burde jeg passet på. Uff  håper ikke noen av de  ansatte så dette

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Lapper skrev:

Hun  som svarer sier siden du har fått rommet betalt så burde du jo skrive riktig navn på hotellet?

AB sier da at ja gud det burde jeg passet på. Uff  håper ikke noen av de  ansatte så dette

My bad.

Jeg er så lei av at de skal latterliggjøre at man må merke som reklame. 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Femilie skrev:

My bad.

Jeg er så lei av at de skal latterliggjøre at man må merke som reklame. 

Hva mener du?

• Liker 1
Skrevet

I siste innlegg om hva hun gjør når hun har barnefri så skriver hun at når barna er borte så slår hun av mobilen om natten. Forstår ikke logikken, det er vel da det er viktigst å ha den på?

• Liker 28
Skrevet
5 minutter siden, StJames skrev:

Hva mener du?

Jeg leser "uff håper ikke noen av ansatte så det" og lignede uttalelser som latterliggjøring av reglene og et forsøk på å bagatallisere viktigheten av å følge disse. 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Femilie skrev:

Jeg leser "uff håper ikke noen av ansatte så det" og lignede uttalelser som latterliggjøring av reglene og et forsøk på å bagatallisere viktigheten av å følge disse. 

Hun skriver: Uff beklager at hun skrev feil navn på hotellet. Ikke: uff at jeg brøt regler. 

Lignende uttalelser som latterliggjør markedsføringsloven? Slik jeg har forstått er hun nokså nøye med merking av reklame. 

• Liker 2
Skrevet
27 minutter siden, StJames skrev:

Hun skriver: Uff beklager at hun skrev feil navn på hotellet. Ikke: uff at jeg brøt regler. 

Lignende uttalelser som latterliggjør markedsføringsloven? Slik jeg har forstått er hun nokså nøye med merking av reklame. 

Kanskje vi leser med forskjellige briller :) 

Gjest CecilieX
Skrevet

Hehehe, sjelden jeg er innom bloggen nå, men morer meg med tråden. 

http://annebrith.blogg.no/1498658474_p_reisefot.html

Skrollet gjennom og flirer av AnneBrith som nå lurer på å undertegne Vær Varsom Plakaten (!!). Du er ikke mye engasjert i saken når du ikke kjenner forskjellen mellom VVP og Sunn Fornuft Plakaten. Men det spiller jo ingen rolle, så lenge AnneBrith tror at å synliggjøre engasjement rundt dette kan tjene henne. 

For ordens skyld : 

Sunn Fornuft plakaten er plakaten bloggerne kan forplikte seg på som omhandler kropp og påvirkning.

Vær Varsom plakaten er Pressens faglige utvalg sin plakat som forplikter medier som er medlem på en lang rekke paragrafer rundt presseetikk.

Skrevet
2 timer siden, CecilieX skrev:

Hehehe, sjelden jeg er innom bloggen nå, men morer meg med tråden. 

http://annebrith.blogg.no/1498658474_p_reisefot.html

Skrollet gjennom og flirer av AnneBrith som nå lurer på å undertegne Vær Varsom Plakaten (!!). Du er ikke mye engasjert i saken når du ikke kjenner forskjellen mellom VVP og Sunn Fornuft Plakaten. Men det spiller jo ingen rolle, så lenge AnneBrith tror at å synliggjøre engasjement rundt dette kan tjene henne. 

For ordens skyld : 

Sunn Fornuft plakaten er plakaten bloggerne kan forplikte seg på som omhandler kropp og påvirkning.

Vær Varsom plakaten er Pressens faglige utvalg sin plakat som forplikter medier som er medlem på en lang rekke paragrafer rundt presseetikk.

Åh den var kostelig :Hehe: 

Men veldig bra om AB tar til seg innholdet av plakaten. Uansett hvilken av dem hun egentlig mener :ler:

• Liker 14
Skrevet

Er stryking en jobb som inngå i en 60 t arbeidsuke? Bare om det gjøres med ett sponset strykjern. ???? Hvor er logikken?

• Liker 13
Skrevet

Hmm. Hun kan ikke rynke pannen lenger... Det var visst ikke bare øyenbrynene som fikk behandling.

• Liker 10
Skrevet

Suksessrike mennesker står tidlig opp om morgenen, jo tidligere du står opp jo flere millioner får du. Ja, ja, faren min startet skiftet sitt kl.6.00 hver morgen uten at han ble millionær. Og Kellyanne Colway vil bloggedamen ikke bli sammenlignet med, den ble ikke godkjent. Men hun har jo lest den, og det var faktisk det viktigste..

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, filifjonka skrev:

Suksessrike mennesker står tidlig opp om morgenen, jo tidligere du står opp jo flere millioner får du. Ja, ja, faren min startet skiftet sitt kl.6.00 hver morgen uten at han ble millionær. Og Kellyanne Colway vil bloggedamen ikke bli sammenlignet med, den ble ikke godkjent. Men hun har jo lest den, og det var faktisk det viktigste..

Har begynt på jobb mellom 03 og 06 fra jeg var 16 år.... Er ikke millionær enda

• Liker 11
Skrevet

Altså, hva er poenget med å poengtere fysikken til ene makronen på snap? Synes absolutt ikke noe om at hun "kommenterer" kroppen til en jente i den alderen, men det er vel kanskje ikke mer å forvente derfra. :balltre:

• Liker 16
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...